Asiakaspalvelutyössä meikkauspakko??
Voidaanko minut todella pakottaa meikkaamaan vain koska olen nainen? En ole koskaan tykännyt meikata, nyt ikää 28-v., hiuksia laitan myös ilman "tököttejä" eli nuttura ja lettikampaukset jne., siistit vaatteet myös. Mutta ei kuulemma riitä kun pitäisi vielä ehostautua meikillä! Eihän miestenkään tarvitse!! Ihan hyvä iho enkä tarvitse meikkiä mielestäni enkä tahtoisi käyttää. Voidaanko velvoittaa? :(
Kommentit (282)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:19"]
Minusta nainen ei ole huoliteltu, jos hän ei käytä turnyyriä ja kureliivejä. Valloillaan olevat vatsamakkarat eivät anna kuvaa huolitellusta olemuksesta. Työnantajallahan on vara valita, kenet hän palkkaa.
[/quote]
Niin - ja rusketus antaa rahvaanomaisen vaikutelman asiakkaille. Kasvoille pitää laittaa kerros kaunistavaa lyijymaalia, jos kasvot ovat rahvaanomaisesti päivettyneet liiasta ulkona tehdystä ruumiillisesta työstä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:57"]
Meikkaa ihan överiksi ja jos vielä silmäsi 'vetistäisi' näyttävästi, niin voi pomo katua kehotustaan.
[/quote]
Mikä ihme tässä oikein mättää. Yhtä hyvin voisi sitten pukeutua kassi-almaksi? Niinkö. Ja kaataa viinaa vaatteilleen.. kun millään ei ole mitään väliä. Haisisi viinalle ja pukeutuisi törkeisiin rötkyihin? Niinkö?
Eikö siinä ole mielestäsi pomolla asiaa puuttua asiaan?
(ei kun meillä on oikeus tehdä kaikkea lapsellista)
[/quote]
Ja aaveemammalla on vain kaksi vaihtoehtoa. Olla meikattu ja siisti tai sitten kassialma, viinaa kaadettu päälle, paskaiset tennarit jalassa ilman meikkiä :D
ai miten minä rakastan tätä palstaa
[/quote]
Ilmeisesti lukutaitosi ei ole vielä kehittynyt äärimmilleen, mutta jos vaivautuisit luuloiltasi lukemaan sen ylemmän kommentin, niin ehkäpä, ehkä? asia valkenee sinullekin?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:13"]
AP, otan paikkasi, minulla on kaupallinen koulutus ja työkokemusta asiakaspalvelusta. Olen tehnyt myös mallin töitä, olen 40+ ja laittaudun joka päivä, kampaukseni on viimeisen päälle muotoiltu ja meikki taidokas. Meitä löytyy jotka nautimme laittautumisesta, jätä paikkasi meille. Voin laittaa kuvani paikan johtoryhmään.
[/quote]
Ei ole paljon tainnut ulkonäkö auttaa, jos olet vielä nelikymppisenä työttömänä. Ehkä sittenkin ammattitaidon kehitys auttaisi sinua saamaan töitä.
[/quote]
Mainitsinko, tienaan ulkonäölläni, olen mainoksissa keulakuvana, enhän toki rasita itsenäni raatamalla.
Miksi pitää mennä työpaikkaan joka ei sovi omaan tyyliin. On paljon enemmin työpaikkoja jossa voi olla meikitön aivan vapaasti.
*tasoittaa kevyesti ihoaan juustohöylällä*
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:24"]
Miksi pitää mennä työpaikkaan joka ei sovi omaan tyyliin. On paljon enemmin työpaikkoja jossa voi olla meikitön aivan vapaasti.
[/quote]
Täh? Ei se asiakkaan hyvä palveminen ole meikistä kiinni! Idiootti.
[/quote]
Niin - sinunkin kandeisi palstailla enemmän Demillä. Se sopii paremmin sun pirtaan.
Mitenkä se ehostus vaikuttaa työn tulokseen. Ehostettu ei todellakaan aina ole huoliteltu.
Ennemmin on niin, että huonolla itsetunnolla varusetut meikkaa, meille muille oman pärstän värityksellä ei ole suurta merkitystä.
Mä en ainakaan edes muista, onko respojen työntekijöillä ollut meikkiä vaiko ei, jo millanen olemus heillä on. Paremmin jää mieleen, onko hommat sujuneet hyvin vai huonosti.
Siis liittyykö AP:n työhön muitakin "palvelutehtäviä"? Sitten ymmärtäisin tuon pakon. Muuten en.
Tässä ketjussa on sitä jotain. Kunnon kissatappelun enteitä. Tapelkaa naiset, tapelkaa. Tulette onnellisiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:13"]
AP, otan paikkasi, minulla on kaupallinen koulutus ja työkokemusta asiakaspalvelusta. Olen tehnyt myös mallin töitä, olen 40+ ja laittaudun joka päivä, kampaukseni on viimeisen päälle muotoiltu ja meikki taidokas. Meitä löytyy jotka nautimme laittautumisesta, jätä paikkasi meille. Voin laittaa kuvani paikan johtoryhmään.
[/quote]
Ei ole paljon tainnut ulkonäkö auttaa, jos olet vielä nelikymppisenä työttömänä. Ehkä sittenkin ammattitaidon kehitys auttaisi sinua saamaan töitä.
[/quote]
Mainitsinko, tienaan ulkonäölläni, olen mainoksissa keulakuvana, enhän toki rasita itsenäni raatamalla.
[/quote]
silti haluat respaan töihin, kun ehdotit, että voisit lähettää kuvasi ja saada ap.n työpaikan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:21"]Nyt mä hokasin. Mä alan suoltamaan näppikseltäni asiakaspalautetta jokaiseen liikkeeseen, jonka miesmyyjät eivät käytä meikkiä. Vaadin, että heidän pitää olla vähintään yhtä huoliteltuja kuin naiset, tai lakkaan käyttämästä heidän palveluitaan.
[/quote]
Aika monessa paikassa miehiltä edellytetään kyllä esimerkiksi parran pitämistä siistinä, ja tähän hommaan kuluu miehillä saman verran aikaa kuin naisilla kevyeen ehostukseen, jos tästä nyt haluaa tehdä tasa-arvokysymyksen. Jos haluaa muuttaa sukupuolinormeja, oikea tapa on perustaa itse yritys, jossa miestyöntekijät ovat hameessa tai mitä nyt haluatkaan, ei puuttua muiden yritysten linjoihin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:21"]Nyt mä hokasin. Mä alan suoltamaan näppikseltäni asiakaspalautetta jokaiseen liikkeeseen, jonka miesmyyjät eivät käytä meikkiä. Vaadin, että heidän pitää olla vähintään yhtä huoliteltuja kuin naiset, tai lakkaan käyttämästä heidän palveluitaan. [/quote] Aika monessa paikassa miehiltä edellytetään kyllä esimerkiksi parran pitämistä siistinä, ja tähän hommaan kuluu miehillä saman verran aikaa kuin naisilla kevyeen ehostukseen, jos tästä nyt haluaa tehdä tasa-arvokysymyksen. Jos haluaa muuttaa sukupuolinormeja, oikea tapa on perustaa itse yritys, jossa miestyöntekijät ovat hameessa tai mitä nyt haluatkaan, ei puuttua muiden yritysten linjoihin.
[/quote]
Parran siistiminen on kuitenkin ihan eri asia kuin naaman myrkyttäminen pakkeleilla. Ei sellaiseen voi ketään pakottaa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:21"]
Nyt mä hokasin. Mä alan suoltamaan näppikseltäni asiakaspalautetta jokaiseen liikkeeseen, jonka miesmyyjät eivät käytä meikkiä. Vaadin, että heidän pitää olla vähintään yhtä huoliteltuja kuin naiset, tai lakkaan käyttämästä heidän palveluitaan.
[/quote]
Tuskinpa se sinun 5 euroa vuodessa minkään yrityksen taloutta hetkauttaa mihinkään suuntaan.
Laitoin google kuvahakuun sanan Huoliteltu. Nyt nauran katketakseni niille kuville, mitä sieltä tuli....
Heh. Lampaat vauhdissa. Meikkaamista periaatteella puolustavat pukeutuisitte rahan takia varmaan huntuunkin, jos pomo velvoittaisi..? Samalla tavalla huntua voidaan perustella naisille pakolliseksi vaatteeksi. Missä on edistyksellinen itsemääräämisoikeutemme? Olemmeko valmiita luopumaan siitä näin pienen asian takia?
Aloittajalle nostan hattua. Alistua ei pidä.
Laita ripsiväriä (Max Factor Masterpiece Max!) ja kevyesti silmän alusille/silmänympärysiholle L'oréal True Match-valokynää ja halutessasi kevyesti meikkipuuteria (Lumene) siveltimellä. Kyllä se näin on, että kevytkin meikki tekee huolitellun näköiseksi. Ja meikkaamattomuus näyttää.. noh.. siltä, että aamulla ei olla vaivauduttu siistiytymään. Valitettavasti.
Lestadiolaiset ei saa meikata. Mutta kyllä vaan hekin töissä kulkee.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:26"]
Mitenkä se ehostus vaikuttaa työn tulokseen. Ehostettu ei todellakaan aina ole huoliteltu.
Ennemmin on niin, että huonolla itsetunnolla varusetut meikkaa, meille muille oman pärstän värityksellä ei ole suurta merkitystä.
Mä en ainakaan edes muista, onko respojen työntekijöillä ollut meikkiä vaiko ei, jo millanen olemus heillä on. Paremmin jää mieleen, onko hommat sujuneet hyvin vai huonosti.
[/quote]
Ulkomailla naiset siististy huoliteltuja, eli kevyellä meikillä matkassa. Yleinen tapa.
Nyt mä hokasin. Mä alan suoltamaan näppikseltäni asiakaspalautetta jokaiseen liikkeeseen, jonka miesmyyjät eivät käytä meikkiä. Vaadin, että heidän pitää olla vähintään yhtä huoliteltuja kuin naiset, tai lakkaan käyttämästä heidän palveluitaan.