Kokemuksia kasvojen laserhoidosta
Minulla on niin paha ruusufinni ja couperosa kasvoissa, että olen viimeisenä keinona päättänyt mennä laserhoitoon. Voin ehkä päästä kunnalliseen hoitoon, koska ihoni on siinä kunnossa, että kärsin fyysisesti ja psyykkisesti.
Onko kokemuksia laserhoidosta?
Kommentit (18)
Kerro minullekin, mäkin haluan. :( mullakin tää vaikuttaa niin paljon psyykkiseen vointiin ja elämä haluun ja -laatuun.
Pääsin lääkärille asti, mutta ei haluttanut tehdä minulle laserhoitoa, määräsi Roaccutan -lääkityksen. Mistä ei ollut apua. Menin sitten kosmetologille IPL -hoitoon ja sain hyvät aineet. Iho on jo paljon parempi. Maksoi kyllä, mutta kannatti. Vaati monta käyntikertaa.
Kävin vuonna 2017. Neo Turku, polttivat niin pahasti kasvoni että meni monta vuotta ennen kuin lähes normaali väri palautui. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin lääkärille asti, mutta ei haluttanut tehdä minulle laserhoitoa, määräsi Roaccutan -lääkityksen. Mistä ei ollut apua. Menin sitten kosmetologille IPL -hoitoon ja sain hyvät aineet. Iho on jo paljon parempi. Maksoi kyllä, mutta kannatti. Vaati monta käyntikertaa.
Minä olen ollut roaccutan-kuureilla. Silti ihoni on no, aika huono. Esim. vasempaan puoleen jäi pahat arvet, paljon komedoita vielä. Kun tämä tuli 20-21-vuotiaana paha akne ajattelin, että saan kuntoon lääkkeillä tai niinkuin entiselleen naaman. Mutta ei tullut todellakaan ihosta enää niin hyvä kuin se aikoinaan oli. Tämä masentaa tosi paljon.
Millaisessa kunnossa sun suolisto on? Vaikuttaa ruusufinniin.
Tai välillä ihoni on ollut hyvä, joskus jopa muutaman kuukauden putkeen ja olen voinut "elää normaalisti" ja unohtaa tämän. Mutta sitten saan ihottumia/tai naamani menee tosi epäpuhtauksi. :(
Kävin ensin yksityisellä, hän määräsi lääkkeitä ja voiteita mitkä eivät mitään auttaneet. Suositteli laserhoitoa ja sanoin ettei ole varaa. Iho meni pahemmaksi ja menin terveyskeskukseen ja sain lähetteen ihopolille jossa oli tämä sama lääkäri mikä oli yksityiselläkin. Nyt on taas kuukauden lääkekuuri ja sitten aika ihotautipolille, jos iho ei parane. Lääkärin mukaan voisin silloin saada laserhoitoa polilla. ap
Kerro miten pääsee kunnalliselle laserhoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Kävin ensin yksityisellä, hän määräsi lääkkeitä ja voiteita mitkä eivät mitään auttaneet. Suositteli laserhoitoa ja sanoin ettei ole varaa. Iho meni pahemmaksi ja menin terveyskeskukseen ja sain lähetteen ihopolille jossa oli tämä sama lääkäri mikä oli yksityiselläkin. Nyt on taas kuukauden lääkekuuri ja sitten aika ihotautipolille, jos iho ei parane. Lääkärin mukaan voisin silloin saada laserhoitoa polilla. ap
Hmm.. ehkä menen seuraavaksi terveyskeskukseen jos ei parane kohta ihoni. :( mutta miten se itsestään paranisi, saan voiteista vain pahoja reaktioita. Minulla on mennyt kohta 10 vuotta näiden iho-ongelmien kanssa, en enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. ehkä menen seuraavaksi terveyskeskukseen jos ei parane kohta ihoni. :( mutta miten se itsestään paranisi, saan voiteista vain pahoja reaktioita. Minulla on mennyt kohta 10 vuotta näiden iho-ongelmien kanssa, en enää jaksa.
Tai siis en jaksa. Miksi syön masennuslääkkeitä johonkin toiseen ongelmaan mikä on hoidettavissa pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin eilen kosmetologilla joka on myös sairaanhoitaja. Ei alkanut tekemään mitään hoitoja kasvoilleni vaan suositteli ihotautilääkäriä taas.
Olen siirtynyt kasvisruokailuun, syön kuitenkin kalaa ja juon vettä paljon ja laitan öljyä ruokiin. Lisäksi otan A-vitamiinpillerin joka aamu. En ole auringossa ollenkaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin eilen kosmetologilla joka on myös sairaanhoitaja. Ei alkanut tekemään mitään hoitoja kasvoilleni vaan suositteli ihotautilääkäriä taas.
Olen siirtynyt kasvisruokailuun, syön kuitenkin kalaa ja juon vettä paljon ja laitan öljyä ruokiin. Lisäksi otan A-vitamiinpillerin joka aamu. En ole auringossa ollenkaan. ap
Joudun varmaan taas mennä ihotautilääkärille itse. Mitä niihin nyt tähän mennessä mennyt rahaa, 1000€? En ole syönyt/ostanut esim enää sokeria/karkkia/suklaata siitä eteenpäin kun sain aknen eli 10 vuoteen. Ja olen yrittänyt syödä puhtaasti. Yms. Kerran söin maitohappobakteeria, vitamiinia, sinkkiä. Mikään ei auta.
Mutta siis miten paha sinun naamasi on kerta pääset kunnalliselle ihotautipolille? Minulle ei ole koskaan ehdotettu, aina suositeltu jotain perusvoidetta tai menemään yksityiselle.
Maitotuoteet pois ruokavaliosta? Ei paranna, mutta helpottaako?
Vierailija kirjoitti:
Maitotuoteet pois ruokavaliosta? Ei paranna, mutta helpottaako?
Ei auta. En edes käytä juuri maitotuotteita. Esim. En koskaan juo maitoa yms. Joskus pari krt viikossa jogurttia/juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis miten paha sinun naamasi on kerta pääset kunnalliselle ihotautipolille? Minulle ei ole koskaan ehdotettu, aina suositeltu jotain perusvoidetta tai menemään yksityiselle.
Pahimmillaan niin verinen ja näppylöinen etten voi pitää silmälasia, kun sattuu niin julmetusti. En voi nukkua kutinan vuoksi. Olen hirviön näköinen pahimpina aikoina. Hyviä aikoja on todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan niin verinen ja näppylöinen etten voi pitää silmälasia, kun sattuu niin julmetusti. En voi nukkua kutinan vuoksi. Olen hirviön näköinen pahimpina aikoina. Hyviä aikoja on todella vähän.
Oh okei. Ihan kuin minä pahimman akneni kanssa siis. :) no, toivottavasti se laser auttaa. Miksi et muuten ota roaccutan-kuuria? Eikö se auta tapauksessasi? En ole enää noin paha mutta edelleen ihoni on riittävän paha aiheuttamaan masennuksen.
Miten pääset kunnalliselle? Minunkin iho on niin pahassa kunnossa, että syön masennuslääkkeitä, tämän päivän kivat ulkoilusuunnitelmat päättyi siihen, että itken että naamani on niin tulehtunut etten lähde.
Tein retken apteekkiin ostamaan cetiriziniä ja otin myös puolikkaan kortisonin enkä tiedä mikä tässä ihossani on...
Miten sinä muka pääset kunnalliselle hoitoon?