Ystäväni sitten petti minut. :(
Olen raskaana vihdoinkin, rv 10, pitkän yrittämisen jälkeen. Paras ystäväni on myötäelänyt kanssani, odottanut kanssani toiveikkaana ja sitten surenut kanssani, kun ne kuukautiset kuitenkin alkoivat... Nyt luonnollisesti kerroin ystävälleni, vasta näin myöhään sillä takana myös useita keskenmenoja, ja tuntui, että se tunne olisi ollut liian musertava, kun olisi pitänyt kertoa, että kesken se taas meni... Soitin ystävälleni ja hän oli aivan että jes, vihdoinkin tärppäsi (ei tietenkään sanonut, että "vihdoinkin") ja siinä iloitsimme ja suunniteltiin jo, että lähdetään vauvavaateostoksille. Pian huomasin facebookin seinälläni päivityksen, jossa tämä ystäväni onnittelee julkisesti raskaudestani. Kiehuin. En onnistunut enkä onnistu vieläkään poistamaan päivitystä. Suuttumukseni kun laantui, itketti. Itketti, että tämä raskaus kuitenkin menee kesken ja joudun selittelemään fb-kavereilleni, miksi sitä vauvaa ei tulekaan. Kysyin heti ystävältäni, että miksi hän näin teki ja sain vain vastauksen "Mieti sitä." Ei vastaa muuta vaikka näkee viestini. En keksi, mitä olen tehnyt väärin. Mitään vakavia riitoja meillä ei ole ollut. En voi mennä puhumaan face to face, koska asumme tällä hetkellä kaukana toisistamme. Valvon tälläkin hetkellä, kun jännittää fb-kavereiden kyselyt ja mietityttää, mikä kaveriin meni :( Petetty olo. Ajatuksia?
Kommentit (86)
Se ap.n "kaveri" on vänkäämässä tässä ketjussa :D
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 02:03"]Se ap.n "kaveri" on vänkäämässä tässä ketjussa :D
[/quote]:DD taitaa olla tuo provohuutelija t. Rakastan sua
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 02:03"]
Se ap.n "kaveri" on vänkäämässä tässä ketjussa :D
[/quote]
Enkä ole
No olipa paska provo, höh. Alotus oli kuitenkin ihan lupaava.
Buhuu, voi tätä draaman määrää! Mä en ala, joku kertoo, että mä olen raskaana!
Niin on suomalaisilla elämä helppoa.
Joku esiintyi minuna. Ystävästä ei ole edelleenkään kuulunut mitään.. Ap
Itse näkisin tilanteen näin:
AP kertoi ystävälle raskaudesta, ystävä onnitteli ja onnitteli vielä uudestaan FB:ssä. Kun AP kysyi ystävältään, miksi tämä onnitteli häntä, ystävä vastasi "mieti sitä", koska vastaus on niin yksinkertainen. ("Olen niin iloinen puolestasi!!")
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 03:13"]Itse näkisin tilanteen näin:
AP kertoi ystävälle raskaudesta, ystävä onnitteli ja onnitteli vielä uudestaan FB:ssä. Kun AP kysyi ystävältään, miksi tämä onnitteli häntä, ystävä vastasi "mieti sitä", koska vastaus on niin yksinkertainen. ("Olen niin iloinen puolestasi!!")
[/quote]
Oho, AP onkin jo jatkanut.... ei mitään siis.
67
Siis onhan tämä ollut selvä provo kokoajan. Tosin moni vastaus ap.lle näyttäisi olevan myös ap.n itsensä kirjoittama.
Kukaan normaalijärkinen ei lamaudu tuollaisesta viestistä niin paljoa, että ei kykenisi poistamaan yhtä viestiä fb.sta. tai jos lamaudu, niin ei kyllä tule selviämään arjesta lapsen kanssa, tai muuttuu ainakin aivan toimintakyvyttömäksi ennen kuin lapsi on Täysi - ikäinen.
Joo ja itselläni ei ole nuo synnytys elimet ihan kunnossa, takana muutama keskenmeno ja hoidolla saatu kaksi lasta. Joten kyllä tiedän miltä tuntuu yrittää saada vauvaa.
I love when someone says that the only one that is not a the first to see you in your life and
Mulle tulee mieleen sellainen, että hän ei ehkä usko sun olevan raskaana ja nyt julkisti asian kaikille. Ehkä motiivina on se, että hän voi kuvitella sun keksineen kaikki raskaudet ja keskenmenot ja hakeneen huomiota häneltä. Jos hän ei enää jaksa yhtään lohduttaa ja tukea sua. Ehkä hän kokee, että sun ongelmat ja asiat on olleet aina keskiössä?
Nämä vaan tuli mulle mieleen. Mutta haluan korostaa etten ollenkaan hyväksy tuollaista käytöstä. Työskentelen vain ihmismielen parissa. Julmaa ja tylyä kohteluahan tuo on. Tahallinen toisen loukkaaminen ei kuulu ihmissuhteeseen.
Niin provo. Ap tajusi menneensä liian pitkälle joten perui evolutiiviset maalailunsa.
Ei muuta kun kommentoit perään että olet pahoillasi skitsofreniasta joka ystävällesi on puhjennut. Osaa olla pirunmoinen tauti, näyttää ajavan kusenkin päähän ensitöikseen.
Huolehtisit itsestäsi sen sijaan että mietit mutä muut ajattelevat raskaudestasi! Ja tuo asenne et "kuitenkin menee kesken", voi luoja mikä negatiivisuuden multihuipentuma. Muista että oma ajattelutapa ja asenne vaikuttaa myös kehosi toimintoihin, jos kokoajan pelkäät keskenmenoa, se todennäköisesti tapahtuu. Minusta et ole yhtään kypsä äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:49"]
Yleensä jos joku on yrittänyt lasta pitkään ja kertoo olevansa kolmannella kuulla raskaana, sitä tulee mieleen onnitella eikä salata asiaa, mutta jaa.
[/quote]
Joo sitten kun asianosainen ITSE on tehnyt päivityksen nettiin, siihen sopii onnitella. Kelle helvetti tulee mieleenkään lähteä toisen yksityisasioita rääpimään julkisesti?
Ihmiset yliarvioi jonkun FB:n kiinnostavuutta. Ap:n saama onnittelu on taatusti mennyt ohi 80% hänen FB kavereistaan ja jonkun raskaus nyt ylipäänsä ei kiinnosta ketään muuta kuin perhettä ja lähimpiä ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 03:55"]
Siis onhan tämä ollut selvä provo kokoajan. Tosin moni vastaus ap.lle näyttäisi olevan myös ap.n itsensä kirjoittama. Kukaan normaalijärkinen ei lamaudu tuollaisesta viestistä niin paljoa, että ei kykenisi poistamaan yhtä viestiä fb.sta. tai jos lamaudu, niin ei kyllä tule selviämään arjesta lapsen kanssa, tai muuttuu ainakin aivan toimintakyvyttömäksi ennen kuin lapsi on Täysi - ikäinen. Joo ja itselläni ei ole nuo synnytys elimet ihan kunnossa, takana muutama keskenmeno ja hoidolla saatu kaksi lasta. Joten kyllä tiedän miltä tuntuu yrittää saada vauvaa.
[/quote]
Niinpä niin.. jokaisen ihmisenhän kuuluu olla sun kopio tai on väärässä!
Mä ihmettelen näitä " mieti sitä" ihmisiä. Ettekö valopäät tajua että toinen ei voi tietää teidän suhdettanne asioihin? Toinen näkee vain ulkokuorenne ja sen informaation mitä annatte ulospäin. Teidän sisäisiä relaatioita ei tiedä kukaan muu kuin te.
Tapaukseen kantaaottamatta muutoin kuin siten, että miksi hitossa kaikesta "täytyy" puhua fbssä? Esikoisesta en puhunut mitään kuin vasta synnäriltä, nyt rv 24 ja en todellakaan haluaisi että kukaan vouhottaisi ja onnittelisi seinälläni/seinällään raskaudesta. Keskenmenoriski on aina, ja raskaus on.. Niin, raskaus. Selkeät mahakuvat foorumitavaraa, ja vouhotukset virtsankarkailusta ja närästyksestä kaadettakoot samaan paikkaan.