Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa yhtäkkiä omaa rauhaa - Miksi?

Vierailija
21.07.2015 |

Yhdessä nelisen vuotta. Suhteessamme on ollut paljon hyvää, mutta myös huonoa, jos repivät riidat sellaisiksi lasketaan. Itse riitelisin mieluumin rakentavammin.

Olen itse kohtuullisen helposti kiehahtava luonteeltani (kuten myös mies), mutta nopeasti leppyvä ja olenkin meistä se, joka on lähes aina sovitellut kaikki riitamme ja erimielisyytemme. Menen myös useammin miestä vastaan asioissa. Yritän etsiä molemmille sopivia kompromisseja.

Mies taasen on pitkävihainen ja varsin lujatahtoinen, ja kun hän jotain päättää, pitää sen päteä. Muut vaihtoehdot eivät käy. Joskus hän sanookin, että "haluaa olla isäntä talossa" - Lausunto, joka saa minut aina hieman kavahtamaan, sillä eikös tässä isännöidä ja emännöidä yhdessä, siten että molemmilla on hyvä olla?

Nyt sitten, mielestäni varsin yhtäkkiä normaalin elon keskellä, mies sanoi tarvitsevansa rauhaa ja omaa aikaa täysin erillään minusta. Hän sanoo jopa pelkäävänsä minua ja epäilevänsä voiko minuun luottaa. En silti saa häntä kertomaan mitään syytä aika irrationaaliselta tuntuvalle pelolleen ja luottamuspulalleen.

Lisäksi mies sanoo, että on ehtinyt kertoa kaikille ystävilleen ja sukulaisilleen, että haluaa kenties erota, joten jo heidänkin vuokseen meidän täytyy nyt pitää kunnon taukoa suhtessamme. Eli mitä???

Nyt sitten vkl aikana mies nappasi minulle antamansa kämppänsä avaimenkin pois ja sanoi, että "nyt hopi hopi omaan asuntoosi", hän tarvitsee nyt vain rauhaa, enkä ole kaivattu seuralainen.

Minä olen tässä anellut edes jotain selitystä koko asialle, mutta en ole sitä saanut. "Rauhaa, rauhaa" huutaa mies puhelimeensakin, jos yritän soittaa, ja yleensä katkaisee puhelun siihen. En kuulemma saa myöskään "kiristää" rakkaudenosoituksia häneltä - ennen ne tosin olivat osa arkipäivää, joten en tiedä mitä "kiristämistä" niissä oikein on.

- Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta?

- Onko tämä eron alku, kenties jo itse erokin, vaiko kenties vain joku väliaikainen miehinen luolaanvetäytymisreaktio?

Kiitän jo etukäteen hurjasti neuvoista, sillä olen täysin ymmyrkäisenä tässä, kun en saa mitään selityksiä mihinkään. En edes ehdotusta siitä, että miten kauan mies tuota rauhaansa nyt sitten kaipaa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kohtelee sinua niin törkeästi, ettei kannata jäädä enää suhteeseen, vaikka mies sitä haluaisikin jossain vaiheessa. Eihän tuollaiseen voi luottaa, kun ilman selitystä heitetään pihalle. Nyt vaan viestiä miehelle, että hyvää loppuelämää.

Vierailija
82/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tsempit sulle. Yritä nyt olla soittamatta sille miehelle. Anna sen miehen olla rauhassa. Jos sinulla on mahdollisuus, ota äkkilähtö jonnekin, rannalle tai kaupunkiin. Tee jotakin voimaannuttavaa! Tosi vaikea tietää mitä sen miehen päässä liikkuu, mutta älä anna kohdella itseäsi huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kuvailtu tuo "jääräpäinen suomalainen mies". Juuri sellainen tämä mies on. Varsin järkähtämätön, ja sikäli kannoissaan välillä hölmökin.

Aivojansa mies osaa käyttää, mutta jostain syystä varsin vaihtelevalla kapasiteetilla, ainakin näin naisen mielestä. Joskus esiin putkahtaa varsin sutjakka seuramieskin, ja vielä useammin mukava sohvajutskailukaveri, jolla ajatus lentää.

Ujo mies ei missään tapauksessa ole, vaan vääntää vitsiä jokaiselle kaupankassallekin (sukupuolesta riippumatta - ei mikään pelkkä naistennaurattaja siis). Mutta aika huonoa sellaista, tai samaa peräjälkeen, eli naurun kanssa on tekemistä.

Joku tuossa miehessä tällä hetkellä ei vaan jotenkin täsmää ollenkaan sen tyypin kanssa, jonka aikanaan tapasin. Tämä nykyinen on paljon kylmempi ja etäisempi. En saa mitään otetta hänestä. Kuin saippuapala käsissä.

AP

Vierailija
84/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:44"]

Niin-no. Ehdin minä jo sanoa miehelle pari pv sitten kiivastuksissani, että mun kanssa on sitten ihan turha mitään tulevaisuudenvisioita enää maalailla, että se loppu tähän nyt. Mulla on muitakin kiikarissa.

Siitä mies sai sitten hyvän syyn pyytää mua hakemaan loputkin kamani hänen luotaan pois (ja hyvä niin).

Mutta: Ainakin tuo näytteli siinä yhteydessä kovin loukkaantunutta ja kyseli, että enkö nyt olisi edes viikon kestänyt olla ilman muita miessuhteita, että missäs se mun rakkauteni häntä kohtaan oikein on?

AP

[/quote]

Aijaa, no tämä selvensi kyllä asioita paljon. Miehesi käytös kuulosti meinaan niin samanlaiselta kuin oman mieheni joku vuosi sitten. Kaverinsa oli nähnyt baarissa jonkun minunnäköiseni naisen vieraan miehen kanssa kaulailemassa, ja nämä olivat lähteneet yhdessä. Kaveri kertoi miehelleni, joka tietysti kuvitteli, että olin pettänyt häntä. En kuitenkaan ollut tuolloin ollut kyseisessä kaupungissakaan, vaan sukuloimassa tätini mökillä niinkuin olin miehelle kertonutkin. Mies ei vaan suostunut aluksi minua kuuntelemaankaan kun oli niin vihainen ja loukkaantunut, erostakin alkoi jo puhua jäätävään sävyyn...

Mieheni on muuten aivan ihana, mutta on herkästi mustasukkainen ja suuttuessaan muuttuu jääkylmäksi ja eristäytyväksi, laukoo vaan ilkeitä huomautuksia eikä päästä lähelleen. Ei siis kylläkään ole sellainen kuumakalle jolta omasi kuulostaa. No, annoin tuon luimistella aikansa enkä ollut moksiskaan, kun tiesin etten ollut tehnyt mitään väärää. Lopulta tuo leppyikin ja suostui uskomaan kun selitin, etten ollut ollut baarissa päinkään ja että voi siitä kysyä vaikka koko suvulta. Nykyään voidaan jo nauraa koko jutulle. Kaverinsa oli kyllä aika nolona kun seuraavan kerran tavattiin...

Ehkä tuo kun heitit että sinulla on muita kiikarissa sai miehestäsi jonkun uuden mustasukkaisen puolen esille jota et ole nähnytkään, hän siis loukkaantuneisuuttaan äksyilee ja loukkaa sinua takaisin. Ikävää käytöstähän tuo on, ja päätät itse aiotko sitä häneltä sietää. Saattaa olla niinkin, että miehen tunteet olivat muutenkin hiipumaan päin, ja tuo heittosi oli se viimeinen niitti. Siinä tapauksessa ehkä parempi niin? No, toivotan voimia ja onnea sulle ap, mitä sitten päätätkin. :)

Vierailija
85/99 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noooosto

Vierailija
86/99 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tämän tilanteen jatkosta jo toiseen aloittamaani ketjuun pari pv sitten, kun en tätä heti löytänyt. Tuon ketjun löytää varmastikin hakusanoilla "Mies halusi tauon + vauva.fi" ihan googlaamallakin.

Kerroin, että miehellä kääntyi yx kax yllättäen täysin viiri paatissa, ja päätyikin aika nöyränä miehenä pyytelemään mua takaisin. Mutta vasta kun oli ensin telonut itsensä pahasti tuolla kalastusreissulla.

Minä sen sijaan olin useaman päivän aika äimänä, etä mitäs tämä nyt on, ihan kuten ensin tämän rauhanlähettiläs-vaiheenkin kanssa.

En yhtään pidä tallaisesta kylmää - kuumaa -vaihtelusta, joka tuntuu jopa jonkimoiselta peliltä miehelle.

AP

Vierailija
87/99 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vihdoin löysin tämän ekan aloittamani ketjun kaikkine kommentteineen, aloin uudemman kerran taas ihan kunnolla kyseenalaistamaan koko oman onneni tässä suhteessa.

Eniten mietityttää se, että mies tuntuu pelaavan jotakin valtapeliä, tyyliin "Mene pois, eikun tule takaisin". Ja jos minä erehdyn kyselemään hänen tunteistaan jotakin, tai ilmoitan tarvitsevani nyt itse sitä omaa aikaa, on tämä miehen mielestä jonkinlainen osoitus tunnekylmyydestäni tai siitä, että _minä_ olenkin jo löytänyt jonkun toisen miehen.

Mutta minä kun en pelaile mitään. Kaikki muu on puhtaasti miehen mielikuvituksessa.

Nyt lähden unille, niin ei oma mielikuvitus tämän enempiä laukkaile, enkä tule tehneeksi tyhmiä päätöksiä nyt näin väsyneenä.

AP

Vierailija
88/99 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ennen unia haluan kiittää kaikkia, jotka kommentoivat tähän tai siihen toiseen aloittamaani ketjuun.

Sain todella paljon hyviä vinkkejä moneenkin eri asiaan. Kiitos!

Toivon olevani sen verran rohkea, että katson nyt rauhassa omaa elämääni muuhuinkin suuntiin, kuin vain takaisin mieheni luo.

Mietittyäni tätä suhdesoppaamme eri kanteilta olen nimittäin päätymässä siihen, että kaikki tämä eri suuntiin vouhotus on ollut jonkinlaista valtapeliä mieheni taholta. Hänen tapaansa "testata" suhdettamme ja omaa valloitusvoimaansa.

Ei kai hyvässä parisuhteessa tarvitse mitään pelejä tai testejä? En usko. Vallankäyttö voi olla hyvinkin tuhoavaa, etenkin jos se tehdään manipuloivalla tasolla muuksi naamioiden.

Toivon, että muilla palstalaisissa on avoimen rehdin rohkeita miehiä ja siten myös aitoja suhteita :) Öitä!

AP

Vierailija
89/99 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku hyvin ap!

Vierailija
90/99 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kertoisin miehelle, että haluan käydä vakavan keskustelun. Keskustelussa jututtaisin häntä nimenomaan tuosta vallankäytöstä, manipuloinnista ja peleistä. Kertoisin, että se loukkaa minua ja kysyisin syytä moiselle käytökselle.

Jos luulet tuollaisen keskustelun leimahtavan riidaksi, niin voisit kirjoittaa tuntemuksistasi ihan paperille ja antaa sen miehen luettavaksi tyyliin "en halua riidellä, mutta minusta tuntuu nyt tältä, ja sinäkin voisit miettiä tätä parin yön yli."

Vierailija
91/99 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa pettääkö apn mies vai ei, mutta ap_lle tiedoksi että

*suhteen alussa tehdyt lupaukset siitä ettei petä tms koskaan eivät ole tae yhtään millekään

*se, että haluaa vielä sun kanssa seksiä, ei ole tae siitä ettei mies petä

*se, ettei mies "käy missään yksin", ei takaa sitä ettei mies petä

*se, että on mustasukkainen susta, ei takaa sitä ettei mies petä.

Mun eksäni teki noi kaikkki, vannotti suhteen alussa ettei petä mua ikinä eikä halua satuttaa, vielä siinäkin vaiheessa kun oli puoli vuotta ollut salasuhteessa toiseen, oli mustasukkainen musta, halusi seksiä jne.

Joten ihan jatkoelämää varten vain tiedoksi sulle nämä. Älä tuudittaudu valheisiin.

Vierailija
92/99 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vielä joskus itket tai naurat, miten tyhmän sokea olit. Jos et muuta ymmärrä, niin ymmärrä edes mitä Sinulle sanotaan..häivy haluan olla rauhassa anna avain.Mitäs sitä sanotaan, että hullu saa olla muttei tyhmä.

Ei se mies leikillään pyydä Sinua häipymään.

Vierailija
93/99 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vielä joskus itket tai naurat, miten tyhmän sokea olit. Jos et muuta ymmärrä, niin ymmärrä edes mitä Sinulle sanotaan..häivy haluan olla rauhassa anna avain.Mitäs sitä sanotaan, että hullu saa olla muttei tyhmä.

Ei se mies leikillään pyydä Sinua häipymään.

Vierailija
94/99 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä nelisen vuotta. Suhteessamme on ollut paljon hyvää, mutta myös huonoa, jos repivät riidat sellaisiksi lasketaan. Itse riitelisin mieluumin rakentavammin.

Olen itse kohtuullisen helposti kiehahtava luonteeltani (kuten myös mies), mutta nopeasti leppyvä ja olenkin meistä se, joka on lähes aina sovitellut kaikki riitamme ja erimielisyytemme. Menen myös useammin miestä vastaan asioissa. Yritän etsiä molemmille sopivia kompromisseja.

Mies taasen on pitkävihainen ja varsin lujatahtoinen, ja kun hän jotain päättää, pitää sen päteä. Muut vaihtoehdot eivät käy. Joskus hän sanookin, että "haluaa olla isäntä talossa" - Lausunto, joka saa minut aina hieman kavahtamaan, sillä eikös tässä isännöidä ja emännöidä yhdessä, siten että molemmilla on hyvä olla?

Nyt sitten, mielestäni varsin yhtäkkiä normaalin elon keskellä, mies sanoi tarvitsevansa rauhaa ja omaa aikaa täysin erillään minusta. Hän sanoo jopa pelkäävänsä minua ja epäilevänsä voiko minuun luottaa. En silti saa häntä kertomaan mitään syytä aika irrationaaliselta tuntuvalle pelolleen ja luottamuspulalleen.

Lisäksi mies sanoo, että on ehtinyt kertoa kaikille ystävilleen ja sukulaisilleen, että haluaa kenties erota, joten jo heidänkin vuokseen meidän täytyy nyt pitää kunnon taukoa suhtessamme. Eli mitä???

Nyt sitten vkl aikana mies nappasi minulle antamansa kämppänsä avaimenkin pois ja sanoi, että "nyt hopi hopi omaan asuntoosi", hän tarvitsee nyt vain rauhaa, enkä ole kaivattu seuralainen.

Minä olen tässä anellut edes jotain selitystä koko asialle, mutta en ole sitä saanut. "Rauhaa, rauhaa" huutaa mies puhelimeensakin, jos yritän soittaa, ja yleensä katkaisee puhelun siihen. En kuulemma saa myöskään "kiristää" rakkaudenosoituksia häneltä - ennen ne tosin olivat osa arkipäivää, joten en tiedä mitä "kiristämistä" niissä oikein on.

- Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta?

- Onko tämä eron alku, kenties jo itse erokin, vaiko kenties vain joku väliaikainen miehinen luolaanvetäytymisreaktio?

Kiitän jo etukäteen hurjasti neuvoista, sillä olen täysin ymmyrkäisenä tässä, kun en saa mitään selityksiä mihinkään. En edes ehdotusta siitä, että miten kauan mies tuota rauhaansa nyt sitten kaipaa.

Mun ex halusi myös "rauhaa ja omaa aikaa". Sillä oli jo uusi nainen mutta roikutti mua mukana. Oli jopa siskolleen esitellyt uuden naisensa, ja siskonsa ei kertonut mulle vaikka oltiin tosi läheisiä. Kiitti vaan.

Asia selvisi mulle, kun yksi tuttumme näki exän uuden naisensa kanssa kaupungilla. Eipä tarvinnut enää elätellä toiveita, olisi vaan reilusti sanonut jo heti alkuun että hänellä on uusi nainen niin en olisi turhia toivonut.

Vierailija
95/99 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä uusi löyhkävittu kierroksessa?

Vierailija
96/99 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Vierailija
97/99 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon suomenmaa.

Vierailija
98/99 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites AP:n kävi? Mulla nyt sama tilanne... Mies halus yhtäkkiä omaa rauhaa, en ota yhtyettä siihen ellei se ota muhun. Vaikeaa on kun vielä rakastan. Ja toinen nainen ei käyny edes mielessä... Voiko se silti olla niin..

Vierailija
99/99 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin.