Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein kotitöitä äsken, talo 135neliöinen + Mercedes-Benz Coupe

Vierailija
20.07.2015 |

Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.

Siivosin jääkaapin.

Pyyhkiin kaikkialta talosta pölyjä.

Pyykkäsin vaatteita ja edelliset viikkasin kaappeihin.

Imuroin ja moppasin.

Siivosin vessan kauttaaltaan, samoiten saunan lattian, lauteet ja kodinhoitohuoneen.

Vaihdoin sänkyyn uudet lakanat, tyynyn sekä peiton päälliset.

Leikkasin myös nurmikon (iso, tilava piha, aikaa meni 1h 30min).

Harjasin ja pesin koiran (nöffi rodultaan, mutta tämän tein ennen muuta siivousurakkaa :D )

Kitkin rikkaruohoja kukkapenkeistä.

Siivosin ulkosaunankin. 

Järjestelin autotallin tavaroita, kaikki oli sikinsokin (miehet...), sit kun se tulee ja näkee, se huutaa et vitussako mun vasara on, tai moottorisaha, tai naula, tai ruuvimeisseli.. joo..

Pesin myös mun autoni Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe vm. 2013. Miehellä on Audi vm 2014 mut ei siitä sen enempää. Sitä en pese, peskööt ite.

Nyt levähdän hetken, sitten alan väsäämään kaalilaatikkoa :) Mies töissä, muksuja ei ole olemassakaan, koiria 4 kpl.

Mitä SINÄ olet tehnyt TÄNÄÄN?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:15"]Minä muutin koko päivän. Nuorimmainen (16-vuotias) muutti pois kotoa opiskelemaan. Olen 37 vuotias ja nyt pyöritään miehen ja koiran kanssa huuli pyöreänä ympäri taloa. Ylin kerros oli lasten, mutta nyt siellä ei enää asu kukaan. Vaikka teini paljon pois kotoa olikin niin silti talo tuntuu tyhjältä. Onneksi on mies, koira ja kesä :)
[/quote]

Vautsi, oletpa nuori ollaksesi tuossa tilanteessa!

Vierailija
22/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kaupassa, koska aamiaistarvikkeet oli vähissä.
Sit söin aamiaista ja luin dekkarin loppuun.
Menin mustikkamettään, keräämään mesiangervoja ja nokkosia, jotka käsittelin niiden vaatimalla tavalla. Tässä meni kolme ja puoli tuntia kaikkiaan.
Söin lounaaksi superpirtelön, mustikoita, hunajaa, nokkosta, pinaattia, vesikrassia, macaa, tocoa, chia-siemeniä.
Roikuin AV:lla.
Hinkkasin teräsvillalla ja saippualla kaksi valurautapannua, joista toinen on nyt rasvapoltossa uunissa, toisenkin laitan sinne tänään.
En ajatellut stressata sen kummemmista tänään, ehkä mahdollisesti katselen jotain työnhakuuni liittyviä juttuja illemmalla.
Pitäis laittaa myös oikeeta ruokaa.

Asun vuokralla (46 neliötä) ja mulla on vasta korjattu mummomallinen polkupyörä. Olen kuluttanut kaikki rahani (budjetti)matkailuun niin, että luottokorttikin on tapissa, joten ny juuri varaa on vain välttämättömimpään. Hyvin palkattu ja mukava työ on unelmani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:08"]Kaalilaatikko on hyvää, siksi sitä teen. En siksi, että olisin köyhä :D Vk loppuna tehdään häränsisäfilepihvejä ja jotain niiden kanssa, hyvää jälkiruokaa ja laadukasta viiniä. Meillä on varaston yhteydessä tilava viinikellari, tällä hetkellä siellä on 100 pulloa erilaisia viinejä, että on valinnan varaa :) Meillä käy usein myös ystäviä kyläilemässä puolisoiden kanssa, tykätään juoda erilaisia viinejä ja maistella erilaisia juustoja ym pikkupurtavaa.

AP
[/quote]
Tylsää...

Vierailija
24/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon, haluatko mitallin tuosta? Ja miten noitten autojen maininta liittyy milläänlailla mihinkään? Vai halusitko vihjata kuinka paljon teillä on lainaa?

Vierailija
25/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mersu muuten bensa vai diesel?

Vierailija
26/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin, koska halusin ja koska oli tarvetta. Miksi ihmeessä palkkaisin siivoojan tänne, jos itsekin kykenen, pystyn sekä haluan siivoilla? Sehän on mukavaa ajanvietettä ja kun lomaakin on, niin mikäs tässä siivoskellessa. 

Ja lapsia ei ole, koska emme miehen kanssa niitä halua, anteeksi vain erittäin kovasti :D Ja tämä on aihe vapaa palsta, täällä pyörii paljon muitakin lapsettomia ihmisiä lukemassa ajankuluksi juttuja. Jotkut ovat vapaaehtoisesti lapsettomia, jotkut yrittävät lasta, mutta eivät ole saaneet ja sitten on niitä, joilla on jo lapsia. Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu tähän pieneen av-palstaankin :)

Lapset on ihan jees, paljon olen sukulaistenkin muksujen kanssa tekemisissä. 

Kaalilaatikko uunissa. Syömisen jälkeen vois käydä kaupungilla pyörimässä ja jos nätti ilma jatkunee, istahtaa takapihan terassille nauttimaan lämmöstä.

Onhan täällä monet muutkin tehneet kotihommia ja muita juttuja, kiva! :)

AP

Vierailija
27/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:17"]

Onko mersu muuten bensa vai diesel?

[/quote]

Diesel on

AP

Vierailija
28/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:48"]

Mitäs ap on tänään tehnyt? Mitä muuten teet työksesi, nythän olet lomalla vai kuinka? Entä miehen työ?

[/quote]

Mies on erikoishammaslääkäri. Itse oon tehny mm. arkkitehdin hommia, mutta nykyistä työnkuvaani en kerro, tutut tunnistaa.... :D

Tänään oon käyny ystävällä kyläilemässä, ostamassa kengät ja mekon kun sisko täyttää vuosia ja pidetään juhlat. :)

Vierailija
29/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi AP tuosta lopusta!

Vierailija
30/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap:n päässä on liikkunut, kun tämän aloituksen on tehnyt?

Sen verran on tekstiäkin, että sitä naputellessa olisi ehtinyt tulla järkiinsä.

Vierailija
31/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:56"]Bravo!
[/quote]

Paitsi sivistykselle.
Pyyhkin pölyt?

Vierailija
32/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkiin? Kävitkö elämäm koulun ennen vai jälkeen kotitöiden ja mersun oston?

Vierailija
33/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne tutut jo näilläkin tuntomerkeillä tunnistaa jos on tunnistaakseen. Erikoishammaslääkäri, jolla neljä nöffiä ja mainitsemasi autot.

Vierailija
34/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänään tehnyt työtä, josta minulle maksetaan palkkaa.

Vierailija
35/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:05"]

Noista ap:n luettelemista asioista vain autonpesu ja ruohonleikkaus (miehen suorittamana) voidaan määritellä kotitöiksi. Muihin ei juuri kulu aikaa ja voidaan tehdä siinä sivussa.

Ettekö te muut av:laiset ole tätä vielä ymmärtäneet? Monta aloitusta kotitöistä ja kaikkien keskustelujen tuloksena noiden pikkuhommien tekeminen ei vie aikaa oikeastaan lainkaan.

Turha on kiitosta kerjätä täältä, kun kaikki ei-kotityöt oikeastaan itse tekevät itsensä. Suihinoton ohessa näppärästi viikkaat pyykit ja kuorit perunat huomisen gnokkeihin. Omassa rannassa on katiskat ja rapumerrat odottamassa saalista koko suvun gourmet-päivällisille, johon olet valmistautunut ohimennen sipaisten pölyjä pois ja pessyt ikkunat keveästi pyörähtäen chartottekakun tekemisen ohella.

Oikeasti, neljän ison koiran talouodessa ei tule kotitöitä lainkaan. Varsinkin, kun kotinne on kovin pieni. Minne koirat edes mahtuvat sotkemaan? Autoistanne ei tullut aivan selväksi, että omistatteko ne kokonaan vai lainarahalla? Suht. pieniä autoja joka tapauksessa, ette siis välitä koirienne hyvinvoinnista? Neljä koiraa vaatisivat jo limousinen tai minibussin mukavasti matkustaakseen.

[/quote]Noi koirat valjastetaan vetämään sitä meseä tietenkin. Koirat saa liikuntaa ja säästyy polttoaine

Vierailija
36/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on juttu! Vai arkkitehdin hommia, oletko kenties talonne luonnokset raapustanut? Ja nykyään olet nöffien pentutehtailija?

Vierailija
37/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tunnistaakin, tai sitten ei. Eipä se toki maailmanloppu ole, jos tutut tunnistaisi, mutta en halua omaa nykyistä ammattiani kuitenkaan kertoa. 

Kylläpä on paljon negatiivista kommenttia sadellu tähän ketjuun :D On muka liian pienet autot, mersu on merkki jolla ei kannata leuhkia, taloki teillä liian pieni, viinikellariki ihan mitätön asia, tekemäni siivoustyötkin ei muka ole yhtään mitään jne jne.. :D Jösses sentään. 

Mutta auta armias kun kerrot tänne jotain negatiivista itsestäs, elämästäs ja kuinka on vähän rahaa ym, niin tulee yläpeukkuja, kannustavia viestejä, kaikkea kivaa tekstiä.

Jos kerrot vaikka asuvasi 30neliön kerrostalo yksiössä, olet 2 lapsen yh, ei autoa, sossusta tulee toimeentulotukea, lomailla ei ole vara, halvinta ruokaa täytyy syödä jne niin ei tulisi siihen ketjuun tälläisiä negatiivisuuksia :) 

Mutta kun kerrot että on vm. 2014 ja 2013 olevat mersu ja audi, viinikellari, jossa 100 pulloa viiniä, 4 koiraa, mies on erikoishammaslääkäri, ollaan hyvätuloisia (keskituloa selvästi ylempänä, mutta kuten sanoin, ei kuitenkaan mitään rikkaita omasta mielestä), jne elämässä kaikki hyvin niin voi että sieltä satelee negatiivisia viestejä niinku sieniä satteella :D

Iloisia ei voida koskaan toisten puolesta olla, ette varmaan ole omien sukulaistenkaan, ystävien, sisarusten elämässä tapahtuvien hyvien asioiden puolesta onnellisia? Jos joku lähisukulainen ostaa uuden, kalliin auton, niin miksi ei voisi sanoa vaikka "Vau, on tosi hieno. On varmasti mukava ajaa tuollasella!" tms, vaan sen sijaan varmaan naputatte "Ompas ruma, on nyt varmaan kauheena tuostakin rötisköstä lainaa, onko kiva? Minä en tarvi mitään uutta autoa ainakaan, mitä tollasella muka tekee, ajelen mieluisesti tällä minun 1990 luvun volvollani" :D

Enkä nyt tälläkään tarkota sitä, että olisi noloa ajaa sillä "1990 luvun volvolla", voisin itsekin vaikka ajaa, vaan tarkotin juuri sitä, että noin monet ihmiset kommentoi, tuon tyylisesti. Joku kallis, hieno auto pihalla, ei ole monille tärkeä asia - ei se ole minullekaan henki ja elämä, vaikka kauniista autoista pidänkin. Ostin tuon auton, koska oli varaa, mersu on mielestäni hyvä merkki, auto on aivan mahtava ajettava ja erittäin hyvän näköinen. 

Auto oli esimerkkinä, esimerkkeinä voisi antaa vaikka mitä muuta. Aina ihmiset keksii valittamista, haukkumista, jos joku toinen saa ostettua itselleen jotain - Vain koska SINÄ ITSE ET PYSTY SIIHEN! Sitä yleensä kutsutaan kateudeksi. 

Se on tämä ihmisyys oikein ihailtavaa! :)

AP

Vierailija
38/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:26"]

Jo on juttu! Vai arkkitehdin hommia, oletko kenties talonne luonnokset raapustanut? Ja nykyään olet nöffien pentutehtailija?

[/quote]

Jos on arkkitehti, on myös sen verran sivistystä, että osaa kirjoittaa suomen kieltä. Sen verran nimittäin korkeakoulussa on pakko lukea ja kirjoittaa, ettei tulisi mieleenkään kirjoitella sellaista kun "pyyhkiin pölyt", esimerkiksi "aion tänään pyyhkiin pölyt". Tämmöstä kirjottelee se elämänkoululainen, joka jäi luokalle.

Sinänsä tuo tarina ei kerro mistään uskomattomasta vauraudesta, mutta silti veikkaan enemmän että tässä on nyt omista haaveista kirjoiteltu.

Vierailija
39/120 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Jos on arkkitehti, on myös sen verran sivistystä, että osaa kirjoittaa suomen kieltä. Sen verran nimittäin korkeakoulussa on pakko lukea ja kirjoittaa, ettei tulisi mieleenkään kirjoitella sellaista kun "pyyhkiin pölyt", esimerkiksi "aion tänään pyyhkiin pölyt". Tämmöstä kirjottelee se elämänkoululainen, joka jäi luokalle.

Sinänsä tuo tarina ei kerro mistään uskomattomasta vauraudesta, mutta silti veikkaan enemmän että tässä on nyt omista haaveista kirjoiteltu.

[/quote]

Juuri näin, omia haaveita. Kieliasu paljastaa kaiken. Lisäksi huvittavat yksityiskohdat, kuten varaston yhteydessä oleva 100 pullon viinikellari. Viinikaappi olisi uskottavampi noin "pieneen" taloon.

Epäuskottavaa on myös, että neljän koiran huushollissa ei olisi farmariautoja.

Vierailija
40/120 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kivalta elämäs ap :) 4 koiraa, iso piha, varmasti kiva koirille. autokin ei mikään vanha rötiskö :D oispa mullakin varaa edes kunnon autoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan