Tein kotitöitä äsken, talo 135neliöinen + Mercedes-Benz Coupe
Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.
Siivosin jääkaapin.
Pyyhkiin kaikkialta talosta pölyjä.
Pyykkäsin vaatteita ja edelliset viikkasin kaappeihin.
Imuroin ja moppasin.
Siivosin vessan kauttaaltaan, samoiten saunan lattian, lauteet ja kodinhoitohuoneen.
Vaihdoin sänkyyn uudet lakanat, tyynyn sekä peiton päälliset.
Leikkasin myös nurmikon (iso, tilava piha, aikaa meni 1h 30min).
Harjasin ja pesin koiran (nöffi rodultaan, mutta tämän tein ennen muuta siivousurakkaa :D )
Kitkin rikkaruohoja kukkapenkeistä.
Siivosin ulkosaunankin.
Järjestelin autotallin tavaroita, kaikki oli sikinsokin (miehet...), sit kun se tulee ja näkee, se huutaa et vitussako mun vasara on, tai moottorisaha, tai naula, tai ruuvimeisseli.. joo..
Pesin myös mun autoni Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe vm. 2013. Miehellä on Audi vm 2014 mut ei siitä sen enempää. Sitä en pese, peskööt ite.
Nyt levähdän hetken, sitten alan väsäämään kaalilaatikkoa :) Mies töissä, muksuja ei ole olemassakaan, koiria 4 kpl.
Mitä SINÄ olet tehnyt TÄNÄÄN?
Kommentit (120)
Pesen kaikki matkailuauton (Concorde Liner Plus 1150 Gmini) kaikki astiat ja liinavaatteet. Siivoan sen sisältä, myös Minin (joo ihan itse) ja varustan uutta reissua varten.
Emme ole rikkaita, emme ole myöskään köyhiä. Ollaan varmaan keskitason yläpuolella ansiotulojen mukaan suunilleen, mutta rikkaaksi en itseä, tai meitä, sanoisi.
AP
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:53"]
Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.
[/quote]
Pyyhin pölyt, ks. https://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Verbitaivutus/suomi/pyyhki%C3%A4
Olen kaiken muun lisäksi opettanut av-mammaa, kuinka verbi pyyhkiä taipuu.
Kylläpä täällä on katkeria ihmisiä liikenteessä :D Jos ap on rikas tai edes hyvätulonen, hieno autoki tuntuu olevan (ei varmana mikään halpa!) niin ihmiset on kauheen kateellisia heti toisille. Ja jaksanu siivota noin paljon, eli saanu aikaseksi paljon enemmän mitä koko av palstan av-mammat yhteensä varmana :D
Joo te monet muut asutte pienissä koirankopeissanne, rahaa ei ole liiemmin tuhlattavaksi, autoa ei joko ole, tai on vanha kurppanen rötiskö ja elämä muutenkin vähän harmaan ankeeta, niin PASKA MÄIHÄ KAI SE SITTEN ! Mut jos ei ite oo tyytyväinen niin asioiden eteen voi aina yrittää tehä jotain :D
Itekin asun pienessä yksiössä, opiskelen ja kyllä ois kiva elää vähän leveemmin mut en ole kateellinen toisille. :D
Go ap, go! :D Varsinkin jos itse on omalla työnteollaan ansainnut sen, mitä on! (talo, koirat, arvokas auto) jne!
Missähän päin ap asuu? Arvoalueella? Toisaalta, mikään ap:n kertomuksessa ei vihjaa siihen, että ap olisi millään tavalla edes rikas. Toki toi auto on jo noin 40 tuhannen euron arvonen että että, ei tuollasia kuka tahansa hommaa. Ja miehellä audi vm 2014. Et kai jonkinlaiset tulot pitää olla et kaks noinkin hienoa autoa on vara ostaa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:14"]
Onneks olkoon, haluatko mitallin tuosta? Ja miten noitten autojen maininta liittyy milläänlailla mihinkään? Vai halusitko vihjata kuinka paljon teillä on lainaa?
[/quote]
Ei ole autoista lainaa, ei ole koskaan ollutkaan :)
AP
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:00"]
Tein töitä 8h
[/quote]
En usko. Yksistään nöffin kokoisen ja turkkisen koiran harjaukseen, pesuun ja kuivatukseen menee reilut 2 tuntia. Minulla on vastaavan kokoiset koirat ja todella hyvä koirankuivaaja.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:00"]
Tein töitä 8h
[/quote]
En usko. Yksistään nöffin kokoisen ja turkkisen koiran harjaukseen, pesuun ja kuivatukseen menee reilut 2 tuntia. Minulla on vastaavan kokoiset koirat ja todella hyvä koirankuivaaja.
[/quote]
Täh? Mitä 8h työnteko liittyy nöffi rotuisen koiran pesemiseen?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:22"]
Niin, onko sulla oikein se arkkitehdin koulutus vai oletko vain tehnyt niitä "hommia"?
[/quote]
Voi, kun taas takerrutaan yksittäiseen sanaan, höpsö :) Kyllä, arkkitehdin koulutus on.
AP
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:26"]
Jo on juttu! Vai arkkitehdin hommia, oletko kenties talonne luonnokset raapustanut? Ja nykyään olet nöffien pentutehtailija?
[/quote]
Jos on arkkitehti, on myös sen verran sivistystä, että osaa kirjoittaa suomen kieltä. Sen verran nimittäin korkeakoulussa on pakko lukea ja kirjoittaa, ettei tulisi mieleenkään kirjoitella sellaista kun "pyyhkiin pölyt", esimerkiksi "aion tänään pyyhkiin pölyt". Tämmöstä kirjottelee se elämänkoululainen, joka jäi luokalle.
Sinänsä tuo tarina ei kerro mistään uskomattomasta vauraudesta, mutta silti veikkaan enemmän että tässä on nyt omista haaveista kirjoiteltu.
[/quote]
Juuri näin, omia haaveita. Kieliasu paljastaa kaiken. Lisäksi huvittavat yksityiskohdat, kuten varaston yhteydessä oleva 100 pullon viinikellari. Viinikaappi olisi uskottavampi noin "pieneen" taloon.
Epäuskottavaa on myös, että neljän koiran huushollissa ei olisi farmariautoja.
[/quote]
Sanoin, että miehellä on Audi vm. 2014, en puhunut sen enempää korimallista. Mitäs jos se meidän Audi onkin farmari? Sitähän sinä et saa koskaan tietää :)
AP
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:05"]
Kai ne tutut jo näilläkin tuntomerkeillä tunnistaa jos on tunnistaakseen. Erikoishammaslääkäri, jolla neljä nöffiä ja mainitsemasi autot.
[/quote]
Tässä taas eräs huomionarvoinen seikka, nimittäin, mainitsinko jossain että meillä on 4 nöffiä? :)
Taidatte te muut palstailijat olla niitä elämänkoululaisia, joiden pitäs palata koulun penkille, ainakin opettelemaan lukemaan uudelleen ;D
AP
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:02"]
Pyyhkiin? Kävitkö elämäm koulun ennen vai jälkeen kotitöiden ja mersun oston?
[/quote]
AP on Pohjois-Pohjanmaalta tai mahdollisesti ns. Meri-Lapista.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:02"]
Pyyhkiin? Kävitkö elämäm koulun ennen vai jälkeen kotitöiden ja mersun oston?
[/quote]
AP on Pohjois-Pohjanmaalta tai mahdollisesti ns. Meri-Lapista.
[/quote]
Ja kotipaikka-, asunto- ja auto-faktojen valossa romani. AP, oletko?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:32"]
Voi tunnistaakin, tai sitten ei. Eipä se toki maailmanloppu ole, jos tutut tunnistaisi, mutta en halua omaa nykyistä ammattiani kuitenkaan kertoa.
Kylläpä on paljon negatiivista kommenttia sadellu tähän ketjuun :D On muka liian pienet autot, mersu on merkki jolla ei kannata leuhkia, taloki teillä liian pieni, viinikellariki ihan mitätön asia, tekemäni siivoustyötkin ei muka ole yhtään mitään jne jne.. :D Jösses sentään.
Mutta auta armias kun kerrot tänne jotain negatiivista itsestäs, elämästäs ja kuinka on vähän rahaa ym, niin tulee yläpeukkuja, kannustavia viestejä, kaikkea kivaa tekstiä.
Jos kerrot vaikka asuvasi 30neliön kerrostalo yksiössä, olet 2 lapsen yh, ei autoa, sossusta tulee toimeentulotukea, lomailla ei ole vara, halvinta ruokaa täytyy syödä jne niin ei tulisi siihen ketjuun tälläisiä negatiivisuuksia :)
Mutta kun kerrot että on vm. 2014 ja 2013 olevat mersu ja audi, viinikellari, jossa 100 pulloa viiniä, 4 koiraa, mies on erikoishammaslääkäri, ollaan hyvätuloisia (keskituloa selvästi ylempänä, mutta kuten sanoin, ei kuitenkaan mitään rikkaita omasta mielestä), jne elämässä kaikki hyvin niin voi että sieltä satelee negatiivisia viestejä niinku sieniä satteella :D
Iloisia ei voida koskaan toisten puolesta olla, ette varmaan ole omien sukulaistenkaan, ystävien, sisarusten elämässä tapahtuvien hyvien asioiden puolesta onnellisia? Jos joku lähisukulainen ostaa uuden, kalliin auton, niin miksi ei voisi sanoa vaikka "Vau, on tosi hieno. On varmasti mukava ajaa tuollasella!" tms, vaan sen sijaan varmaan naputatte "Ompas ruma, on nyt varmaan kauheena tuostakin rötisköstä lainaa, onko kiva? Minä en tarvi mitään uutta autoa ainakaan, mitä tollasella muka tekee, ajelen mieluisesti tällä minun 1990 luvun volvollani" :D
Enkä nyt tälläkään tarkota sitä, että olisi noloa ajaa sillä "1990 luvun volvolla", voisin itsekin vaikka ajaa, vaan tarkotin juuri sitä, että noin monet ihmiset kommentoi, tuon tyylisesti. Joku kallis, hieno auto pihalla, ei ole monille tärkeä asia - ei se ole minullekaan henki ja elämä, vaikka kauniista autoista pidänkin. Ostin tuon auton, koska oli varaa, mersu on mielestäni hyvä merkki, auto on aivan mahtava ajettava ja erittäin hyvän näköinen.
Auto oli esimerkkinä, esimerkkeinä voisi antaa vaikka mitä muuta. Aina ihmiset keksii valittamista, haukkumista, jos joku toinen saa ostettua itselleen jotain - Vain koska SINÄ ITSE ET PYSTY SIIHEN! Sitä yleensä kutsutaan kateudeksi.
Se on tämä ihmisyys oikein ihailtavaa! :)
AP
[/quote]
Ongelmana ei ole varakkuutesi, automerkkisi, talonne koko, vaan asenteesi, minkä vuoksi saat negatiivisia kommentteja. Useimmat eivät pidä kovinkaan tyylikkäänä tai fiksuna korostaa omaa varakkuuttaan. Tekstistäsi saa helposti sellaisen kuvan, että itsetuntosi ja minä-kuvasi rakentuu kovasti maallisen varakkuuden pohjalta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:53"]Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.
Siivosin jääkaapin.
Pyykkäsin vaatteita ja edelliset viikkasin kaappeihin.
Imuroin ja moppasin.
Siivosin vessan kauttaaltaan, samoiten saunan lattian, lauteet ja kodinhoitohuoneen.
Vaihdoin sänkyyn uudet lakanat, tyynyn sekä peiton päälliset.
Leikkasin myös nurmikon (iso, tilava piha, aikaa meni 1h 30min).
Harjasin ja pesin koiran (nöffi rodultaan, mutta tämän tein ennen muuta siivousurakkaa :D )
Kitkin rikkaruohoja kukkapenkeistä.
Siivosin ulkosaunankin.
Järjestelin autotallin tavaroita, kaikki oli sikinsokin (miehet...), sit kun se tulee ja näkee, se huutaa et vitussako mun vasara on, tai moottorisaha, tai naula, tai ruuvimeisseli.. joo..
Pesin myös mun autoni Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe vm. 2013. Miehellä on Audi vm 2014 mut ei siitä sen enempää. Sitä en pese, peskööt ite.
Nyt levähdän hetken, sitten alan väsäämään kaalilaatikkoa :) Mies töissä, muksuja ei ole olemassakaan, koiria 4 kpl.
[/quote] Narsistin unelma :)
Ap käytätkö piriä? Koska nuo tekstit vaikuttaa niin harhaisilta...
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:01"]
Hei, elkää nyt. Automerkkihän tässä oli vain sivuseikka :( Keskittykää olennaiseen, eli siihen, mitä kaikkea oon saanu tänään aikaiseksi! Hih :)
AP
[/quote]mitä tarkoittaa pyyhkin?
Onkos akka tehnyt uuden viikkosiivon?
Minä muutin koko päivän. Nuorimmainen (16-vuotias) muutti pois kotoa opiskelemaan. Olen 37 vuotias ja nyt pyöritään miehen ja koiran kanssa huuli pyöreänä ympäri taloa. Ylin kerros oli lasten, mutta nyt siellä ei enää asu kukaan. Vaikka teini paljon pois kotoa olikin niin silti talo tuntuu tyhjältä. Onneksi on mies, koira ja kesä :)