Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelutyössä meikkauspakko??

Vierailija
19.07.2015 |

Voidaanko minut todella pakottaa meikkaamaan vain koska olen nainen? En ole koskaan tykännyt meikata, nyt ikää 28-v., hiuksia laitan myös ilman "tököttejä" eli nuttura ja lettikampaukset jne., siistit vaatteet myös. Mutta ei kuulemma riitä kun pitäisi vielä ehostautua meikillä! Eihän miestenkään tarvitse!! Ihan hyvä iho enkä tarvitse meikkiä mielestäni enkä tahtoisi käyttää. Voidaanko velvoittaa? :(

Kommentit (282)

Vierailija
121/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:50"]

Minä en ainakaan pysty silmissäni käyttämään mitään meikkiä, koska silmäni alkavat heti kirvellä ja vuotaa, jos yritän jotain luomiväriä tai ripsaria käyttää. On siinä sitten kiva olla punasilmäisenä asiakkaiden pällisteltävänä.

[/quote]

Sitten kannattanee valita joku toinen ala, vai mitä.

[/quote]

Ehkä sun kannattaisi jatkossa harkita, mitä päästät virtuaaliavaruuteen näppikseltäsi.

[/quote]

En usko.

Vierailija
122/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:03"]

Kuka ei osaa käyttää ripsiväriä, puuteria, ja esim. huulikiiltoa, ei ole totta. Opettele. Itse aloitin meikkaamisen muistaakseni 13-vuotiaana, nyt olen 40+, laittaudun joka ainoa päivä, en pelkästään meikkaa vaan laitan huolitellun kampauksen, ja sitä ei saa ilman muotovaahtoa, hiuskiinnettä, ihan perusjuttuja.

Sellaista ei ole, jota ei meikki ja kampaus kaunista.

[/quote]

Ryppyistä esim 58-vuotiasta naista meikki ei välttämättä tee yhtään kauniimmaksi. Antaa vain suttuisen vaikutelman. Jos on vielä roikkuvat yläluomet, luomiväriä ei edes näe. Kyllä siinä iässä nainen alkaa olla kauneimmillaan ihan luomuna. Sen ikäiset ovat kuitenkin vielä työiässä. Mutta palstammathan ovat kaikki hehkeitä nuoria neitosia...

t. 40+ nainen, jolla roikkuvat luomet

[/quote]

Eikös ne luomet voi leikkauttaa?

[/quote]

Tätä odotinkin. Että ihan kauneusleikkaukseen pitää mennä, jotta saa pitää työpaikkansa. Hienoo hei. Kyllä te mammat olette hienoja ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, otan paikkasi, minulla on kaupallinen koulutus ja työkokemusta asiakaspalvelusta. Olen tehnyt myös mallin töitä, olen 40+ ja laittaudun joka päivä, kampaukseni on viimeisen päälle muotoiltu ja meikki taidokas. Meitä löytyy jotka nautimme laittautumisesta, jätä paikkasi meille. Voin laittaa kuvani paikan johtoryhmään.

Vierailija
124/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:54"]

Vain Suomessa tuollaisesta asiasta nousee poru. Toisissa asiakaspalvelutehtävissä edellytetään huoliteltua ulkonäköä ja naisilla se tarkoittaa esim kevyttä meikkiä. Miehillä esim että hiukset ja parta on ajettu tai siistitty. Palvelukulttuurimaissa näitä pidetään itsestäänselvyyksinä, Suomessa taas ei edes moni esimies uskalla sanoa vaatimuksia ääneen kun pelkää että pian on liitot paikalla. Ilman muuta voi ja pitää vaatia jos työssä edustetaan asiakkaiden silmissä yritystä.

[/quote]

Ulkomailla naiset ovat ylpeitä näistä asioista. Se erottaakin suomalaisen alemmuuden tuntoisen naisen todellisista naisista!

[/quote]

*ojentaa Päivän Porvoo -kukkasen*

Vierailija
125/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:50"]

Minä en ainakaan pysty silmissäni käyttämään mitään meikkiä, koska silmäni alkavat heti kirvellä ja vuotaa, jos yritän jotain luomiväriä tai ripsaria käyttää. On siinä sitten kiva olla punasilmäisenä asiakkaiden pällisteltävänä.

[/quote]

Sitten kannattanee valita joku toinen ala, vai mitä.

[/quote]

Juu, ilman muuta. Kouluttaudun lähäriksi, koska en käytä ripsaria. Hienoo hei. Palstamammalla on aina ratkaisu ongelmaan kuin ongelmaan. Kiits.

[/quote]

Ei sitä sinulta vaadita, joten miksi meuhkaat?

Hoiva-ala ei ole sama kuin asiakaspalvelu.

Vierailija
126/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teinejä täällä oikein kirjoittelee?

Nainen voi olla täysin huoliteltu ilman meikkejä. Piste. Miksi tästä pitää edes keskustella?

Vierailija
127/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:13"]

AP, otan paikkasi, minulla on kaupallinen koulutus ja työkokemusta asiakaspalvelusta. Olen tehnyt myös mallin töitä, olen 40+ ja laittaudun joka päivä, kampaukseni on viimeisen päälle muotoiltu ja meikki taidokas. Meitä löytyy jotka nautimme laittautumisesta, jätä paikkasi meille. Voin laittaa kuvani paikan johtoryhmään.

[/quote]

Reittä varten suoraan johtoryhmään .. Paikka on sinun!

T: Johtoryhmän jäsen

Vierailija
128/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaudun täällä töihin juuri parhaillaan. Laitoin juuri peruukin ja possunaamarin päähäni. Nyt olen laittautunut.

Mitä muuten teille merkitsee sana Laittautua?

Vierailija
129/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:59"]

Meikkaa ihan överiksi ja jos vielä silmäsi 'vetistäisi' näyttävästi, niin voi pomo katua kehotustaan.

[/quote]

Mikä ihme tässä oikein mättää. Yhtä hyvin voisi sitten pukeutua kassi-almaksi? Niinkö. Ja kaataa viinaa vaatteilleen.. kun millään ei ole mitään väliä. Haisisi viinalle ja pukeutuisi törkeisiin rötkyihin? Niinkö?

Eikö siinä ole mielestäsi pomolla asiaa puuttua asiaan?

(ei kun meillä on oikeus tehdä kaikkea lapsellista)

[/quote]

Ja aaveemammalla on vain kaksi vaihtoehtoa. Olla meikattu ja siisti tai sitten kassialma, viinaa kaadettu päälle, paskaiset tennarit jalassa ilman meikkiä :D

ai miten minä rakastan tätä palstaa

Vierailija
130/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:14"]

Nainen voi olla täysin huoliteltu ilman meikkejä. Piste. Miksi tästä pitää edes keskustella?

[/quote]

Työnantaja voi edellyttää ehostusta. Hoitoalalla työnantaja päättää, pitkien hiusten kiinnipitämisestä, ei saa olla kynsilakkaa ym. 

Vierailija
131/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Ps. laitathan kuvan hakemkseen myös posliinipimpulistasi

Vierailija
132/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:13"]AP, otan paikkasi, minulla on kaupallinen koulutus ja työkokemusta asiakaspalvelusta. Olen tehnyt myös mallin töitä, olen 40+ ja laittaudun joka päivä, kampaukseni on viimeisen päälle muotoiltu ja meikki taidokas. Meitä löytyy jotka nautimme laittautumisesta, jätä paikkasi meille. Voin laittaa kuvani paikan johtoryhmään.
[/quote]

Juuri näin. Ihmetyttää, miten joku jaksaa rutista tällaisista tyhjänpäiväisistä asioista. Kaikissa töissä joutuu tekemään jotain, joka ei välttämättä niin itseä miellytä. En usko, että McDonald'sin työntekijät suoranaisesti rakastavat niitä lippalakkeja tai Anttilan myyjät huonosti istuvia polyesterihameitaan. Jos ei pysty sopeutumaan kyseisen työpaikan pukeutumiskoodiin, voi hakeutua muualle töihin. Tässä ei kuitenkaan ole vaadittu mitään kohtuutonta tai nöyryyttävää, tyyliin Hooters-tarjoilijan työasua.

Vierailija
133/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nainen ei ole huoliteltu, jos hän ei käytä turnyyriä ja kureliivejä. Valloillaan olevat vatsamakkarat eivät anna kuvaa huolitellusta olemuksesta. Työnantajallahan on vara valita, kenet hän palkkaa.

Vierailija
134/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Työnantaja voi edellyttää ehostusta. Hoitoalalla työnantaja päättää, pitkien hiusten kiinnipitämisestä, ei saa olla kynsilakkaa ym. 

[/quote]

Ei voi edellyttää. Tämä nyt on ihan fakta. Siistä ulkoasua voi edellyttää, mutta se ei tarkoita meikkaamista.

Vierailija
135/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:54"]Vain Suomessa tuollaisesta asiasta nousee poru. Toisissa asiakaspalvelutehtävissä edellytetään huoliteltua ulkonäköä ja naisilla se tarkoittaa esim kevyttä meikkiä. Miehillä esim että hiukset ja parta on ajettu tai siistitty. Palvelukulttuurimaissa näitä pidetään itsestäänselvyyksinä, Suomessa taas ei edes moni esimies uskalla sanoa vaatimuksia ääneen kun pelkää että pian on liitot paikalla. Ilman muuta voi ja pitää vaatia jos työssä edustetaan asiakkaiden silmissä yritystä.
[/quote]
Juurikin näin. Kevyt meikki on osa huoliteltua työasua, samoin kuin esim suuret tatuoinnit saatetaan vaatia peitettäväksi tietyissä työpaikoissa. Itse olen ollut töissä paikassa, jossa oli määräyksenä lakata varpaankynnet, jos käytti kärjistä avonaisia kenkiä (ilman sukkia).

Miksi kevyestä meikistä pitäisi tehdä isompi asia kuin se onkaan? Samalla tavalla työnantaja voi vaatia esimerkiksi olkapäät peittävää pukeutumista, eikä silloinkaan tavallisesti nillitetä "mutkun tää mun naruolkaintoppi on kyllä tosi siisti ja oikeasti kalliin merkkinenkin". Kevyen meikin ei tarvitse olla sotamaalaus. Esim ihon kevyt tasoitus ja tummien silmänalusten peittäminen luo huolitellun vaikutelman (mitä työnantaja voi edellyttää), ei meikatun.

Vierailija
136/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kiitos, laitan kuvani, oikeasti kasvoni ovat esillä tälläkin hetkellä.

Vierailija
137/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat eivät ilmeisesti voi hakea asiakaspalvelutehtäviin... tästähän saadaan kunnon syrjimis-case.

Vierailija
138/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ole paljon tainnut ulkonäkö auttaa, jos olet vielä nelikymppisenä työttömänä. Ehkä sittenkin ammattitaidon kehitys auttaisi sinua saamaan töitä.

Vierailija
139/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaudun täällä töihin juuri parhaillaan. Laitoin juuri peruukin ja possunaamarin päähäni. Nyt olen laittautunut.

Mitä muuten teille merkitsee sana Laittautua?

[/quote]

Tuskin huomaavat mitään eroa normaaliin.

Vierailija
140/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:19"]

Lestat eivät ilmeisesti voi hakea asiakaspalvelutehtäviin... tästähän saadaan kunnon syrjimis-case.

[/quote]

Ikävä kyllä et tullut tällä kerralla valituksi. Tervetuloa uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä