Ystäväni sitten petti minut. :(
Olen raskaana vihdoinkin, rv 10, pitkän yrittämisen jälkeen. Paras ystäväni on myötäelänyt kanssani, odottanut kanssani toiveikkaana ja sitten surenut kanssani, kun ne kuukautiset kuitenkin alkoivat... Nyt luonnollisesti kerroin ystävälleni, vasta näin myöhään sillä takana myös useita keskenmenoja, ja tuntui, että se tunne olisi ollut liian musertava, kun olisi pitänyt kertoa, että kesken se taas meni... Soitin ystävälleni ja hän oli aivan että jes, vihdoinkin tärppäsi (ei tietenkään sanonut, että "vihdoinkin") ja siinä iloitsimme ja suunniteltiin jo, että lähdetään vauvavaateostoksille. Pian huomasin facebookin seinälläni päivityksen, jossa tämä ystäväni onnittelee julkisesti raskaudestani. Kiehuin. En onnistunut enkä onnistu vieläkään poistamaan päivitystä. Suuttumukseni kun laantui, itketti. Itketti, että tämä raskaus kuitenkin menee kesken ja joudun selittelemään fb-kavereilleni, miksi sitä vauvaa ei tulekaan. Kysyin heti ystävältäni, että miksi hän näin teki ja sain vain vastauksen "Mieti sitä." Ei vastaa muuta vaikka näkee viestini. En keksi, mitä olen tehnyt väärin. Mitään vakavia riitoja meillä ei ole ollut. En voi mennä puhumaan face to face, koska asumme tällä hetkellä kaukana toisistamme. Valvon tälläkin hetkellä, kun jännittää fb-kavereiden kyselyt ja mietityttää, mikä kaveriin meni :( Petetty olo. Ajatuksia?
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:23"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:19"]
Palasinkin nyt vielä tänne kun uni ei tule. Kostamaan en itse lähde vaikka mieli tekisikin, se on kuitenkin aika lapsellista, vaikka toisaalta lapsellista oli ystävänkin käytös.. Joku kysyi, tietääkö ystävä, missä vaiheessa raskaus on: tietää. "Ystävä" on online WhatsApissa, laitoin vielä viestiä. Näki ne, mutta ei vastaa. Eiköhän se ollut tässä. Elättelen toiveita, että kuitenkin joskus avautuisi, muuten jää kyllä minua asia vaivaamaan ja ystävästä tulee viimeistää ex-ystävä. Ap
[/quote]
Tuo ystäväsi tämänhetkinen käytös on vielä kummallisempaa kuin se onnittelu. :o Jos olisi onnitellut ihan ''puhtaat jauhot pussissa'', niin olisiko reagoinut kysymyksiisi noin?
[/quote]En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, mutta siis yleensä kyllä vastaa nopeasti viesteihin, käyttää paljon puhelinta. Itse fb-onnittelussa en huomannut mitään v*ttuilua. Ap
Ymmärrän harmistuksesi. En ole koskaan ollut raskaana, mutta varmasti itsekin salaisin raskauden varsin pitkään. Varsinkaan lörpöimmille en kertoisi kovin aikaisin. Onko ystäväsi muka jotenkin loukkaantunut siitä, että kerroit raskaudesta noin "myöhään"? Luulisi ymmärtävän, ettei raskaudesta uskalla ihan alkuvaiheessa vielä edes iloita.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:23"]Mulle tuli vaan tällanen mieleen että jos se on sen verran seko ämmä, että oletti sun kusettaneen ollees aikaisemmin raskaana ja nyt kun taas tärppäs, niin päätti "näpäyttää"?
[/quote]Mahdollista. Hyi, oikein puistattaa kun ajattelee, että siellä ulkokuoren alla saattaa olla ihan kunnon sekopää :( Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:23"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:19"] Palasinkin nyt vielä tänne kun uni ei tule. Kostamaan en itse lähde vaikka mieli tekisikin, se on kuitenkin aika lapsellista, vaikka toisaalta lapsellista oli ystävänkin käytös.. Joku kysyi, tietääkö ystävä, missä vaiheessa raskaus on: tietää. "Ystävä" on online WhatsApissa, laitoin vielä viestiä. Näki ne, mutta ei vastaa. Eiköhän se ollut tässä. Elättelen toiveita, että kuitenkin joskus avautuisi, muuten jää kyllä minua asia vaivaamaan ja ystävästä tulee viimeistää ex-ystävä. Ap [/quote] Tuo ystäväsi tämänhetkinen käytös on vielä kummallisempaa kuin se onnittelu. :o Jos olisi onnitellut ihan ''puhtaat jauhot pussissa'', niin olisiko reagoinut kysymyksiisi noin? [/quote]En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, mutta siis yleensä kyllä vastaa nopeasti viesteihin, käyttää paljon puhelinta. Itse fb-onnittelussa en huomannut mitään v*ttuilua. Ap
[/quote]
Siis juuri tuo kummastuttaa, että miksi kaveri on nyt hiljaa, jos fb-onnittelu oli ihan vilpittömäksi onnitteluksi tarkoitettu. Silloin ei olisi syytä suuttua.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:28"]
Ymmärrän harmistuksesi. En ole koskaan ollut raskaana, mutta varmasti itsekin salaisin raskauden varsin pitkään. Varsinkaan lörpöimmille en kertoisi kovin aikaisin. Onko ystäväsi muka jotenkin loukkaantunut siitä, että kerroit raskaudesta noin "myöhään"? Luulisi ymmärtävän, ettei raskaudesta uskalla ihan alkuvaiheessa vielä edes iloita.
[/quote]
Niin nimenomaan. Monta keskenmenoa, voi aivan olettaa, ettei jossain vaiheessa jaksa vatvoa varhaisia viikkoja enää kenenkään kanssa. Ihme ystävä, onko hänellä lapsia? Tulleet helposti, vai miten?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:28"]Ymmärrän harmistuksesi. En ole koskaan ollut raskaana, mutta varmasti itsekin salaisin raskauden varsin pitkään. Varsinkaan lörpöimmille en kertoisi kovin aikaisin. Onko ystäväsi muka jotenkin loukkaantunut siitä, että kerroit raskaudesta noin "myöhään"? Luulisi ymmärtävän, ettei raskaudesta uskalla ihan alkuvaiheessa vielä edes iloita.
[/quote]Niin, en tiedä. Toivottavasti tuohon suuttumiseen saan aikanaan" selvityksen".. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:29"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:23"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:19"] Palasinkin nyt vielä tänne kun uni ei tule. Kostamaan en itse lähde vaikka mieli tekisikin, se on kuitenkin aika lapsellista, vaikka toisaalta lapsellista oli ystävänkin käytös.. Joku kysyi, tietääkö ystävä, missä vaiheessa raskaus on: tietää. "Ystävä" on online WhatsApissa, laitoin vielä viestiä. Näki ne, mutta ei vastaa. Eiköhän se ollut tässä. Elättelen toiveita, että kuitenkin joskus avautuisi, muuten jää kyllä minua asia vaivaamaan ja ystävästä tulee viimeistää ex-ystävä. Ap [/quote] Tuo ystäväsi tämänhetkinen käytös on vielä kummallisempaa kuin se onnittelu. :o Jos olisi onnitellut ihan ''puhtaat jauhot pussissa'', niin olisiko reagoinut kysymyksiisi noin? [/quote]En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, mutta siis yleensä kyllä vastaa nopeasti viesteihin, käyttää paljon puhelinta. Itse fb-onnittelussa en huomannut mitään v*ttuilua. Ap
[/quote]
Siis juuri tuo kummastuttaa, että miksi kaveri on nyt hiljaa, jos fb-onnittelu oli ihan vilpittömäksi onnitteluksi tarkoitettu. Silloin ei olisi syytä suuttua.
[/quote]Ok, nyt ymmärsin. Ja niinpä. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:28"]
[/quote]
Niin nimenomaan. Monta keskenmenoa, voi aivan olettaa, ettei jossain vaiheessa jaksa vatvoa varhaisia viikkoja enää kenenkään kanssa. Ihme ystävä, onko hänellä lapsia? Tulleet helposti, vai miten?
[/quote]Lapsia on. Käsittääkseni aika helposti tulleet. Ap
Ei taida olla kovin hyvä ystävä, jos tällaisesta katkeaa ystävyys.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:37"]Ei taida olla kovin hyvä ystävä, jos tällaisesta katkeaa ystävyys.
[/quote]
Kuuluuko ystäviltä sietää mitä tahansa?
Reward for the first time in the morning and I will be a good time to time and money to pay for they are not the only thing I can do it for the first time in the morning and I will bea good day to day basis of their your own site and the other side of things to be a good idea.
I love when someone says that the only thing I can do it for the first time in the morning and I will be a good time to time and money to pay a visit.
Ap:n kaverilla alapää semmosessa kunnossa, että kusikin pakenee yläpäähän..
Ap täällä taas. Nyt on sellaiset fiilikse, että en tiedä mistä aloittaisin :( Ystävä vastasi vihdoinkin. Aloitti haukkumalla minut "rumaksi ämmäksi". Kertoi suuttuneensa siitä, etten kertonut aiemmin raskaudesta ja muisti yläasteajoiltamme tilanteen, jossa olin myöskin "pettänyt luottamuksensa". Tämä tilanne luonnollisesti oli sovittu jo ajat sitten. Jatkoi kertomalla, että aikoo tehdä lisää lapsia ärsyttääkseni minua, kun hänellä on "lisääntymiselimet sentään kunnossa", eikä ole "evolutiivisesti vammainen" niinkuin minä. Lopuksi sanoi, että voimme olla ystäviä, jos pyydän anteeksi. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Itken tätäkin kirjoittaessa, alan jo uskomaan, että kai minussa jotakin vikaa oikeasti on, kun olen "evolutiivisesti vammainen" :(
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 01:15"]
Ap täällä taas. Nyt on sellaiset fiilikse, että en tiedä mistä aloittaisin :( Ystävä vastasi vihdoinkin. Aloitti haukkumalla minut "rumaksi ämmäksi". Kertoi suuttuneensa siitä, etten kertonut aiemmin raskaudesta ja muisti yläasteajoiltamme tilanteen, jossa olin myöskin "pettänyt luottamuksensa". Tämä tilanne luonnollisesti oli sovittu jo ajat sitten. Jatkoi kertomalla, että aikoo tehdä lisää lapsia ärsyttääkseni minua, kun hänellä on "lisääntymiselimet sentään kunnossa", eikä ole "evolutiivisesti vammainen" niinkuin minä. Lopuksi sanoi, että voimme olla ystäviä, jos pyydän anteeksi. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Itken tätäkin kirjoittaessa, alan jo uskomaan, että kai minussa jotakin vikaa oikeasti on, kun olen "evolutiivisesti vammainen" :(
[/quote]
Jep. Provotutkani on kokoajan ollut oikeassa.
Onneksi minulla on aitoja ja ymmärtäväisiä ystäviä. Etovaa toimintaa ystävältä! Lapsellista mennä kirjoittamaan julkisesti asioitasi muille!!!!!!!!! Kirjoita jokin henkilökohtainen asia hänen seinälleen, itse tekisin niin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 01:15"]Ap täällä taas. Nyt on sellaiset fiilikse, että en tiedä mistä aloittaisin :( Ystävä vastasi vihdoinkin. Aloitti haukkumalla minut "rumaksi ämmäksi". Kertoi suuttuneensa siitä, etten kertonut aiemmin raskaudesta ja muisti yläasteajoiltamme tilanteen, jossa olin myöskin "pettänyt luottamuksensa". Tämä tilanne luonnollisesti oli sovittu jo ajat sitten. Jatkoi kertomalla, että aikoo tehdä lisää lapsia ärsyttääkseni minua, kun hänellä on "lisääntymiselimet sentään kunnossa", eikä ole "evolutiivisesti vammainen" niinkuin minä. Lopuksi sanoi, että voimme olla ystäviä, jos pyydän anteeksi. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Itken tätäkin kirjoittaessa, alan jo uskomaan, että kai minussa jotakin vikaa oikeasti on, kun olen "evolutiivisesti vammainen" :(
[/quote]
Siis nyt meni ohi että mistä pitäisi pyytää anteeksi? Voit kai vaan sanoa ettet halunnut taas vaivata uutisilla jotka ehkä ovat väärä hälytys. Mun mielestä sun ei kannata itkeä tai sääliä ystävääsi, jos noin rumasti on sut haukkunut niin kannattaa sanoa ihan nätisti että kiitos yhteisistä vuosista mutta kukaan "ystävä" ei kyllä puhu toiselle noin saatika loukkaa noin henk kohtasissa jutuissa. Voit ihan pään aukomis mielessä pyytää omalta osaltasi anteeksi mutta samalla myös ilmoittaa että ystäviä te ette enää ole. ja et ole mikään evoluution oikku, itsekkään en luultavasti koskaan voi tulla raskaaksi mutta voin sitten vaikka olla hyvä täti siskon lapselle jne. Tsemppiä raskauteen, älä stressaa liikaa ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :) (ja jos ei jostain syystä mene niin ei se elämä siihen pääty..)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 01:15"]Ap täällä taas. Nyt on sellaiset fiilikse, että en tiedä mistä aloittaisin :( Ystävä vastasi vihdoinkin. Aloitti haukkumalla minut "rumaksi ämmäksi". Kertoi suuttuneensa siitä, etten kertonut aiemmin raskaudesta ja muisti yläasteajoiltamme tilanteen, jossa olin myöskin "pettänyt luottamuksensa". Tämä tilanne luonnollisesti oli sovittu jo ajat sitten. Jatkoi kertomalla, että aikoo tehdä lisää lapsia ärsyttääkseni minua, kun hänellä on "lisääntymiselimet sentään kunnossa", eikä ole "evolutiivisesti vammainen" niinkuin minä. Lopuksi sanoi, että voimme olla ystäviä, jos pyydän anteeksi. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Itken tätäkin kirjoittaessa, alan jo uskomaan, että kai minussa jotakin vikaa oikeasti on, kun olen "evolutiivisesti vammainen" :(
[/quote] hän ei ole ystäväsi ! Unohda hänet ja jatka elämääsi. ETOVAA PUHETTA HÄNELTÄ! Hitto oikeat ystävät myös ymmärtävät toista!
Minä olisin turpiin tuollaisen "ystävän" puheista. Älä ap murehdi, toivon ystävällesi keskenmenoja.
Mulle tuli vaan tällanen mieleen että jos se on sen verran seko ämmä, että oletti sun kusettaneen ollees aikaisemmin raskaana ja nyt kun taas tärppäs, niin päätti "näpäyttää"?