Mies teki v*ttumaisen tempun.
Olemme sopineet ettemme tee lapsia vielä ainakaan 5 vuoteen. Kiirettä ei ole, ja minulla on edelleen vahvoja epäilyksiä haluanko edes lasta. mies tietää tämän, on tiennyt suhteemme alusta asti. Hänen vauvakuumeensa on vaan kasvanut tasaiseen tahtiin.
Vaihdoin ehkäisymuotoa ja tässä välissä oli käytettävä kondomia. Mies yritti päästä AINA pukille ilman kondomia, joudin joka kerta suorastaan vaatimaan sitä. Eräällä kerralla sitten luulin että oli laittanut kortsun mutta vielä mitä, ja laukesi sisään. No mitäpä tästä muuta seurasi kuin se että olen raskana.
Koen että mies on tehnyt tämän laskelmoiden koska on aivan onnesta soikeana nyt. Olen lähes varma että suunnitteli tämän, sillä sanoin tuolla kohtalokkaallakin panokerralla että "laitathan kortsun" mies siihen että joo joo ja kun en takaapäin pantaessa oikein n'hnyt mitä touhuaa niin oli sit tosiaan pistellyt menemään ilman mitään ehkäisyä.
Minä en HALUA lasta. En todellakaan. Mies haluaa. Minä en luota enää mieheen, tunnen oloni huijatuksi ja manipuloiduksi. Mies halusi lapsen; hankki sen keinoja kaihtamatta. Olen onneton, haluan erota miehestä.
Miten reagoisit itse vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (113)
Jos abortin myöntäminen miehen suvulle on liian vaikea homma, niin sano saaneesi keskenmeno?
Toisaalta, mitäköhän väliä sillä on jos sä abortin teet, jos kuitenkin eroatte. Eihän siinä kohtaa miehen suvun mielipiteellä ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:41"]
Ero ja abortti, jos siltä tuntuu. Luottamus lopullisesti mennyttä. Ihan vastaava kuin se, että nainen valehtelisi syövänsä pillereitä eikä syökään.
[/quote]
Sillä erotuksella, että mies ei kummassakaan tapauksessa päätä lapsen pitämisestä.
Tämäkö on reilua ja tasa-arvoista? Mies on teille vain siitoskone, omien itsekkäiden halujenne ja oikkujenne mukaan ?
[/quote]
Se on vähän eri asia naiselle se lapsen teko kuin miehelle. Täälläkin saa aina lukea että vartalo ja alapää on pilalla kun on lapsen tehnyt. Ja nainenhan on se joka joutuu vauvan kanssa kotiin jäämään. En kyllä ikipäivänä itse enää suostuisi pois työelämästä vauvan vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:33"]
Ainakin ap saa paskamaineen miehen suvun silmissä jos tekee abortin.
[/quote]
Vaikka olis tottakin niin kuule: aivan sama. Se mies olis historiaa mun elämässä ja jos jollain olis otsaa tulla arvostelemaan mua, niin saisi kyllä kuulla, että mä hankin lapsia suunnitellusti ja enkä miehen, joka huijaa sopimuksissa ja kannan elämässä vastuuni itse, enkä synnytä tänne lasta, jota en halunnut. Miettiköön sitten ihan keskenään minusta mitä haluaa.
Tekisin abortin, mutta en kertois miehelle vaan sanoisin saaneeni keskenmenon.
Mä en tiedä ketään, kenellä toi jälkiehkäisy olis toiminut. Jos on sopivaan aikaan kierrosta hajonnut kumi ja sit hakee sen jälkiehkäisyn, niin joka kerta ollaan raskaana siitä huolimatta.
Mä luulen, että se toimii vaan niillä, jotka ei oikeastikaan olis tullut raskaaksi siinä vaiheessa kiertoa
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:57"]
Mä en tiedä ketään, kenellä toi jälkiehkäisy olis toiminut. Jos on sopivaan aikaan kierrosta hajonnut kumi ja sit hakee sen jälkiehkäisyn, niin joka kerta ollaan raskaana siitä huolimatta.
Mä luulen, että se toimii vaan niillä, jotka ei oikeastikaan olis tullut raskaaksi siinä vaiheessa kiertoa
[/quote]
Mulla on kokemusta 2 kertaa. En tullut raskaaksi. Se toimii siis tietenkin vain silloin, kun muuten voisi tulla raskaaksi ja silloin 99%. Kohta, jossa se ei toimi on jos munasolu on jo irronnut, mutta sehän on sitten vajaa vuorokauden aika kuukaudessa. Jolloin se hedelmöittyy. Mutta jos munasolu irtoaisi 3:n (norlevo) tai 5:n (EllaOne) päivän päästä ja olisi mahdollista tulla raskaaksi, et tulekaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:51"]
Etkö erota jos sua pannaan paljaalla tai kumin kanssa. Outoa.
Itse huomaan eron.
[/quote] Taidat olla aika kuiva?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:51"]
Etkö erota jos sua pannaan paljaalla tai kumin kanssa. Outoa.
Itse huomaan eron.
[/quote] Taidat olla aika kuiva?
[/quote]
En ole tuon kirjoittaja, mutta tavan löysä tai tunnoton tarvii olla jos ei huomaa eroa. Pankaa banaania niin ette tule raskaaks.
Mistä sa 68 varmaksi tiedät, että olisi tullut sillä kertaa raskaaksi, jos tuota jälkiehkäisyä ei olisi ollut? Miten pystyt todistamaan?
Sen taas pystyy todistamaan, kun jälkiehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi. En siis edelleenkään usko koko lääkkeisiin. Juuri tässä taas odotellaan lähipiiriin syntyväksi je-vauvaa : )
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:51"] Etkö erota jos sua pannaan paljaalla tai kumin kanssa. Outoa. Itse huomaan eron. [/quote] Taidat olla aika kuiva? [/quote] En ole tuon kirjoittaja, mutta tavan löysä tai tunnoton tarvii olla jos ei huomaa eroa. Pankaa banaania niin ette tule raskaaks.
[/quote] Hah, arvasin. Kuiva tavara!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:11"]
Mistä sa 68 varmaksi tiedät, että olisi tullut sillä kertaa raskaaksi, jos tuota jälkiehkäisyä ei olisi ollut? Miten pystyt todistamaan?
Sen taas pystyy todistamaan, kun jälkiehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi. En siis edelleenkään usko koko lääkkeisiin. Juuri tässä taas odotellaan lähipiiriin syntyväksi je-vauvaa : )
[/quote]
Sanoinko niin? Kerroin vain sen toimintamekanismin, jota sinä ressukka et tunnu ymmärtävän. Sanoin vain, että olen ottanut sen 2 kertaa, enkä ole tullut myöskään raskaaksi.
Ja että se on tietenkin turha, jos ovulaatiota ei ole mailla eikä halmeilla. Mutta jos nait tänään ilman ehkäisyä ja ovulaatio olisi esim. huomenna, niin lääke siirtää ovulaatiota eteenpäin 3 tai 5 päivää. Se yleensä riittää, ettei raskaus ala, koska siittiöt elävät max 5-(6) päivää. Ja jos ovulaatio on vaikkapa 4 päivän päästä, jolloin ilman lääkettä tulisit raskaaksi mahdollisesti, niin noista EllaOne vaikuttaa vielä silloin. Norlevo ei. Tosin aina ei siittiötkään elä 4 päivää.
Kyllä mä ymmärsin, miten sen väitetään toimivan, mutta en usko sen oikeasti toimivan niin. Sulla ei olis muutenkaan tärpännyt noina kahtena kertana, valitan. Lopulta aika pieni osa yhdynnöistä kuitenkin johtaa raskauteen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:41"]
Ero ja abortti, jos siltä tuntuu. Luottamus lopullisesti mennyttä. Ihan vastaava kuin se, että nainen valehtelisi syövänsä pillereitä eikä syökään.
[/quote]
Sillä erotuksella, että mies ei kummassakaan tapauksessa päätä lapsen pitämisestä.
Tämäkö on reilua ja tasa-arvoista? Mies on teille vain siitoskone, omien itsekkäiden halujenne ja oikkujenne mukaan ?
[/quote]
No jos tuolle tielle lähdetään, niin naisen taas pitää kestää tämän petoksen fyysiset seuraukset, eli raskauden ja ehkä imetyksenkin tai sitten abortin. Tämän takia on enemmän sitä päätösvaltaakin. Mielestäni tässä on kuitenkin puntit aika tasan.
itse suostuit seksiin = otit riskin
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:06"]
Kyllä se vaan niin on. Joka ei lapsia halua, ehkäisee. Oma vikas. Mitäs luotit sikaan.
[/quote]
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Ehkäisystä huolehtimiseen lasketaan myös se että on yhdessä sovittu että käytetään kondomia. Kyllä tämä oli mieheltä törkeä temppu vaikka miten väännät ja käännät ap:n syyksi. Kyllä toiseen pitää voida luottaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:21"]
Kyllä mä ymmärsin, miten sen väitetään toimivan, mutta en usko sen oikeasti toimivan niin. Sulla ei olis muutenkaan tärpännyt noina kahtena kertana, valitan. Lopulta aika pieni osa yhdynnöistä kuitenkin johtaa raskauteen.
[/quote]
Ja mistä sä sen tiedät, ettei olis? Esikoinen tuli ekasta kierrosta, toinen kolmannesta, kun ajoitus oli tyttövauvan teon halun takia vähän "venytetty" ja kerran tulin raskaaksi kp 4 suojaamattomasti, kun ehkäisystä en välittänyt. Eli hyvä on hedelmällisyys.
Ja se nyt on ihan sama, uskotko sinä, sillä asia on tieteellisesti todistettu, mikä sen mekanismi on ja se toimii, ellei ovulaatio ole juuri tapahtunut, jolloin se ei voi asialle enää mitään. Tai jos siittiöt elävätkin yli sen ajan, minkäverran se ovulaatiota siirtää. En tottapuhuakseni muista missä kierron vaiheessa itse ne otin, sillä mekanismi ei ollut silloin tuttu vielä, enkä ajatellut asiaa siltä kantilta. Ja aina se kannattaa ottaa, ovulaatioita voi olla jopa 2 saman kierron aikana, eli koskaan ei ole tavallaan varmoja päiviä.
Tää on provo, turha sönköttää asiaa ap mielessä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:21"]
[/quote]
Ja aika tyhmä olet muutenkin, jos et ymmärrä, että 100-kertainen annos keltarauhashormonia kehossa todellakin estää ovulaation XD
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:06"]
Kyllä se vaan niin on. Joka ei lapsia halua, ehkäisee. Oma vikas. Mitäs luotit sikaan.
[/quote]
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Ehkäisystä huolehtimiseen lasketaan myös se että on yhdessä sovittu että käytetään kondomia. Kyllä tämä oli mieheltä törkeä temppu vaikka miten väännät ja käännät ap:n syyksi. Kyllä toiseen pitää voida luottaa.
[/quote]
Mutta pillerit syömättä jättänyttä ämmää puolustelisit. Palstan kaksinaismoralismi huipussaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:40"]Abortti ja uusi mies.
[/quote]
Valitettavasti näin mäkin kommentoisin :(
Lasta ei kannata hankkia vastoin tahtoa ja on kyllä helvetin väärin tehty mieheltä, luottamus petetty pahemman kerran ja vieläpä pahimmalla tavalla, nyt joutuu tekemään tuollaisia päätöksiä kusetuksen takia.