Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä jätti 15v yksin kotiin.

Vierailija
20.07.2015 |

Lähti muiden 4 lapsensa ja miehensä kanssa kesämökilleen lappiin. Satojen kilometrien päähän. Jätti 15v tyttären yksin viikoiksi n 5 viikoksi heidän isoon omakotitaloonsa. Mummo ja pappa asuvat n 250 metrin päässä. Onko teistä tämä ok?

Kommentit (255)

Vierailija
1/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok..15v saa nauttia rauhasta

Vierailija
2/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos lapsi on esimerkiksi kesätöissä tai kotona tarvitaan eläintenhoitajaa. Omani eivät ole suostuneet tulemaan mökille kuukaudeksi enää tuossa iässä joten olen antanut heidän ensin olla viikon kotona yksin ja siitä sitten pidennetään aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu voi olla eri mieltä. Entä jos teini päättää lähteä juomaan keskustaan , sammuu ja poliisit ottaa kyytiin. Sitten soitellaan vanhemmille eivätkä olekaan kotona. Heitteille jättö..

Vierailija
4/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos isovanhemmat on noin lähellä ja ovat kotona, niin täysin ok. Meilläkin on 15-vuotias kundi saanut nyt olla viikonloppuja ja loman aikana pidemmänkin ajan yksin kotona ja hyvin on mennyt. Naapureita on infottu ja reissun päältä ollaan yhteydessä päivittäin. Poika täyttää tänä vuonna 16.

Vierailija
5/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 07:24"]

On jos lapsi on esimerkiksi kesätöissä tai kotona tarvitaan eläintenhoitajaa. Omani eivät ole suostuneet tulemaan mökille kuukaudeksi enää tuossa iässä joten olen antanut heidän ensin olla viikon kotona yksin ja siitä sitten pidennetään aikaa.

[/quote] Kyllä heillä on paljon kotieläimiä.

Vierailija
6/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti 15 vuotta tyttären omakotitaloon 5 viikoksi? Siis onko se tytär 5 viikkoa ja 15 vuotta yksin kotona?

Vierailija
7/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 07:22"]Ihan ok..15v saa nauttia rauhasta
[/quote]

Toivon syvästi, ettet ole äiti.

Vierailija
8/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisesti toimittu, varsinkin kun isovanhemmat ovat noin lähellä. Lähteväthän monet omilleen täysin kauaksi kotoa opiskelujen perässä 16-vuotiaina. 

Kunnon nuori, niin mitään ongelmaa en näe. On meilläkin 15-vuotiaat olleet yksin kotona joitain aikoja. En nyt noin pitkään, mutta 1-2 viikkoa. 

Vierailija
9/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isovanhemmat on pihapiirissä. Itse tuossa iässsä olin kesän yksinkotona, kun vanhemmat oli toisella psikkakunnalla töissä. Kävivät viikonloppuisin kotona. Veli asui kilometrin pääsdä, kenen tykönä kävin välillä syömässä ja sain apya, jos talon hoidossa meni sormi suuhun. Tämä teini varmaan tykkää nukkua kotona mieluummin, kuin naapurissa asuvien isovanhempien luona

Vierailija
10/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo viime kesänä viikkoja yksin jollon järjesti bileet mutta sinne ei tullut poliisia joten ei joutunut ls piiriin.

Vierailija
11/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu... Nää jotkut mammat kyllä kasvattaa niin paskoja penskoja jos ei 15v:tä pysty jättään yksin kotiin...

Vierailija
12/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, jos lapsi on pikkusenkin fiksu.

Olin aikoinaan pikkuveljeni kanssa kahdestaan omasta halustamme kaksi viikkoa kun ikää oli 13 ja 11 vuotta. Toki mummo kävi päivittäin tarkistamassa pariin kertaan, että asiat oli hyvin ja tarvittaessa aina sai kiinni. Vanhemmat lähtivät elämänsä ensimmäiselle ulkomaan matkalle, jonka isä oli saanut palkinnoksi eikä meillä ollut varaa ostaa lisälippuja.

Opettaa hyvin lapselle mitä itsenäinen elämä tarkoittaa. Lisäksi antaa lapselle tunteen että häneen luotetaan.

Vierailija
13/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 07:27"]Ihan asiallisesti toimittu, varsinkin kun isovanhemmat ovat noin lähellä. Lähteväthän monet omilleen täysin kauaksi kotoa opiskelujen perässä 16-vuotiaina. 

Kunnon nuori, niin mitään ongelmaa en näe. On meilläkin 15-vuotiaat olleet yksin kotona joitain aikoja. En nyt noin pitkään, mutta 1-2 viikkoa. 
[/quote] minä muutin kotoa lukion takia 15 vuotiaana yksin asumasn. Hui kauheaa javkyllä äitini oli ihan äiti, kun salli tämän, eikä jättänyt kotiin äidin helmoihin ilman opiskelupaikkaa muutamaksi vuodeksi

Vierailija
14/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että ap ei ole ystävä, vaan kysyy omasta puolestaan ja haluaa mielipiteitä asian tiimoilta. Toiset muuttavat 16-vuotiaana kokonaan pois, joten luotettava nuori ja isovanhemat noin lähellä, niin hyvin voit jättää. Minä sain työn satojen kilometrin päästä, kun poika oli 16 ja silloin päätin, että nyt on aika ottaa vastaan. Ei ketään läheisiä lähellä, mutta kerrostalossa ja moni naapuri puolituttu joilta kovassa hädässä voi kysyä apua, koskaan ei tarvinnut. Isä toki kuvioissa, mutta isäkin viikolla tosi paljon pitkillä työmatkoilla juuri siihen aikaan ma-pe. Viikonloput tosin oltu kotona, mutta molemmat tultu perjantai-iltana myöhään. 

Vierailija
15/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 07:25"]

Lasu voi olla eri mieltä. Entä jos teini päättää lähteä juomaan keskustaan , sammuu ja poliisit ottaa kyytiin. Sitten soitellaan vanhemmille eivätkä olekaan kotona. Heitteille jättö..

[/quote]Miksi lapseni noin tekisivät? Eivät kaikki halua viettää nuoruuttaan samanlailla kuin sinä.

Vierailija
16/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 5 vkoa on tosi pitkä aika...

Meillä 15v on kyllä jäänyt viikoksi kotiin yksin, koska ei ole halunnut tulla hiihtolomamatkalle muun perheen kanssa.

Vierailija
17/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 07:38"]

Arvaan, että ap ei ole ystävä, vaan kysyy omasta puolestaan ja haluaa mielipiteitä asian tiimoilta. Toiset muuttavat 16-vuotiaana kokonaan pois, joten luotettava nuori ja isovanhemat noin lähellä, niin hyvin voit jättää. Minä sain työn satojen kilometrin päästä, kun poika oli 16 ja silloin päätin, että nyt on aika ottaa vastaan. Ei ketään läheisiä lähellä, mutta kerrostalossa ja moni naapuri puolituttu joilta kovassa hädässä voi kysyä apua, koskaan ei tarvinnut. Isä toki kuvioissa, mutta isäkin viikolla tosi paljon pitkillä työmatkoilla juuri siihen aikaan ma-pe. Viikonloput tosin oltu kotona, mutta molemmat tultu perjantai-iltana myöhään. 

[/quote] Kyllä kirjoitan ystävästäni. Minulla ei ole viittä lasta eivätkä he ole tuon ikäisiä kuin hänen lapsensa.

Vierailija
18/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on kumma. Pikkulapsia paapitaan ihan kauheesti mutta teinit saa olla heitteillä.
Itse en ole jättänyt teinejä edes yöksi yksin kotiin. Vaikka molemmat on käyneet matkoilla ilman vanhempia. Esim pelimatkalla tai kavereiden perheen kanssa
15 v ei tarvitse kantaa vastuuta itsestään ja talosta.
Eri asia, jos lähtee opiskelemaan. Vaikken sitäkään kannata. Ihan hyvä käydä 2. asteen koulutus kotoa

Vierailija
19/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan ok, jos lapsella ei ole valmiina jotain "peruspelkoa"

Vierailija
20/255 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 07:47"]Av on kumma. Pikkulapsia paapitaan ihan kauheesti mutta teinit saa olla heitteillä.
Itse en ole jättänyt teinejä edes yöksi yksin kotiin. Vaikka molemmat on käyneet matkoilla ilman vanhempia. Esim pelimatkalla tai kavereiden perheen kanssa
15 v ei tarvitse kantaa vastuuta itsestään ja talosta.
Eri asia, jos lähtee opiskelemaan. Vaikken sitäkään kannata. Ihan hyvä käydä 2. asteen koulutus kotoa
[/quote]

Voi tsiisus... Ookko sä ihan tosissas??Kannattaisko päästää niistä lapsista irti, ne elää kuitenkin omaa elämäänsä tai kasvattaa ne niin hyvin et niihin voi luottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi