Tein kotitöitä äsken, talo 135neliöinen + Mercedes-Benz Coupe
Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.
Siivosin jääkaapin.
Pyyhkiin kaikkialta talosta pölyjä.
Pyykkäsin vaatteita ja edelliset viikkasin kaappeihin.
Imuroin ja moppasin.
Siivosin vessan kauttaaltaan, samoiten saunan lattian, lauteet ja kodinhoitohuoneen.
Vaihdoin sänkyyn uudet lakanat, tyynyn sekä peiton päälliset.
Leikkasin myös nurmikon (iso, tilava piha, aikaa meni 1h 30min).
Harjasin ja pesin koiran (nöffi rodultaan, mutta tämän tein ennen muuta siivousurakkaa :D )
Kitkin rikkaruohoja kukkapenkeistä.
Siivosin ulkosaunankin.
Järjestelin autotallin tavaroita, kaikki oli sikinsokin (miehet...), sit kun se tulee ja näkee, se huutaa et vitussako mun vasara on, tai moottorisaha, tai naula, tai ruuvimeisseli.. joo..
Pesin myös mun autoni Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe vm. 2013. Miehellä on Audi vm 2014 mut ei siitä sen enempää. Sitä en pese, peskööt ite.
Nyt levähdän hetken, sitten alan väsäämään kaalilaatikkoa :) Mies töissä, muksuja ei ole olemassakaan, koiria 4 kpl.
Mitä SINÄ olet tehnyt TÄNÄÄN?
Kommentit (120)
Onpa huonosti organisoitu, kun noin pitää tehdä yhden päivän aikana. Paikkoja ei pidä päästää niin likaisiksi, että sitten joutuu siivoamaan vähän joka puolelta kerralla.
Suomalaiset rikkaat voivat elää aika oudosti. Yhdet tutut asuvat 900 neliön kartanossa. Mies on bisnesmies ja ostelee hienoja autoja ja veneitä. Vaimo tekee kaikki kotihommat ja työskentelee vielä välillä siivoojana miehen omistamissa kiinteistöissä. Vaimollakin hieno auto, vaatteet ja kengät.
Mersu ja viinikellari ! Siinä elämän täyttymys. Nyt tulee.....
Talo 400 neliömetriä, auto Jaguar XK. En tee kotitöitä. Meillä käy siivooja.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:53"]
Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit.
Siivosin jääkaapin.
Pyyhkiin kaikkialta talosta pölyjä.
Pyykkäsin vaatteita ja edelliset viikkasin kaappeihin.
Imuroin ja moppasin.
Siivosin vessan kauttaaltaan, samoiten saunan lattian, lauteet ja kodinhoitohuoneen.
Vaihdoin sänkyyn uudet lakanat, tyynyn sekä peiton päälliset.
Leikkasin myös nurmikon (iso, tilava piha, aikaa meni 1h 30min).
Harjasin ja pesin koiran (nöffi rodultaan, mutta tämän tein ennen muuta siivousurakkaa :D )
Kitkin rikkaruohoja kukkapenkeistä.
Siivosin ulkosaunankin.
Järjestelin autotallin tavaroita, kaikki oli sikinsokin (miehet...), sit kun se tulee ja näkee, se huutaa et vitussako mun vasara on, tai moottorisaha, tai naula, tai ruuvimeisseli.. joo..
Pesin myös mun autoni Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe vm. 2013. Miehellä on Audi vm 2014 mut ei siitä sen enempää. Sitä en pese, peskööt ite.
Nyt levähdän hetken, sitten alan väsäämään kaalilaatikkoa :) Mies töissä, muksuja ei ole olemassakaan, koiria 4 kpl.
Mitä SINÄ olet tehnyt TÄNÄÄN?
[/quote]
LAISKA TÖITÄÄN LUETTELEE!
Oli ap:n tarina totta tai ei, niin minusta on kiva kuvitella, että joku oikeasti nauttii elämästään noin. Minä nimittäin ap:n varallisuuden omistavana ensimmäisenä hankkisin siivoojan enkä todellakaan puunaisi kotiani yksin. Vihaan kotitöitä ja meillä on aina sotkuista, vaikka tänä aamuna juuri imuroin, pyyhin pölyjä ja järjestelin tavaraviidakkoa.
Ap vaikutti ihanan tyytyväiseltä elämäänsä (kuviteltuun tai todelliseen).
Meillä käy siivooja ja autot pesetetään maksua vastaan autopesulan pojilla.
Ap on opiskellut arkkitehtuuria Virossa tai Pietarissa (Leningradissa), joten sanojen taivutus ei aina ole täydellistä.
Noniin, nyt takerruttiin sanojen oikeinkirjoitukseen :D Ei helvetti ole enään todellista. En ole voinut tehdä arkkitehdin töitä, koska kirjoitusasuni ei ole oikeanlaista? Koska kirjoitin "pyyhkiin" = en voi siis mitenkään olla arkkitehti, en kertakaikkiaan!
Mun siskon mies on äidinkielen opettaja ja näkisittepä kun se kirjottaa. Ei todellakaan kirjoita sanoja täysin niin, miten sitä kuvittelisi - koska onhan hän sentään äidienkielen opettaja! Pitäisihän hänen vapaa-ajallaankin kirjoittaa niin, miten opettaa työkseen! Apua!
Ja kyllä, meillä edelleenkin on se VIINIKELLARI. Ei se tuolta mihinkään ole hävinnyt. Ja ajatelkaa, siellä todellakin on se 100 pulloa :D Hetkonen, nyt siellä taitaa ollakin 99 pulloa :) Mutta onhan se nyt aivan naurettavaa että tälläisessä pienessä luukussa olisi viinikellari :)
AP
Ap vois lukea vähän kirjoja joskus, osais sitten kirjoittaa pyyhin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:04"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:12"]Ap, vaikutat todella moukalta uusrikkaalta. Onneksi ei tarvitse olla kanssasi tekemisissä. [/quote] Ei rikkaat asu missään autotallin kokoisessa oktalossa ja aja jollakin pikku mesellä.
[/quote]
kateellinen se siellä taas kirjottelee, yhyyy.... mä oon hyvätulonen, on varaa matkustella, eikä koskaan tarvi miettiä mihin käyttää rahaa. säästössäkin on niin paljon, ettet sinä polonen osaa edes kuvitellakaan. siltikin asun 120neliön ok talossa (vielä pienemmässä mitä ap), syön paljon makaronilaatikkoa ja muuta ns "köyhän ihmisen ruokaa" ja autona pösö.
että, vaikka rahaa ois, kaikki eivät sitä käytä.
a) mulla on hyvä auto, ei kiinnosta ostaa uutta
b) mulla on hyvä talo, kaunis, jossa viihdyn, en tarvitse mitään vitun 500neliön huvilaa koska asun muutenkin yksin, helvettiäkö teen isommalla talolla
c) syön halpaa ruokaa aika paljon (esim pastaa, perunaa) koska ne vaan sattuu olemaan helvetin hyviä.
käyn paljon kyllä ulkona syömässä. matkustelen ulkomailla monta kertaa vuodessa, ostin uuden moottoripyörän ja moottorikelkan. talvella käyn paljon lapissa reissussa, kelkka mukaan koska siellä on kunnon lumet sentään.
että käytän rahojani kyllä, mutta en mihin sattuun. voisin ostaa vaikka kaks uutta kallista autoa tohon pihalle, jos huvittais mut helvettiäkö tuota. ei se vaan oo se kohde, mihin just ite nyt haluaisin massiani käyttää.
ihmisiä on erilaisia. jotkut varakkaat törsää ihan kaikkeen, siis sellasiin, mitä ei oikeesti tarvi. sit on kaikkee vitun krääsää paikat täynnä.
oon lahjottanu myös merkittävän summan hyväntekeväisyyteen (eri kohteisiin)
[/quote] olisin puolelladi mutta tekstisi kuulosti VITUN tyhmältä kun tungit joka väliin helvetti tai vittu.
Niin, onko sulla oikein se arkkitehdin koulutus vai oletko vain tehnyt niitä "hommia"?
pitikö päästä leuhkimaan jollain automerkeillä, auts...kyllä nyt oon kateellinen:)
Emmää pysty sanomaan mitään... sä voitit, sulla on kyllä upee elämä, mä oon ihan hirveen kade!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:53"]
Pyyhkiin keittiön tasot, seinät, kaapit...
[/quote]
Onpa sulla pieni kämppä. Meillä on vessassakin enemmän neliöitä. Ja pihalla komeilee kolmee beeämveetä! Kotityöt (ja aviomieheni) hoitelee sipsakka sisäkkö.
T. Luxusrouva Porvoosta
Noista ap:n luettelemista asioista vain autonpesu ja ruohonleikkaus (miehen suorittamana) voidaan määritellä kotitöiksi. Muihin ei juuri kulu aikaa ja voidaan tehdä siinä sivussa.
Ettekö te muut av:laiset ole tätä vielä ymmärtäneet? Monta aloitusta kotitöistä ja kaikkien keskustelujen tuloksena noiden pikkuhommien tekeminen ei vie aikaa oikeastaan lainkaan.
Turha on kiitosta kerjätä täältä, kun kaikki ei-kotityöt oikeastaan itse tekevät itsensä. Suihinoton ohessa näppärästi viikkaat pyykit ja kuorit perunat huomisen gnokkeihin. Omassa rannassa on katiskat ja rapumerrat odottamassa saalista koko suvun gourmet-päivällisille, johon olet valmistautunut ohimennen sipaisten pölyjä pois ja pessyt ikkunat keveästi pyörähtäen chartottekakun tekemisen ohella.
Oikeasti, neljän ison koiran talouodessa ei tule kotitöitä lainkaan. Varsinkin, kun kotinne on kovin pieni. Minne koirat edes mahtuvat sotkemaan? Autoistanne ei tullut aivan selväksi, että omistatteko ne kokonaan vai lainarahalla? Suht. pieniä autoja joka tapauksessa, ette siis välitä koirienne hyvinvoinnista? Neljä koiraa vaatisivat jo limousinen tai minibussin mukavasti matkustaakseen.