Kaunottaret, miltä vanheneminen tuntuu teistä
Ehdittekö "hyötyä" kauneudestanne nuorena tarpeeksi? Tai kärsittekö siitä jostain syystä ja nyt helpottaa?
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:16"]Olin koulukiusattu lapsena ja teininä, asuin pikkupaikkakunnalla Pohjois-Suomessa ja olin koulun ainoa tummaihoinen (ihonsävy väriä maitokahvi). Minua kiusattiin todella rankasti, väkivaltaa oli paljon. Olin adoptoitu ja sekin aiheutti kiusaamista. Nuorena aikuisena huomasin jossain vaiheessa, että ulkonäköni alkaa kiinnittää positiivista huomiota. Tein jopa mallintöitä, mutta en koskaan kokenut olevani se minä, jonka ulkonäköä kehuttiin. Itsetuntoni oli niin hajalla, että en nauttinut kauneudestani missään vaiheessa.
Seurustelin ensimmäistä kertaa vasta lähemmäs 30-vuotiaana, kun muutin pois Suomesta, mikä oli elämäni paras päätös. Nyt yli nelikymppisenä alan hyväksyä itseni ja vanheneminen tuntuu kivalta. Se seksuaalinen huomio jota sain kauneudestani, tuntui Suomessa päällekäymiseltä ja rinnastin sen mielessäni kiusaamiseen. Nyt vasta alan olla onnellinen eksoottisesta taustastani ja siitä että olen juuri minä.
[/quote] sama täällä! Itsekin olen kokenut miesten ylettömän huomion k iusaamisena ja joskus ulos lähtiessä olenkin toivonut, että toivottavasti kukaan ei tule iskemään, ei jaksa ja halu olla rauhassa viettämässä iltaa!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:51"]Ihan kamalalta :(( [/quote] Jatkan vielä, että onneksi olen todella nuoren näköinen. Tänään viimeksi kysyttiin, että olenko päässyt nyt lukiosta ja aloitanko välivuotta. Ikää löytyy kuitenkin jo 25 vuotta.
[/quote]
Bimbo. Tässä aloituksessa varmaan tarkoitettiin IHAN OIKEASTI VANHENENNEITA aikuisia, eli jo reippaasti keski-ikäisiä.
[/quote]
Kysymys oli esitetty kaunottarille, no keski-ikäisiä kaunottaria ei ole kuin kirurgin jäljiltä saati reippaasti sellaisia. Joku supertähti voi käyttää rahaa ja vaivaa näyttääkseen kaunottarelta vielä 45 vuotiaana, normi naiselta se on ohi 3-kymppisenä.
T. Vielä pitkälti alle 30 v ja pelotttaa kovasti, en haluaisi uusia elämäntapoja omaksua, satsaan siihen mitä mulla on, kirurgille menen mutta älyän kyllä että touhu loppuu multakin ehkä 15 vuodessa. Kauheinta on nelikymppiset keski-ikäiset mammat jotka uskoo olevansa kaunottaria, kun joku pillun toivossa näin valehtelee.
[/quote]no itse olen kauneimmillani 35 vuotiaana, miesten, myös nuorten miesten päät kääntyy yhä yhtälailla. Luulet vaan mut älä välitä. Jos et rupsahda niin tajuat että voit olla kauniimpi kuin nyt yli 30 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:58"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:51"]Ihan kamalalta :(( [/quote] Jatkan vielä, että onneksi olen todella nuoren näköinen. Tänään viimeksi kysyttiin, että olenko päässyt nyt lukiosta ja aloitanko välivuotta. Ikää löytyy kuitenkin jo 25 vuotta. [/quote] Bimbo. Tässä aloituksessa varmaan tarkoitettiin IHAN OIKEASTI VANHENENNEITA aikuisia, eli jo reippaasti keski-ikäisiä. [/quote] Kysymys oli esitetty kaunottarille, no keski-ikäisiä kaunottaria ei ole kuin kirurgin jäljiltä saati reippaasti sellaisia. Joku supertähti voi käyttää rahaa ja vaivaa näyttääkseen kaunottarelta vielä 45 vuotiaana, normi naiselta se on ohi 3-kymppisenä. T. Vielä pitkälti alle 30 v ja pelotttaa kovasti, en haluaisi uusia elämäntapoja omaksua, satsaan siihen mitä mulla on, kirurgille menen mutta älyän kyllä että touhu loppuu multakin ehkä 15 vuodessa. Kauheinta on nelikymppiset keski-ikäiset mammat jotka uskoo olevansa kaunottaria, kun joku pillun toivossa näin valehtelee.
[/quote]Hyi miten ruma olet sisimmältäsi. Järkyttävää, että ihminen päästää itsensä tuollaiseen kuntoon :(
Todella, todella moni nainen on sanonut jälkikäteen olleensa kauneimmillaan n. 35-vuotiaana. Alan lähestyä tuota ikää ja moni vanha tuttu tuntuu jotenkin puhjenneen kukkaan sitten koulu- ja yliopistoaikojen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:51"]Ihan kamalalta :(( [/quote] Jatkan vielä, että onneksi olen todella nuoren näköinen. Tänään viimeksi kysyttiin, että olenko päässyt nyt lukiosta ja aloitanko välivuotta. Ikää löytyy kuitenkin jo 25 vuotta.
[/quote]
Bimbo. Tässä aloituksessa varmaan tarkoitettiin IHAN OIKEASTI VANHENENNEITA aikuisia, eli jo reippaasti keski-ikäisiä.
[/quote]
Ihan turhaan bimbottelet minua :) Minä itse olen huomannut vanhenemisen merkkejä kasvoissani ja piirteissäni, en näytä enää niin raikkaalta kuin ennen. Minä kerroin miltä vanheneminen minusta tuntuu. Se ahdistaa ja pelottaa. Ja ehkä sitten olen sen sortin bimbottelet että olen tottunut käyttämään kauneutta apunani ja tottunut siihen että siitä on hyötyä arjen pikku asioissa. Tuo että näytän nuorelta helpottaa vähän oloa, mutta ei silti ole mukavaa nähdä peilistä aikuisen kasvoja. Vanheneminen pelottaa minua ihan oikeasti vaikka en olekaan keski-ikäinen ja halusin osallistua keskusteluun.
Siis sen sortin bimbo*, puhelin korjailee omiaan.
Olen niiiiin iloinen että nuoruus on kohta ohi. Olen tooodella ujo ihminen mut oo ulkonäköni puolesta saanu niin miesten kuin naistenkin huomion. Vihaan sitä. En tiedä miten huomiota voi hyödyntää jos vaan suurin toive olisi mennä rauhassa kauppaan ostaa pari pakettia nuudeleita ja mennä himaan lepää ja kattoo hyvä leffa rauhassa.
Huom. En myöskään oo niitä jotka kaipaa kumppania tai irtosuhteita tai lapsia. Mä ja kaverit riittää. Ja tietty mun duuni.
Siis voin sanoa että kauneus ei tuo onnea. Voi jopa olla toisin päin. Vaihtaisin koska vaan paikkani. Mulle tää ulkonäkö plus luonne ei sovi ollenkaan. Oon niin iloinen kun nykyään saa olla kavereiden kaa kahvilla rauhassa eikä kukaan tuu härkkää siihen viekkuun.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:58"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:51"]Ihan kamalalta :(( [/quote] Jatkan vielä, että onneksi olen todella nuoren näköinen. Tänään viimeksi kysyttiin, että olenko päässyt nyt lukiosta ja aloitanko välivuotta. Ikää löytyy kuitenkin jo 25 vuotta. [/quote] Bimbo. Tässä aloituksessa varmaan tarkoitettiin IHAN OIKEASTI VANHENENNEITA aikuisia, eli jo reippaasti keski-ikäisiä. [/quote] Kysymys oli esitetty kaunottarille, no keski-ikäisiä kaunottaria ei ole kuin kirurgin jäljiltä saati reippaasti sellaisia. Joku supertähti voi käyttää rahaa ja vaivaa näyttääkseen kaunottarelta vielä 45 vuotiaana, normi naiselta se on ohi 3-kymppisenä. T. Vielä pitkälti alle 30 v ja pelotttaa kovasti, en haluaisi uusia elämäntapoja omaksua, satsaan siihen mitä mulla on, kirurgille menen mutta älyän kyllä että touhu loppuu multakin ehkä 15 vuodessa. Kauheinta on nelikymppiset keski-ikäiset mammat jotka uskoo olevansa kaunottaria, kun joku pillun toivossa näin valehtelee.
[/quote]Hyi miten ruma olet sisimmältäsi. Järkyttävää, että ihminen päästää itsensä tuollaiseen kuntoon :(
[/quote]
Hei! Toi sisäiseen rumuuteen viittaaminen oli mun juttu.. :D
Kyllä se mietityttää ja joskus jopa vähän ahdistaa, että ne kasvot, joita peilistä on tottunut katsomaan, ovat muuttumassa. Edelleen olen kaunis omassa ikäkuokassani ja aika paljon myös nuoremmilta (jopa 2kymppisiltä) tulee positiivisia kommentteja ulkonäöstä. Se tuntuu mukavalle.
Ikävintä olisi muuttua näkymättömäksi, sillä kaunis nainen on tottunut saamaan huomiota minne ikinä meneekin. Toistaiseksi huomiota tulee entiseen tapaan. Olen myös itsevarmempi kuin nuorempana. Nautin korkokengistäni :) ja naiseudestani/seksuaalisuudestani muutenkin nyt enemmän. ;)
Vielä on ajan hammas ollut hellä. Ikäni arvioidaan yleensä välille 27-32 vuotta. Kohta mittarissa on ikää 41 vuotta. Pelottaa kuitenkin koska kunnon vanhentuminen alkaa ja tulee mietittyä kuinka tuota vanhentumista ulkonäössä voisi hidastaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:18"]
muhkeat huulet,valkoiset hampaat.Suuret vihreät silmät ja tummat kulmakarvat&tummat,pitkät ripset.Korkeat poskipäät.Blondi.Ruskettunut iho luonnostaan.En ole ikinä meikkiä juurikaan tarvinnut.Ei ryppyjä.t.44v
[/quote]
:D
Nyt tarvitsee kyllä kuvan todisteeksi...!
En tiedä "saisinko" nyt kommentoida tähän, mutta kommentoinpa kuitenkin.
Itse olen vasta 27, mutta huomaan kyllä jo nyt aika dramaattisen eron siihen kun olin 16-24. Miehiä pyöri ympärillä jatkuvasti ja treffikutsuja sateli ihan tuntemattomiltakin paljon. Aina oli joku kimpussa. Kauneimmillani olin varmaan 21-22-vuotiaana, tuolloin tuntui ettei varsinkaan yöelämässä saanut olla hetkeäkään rauhassa. Jouduin tuolloin myös vaihtamaan työpaikkaa (miesvaltainen firma) sillä useat työkaverit olivat ihastuneet minuun ja pommittivat ahdistavuuteen asti viesteillä.
Nykyään olen vähentänyt meikkaamista ja muuttanut pukeutumistyyliäkin enkä käyttäydy enää yhtä provosoivasti kuin tuolloin. Baareissa saa pyöriä aika rauhassa vaikka edelleen miehet lähestyvät jonkin verran. Kehuja ulkonäöstä kuulee välillä edelleen ja se on ihan mukavaa.
Joku pyysi kertomaan ulkonäkökaiman julkisuudesta, en tiedä löytyykö ihan vastaavaa matchia mutta olen kuullut usein näyttäväni Sara Siepiltä :D
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:12"]
Kauheaa kattoa toisten vanhenemista, pelottaa jo, vielä ei tarvitse kirurgin apua, mutta jos menisi lisääntymään tai sitten 3-kymppisenä viimeistään.
[/quote]Mikä siinä on kauheata ja pelottavaa? Muiden vanhenemisessa?
Hyvältä tuntuu. Olen aina ollut babyface, kiltinnäköinen. Olen vain iloinen etten enää tässä iässä ole niin viattoman näköinen. Minua sanottiin usein klassisen kauniiksi ja olin mallinakin joskus. Miehet eivät tosin perässäni juosseet, ulkonäköni tuskin puhutteli siinä mielessä. Vanheneminen tuo lisää särmää ja "arvokkuutta" olemukseen ihan yleisesti kaikille.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:53"]
Paskat kukaan näyttää neljäkymppisenä paremmalta kun kaksikymppisenä :D
[/quote]Monikin. Minä esim olin kaksikymppisenä parikymmentä kiloa painavampi kuin nyt ja hiukset olivat karmeat vuosikausia jatkuneista permanenteista ja noloista värjäyksistä johtuen.
Nyt hiukset ovat luonnollisessa tilassaan ja värissään (tummanruskeat) kiiltävät ja hyvinvoivat, vartalo on solakka ja kasvonpiirteet kauniit ja sirot kun ylimääräinen massa on poissa.
Olo on itsevarmempi ja liikkuminenkin sulokkaampaa ja keveämpää kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:17"]
Haluaisin nähdä kuvia tämän ketjun kaunottarista. Muistutatteko esim. jotain julkkista?
[/quote]En tiedä onko ajateltu ketään nimenomaista vai mielikuvaa yleisesti mutta minulle on monesti sanottu että näytän ranskalaiselta filmitähdeltä. Sanottiin kun olin noin 25 ja sanotaan edelleen nyt ollessani 45. Eri ihmiset toisistaan tietämättä.
Väkisinkin sitä uskoo että jollain tavalla taidan näyttääkin.
En stressaa sitä, vanheneminen kuuluu elämään.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:13"]
Harmittaa valtavasti vain se, etten ole osannut/tajunnut hyödyntää ulkonäköäni. En nuorempana tajunnut ulkonäön tuomia mahdollisuuksia vaan keskityin pätemään vain osaamisellani. How booring! Nyt kun olisi pokkaa käyttää naiskikkoja, juna jo meni. Vielä käännän nelikymppisten päät, mutta yllättävää on se, että pääsääntöisesti nuoremmat ei vilkaisekkaan.
[/quote]
Sama täällä. Nuorena en ollenkaan tajunnut ulkonäön voimaa. Minulla oli kauniit kasvot ja ihana vartalo ja olen pitkäkin. Oikeastaan havahduin vasta siihen, kun eräs nainen sanoi minusta, että olen niin kaunis, ettei hän keksi oikein yhtään virhettä. Minullekin oli tärkeää vain opiskelut tms. tiedolla päteminen.
Oudolta se tuntuu. Luonnollista toki, mutta rehellisyyden nimissä pakko sanoa että kyllä se hyväksymistä ja aikaa vaatii että sopeutuu siihen.
Missä iässä teillä on alkanut elämä "vaikeutua" ts. kauneus on alkanut tässä mielessä kadota?
Minulle se oli helpotus. Olen älykäs ja introvertti minäkin, mutta myös aika kompleksinen tapaus, enkä ollenkaan osannut käsitellä sitä huomiota, jota alkoi sataa heti jos vähänkään laittoi itseään. Olin myös demokraatti, ja koin jotenkin nolona sen, kun toiset joutuivat pois tolaltaan julkisesti. En osannut ajatella, ettei se kaikkia heistä nolostuttanut yhtä paljon kuin itse pelkäsin tunteitteni häpäisyä. Siitäkin olin nolo, kun joskus tuli oltua töykeä jollekin, joka oli jotenkin omistajan elkein liikkeellä.
Yksi sälli ihmetteli muinoin ääneen, miksi kuljen koulussa ihonmyötäisesti pukeutuneena ja viikonloppuna tälläydyn säkkiin, kun normaali väestö toimii toisinpäin. No, koulussa siten sai pidettyä kollipennut kunnioittavan välimatkan päässä, ja viikonloppuna asettui vaanimaan omanhenkistä saalista piilokojusta humalaisten kaatumatta päälle.
Onhan se ollut noloa huomata, miten iso osa naisen saamasta asemasta työ- ja opiskelumaailmassa on ulkonäköön sidottua. Ei ole kiva havaita olleensa tyhmä ja kuvitelleensa olevansa vakavasti otettu säihkyvän persoonan takia. Toisaalta, kun ne surut on surrut, on ehkä enemmän näkemystä ihmiselämään ja helpompi hyväksyä lopullinen vanheneminen, kun on jo harjoitellut.
Sekin on hassua huomata, että katsoo niitä neli-kuusikymppisiä kiinnostuneena takaisin. Ja sitten taas katsoo äidillisesti niitä parikolmikymppisiä, joiden huomion katoaminen niin sai tuntemaan itsensä läpinäkyväksi vielä hetki sitten. Tulin äidiksi myöhäisellä iällä, ja sen jälkeen kaikki ovat minulle jonkun lapsia. Muutos oli jännä.