Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa yhtäkkiä omaa rauhaa - Miksi?

Vierailija
21.07.2015 |

Yhdessä nelisen vuotta. Suhteessamme on ollut paljon hyvää, mutta myös huonoa, jos repivät riidat sellaisiksi lasketaan. Itse riitelisin mieluumin rakentavammin.

Olen itse kohtuullisen helposti kiehahtava luonteeltani (kuten myös mies), mutta nopeasti leppyvä ja olenkin meistä se, joka on lähes aina sovitellut kaikki riitamme ja erimielisyytemme. Menen myös useammin miestä vastaan asioissa. Yritän etsiä molemmille sopivia kompromisseja.

Mies taasen on pitkävihainen ja varsin lujatahtoinen, ja kun hän jotain päättää, pitää sen päteä. Muut vaihtoehdot eivät käy. Joskus hän sanookin, että "haluaa olla isäntä talossa" - Lausunto, joka saa minut aina hieman kavahtamaan, sillä eikös tässä isännöidä ja emännöidä yhdessä, siten että molemmilla on hyvä olla?

Nyt sitten, mielestäni varsin yhtäkkiä normaalin elon keskellä, mies sanoi tarvitsevansa rauhaa ja omaa aikaa täysin erillään minusta. Hän sanoo jopa pelkäävänsä minua ja epäilevänsä voiko minuun luottaa. En silti saa häntä kertomaan mitään syytä aika irrationaaliselta tuntuvalle pelolleen ja luottamuspulalleen.

Lisäksi mies sanoo, että on ehtinyt kertoa kaikille ystävilleen ja sukulaisilleen, että haluaa kenties erota, joten jo heidänkin vuokseen meidän täytyy nyt pitää kunnon taukoa suhtessamme. Eli mitä???

Nyt sitten vkl aikana mies nappasi minulle antamansa kämppänsä avaimenkin pois ja sanoi, että "nyt hopi hopi omaan asuntoosi", hän tarvitsee nyt vain rauhaa, enkä ole kaivattu seuralainen.

Minä olen tässä anellut edes jotain selitystä koko asialle, mutta en ole sitä saanut. "Rauhaa, rauhaa" huutaa mies puhelimeensakin, jos yritän soittaa, ja yleensä katkaisee puhelun siihen. En kuulemma saa myöskään "kiristää" rakkaudenosoituksia häneltä - ennen ne tosin olivat osa arkipäivää, joten en tiedä mitä "kiristämistä" niissä oikein on.

- Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta?

- Onko tämä eron alku, kenties jo itse erokin, vaiko kenties vain joku väliaikainen miehinen luolaanvetäytymisreaktio?

Kiitän jo etukäteen hurjasti neuvoista, sillä olen täysin ymmyrkäisenä tässä, kun en saa mitään selityksiä mihinkään. En edes ehdotusta siitä, että miten kauan mies tuota rauhaansa nyt sitten kaipaa.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo nyt kuulostaa siltä joko uusi nainen on katseltuna/on pettänyt tai sitten mies on niin sekaisin oman päänsä ja tune-elämänsä kanssa että ei usko erkkikään. Mutta siltä nyt vaikuttaa kuitenkin että eroonhan hän on sinusta sätkyttelemässä. Vaikuttaisi myös tekevän susta syntipukkia ja pirttihirmua että saa erossa säälipisteitä ja "syyn" ja sinä kehnon leiman. Ehkä huono omatunto ajaa paisuttelemaan ja vääristelemään asioita niin että saa syyn eroon tai sitten näkee omat vikansa sussa eikä sitä itse tiedosta (epäluottamus ym mitä tossa sanoit). Ja muutenkin kertomasi vaikuttaa äkkiseltään siltä ettei ihan kaikki muumit ole kukkulalla, esim pomottaminen pomoilun ilosta ja naurettava jääräpäisyys.

Neuvo: ÄLÄ SOITTELE PERÄÄN. Oikeasti. Se käännetään sinua vastaan, säilytä arvokkuutesi koska todennäköisesti mies vie sen muuten ja tekee susta säälittävän roikkujan.

Vierailija
22/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kumppanilla ei välttämättä ole toista naista. Ei tuomita ellei meillä ole 100% todisteita.

Mutta ap:n miehellä on jotain tunnepuolen ongelmia. Sitoutumiskammo? Persoonallisuushäiriö? ADD? Omalla kumppanillani on nimittäin add, joka eskaloituu välillä siihen että kaipaa "omaa rauhaa". Kumppanillani on yksiö samasta rapusta jossa asumme ihan sitä varten, että voi vetäytyä äijäluolaansa näpyttää kitaraa ja pelaamaan pleikkarilla, kun perhe-elämä ja sen äänet saavat hänet ahdistumaan. Kumppanillani ei ole muita naisia. Hän vain kaipaa rauhaa,ja joskus se on rauhaa minusta kun menen kuin tuulispää ja buukkailen kalentereitamme täpötäyteen ohjelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:35"]

Kyllä tuo nyt kuulostaa siltä joko uusi nainen on katseltuna/on pettänyt tai sitten mies on niin sekaisin oman päänsä ja tune-elämänsä kanssa että ei usko erkkikään. Mutta siltä nyt vaikuttaa kuitenkin että eroonhan hän on sinusta sätkyttelemässä. Vaikuttaisi myös tekevän susta syntipukkia ja pirttihirmua että saa erossa säälipisteitä ja "syyn" ja sinä kehnon leiman. Ehkä huono omatunto ajaa paisuttelemaan ja vääristelemään asioita niin että saa syyn eroon tai sitten näkee omat vikansa sussa eikä sitä itse tiedosta (epäluottamus ym mitä tossa sanoit). Ja muutenkin kertomasi vaikuttaa äkkiseltään siltä ettei ihan kaikki muumit ole kukkulalla, esim pomottaminen pomoilun ilosta ja naurettava jääräpäisyys.

Neuvo: ÄLÄ SOITTELE PERÄÄN. Oikeasti. Se käännetään sinua vastaan, säilytä arvokkuutesi koska todennäköisesti mies vie sen muuten ja tekee susta säälittävän roikkujan.

[/quote]

Vikaa voi olla vain miehessä? Tämäkin nainen on riitaa haastaessaan pyhimys ja UHRI?

Vierailija
24/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis missä minä kerron haastavani jatkuvasti riitaa mieheni kanssa? Toki kertoisin, jos niin olisi.

Taisin kuitenkin sanoa lähinnä sen aloituksessani, että meillä on ollut kohtuulailla riitoja, ja että olemme molemmat helposti kiehahtavaa sorttia. Itse vain lepyn nopsasti (joskus ei tarvitse kuin toisessa huoneessa käydä, niin olen ehtinyt jo unohtaa koko riidanaiheen ;), ja mies ei.

AP

Vierailija
25/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:50"]

Niin, siis missä minä kerron haastavani jatkuvasti riitaa mieheni kanssa? Toki kertoisin, jos niin olisi.

Taisin kuitenkin sanoa lähinnä sen aloituksessani, että meillä on ollut kohtuulailla riitoja, ja että olemme molemmat helposti kiehahtavaa sorttia. Itse vain lepyn nopsasti (joskus ei tarvitse kuin toisessa huoneessa käydä, niin olen ehtinyt jo unohtaa koko riidanaiheen ;), ja mies ei.

AP

[/quote]

Miten luolamies jurottaja onkin yhtäkkiä kiivas? Riitelyyn tarvitaan kaksi, ja sinä siis luulet olevasi uhri?

Miksi haastat riitaa? Onneksi mies on selvästi sinua viisaampi, ja jättää sinut nyt siis, päästäkseen ehkä joskus parisuhteeseen, jossa ei tarvitse jatkuvasti riidellä.

Tuollainen "vittuilen, itse lepyn ja odotan toisen toimivan juuri samoin"riitely- on kovin kakaramaista , turhaa ja toista osapuolta halventavaa, jolla vain pyrit toisen yläpuolelle. Puhdasta henkistä alistamista ja tarpeetonta vittuilua ja päänaukomista. (varsinkin jos miehesi on jurottaja).

Mutta miehessähän se vika on. Aina.

Vierailija
26/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tämä viesti kyllä kertoo paljon. Sinua on viilattu linssiin huolellisesti viimeiset neljä vuotta. Sinä roikut miehessä ja hän ei ole kiinnostunut sinusta muuten kuin hätävarana. Todella surullista. Nyt mies on ilmeisesti löytänyt uuden kuten moni on sanonut tässä ketjussa.

Nyt nainen mieti - olette seurustellut neljä vuotta. Minkä takia teidän suhteenne ei ole edennyt? Ette asu yhdessä ja mitä ilmeisimmin teillä ei ole tulevaisuuden suunnitelmia.

Maailmassa on paljon hyviäkin miehiä.

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:38"]

Muistan muuten senkin, kun mies jo heti suhteen alussa vannoi, ettei sitten ole sitten mitään pleijeri-tyyppiä, vaan etsii luotettavaa naista, koska ei todellakaan halua mitään epäkypsää sekoilusuhdetta. Kyseli, että en kai minä ole vain joku päiväperhonen, joka lentää kukasta kukkaan, että voihan minuun varmasti luottaa. Yhteisistä lapsistakin alkoi puhumaan jo lähes heti tavattuamme.

Ilmeisesti vaan tuli joku toinen sitten matkan varrella vastaan, tiedä sitten missä.

Sekin, että misää ihmeessä, on nimittäin hyvä kysymys, sillä mies ei koskaan - ja toistan: ei siis kertaakaan - käynyt suhteemme aikana missään iltamenoissa yksikseen tai kavereidensa kanssa. Alkoa ei käytä lainkaan ja kaikki kaveritkin ovat jo vakiintuneita ja perheellisiä.

Itse asiassa yritin jopa pakottaa miestä illanviettoihin suhteemme alkupuolella, sillä olisi ollut ihan kiva saada ns. vapaailtojakin itselle, mutta ei. Mies tykkäsi joko nyhjätä tietokoneen äärellä tai urheilla iltaisin, baanalle ei lähtenyt puoliväkisinkään.

Että juu, kai mua voi yksinkrtaiseksikin sitten sanoa, mutta ei mitkään merkit aiemmin viitanneet toisen naisen mahdollisuuteen.

Kaikille muillekinko nämä ovat sitten tulleet yhtä yllätyksenä? Kotona vätystelevä mies, joka yhtäkkiä onkin lenkkipolulla tavannut uuden naikkosen? Me kun lenkkeilimmekin yleensä yhdessä...

AP

[/quote]

Vierailija
27/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap aika läheisriippuvaiselta, saat joitain tarvitsevuuskohtauksia, etkä voi olla soittamatta miehelle, kuvailet asiaa. Olet varmaan myös aikamoinen pälättäjä, kirjoitat tännekin vähän väliä ulospurkauksia. Ehkäpä mies on vain väsynyt persoonaasi, hän ei saa lähelläsi rauhaa. Jotkut ihmistyypit kaipaavat sitä omaa rauhaa, aikaa olla omien ajatusten parissa. Jos kotonakaan ei ole mahdollista vetäytyä tekemään jotain ilman toisen seuraa, alkaa se aiheuttaa ahdistusta. Mies on nyt tehnyt ratkaisunsa oman rauhan kokeilua varten. 

Vierailija
28/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:57"]

Meilläkin mies halusi ns. omaa aikaa.. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli selkeä viesti toisesta naisesta..

[/quote]

No voi kuitenkin olla, että mies on oikeasti ihan kypsynyt naiseen ja haluaa omaa aikaa kuten sanoo. Ei siihen tarvita mitään toista naista. Miksi pitää aina olettaa, että miehen puheet tarkoittavat jotain muuta kuin hän sanoo? Pieni irtiotto voi olla ihan hyvä, jotta ei tarvitse tehdä sitä erotaan, uudestaan yhteen leikkiä. Irtiotosta ei kylläkään luonnollisesti tule mitään, jos miehelle soitellaan jatkuvasti.

Siis lopeta suhde tai anna miehen olla rauhassa muutama viikko, jotta hän ehtii mahdollisesti kaipaamaan sinua ja kenties jopa varmistumaan tunteistaan sinua kohtaan. Älä nyt ainakaan soittele sille jatkuvasti.

Vierailija
29/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa ap;n juna mennä jo. Mieti seuraavan miehen kohdalla, kuinka paljon on liikaa vittuilussa ja riidanhaastamisessa.

Miehellesi toivon kaikkea hyvää jatkossa, ehkä löytää sen nalkuttamattoman ja riitaa haastamattoman puolison.

Vierailija
30/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on rakkautta.

Vierailija
31/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon mies käyttää alkoa?

Vierailija
32/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:38"]

Miten paljon mies käyttää alkoa?

[/quote]

Femakon klassinen shame-talk- miehensyyllistäminen. Naisessa ei ole koskaan mitään vikaa?

Vierailija
33/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mieasasia-pyhävulva-jalusta-trollijankkaaja on löytänyt ketjun, igonre him...

Vierailija
34/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:56"]

Palstan mieasasia-pyhävulva-jalusta-trollijankkaaja on löytänyt ketjun, igonre him...

[/quote]

Niin, naisissa ei ole koskaan mitään vikaa? Sitähän sä tarkoitat?

Vierailija
35/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:56"]

[/quote]

Niin, vain Mies on sika- ja Olet UHRI-vastaukset ovat hyväksyttäviä?

Naisten ei koskaan tarvitse katsoa peiliin? Ei tietenkään, miesvihapalstalla

Vierailija
36/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hengitys tuoksuu kakkalta , pesisit hampaat edes joskus ja mynthon pastilli suuhun :D

Vierailija
37/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko pettänyt vai ei, mut kyl sitä netissä varmaa ehtii toisia vokottelemaan? Omaa aikaa siksi, että ehtisi livenä tutustua johonkin toiseen?

Vierailija
38/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:22"]

Sun hengitys tuoksuu kakkalta , pesisit hampaat edes joskus ja mynthon pastilli suuhun :D

[/quote]

Tuoksuuko kakka?

Vierailija
39/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuon toisen sivun alkupuoliskoa pätkän, mutta kommentoin nyt.

Olen kuusikymppinen äiti-ihminen ja nelisenkymmentä vuotta kuin vuoristoradalla parisuhteessa elämyt, siis kokenut vähän kaikenlaista. Tältä pohjalta yritän auttaa Simua.
Ap, päätä nyt toimia ihan omia juttujasi, töitäsi, itsestäsi huolehtimista, ystävien tapaamisia (ei miespuolisia kahdenkesken seurustellen!), keskeneräisiä hommiasi saata loppuun, aloita joku uusi harrastus, yms, mutKARTA KAIKKIA MIESSUHTEITA nyt ainakin muutama kuukausi, JOS koit, että tuo mies oli Sinulle mielestäsi sopiva ja tahtoisit jatkaa hänen kanssaan. Tänä aikana näet kyllä, MITÄ mies tarkoitti halutessaan olla jäähyllä suhteestanne. Saattaa olla ihan pelkkää omien ajatustensa muotoilua,,kun on ns pallo hukassa, eikä tiedä, mihin päin pitäisi lähteä! Anna hänelle nyt tilaa olla ja miettiä ja katsoa, kaipaako hän sittenkin Sinua, vai lähteekö oikeasti eri suuntaan. Sanoit hänelle, että Sinulla on kyllä muitakin miehiä, ja SE oli nyt se paha, jos mies on ilmaissut, ettei kykene luottamaan sinuun! Osoittaudu NYT luotettavaksi, ja päätä, ettet ainakaan Sinä sekoile, vaan odotat ja katsot, mihin tulokseen mies tulee. Loputtomiin ei tarvitse odottaa. Uskon muutaman kuukauden sisällä tulevan ratkaisun: hän jatkaa omaa elämäänsä tai palaa luoksesi.,Ja nimenomaan HÄN palaa, et Sinä! Älä ota yhteyttä, ellei ole oikeasti tärkeitä asioita, esim olet unohtanut jotain tavaroitasi hänen kämppäänsä, ja oikeasti tarvitset niitä, etkä voi ostaa uusia tilalle. Jos voit, osta, ettet tarvitse mennä hänen luokseen, etkä soittaan. Jos teillä on jostakin syystä puheyhteys, voit mainita lämpimällä äänensävyllä (älä ruikuta!) hänelle, että Sinä edelleen rakastat häntä, mutta ÄLÄ SANO YHTÄÄN MITÄÄN ENEMPÄÄ, vaan siirry tavallisiin arkiasioihin. Mies jää itse miettimään muutosta Sinussa ja sitä, mitä sanoit, ja hän joutuu tekemään itse ratkaisunsa, jossa hänellä on silloin TIETO siitä, että Sinä odotat häntä ja hän SAA VAPAASTI PÄÄTTÄÄ, ei ole pakotettu mihinkään. Miestä voi rassata teidän paljot riidat, joten nyt olisi Sinulla aikaa miettiä, miten voisitte olla riitelemättä. Älä pidä itsestäänselvyytenä, että parisuhteissa riidellää. Se ei ole ihanne! Ihanne on puhua riitelemättä, sovitella, ja myös OLLA HILJAA!

Itse olen saanut meidän aivan järkyttävät riidat hiipumaan ja vähenemään, kun olen päättänyt olla ihan hiljaa ja vain tehdä omia askareitani, lukea tai lähteä vaikka pihalle hommiin, kun mies on alkanut huutaa ja raivota jostakin. Se alkusyy voin olla joskus minä, jos olen inttänyt jostakin ... yleensä turhanpäiväisestä asiasta! ... vastaan, eikä mies ole saanutkaan "sanoa sitä viimeistä sanaa" silloin, kun hänellä siihen on miehinen pakottava tarve! E TARVITSE AINA SANOA OLEVANSA OIKEASSA!.Voi hyvin olla VIISAS, ja jättää riidat riitelemättä! Kynnysmattoa ei silti tule, jos TAJUAA, että olen VALINNUT ITSE oman tyylini selvitä tällaisista kuvioista! On nimittäin kovastikin voimaannuttavaa ja itsetuntoa rakentavaa huomata, että toinen ei osaa käyttäytyä, mutta minä olen nyt vahvempi ja osaan! Se sisäinen riemu on aika mahtava tunne, mutta vaatii kärsivällisyyttä ja päätöstä, että ITSE toimii oikein! Siis välttää kaikkea haukkumista, halveksivaa puhetapaa, ilkeyttä, loukkaamisia, luottamuksen pettämistä, turhasta narisemista, yms vahingollisia käytöstapoja!

Arvaa, oliko minulla vaikea oppia, mutta halusin ja päätin, ja miehen raivokohtaukset auttoivat minua siinä! Todella! Käänsin ne voitokseni!!! Ja nyt vain myhäilen tyytyväisenä!!! Ollaan selvitty ihan mahdottomista, hirveistä välirikoista, parin viikon täydellisestä erillään olosta ilman tietoa, missä toinen on, pettämisepäilyistä (ei ole tietoa, onko pettänyt, mutta NYT sillä ei ole väliä enää!), on pidetty mykkäkouluja, on haukuttu ja huudettu, on oltu ilkeitä, minkä vain on osattu, ja myös puhuttu läheisillemme, ettemme jaksa enää "tuon kanssa" jatkaa! Kuitenkin kaiken rähinän jälkeen on palattu yhteen ja jotain molemmat opittu! Olemme todenneet, että yhdessä on hyvä olla, ja todella onkin hyvinä aikoina, ja että ollaan niin kovat koulut yhdessä käyty, ettei edes kannata erota!!! Sitten vain toisen hyvien puolien ääneen sanomista, puolin ja toisin kehumisia toisen hyvistä teoisääneen kertomista, mistä toisessa erityisesti pitää, ja kaikkea muuta POSITIIVISTA KEHIIN!

Ap, toivon Sinulle voimia NYT  eteenpäin! Älä asennoidu olemaan kynnysmatto, vaan  N A I N E N, jolla on hyvät arvot, hyvä käytös, hyvät tavoitteet, itsekunnioitus ja toisten kunnioitus kohdallaan, ja ILOINEN JA VAPAA MIELI, tuli mitä tuli elämässä eteen! Mies haluaa olla "mies talossa", niin siihen kuuluu silloin myös VASTUU  siitä naisesta, jonka kanssa elää. Itsekkyydellä ei pärjää kukaan pitkässä juoksussa! En pidä lainkaan pahana tuollaista miehistä tahtoa, jos mies suuntaa sen oikein: naisensa parhaaksi. Silloin hän itsekin saa "samalla mitalla", eli hyvää vastakaikua naiseltaan, ja molemmat ovat oikeasti onnellisia!

Onnea elämääsi toivon nyt Sinulle, ap!

Vierailija
40/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miehen nimen tilalle kännyyn "älä soita"