Tein kotitöitä äsken, talo 135neliöinen + Mercedes-Benz Coupe
Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.
Siivosin jääkaapin.
Pyyhkiin kaikkialta talosta pölyjä.
Pyykkäsin vaatteita ja edelliset viikkasin kaappeihin.
Imuroin ja moppasin.
Siivosin vessan kauttaaltaan, samoiten saunan lattian, lauteet ja kodinhoitohuoneen.
Vaihdoin sänkyyn uudet lakanat, tyynyn sekä peiton päälliset.
Leikkasin myös nurmikon (iso, tilava piha, aikaa meni 1h 30min).
Harjasin ja pesin koiran (nöffi rodultaan, mutta tämän tein ennen muuta siivousurakkaa :D )
Kitkin rikkaruohoja kukkapenkeistä.
Siivosin ulkosaunankin.
Järjestelin autotallin tavaroita, kaikki oli sikinsokin (miehet...), sit kun se tulee ja näkee, se huutaa et vitussako mun vasara on, tai moottorisaha, tai naula, tai ruuvimeisseli.. joo..
Pesin myös mun autoni Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe vm. 2013. Miehellä on Audi vm 2014 mut ei siitä sen enempää. Sitä en pese, peskööt ite.
Nyt levähdän hetken, sitten alan väsäämään kaalilaatikkoa :) Mies töissä, muksuja ei ole olemassakaan, koiria 4 kpl.
Mitä SINÄ olet tehnyt TÄNÄÄN?
Kommentit (120)
Mulla on kaksi kiinteistöä, ja persaukinen olen. Tonttiakin joku 6000 m2, en vaan jaksa leikata nurtsia. Eikä ole miestäkään.
Siis mitä? Eikö sulla ole varaa taloudenhoitajaan ja siivoojaan, kun pitää itse nuohota paikkoja?
Laiska töitään luettelee, vai kuinka se olikaan..
Eikö teillä ole varaa siivoojaan... :( surulliselta kotipiian elämältä kuulostaa!
Tein 8tuntia töitä ja ajattelin vielä tehdä suurimman osan mitä sinäkin :)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:00"]
Mulla on kaksi kiinteistöä, ja persaukinen olen. Tonttiakin joku 6000 m2, en vaan jaksa leikata nurtsia. Eikä ole miestäkään.
[/quote]
Ja eihän mikään 135 ole edes oikea talo? Täällä päin on monella 200-300 m2.
Hei, elkää nyt. Automerkkihän tässä oli vain sivuseikka :( Keskittykää olennaiseen, eli siihen, mitä kaikkea oon saanu tänään aikaiseksi! Hih :)
AP
Kaalilaatikkoa? Eikö muuhun ollut varaa?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:53"]
Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.
Siivosin jääkaapin.
Pyyhkiin kaikkialta talosta pölyjä.
Pyykkäsin vaatteita ja edelliset viikkasin kaappeihin.
Imuroin ja moppasin.
Siivosin vessan kauttaaltaan, samoiten saunan lattian, lauteet ja kodinhoitohuoneen.
Vaihdoin sänkyyn uudet lakanat, tyynyn sekä peiton päälliset.
Leikkasin myös nurmikon (iso, tilava piha, aikaa meni 1h 30min).
Harjasin ja pesin koiran (nöffi rodultaan, mutta tämän tein ennen muuta siivousurakkaa :D )
Kitkin rikkaruohoja kukkapenkeistä.
Siivosin ulkosaunankin.
Järjestelin autotallin tavaroita, kaikki oli sikinsokin (miehet...), sit kun se tulee ja näkee, se huutaa et vitussako mun vasara on, tai moottorisaha, tai naula, tai ruuvimeisseli.. joo..
Pesin myös mun autoni Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe vm. 2013. Miehellä on Audi vm 2014 mut ei siitä sen enempää. Sitä en pese, peskööt ite.
Nyt levähdän hetken, sitten alan väsäämään kaalilaatikkoa :) Mies töissä, muksuja ei ole olemassakaan, koiria 4 kpl.
Mitä SINÄ olet tehnyt TÄNÄÄN?
[/quote]
Piika on varmaan nyt ylpeä, kun on yhtenä päivänä saanut työnsä tehtyä, vai mitä?
Tein 7h työpäivän ja ajelin kotiin vm.98 volkkarilla. Sitten siivousta (talo 150 m2) ja ruuan laittoa. Nurmikko pitäisi ajaa, mutta se jää miehelle.
No me ei tehdä mitään 200neliön talolla kun meitä on vaan minä ja mies + 4 koiraa. Siis toki, jos lasketaan autotalli ja ulkosauna mukaan niin tulee varmaan se 200neliötä yhteismääräksi, mut talo itse pinta-alaltaan 135neliötä ja riittää meille. Vois olla pienempikin kun ei niitä muksujakaan ole.
AP
Jaa. Mulla ei oo miestä, enkä jaksa siivota mun yksiötä (33 m2) tai harjata kahta maatiaiskissaa. Voi itku...
Mulla onkin siivooja mikä tekee kaiken tuon ;) ja hienompi autokin.
Minä keksin uuden lääkkeen syöpään ja viimeistelin astrofotometrian alan väitöskirjani lähdeluettelon.
Myönnän olleeni vähän laiska, sillä heräsin vasta klo 12.
Kaalilaatikko on hyvää, siksi sitä teen. En siksi, että olisin köyhä :D Vk loppuna tehdään häränsisäfilepihvejä ja jotain niiden kanssa, hyvää jälkiruokaa ja laadukasta viiniä. Meillä on varaston yhteydessä tilava viinikellari, tällä hetkellä siellä on 100 pulloa erilaisia viinejä, että on valinnan varaa :) Meillä käy usein myös ystäviä kyläilemässä puolisoiden kanssa, tykätään juoda erilaisia viinejä ja maistella erilaisia juustoja ym pikkupurtavaa.
AP
Mä pesin keittiön kaapit ja laatikot. Siis sisältä. Samalla heitin tarpeettomat keittiövälineet kierrätykseen.
Imuroin kämpän (100m2)
Siivosin nuottihyllyn (2 muusikkoa ja 2 musiikinharrastajaa taloudessa), pyyhin siitä pölyt ja vein tuplakappaleet roskiin.
Tein lounaan, lehtikaalirisottoa.
Vaihdoin lakanat kaikkiin sänkyihin.
Käivn kirppiskamat läpi, hinnoittelin, kuvasin ja postasinkin kirppisryhmään.
Kävin pankkiautomaatilla, että lapsi sai lisää uintikertoja maauimalakorttiinsa. Samalla kipasin kaupassa.
Just laitoin päivällisen työn alle, linssikeittoa luvassa. Sen jälkeen aion pakottaa keikalta saapuvan miehen seuraksi joko viljelypalstaa kitkemään tai mustikkametsälle. Saa ite valita :)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:08"]Kaalilaatikko on hyvää, siksi sitä teen. En siksi, että olisin köyhä :D Vk loppuna tehdään häränsisäfilepihvejä ja jotain niiden kanssa, hyvää jälkiruokaa ja laadukasta viiniä. Meillä on varaston yhteydessä tilava viinikellari, tällä hetkellä siellä on 100 pulloa erilaisia viinejä, että on valinnan varaa :) Meillä käy usein myös ystäviä kyläilemässä puolisoiden kanssa, tykätään juoda erilaisia viinejä ja maistella erilaisia juustoja ym pikkupurtavaa.
AP
[/quote]
Niin. Tämän saman tarinan kuulee usein.
Ap, vaikutat todella moukalta uusrikkaalta. Onneksi ei tarvitse olla kanssasi tekemisissä.
Tein töitä 8h