Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kumppanin ruokavaliolla merkitystä?

Vierailija
28.02.2022 |

Moni kertoo ruokavaliostaan deittiprofiilissaan. Onko sillä merkitystä? Sivuuttaisitko muuten lupaavalta vaikuttavan tyypin jos ruokavalio poikkeaa omastasi?

Kommentit (420)

Vierailija
361/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa. Suhtaudun itse ruokaan intohimoisesti ja haluan myös kumppanin, joka innokkaasti kokeilee eri maiden ruokia, tykkää kokkailla ja syödä erilaisissa ravintoloissa. Olisi äärettömän tylsää jos kumppanin kanssa ei voisi ikinä mennä syömään mihinkään, koska hän ei suostu syömään mitään muuta kuin ranskanperunoita ja makaronilaatikkoa. Samaten arvostan terveyttä, joten haluan että kumppani syö suht terveellisesti ja että tuleville lapsille opetetaan miten tärkeää on syödä terveellisesti ja monipuolisesti.

Olen kuvailemasi "tylsä" ihminen. Olen nirso ja rajoittunut, en halua edes kokeilla uusia ruokalajeja. Olisi hirveää joutua kanssasi ravintolaan syömään etanoita tai hanhen maksaa, kun minä haluan makaronilaatikkoa tai ranskalaisia. Onneksi on vapaus valita 🤗

Samaa mieltä. Kukaan terveys hullu ei alkaisi määräämään intohimoisesti ja tyrkyttämään omia mieltymyksiään minulle. Minä en ole kulinaristi enkä halua kalliita ravintolan erikois "elämyksiä". ei menisi edes nälkä jostain postimerkin kokoisesta pihvistä tai joku pieni kökko jotain erikoisuutta muka keskellä lautasta viivalla kastiketta jumalattomalla hinnalla.

Tykkään itse tehdystä makaroonilaatikosta, nakki ranskalaisista, hampurilaisista, kebabista, hernekeitosta, kesäkeitosta koskenlaskija juustolla, kanapastasta, perus pitsasta, bolognesekastikkeesta, kaalilaatikosta, uuni paistista, savulohesta, risotosta ja paisti jauheliha perunalaatikosta pääasiassa.

Vierailija
362/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sillä sillätapaa merkitystä että itse sekasyöjänä en voisi kuvitella että olisin täysin vegaanin kanssa.

Liian hankalaa ja ainainen säätäminen kuka mitäkin syö ja yleensä täysvegaanit on muutenki monissa muissakin asioissa sen verran neuroottisia ja tarkkoja että ehkei meistä koskaan muidenkaan ominaisuuksien perusteella tulis paria. En pyöri vegaani tai muissakaan viherpiipertäjien piireissä.

N 52v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on sillä sillätapaa merkitystä että itse sekasyöjänä en voisi kuvitella että olisin täysin vegaanin kanssa.

Liian hankalaa ja ainainen säätäminen kuka mitäkin syö ja yleensä täysvegaanit on muutenki monissa muissakin asioissa sen verran neuroottisia ja tarkkoja että ehkei meistä koskaan muidenkaan ominaisuuksien perusteella tulis paria. En pyöri vegaani tai muissakaan viherpiipertäjien piireissä.

N 52v.

Ei meillä olisi mitään ongelmaa ja säätämistä jos toinen alkaisi vegaaniseksi. Meillä voi kummatkin tehdä omat ruokansa ja on yleensä tehtykin. Käydään yhdessä kaupassa ja ostetaan omat mieltymyksemme tehden omat ruokamme. Elämme eri rytmeissä ja yleensä teen vain itselleni ruokaa kun käytän paljon mausteita, sipulia ja valkosipulia joista ei puolisoni tykkää. Puolisoni syö työpaikka ruokalassa kunnon ruuat, lämmittelee mikrossa eineksiä töiden jälkeen ja haluaa viikonloppuisin tehdä itse ruokaa.

Vierailija
364/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että mahdollisen kumppanini musiikkimieltymyksetkin kulkisivat aivan omia ratojaan joten mitä hiivatin väliä sillä olisi mitä hän syö ja millä pysyy hengissä?

Ainoa ehtoni olisi se ettei ruoasta tehdä elämää suurempaa kysymystä, ja ettei hapansilakka kuuluisi ruokavalioon mitenkään säännöllisesti. Paljon tärkeämpi asia olisi yhtenevä huumorintaju.

Vierailija
365/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa. Suhtaudun itse ruokaan intohimoisesti ja haluan myös kumppanin, joka innokkaasti kokeilee eri maiden ruokia, tykkää kokkailla ja syödä erilaisissa ravintoloissa. Olisi äärettömän tylsää jos kumppanin kanssa ei voisi ikinä mennä syömään mihinkään, koska hän ei suostu syömään mitään muuta kuin ranskanperunoita ja makaronilaatikkoa. Samaten arvostan terveyttä, joten haluan että kumppani syö suht terveellisesti ja että tuleville lapsille opetetaan miten tärkeää on syödä terveellisesti ja monipuolisesti.

Olen kuvailemasi "tylsä" ihminen. Olen nirso ja rajoittunut, en halua edes kokeilla uusia ruokalajeja. Olisi hirveää joutua kanssasi ravintolaan syömään etanoita tai hanhen maksaa, kun minä haluan makaronilaatikkoa tai ranskalaisia. Onneksi on vapaus valita 🤗

Samaa mieltä. Kukaan terveys hullu ei alkaisi määräämään intohimoisesti ja tyrkyttämään omia mieltymyksiään minulle. Minä en ole kulinaristi enkä halua kalliita ravintolan erikois "elämyksiä". ei menisi edes nälkä jostain postimerkin kokoisesta pihvistä tai joku pieni kökko jotain erikoisuutta muka keskellä lautasta viivalla kastiketta jumalattomalla hinnalla.

Tykkään itse tehdystä makaroonilaatikosta, nakki ranskalaisista, hampurilaisista, kebabista, hernekeitosta, kesäkeitosta koskenlaskija juustolla, kanapastasta, perus pitsasta, bolognesekastikkeesta, kaalilaatikosta, uuni paistista, savulohesta, risotosta ja paisti jauheliha perunalaatikosta pääasiassa.

Ei kulinaristi tarkoita sitä, että syödään pelkästään kalliiissa fine dining paikoissa. Kyllä kulinaristikin arvostaa hyvää kotiruokaa, mutta tämän lisäksi on avoin uusille makuelämyksille oli se sitten edullista vietnamilaista katuruokaa tai huippukokin tekemä seitsemän lajin illallinen. 

Vierailija
366/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin laittaa ja syödä kotona kasvisruokaa miehen myötä. Lapset myös kasvissyöjiä. Saavat sitten isona valita itse.

Oma ruokavalio monipuolistui ja opin maustamisen salat.

Vierailija
367/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vaikuttaa, jos pitää joka kerta laittaa vaikka molemmille omat ruuat tai ravintolan valitseminen on hankalaa. Mitään ylinirsoa kumppania en huolisi, jolle kelpaa tyyliä vaan ranut ja nakit tai joku pasta. Rajoittaisi liikaa omaa elämää ja lisäksi tuo on mielestäni lapsellista.

Vierailija
368/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkitysta.  Nirsoilu arsyttaa, koska itse pystyn syomaan kaikkea. 

Epaterveellisesti syovilla on usein terveysongelmia,  ylipainoa ja vasymysta.  Epaterveellinen ruoka laittaa kehoa epatasapainoon joten uskon etta nailla ihmisilla on enemman hiivaa ja tulehdusta, hajuja jne..

Ei tarvitse olla taydellinen, mutta normaali terveydestaan huolehtiva kumppani.  Toki allergioihin ei voi vaikuttaa ja niiden perusteella en tuomitsisi koskaan.

Vierailija
369/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkitystä. Jos ruokavalio on jollain tapaa kovin rajoittunutta ilman terveydellistä syytä, niin enpä jaksaisi moista miestä katsella. Eli mm vegaanit, pelkän mamman tekemän kotiruoan mussuttajat ja roskaruoan mättäjät ohitan suvereenisti.

Tykkään käydä ulkona syömässä, sekä erilaisissa ravintoloissa kokeilemassa uutta ja eri maiden makuja. Jos miehestä ei tähän ole, niin ei kiitos koko miehelle.

Haluan myös, että terveellisyys on miehellekin jonkinlainen arvo ruoassa.

Vierailija
370/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanin laittaisin kiertoon seuraavalle.

Vierailija
371/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaanin kanssa en enää haluaisi elää. Haisee pahalle ihminen, hengitys ja käristetty jauhelihan haju tarttuu hiuksiin ja vaatteisiin. Kärsin kun ex söi lihaa ja inhottavia pizzoja kotonamme. 

Nyt minulla on ihana, raikas vegaaninen keittiö jonka uunissa tai jääkaapissa ei ole ollut ruumista.

Ällöttää kun lihan ystävät, makkaranpurijat ja metsästäjät lähestyy deittimarkkinoilla.

Vierailija
372/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyi olkoon.

T. Kulinaristi

Vierailija
373/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että kyllä. Näin ruoka-ihmisenä supernirson ihmisen kanssa eläminen voisi olla rasittavaa, ellei sitten sovi että molemmat tekee omat ruokansa, joka tuntuisi taas typerältä.

Eli ei allergikon ja keliaakikon kanssa?

Huomaatko sanan "supernirso"? :D Tämä siis tarkoittaa niitä ihmisiä, joiden  ruokavalio on äärimmäisen rajoittunut.

Vierailija
374/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä jos on sellainen että voin kuitenkin itse valmistaa mitä tahansa ruokaa itselleni ja kumppani huolehtisi omista ruuistaan, mutta jos pitäisi muistaa kymmeniä ruoka-aineita joita ei saisi edes tuoda kotiin niin aika hankalaa olisi.

Arki on muutenkin hektistä niin olisi hyvä jos jotain ruokia pystyisi syömään samoja

Vierailija
375/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maailmassani epäterveellistä mättöä yksinomaan suosiva on jotenkin yksinkertainen sielu, joten en voisi ajatellakaan jakavani elämääni sellaisen kanssa.

Mulle hyvinvointi on ykkösprioriteetti, sisältäen terveellisen ruokavalion, ajoittaiset herkuttelut mukaan lukien.

Iso turn off olisi tyyppi, joka nyrpistelee kasvikunnan tuotteille. Olen sekasyöjä, jonka lautaselta löytyy aina runsaasti kasviksia.

Vierailija
376/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän vaikeuttaa asioita, jos toisella täysin eri ruokavalio kuin itsellä. Itse olen sekasyöjä, mutta ei haittaa toisen erilainen ruokavalio, kunhan saan itse syödä sitä, mitä haluan. Rakastan myös ruoanlaittoa, mutta en tule kokkaamaan kahta eri versiota tms. tai syömään sellaista, mistä en pidä (esim. gluteeniton pasta). Molemmat kokkaavat sitten tarvittaessa omat ruokansa, jos yhteispeli keittiössä ei suju.

Vierailija
377/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän vaikeuttaa asioita, jos toisella täysin eri ruokavalio kuin itsellä. Itse olen sekasyöjä, mutta ei haittaa toisen erilainen ruokavalio, kunhan saan itse syödä sitä, mitä haluan. Rakastan myös ruoanlaittoa, mutta en tule kokkaamaan kahta eri versiota tms. tai syömään sellaista, mistä en pidä (esim. gluteeniton pasta). Molemmat kokkaavat sitten tarvittaessa omat ruokansa, jos yhteispeli keittiössä ei suju.

Tarkennan, voin kokata toisen ruokavalioon sopivasti, jos se onnistuu helposti. Toisaalta odotan sitten vastavuoroisuutta myös toiselta.

Vierailija
378/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei, sillä olen terveydellisistä syistä erittäin rajoittavalla ruokavaliolla ja harva syö samalla tavoin. Toisaalta ärsyttävää itsellekin, kun ei enää ole edes eri makujen nautintoa elämässä.

Vierailija
379/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä haluisi nirsoilevaa ja ruokavalioltaan rajoittunutta puoliskoa.

Onneksi oma mieheni syö terveellisesti ja monipuolisesti <3

Vierailija
380/420 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallaan. Ainakin minulle.

Olen fitness-intoilija ja ruokani on sen mukaista. Olen punninnut ruokani vuosia eikä siinä ole mitään ongelmaa minulle, eikä se tarkoita mitään syömishäiriötä, vaan rakastan järjestystä ja treenaamista ja sitä että ravintoni tukee optimaalisesti treeniä. En jaksa kuunnella ihmisiä jotka valittaa asiasta, etenkään kotonani. Joten kumppanin on oltava samanlainen.

Ajatus sipseistä ja suklaasta oksettaa mua, ei siitä tulisi mitään jos kumppani syö kaikkea roskaa ja minä haluan syödä salaattia. Tai no, ehkä se voisi onnistua, mutta miksi valitsisin sellaisen kumppanin. Helpompaa syödä samaa ruokaa, valmistaminen helpompaa.

Ja lisäksi myös olisi muita ristiriitoja, koska luultavasti ihminen joka lappaa suuhunsa mitä vain kuonaa olisi muutenkin joku vetelä ja huonokuntoinen ihminen, jolla ei ole mitään yhteistä minun kanssani