Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelutyössä meikkauspakko??

Vierailija
19.07.2015 |

Voidaanko minut todella pakottaa meikkaamaan vain koska olen nainen? En ole koskaan tykännyt meikata, nyt ikää 28-v., hiuksia laitan myös ilman "tököttejä" eli nuttura ja lettikampaukset jne., siistit vaatteet myös. Mutta ei kuulemma riitä kun pitäisi vielä ehostautua meikillä! Eihän miestenkään tarvitse!! Ihan hyvä iho enkä tarvitse meikkiä mielestäni enkä tahtoisi käyttää. Voidaanko velvoittaa? :(

Kommentit (282)

Vierailija
161/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:07"]Työnantajan pitäisi kustantaa meikit, jos siihen velvoitetaan.
[/quote]
No höps. Paljon muutakin voidaan velvoittaa ilman että työnantaja kantaa kulut. Pitää tulla omin kustannuksin töihin, pitää hankkia sukat ja silmälasit ja tampoonit töissä käytettäviksi, samoin deororantit, omat sakat ellei työpaikkaruokaa jne

Vierailija
162/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:30"]

Lestadiolaiset ei saa meikata. Mutta kyllä vaan hekin töissä kulkee.

[/quote]

Kulkee, mutta työpaikkoja on monenlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:26"]Mitenkä se ehostus vaikuttaa työn tulokseen. Ehostettu ei todellakaan aina ole huoliteltu.

Ennemmin on niin, että huonolla itsetunnolla varusetut meikkaa, meille muille oman pärstän värityksellä ei ole suurta merkitystä.

Mä en ainakaan edes muista, onko respojen työntekijöillä ollut meikkiä vaiko ei, jo millanen olemus heillä on. Paremmin jää mieleen, onko hommat sujuneet hyvin vai huonosti.
[/quote]

Se, että sinä et kiinnitä asiaan huomiota, ei tarkoita, etteivätkö muut kiinnittäisi. Hotelleissa yöpyy perheiden lisäksi paljon liike-elämän edustajia, konferenssivieraita ym., ja tähän maailmaan nyt vain kuuluu huoliteltu, ammattimainen olemus. Miksi ap:n esimies olisi huomauttanut asiasta, jos siihen ei olisi kiinnittänyt huomiota?

Vierailija
164/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:21"]Nyt mä hokasin. Mä alan suoltamaan näppikseltäni asiakaspalautetta jokaiseen liikkeeseen, jonka miesmyyjät eivät käytä meikkiä. Vaadin, että heidän pitää olla vähintään yhtä huoliteltuja kuin naiset, tai lakkaan käyttämästä heidän palveluitaan. [/quote] Aika monessa paikassa miehiltä edellytetään kyllä esimerkiksi parran pitämistä siistinä, ja tähän hommaan kuluu miehillä saman verran aikaa kuin naisilla kevyeen ehostukseen, jos tästä nyt haluaa tehdä tasa-arvokysymyksen. Jos haluaa muuttaa sukupuolinormeja, oikea tapa on perustaa itse yritys, jossa miestyöntekijät ovat hameessa tai mitä nyt haluatkaan, ei puuttua muiden yritysten linjoihin.

[/quote]

Kyllä minäkin voi partani joka aamu sheivata. Mutta en meikkaa.

t. sirkuksen parrakas nainen

Vierailija
165/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:58"] Menkää johonkin pariisilaiseen hotelliin katsomaan montako mies/naispuolista vastaanottovirkailijaa näette joilla on tukka pystyssä, naama kiiltää ja ketsupit on rinnuksilla?
[/quote]

Eli heti kun poistun ulko-ovestani ilman meikkiä niin tukka nousee pystyyn, naama alkaa kiiltää ja jostain ilmestyy ketsuppia rinnuksille? Vai miten se muuten voi tarkoittaa että jos ei käytä meikkiä niin ei osaa tukkaa kammata, naamaa pestä ja syö vaan ketsuppiruokia jotka valuu rinnuksille kun ei osaa edes syödä oikein? Eli 99% miehistä kulkee tukka pystyssä, vaatteet ketsupissa yms koska ei meikkaa? Hei nyt jotain logiikkaa näihin juttuihin. Eihän teitä voi ottaa edes tosissaan kun ajatuksenkulku on tätä luokkaa.

Vierailija
166/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille haluaisin huomauttaa, että monet miehet asiakaspalvelu tehtävissä jopa värjäävät hiuksiaan, joka ei miehille ole kovinkaan yleistä. Huolehtivat parrastaan ja värjäävät partojaan "karmeilla" kemikaaleilla. Pukeutuvat siististi yms. Naisilla taas on edelleen tämä tasa-arvo kun mies valtainen johto käskee näin tekemään. Miehet tekevät aivan samat asiat mukisematta.

Vierailija
167/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aijon perustaa virman, jonne ei ole asiaa ilman permanenttia.

Vierailija
168/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:21"]Nyt mä hokasin. Mä alan suoltamaan näppikseltäni asiakaspalautetta jokaiseen liikkeeseen, jonka miesmyyjät eivät käytä meikkiä. Vaadin, että heidän pitää olla vähintään yhtä huoliteltuja kuin naiset, tai lakkaan käyttämästä heidän palveluitaan. [/quote] Aika monessa paikassa miehiltä edellytetään kyllä esimerkiksi parran pitämistä siistinä, ja tähän hommaan kuluu miehillä saman verran aikaa kuin naisilla kevyeen ehostukseen, jos tästä nyt haluaa tehdä tasa-arvokysymyksen. Jos haluaa muuttaa sukupuolinormeja, oikea tapa on perustaa itse yritys, jossa miestyöntekijät ovat hameessa tai mitä nyt haluatkaan, ei puuttua muiden yritysten linjoihin.

[/quote]

Parran siistiminen on kuitenkin ihan eri asia kuin naaman myrkyttäminen pakkeleilla. Ei sellaiseen voi ketään pakottaa.
[/quote]

Että ihan myrkyttäminen. Nykyiset meikit eivät ole mitään rokokooajan lyijypastoja vaan oikeasti ihoa hoitavia tuotteita. Vakavat allergiat ja ihosairaudet erikseen, mutta terveelle ihmiselle ei moneen kertaan testatuista, laadukkaista tuotteista ole haittaa.

Vierailija
169/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:50"]

Minä en ainakaan pysty silmissäni käyttämään mitään meikkiä, koska silmäni alkavat heti kirvellä ja vuotaa, jos yritän jotain luomiväriä tai ripsaria käyttää. On siinä sitten kiva olla punasilmäisenä asiakkaiden pällisteltävänä.

[/quote]

Sitten kannattanee valita joku toinen ala, vai mitä.

[/quote]

Ehkä sun kannattaisi jatkossa harkita, mitä päästät virtuaaliavaruuteen näppikseltäsi.
[/quote]
Mikäli ei kykene tai ei halua täyttää työn vaatimuksia niin silloin on hankkiuduttava eri hommiin. Eikös tuo oke selvä asia muissakin tilanteissa. Ei kaikki sovi kaikille.

Vierailija
170/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:30"]Laitoin google kuvahakuun sanan Huoliteltu. Nyt nauran katketakseni niille kuville, mitä sieltä tuli....
[/quote]
Ja juuri siksi työnantajan tulee määritellä, mitä se kyseisessä hommassa tarkoittaa

Vierailija
171/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:28"] [quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:21"]Nyt mä hokasin. Mä alan suoltamaan näppikseltäni asiakaspalautetta jokaiseen liikkeeseen, jonka miesmyyjät eivät käytä meikkiä. Vaadin, että heidän pitää olla vähintään yhtä huoliteltuja kuin naiset, tai lakkaan käyttämästä heidän palveluitaan. [/quote] Aika monessa paikassa miehiltä edellytetään kyllä esimerkiksi parran pitämistä siistinä, ja tähän hommaan kuluu miehillä saman verran aikaa kuin naisilla kevyeen ehostukseen, jos tästä nyt haluaa tehdä tasa-arvokysymyksen. Jos haluaa muuttaa sukupuolinormeja, oikea tapa on perustaa itse yritys, jossa miestyöntekijät ovat hameessa tai mitä nyt haluatkaan, ei puuttua muiden yritysten linjoihin. [/quote] Parran siistiminen on kuitenkin ihan eri asia kuin naaman myrkyttäminen pakkeleilla. Ei sellaiseen voi ketään pakottaa. [/quote] Että ihan myrkyttäminen. Nykyiset meikit eivät ole mitään rokokooajan lyijypastoja vaan oikeasti ihoa hoitavia tuotteita. Vakavat allergiat ja ihosairaudet erikseen, mutta terveelle ihmiselle ei moneen kertaan testatuista, laadukkaista tuotteista ole haittaa.

[/quote]

Aivan! Näitä on testattu jopa eläimillä ja mitään allergisia reaktioita ei ole havaittu.

Vierailija
172/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:30"]Heh. Lampaat vauhdissa. Meikkaamista periaatteella puolustavat pukeutuisitte rahan takia varmaan huntuunkin, jos pomo velvoittaisi..? Samalla tavalla huntua voidaan perustella naisille pakolliseksi vaatteeksi. Missä on edistyksellinen itsemääräämisoikeutemme? Olemmeko valmiita luopumaan siitä näin pienen asian takia?

Aloittajalle nostan hattua. Alistua ei pidä.
[/quote]

Pointti tässä on, että työnantaja nimenomaan ei vaatinut mitään yleisestä normista poikkeavaa vaan asiaa, joka on yleinen käytäntö kyseisessä työssä. Turha siis vetää mitään huntuja tai muita suomalaisen työkulttuurin pukeutumiskoodistoon kuulumattomia asioita tähän mukaan.

Vierailija
173/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:30"]Heh. Lampaat vauhdissa. Meikkaamista periaatteella puolustavat pukeutuisitte rahan takia varmaan huntuunkin, jos pomo velvoittaisi..? Samalla tavalla huntua voidaan perustella naisille pakolliseksi vaatteeksi. Missä on edistyksellinen itsemääräämisoikeutemme? Olemmeko valmiita luopumaan siitä näin pienen asian takia?

Aloittajalle nostan hattua. Alistua ei pidä.
[/quote]
Jos menee vaikka arabimaihin töihin niin silloin pitää naisten peittää pää. Se sikäläinen normi. Länsimaissa se taas eri tavalla määritelty, siihen kuuluu huoliteltu ulkonäkö, esim meikki

Vierailija
174/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:30"]

Lestadiolaiset ei saa meikata. Mutta kyllä vaan hekin töissä kulkee.

[/quote]

Ainakin nuoret lestatytöthän on ihan nättejä ja ihan kelpaisi asiakaspalvelutyöhön.

Vierailija
175/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:30"]Heh. Lampaat vauhdissa. Meikkaamista periaatteella puolustavat pukeutuisitte rahan takia varmaan huntuunkin, jos pomo velvoittaisi..? Samalla tavalla huntua voidaan perustella naisille pakolliseksi vaatteeksi. Missä on edistyksellinen itsemääräämisoikeutemme? Olemmeko valmiita luopumaan siitä näin pienen asian takia? Aloittajalle nostan hattua. Alistua ei pidä. [/quote] Jos menee vaikka arabimaihin töihin niin silloin pitää naisten peittää pää. Se sikäläinen normi. Länsimaissa se taas eri tavalla määritelty, siihen kuuluu huoliteltu ulkonäkö, esim meikki

[/quote]

Ei kuulu meikki normiin. Vain osa naisista meikkaa. Esim. vaatteiden käyttö kuuluu normiin, siis että ei mennä alasti töihin. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
176/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:30"]Heh. Lampaat vauhdissa. Meikkaamista periaatteella puolustavat pukeutuisitte rahan takia varmaan huntuunkin, jos pomo velvoittaisi..? Samalla tavalla huntua voidaan perustella naisille pakolliseksi vaatteeksi. Missä on edistyksellinen itsemääräämisoikeutemme? Olemmeko valmiita luopumaan siitä näin pienen asian takia? Aloittajalle nostan hattua. Alistua ei pidä. [/quote] Pointti tässä on, että työnantaja nimenomaan ei vaatinut mitään yleisestä normista poikkeavaa vaan asiaa, joka on yleinen käytäntö kyseisessä työssä. Turha siis vetää mitään huntuja tai muita suomalaisen työkulttuurin pukeutumiskoodistoon kuulumattomia asioita tähän mukaan.

[/quote]

Meikkaaminen ei ole mikään yleinen normi. Ei myöskään korvakorut. Ne on asioita, joita joillakin on ja joillakin ei, mutta mistään yleisestä normista ei tosiaankaan ole kyse.

Vierailija
177/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspalvelutyössä. Minulla on akne. En käytä meikkivoidetta. Kivittäkää.

Vierailija
178/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käsite "huoliteltu" tarkoittaa samaa niin miesten kuin naisten kohdalla. Kysy tarkemmin, mitä sanoja tarkoittaa huolitellulla, sillä eivät kai he vaadi miehiäkään meikkaamaan. Ilman meikkiä voi olla aivan yhtä "huoliteltu" kuin meikkaamatta. Vai tarjoaako työnantaja meikit ja  maksaa ylimääräistä palkkaa meikkaamiseen käytetystä ajasta?

Olisko kyse kuitenkin jostakin muusta? Ovatko vaatteesi ruttuiset, hiukset hapsottavat, iho rasvainen, kynnet mustareunaiset ... ?

Vierailija
179/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:30"]

Itse meikkaisin. Mitä se sulta pois on, sama asia kuin työvaatteiden käyttäminen. Nopeaan ehostamiseen menee vain 5 min.

[/quote]

Vaikea kuvitella että se 5 minsan ehostaminen tekisi mitään "ihmeitä" ulkonäölle. 

Vierailija
180/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:13"]

AP, otan paikkasi, minulla on kaupallinen koulutus ja työkokemusta asiakaspalvelusta. Olen tehnyt myös mallin töitä, olen 40+ ja laittaudun joka päivä, kampaukseni on viimeisen päälle muotoiltu ja meikki taidokas. Meitä löytyy jotka nautimme laittautumisesta, jätä paikkasi meille. Voin laittaa kuvani paikan johtoryhmään.

[/quote]

No mikset ollut hakemassa tuota ap:n paikkaa? Kai sinut olisi heti valittu ap:n ohitse, kun olet niin pätevä meikkaajakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi