Kaverini "matkii"
Olen siis ihan 20-vuotias nainen mutta minua ihmetyttää ystäväni käytös.
Hän matkii liikkeitäni. Siis esim jos solmin kenkiäni niin hän katsoo tarkkaan ja laittaa sen saman lailla. Tai jos haukottelen niin hän haukottelee heti perään myös. Ottaa kahvilassa kaikkea mitä minäkin.(Jos otan kahvin, ottaa kahvia. Jos otan mehua niin ottaa mehua yms)
Tulee monesti kylään ilman että on ilmoittanut aiemmin.
Hän on pyytänyt että jos saisi vara-avaimen kotiini niin voisi käyttää koiraani lenkillä jos minä en ehdi. En antanut.
Joskus tulee myös työpaikalleni kuulemma katsomaan että miten minulla menee.
Hänen tyylinsä on muuttunut samanlaiseksi kuin minunkin. (eli käyttää samantyylisiä vaatteita) se ei niin paljoa haittaa jos kerta pitää samankaltaisista vaatteista.
+Samanmerkkisiä meikkejä
Ja on goolannut nimeäni useaan otteeseen.
Huomasin kun etsin hänen kännykällään reittiohjetta.
Tiedän että on monta kertaa googlettanut koska siellä oli etunimelläni, sukunimelläni, etu- ja sukunimellä, puhelinnumerollani ja kutsumanimelläni (minua sanotaan usein eri nimellä kuin mikä se on oikeasti)
Hän haluaa nähdä minut joskus useamman kerran päivässä. Yleensä näemme vähintään kerran tai kaksi päivässä.
Jos olen jossain minne hän ei voi tulla mukaan, niin hän soittaa monesti päivässä minulle.
Yleensä haluaisi tulla kanssani. (jos menen esim mökille)
Onko tuo teidän mielestänne ihan normaalia?
En aluksi huomioinut tuota mutta on jo alkanut vähän häiritsemään.
Olemme tunteneet vähän yli vuoden ja
koko ajan tulee lisää näitä juttuja joten vähän mietityttää että mitä seuraavaksi.
Kiitos jos vastaisitte.
Ja ei, tämä ei ole provo.
Kommentit (82)
Vähän kuulostaisi ihqupupu-Hennalta, tai ainakin minulle tuli hän mieleen. Tiedä sitten, onko Henna tosiaan kyseessä
Ota etäisyyttä tähän "kaveriin". Ei kuulosta terveeltä. Keksi hyviä tekosyitä, esim. ylityöt, uusi harrastus tai valehtele, että nykyisessä harrastuksessasi on paljon treenejä tms. Voit myös sanoa näkeväsi muita ystäviäsi, mutta varoituksen sana; tämä voi saada "kaverisi" flippaamaan ihan huolella. Saattaa alkaa seurailemaan teitä tai vakoilemaan. Tämä aiheuttaisi myös vikinäviestejä ja angstaamista. Trust me.
Tee tai "tee" aina jotakin sellaista, mihin hän ei voi osallistua. Kerro esimerkiksi, että harrastuksen treeneihin ei saa tulla ulkopuolisia tai et pysty keskittymään, jos joku tulee pällistelemään. Voit myös alkaa tekemään (oikeasti tai leikisti) jotain todella kallista, johon stalkkerilla ei ole varaa.
Käytä mielikuvitusta. Ole ystävällinen, mutta älä ala hirveästi harmittelemaan, että "voi kamala, ku en kerkeä". Taas, trust me. Jos harmittelet, tahtoo stalkkerisi piristää tai yllättää sinut tulemalla paikalle ja/tai innostat häntä tykkäämään itsestäsi vain enemmän.
Älä ole liian tiukka, saatat päästä kuuntelemaan "minä tapan itseni"-draamaa. Alkaa usein lievemmällä "kukaan ei välitä minusta, olen aina yksin"-nyyhkytyksellä. Vältä liiallista tiukkuutta siis.
Älä MISSÄÄN NIMESSÄ anna sitä avainta. Tietääkö se tarkalleen, missä asut? Jos tietää, kannattaa kysyä naapurieilta, että onko sen näköistä ihmistä näkynyt rapussa/lurkkimassa nurkilla.
Aloita feidaaminen rajaamalla puhelinaikaasi, eli keksi esim joku "uusi elämätapa", josta selitäy stalkkerille. Esimerkiksi: "Älä sitten soita kahdeksan jälkeen, teen silloin joogan ja juon vihreän teeni ja menen nukkumaan. Aamulla nukun (keksi itse) johonkin asti, älä soita ennen sitä, muuten saan raivarin..." jne jne jne.
Tee pieniä testejä, miten paljon se matkii sua. Toi pinkki onsie oli hyvä idea. Puhu vaikka räväkästä tukanmuutosideasta, katso tarttuuko stalkkeri toimeen oman kuontalonsa kanssa. Tee tämä siksi, että pystyt kartottamaan, kuinka vakavasta ongelmasta on kyse.
Tässä nyt alkuun.. Näistä valitettavasti kokemusta itselläkin. Tsemppiä!