Kaverini "matkii"
Olen siis ihan 20-vuotias nainen mutta minua ihmetyttää ystäväni käytös.
Hän matkii liikkeitäni. Siis esim jos solmin kenkiäni niin hän katsoo tarkkaan ja laittaa sen saman lailla. Tai jos haukottelen niin hän haukottelee heti perään myös. Ottaa kahvilassa kaikkea mitä minäkin.(Jos otan kahvin, ottaa kahvia. Jos otan mehua niin ottaa mehua yms)
Tulee monesti kylään ilman että on ilmoittanut aiemmin.
Hän on pyytänyt että jos saisi vara-avaimen kotiini niin voisi käyttää koiraani lenkillä jos minä en ehdi. En antanut.
Joskus tulee myös työpaikalleni kuulemma katsomaan että miten minulla menee.
Hänen tyylinsä on muuttunut samanlaiseksi kuin minunkin. (eli käyttää samantyylisiä vaatteita) se ei niin paljoa haittaa jos kerta pitää samankaltaisista vaatteista.
+Samanmerkkisiä meikkejä
Ja on goolannut nimeäni useaan otteeseen.
Huomasin kun etsin hänen kännykällään reittiohjetta.
Tiedän että on monta kertaa googlettanut koska siellä oli etunimelläni, sukunimelläni, etu- ja sukunimellä, puhelinnumerollani ja kutsumanimelläni (minua sanotaan usein eri nimellä kuin mikä se on oikeasti)
Hän haluaa nähdä minut joskus useamman kerran päivässä. Yleensä näemme vähintään kerran tai kaksi päivässä.
Jos olen jossain minne hän ei voi tulla mukaan, niin hän soittaa monesti päivässä minulle.
Yleensä haluaisi tulla kanssani. (jos menen esim mökille)
Onko tuo teidän mielestänne ihan normaalia?
En aluksi huomioinut tuota mutta on jo alkanut vähän häiritsemään.
Olemme tunteneet vähän yli vuoden ja
koko ajan tulee lisää näitä juttuja joten vähän mietityttää että mitä seuraavaksi.
Kiitos jos vastaisitte.
Ja ei, tämä ei ole provo.
Kommentit (82)
Kuulostaa aika epätasapainoiselta, kun takertuu ja peilaa noin vahvasti. Eikä ihan normaalilta vaikuta muutenkaan. Mulla oli aikoinaan kaveri, joka käyttäytyi vähän samoin. Se kosti mykkäkoululla, jos en tehnyt kuten hän halusi. Kannattaa ehkä tehdä itsestään kiireinen ja häivyttää ko. ihminen vähitellen. En lähtisi kohtaamaan suoraan, kun voi olla näitä tapauksia, jotka alkaa vainota tai levittää susta muille ihmisille valeita. Jos joku tuolla lailla painostaa antamaan kotiavaimensakin, niin on tosi outoa.
Tästä tulee mieleen elokuva Single White Female. Hyi! Creepy.
Mun mielestä toi matkiminen ja nimen googlaaminen voidaan ehkä luokitella vielä normaaliksi. Nuorena ei ehkä löytänyt vielä omaa juttua, niin turvallisempaa kopioida ehkä ihailemaansa kaveria. Tosin rajansa kaikella siinäkin.
Mutta toi vara-avaimen vaatiminen, työpaikalle ilmaantuminen ja soittelut monta kertaa päivässä alkaa olla jo vähän 'sairasta.' Mulla on elämäni aikana ollut monia ystäviä ja todella läheisiä ja silti ikinä ei olisi tullut mieleen kyselemään vara-avaimen peräään. Joko hän haluaa olla vain ystävällinen ja mielistellä sua ettet karkaa minnekään tai sitten taustalla on jotain muuta. Ehkä jokin psyykkinen sairaus, josta et ole tietoinen tai ehkei hän itsekään ole.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:17"]Minusta jopa pelottavaa. Tuli mieleen että, jos alkaisit seurustella yrittäisi varmaan viedä kumppanisi. Sairaalla tavalla elää sinun elämää. Pysy kaukana, ongelmia alkaa tulla esim. voi yrittää esiintyä sinuna jne. Hulluja piisaa! Sairasta on myös teidän yhdessäolon tiiviys, kaksi kertaa päivässä näette ja soittelee sinulle jatkuvasti. Oletko tavannut hänen läheisiään esim. vanhempia?
[/quote] en ole tavannut vanhempiaan enkä muitakaan sukulaisia. Ahdistavaa ajatella että hän yrittäisi elää elämääni.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:17"]Minusta jopa pelottavaa. Tuli mieleen että, jos alkaisit seurustella yrittäisi varmaan viedä kumppanisi. Sairaalla tavalla elää sinun elämää. Pysy kaukana, ongelmia alkaa tulla esim. voi yrittää esiintyä sinuna jne. Hulluja piisaa! Sairasta on myös teidän yhdessäolon tiiviys, kaksi kertaa päivässä näette ja soittelee sinulle jatkuvasti. Oletko tavannut hänen läheisiään esim. vanhempia?
[/quote] en ole tavannut vanhempiaan enkä muitakaan sukulaisia. Ahdistavaa ajatella että hän yrittäisi elää elämääni.
[/quote]-ap
Mulle tuli mieleen Talented Mr Ripley. Älä lähde kaverisi kanssa kahdestaan lomailemaan, äläkä missään nimessä veneilemään...:D
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:46"]Mulle tuli mieleen Talented Mr Ripley. Älä lähde kaverisi kanssa kahdestaan lomailemaan, äläkä missään nimessä veneilemään...:D
[/quote] :D. Ollaan jo oltu lomailemassa. Ilmestyi samaan lomapaikkaan minne minäkin. Tosin ei veneilty.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:46"]Mulle tuli mieleen Talented Mr Ripley. Älä lähde kaverisi kanssa kahdestaan lomailemaan, äläkä missään nimessä veneilemään...:D
[/quote] :D. Ollaan jo oltu lomailemassa. Ilmestyi samaan lomapaikkaan minne minäkin. Tosin ei veneilty.
[/quote]taas unohdin mainita että ap olen
Ihailee sinua ja sun tyyliä. Mullakin on yksi kaveri, joka tavatessamme pukeutui aika huonosti jne. Alkoi pikkuhiljaa pukeutumaan samalla tavalla kuin minä, sisustamaan samalla tavalla kuin minä, meikkaamaan kuin minä, olemaan kiinnostunut samoista asioista kuin minä, harrastamaan urheilua kuin minä jne. Joku 4 vuotta tuota kesti, sen jälkeen sai tarpeeksi itsetuntoa että uskalsi jatkaa siitä eteenpäin vähän eri tavalla. Musta on kiva että sain näyttää hänelle tietä teini-iän tyylistä aikuiseen tyyliin. Toisaalta nuo nimien ettimiset jne on kyllä vähän liikaa.
Tottakai annat sille kotiavaimesi. Et voi olla noin itsekäs. Se haluaa vaan olla avuksi!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:03"]Tottakai annat sille kotiavaimesi. Et voi olla noin itsekäs. Se haluaa vaan olla avuksi!
[/quote] Hän on monesti eri syistä pyytänyt vara avainta. -ap
Ei vaikuta normaalilta. Joku itsetunto-ongelma vähintään täytyy olla. Tai sitten ei vaan ymmärrä sosiaalisia normeja eikä hahmota, mikä on ok ja mikä ei. Voit opettaa hänelle rajoja. Aina ei tarvi olla tavoitettavissa eikä kaikkia tekemisiä tarvitse raportoida toiselle. Vietä aikaa myös muiden ystäviesi kanssa. Luultavasti hän yrittää omia sinut kokonaan itselleen. Luultavasti kaveri hätääntyy ja pelkää, että hylkäät, mutta on hänen tehtävänsä selvitä siitä. Anna hänelle mahdollisuus kasvaa ihmisenä.
Yksi kaverini tuppautui aikoinaan liikaa elämääni ja alkoi viemään voimia minulta. Jouduin ottamaan etäisyyttä, että selviydyin omista hommistani. Taustalla tällä ihmisellä oli todella vakavat lapsuuden traumat ja hänellä oli minuus totaalisesti hukassa. Nyt vuosia myöhemmin hän on paras ystäväni ja ymmärtää olleensa melkoinen riippakivi aikoinaan. Nyt hän on kiitollinen etten hylännyt, vaikkakaan ei ymmärrä, miten kestin häntä silloin.
Kuulostaa todella, todella huolestuttavalle. Kaverisi on aivan selvästi psyykkisesti sairas, normaali ihminen ei toimi noin. Todella paha pakkomielle sinusta... nuo tuommoiset eivät pääty hyvin.
Sinuna ottaisin heti etäisyyttä. Sano, että olet kipeä/on migreeni tms/et ehdi/jaksa, nähdään joskus toiste. Ala kiireiseksi kuten joku jo neuvoikin. Vietä aikaa toisten kavereittesi kanssa. Jos (kun) suuttuu siitä, ettet ehdi ja lähettää viestin, että vihaa sinua, niin voit laittaa takaisin, että kiitos tiedosta ja hyvää jatkoa sinulle. Sillä pääset helpoiten eroon. Sen jälkeisiin viesteihin ei tarvitse vastata. Jos kerran vihaa niin se riittää, et halua sellaista ihmistä lähellesi.
Koska pakkomielle on noinkin paha, niin "eroamista" voisi verrata jo eroon pakkomielteisestä puolisosta. Sinuna vahtisin "eron" jälkeen, ettei pääse vahingoittamaan sinua tai rakkaitasi mitenkään. Noin sairaasta ei tiedä.
71, kuin minulla. Muinoinen kaveri kärtti mukaan vapaa-ajan rientoihin, harrastuksiin, lomille, suositteli vaatteita joita itse oli ostanut, pidettiin aluksi tiiviisti yhteyttä. Kerran erehdyin ostamaan samanlaisen vaatekappaleen, ja yllätyin mikä näkyvä ja kuuluva draama seurasi. Tuli tunne, että viritteli ansoja, halusi olla "stalkattu". Hiivutin ystävyyssyhteen pois, koska suuttui ja kehitteli riitoja lapsellisesti, syy saattoi olla mitä ihmeellisin. Kaikille draamoille piti saada mahdollisimman paljon yleisöä. Sama tyyppi oli milloin kahden miehen loukussa, tai oli toisen ystävän entinen kierroksessa. Jopa välien hiivutuksen jälkeen yritti viritellä draamaa ja uusia sääntöjä ystävyydelle.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:22"]
71, kuin minulla. Muinoinen kaveri kärtti mukaan vapaa-ajan rientoihin, harrastuksiin, lomille, suositteli vaatteita joita itse oli ostanut, pidettiin aluksi tiiviisti yhteyttä. Kerran erehdyin ostamaan samanlaisen vaatekappaleen, ja yllätyin mikä näkyvä ja kuuluva draama seurasi. Tuli tunne, että viritteli ansoja, halusi olla "stalkattu". Hiivutin ystävyyssyhteen pois, koska suuttui ja kehitteli riitoja lapsellisesti, syy saattoi olla mitä ihmeellisin. Kaikille draamoille piti saada mahdollisimman paljon yleisöä. Sama tyyppi oli milloin kahden miehen loukussa, tai oli toisen ystävän entinen kierroksessa. Jopa välien hiivutuksen jälkeen yritti viritellä draamaa ja uusia sääntöjä ystävyydelle.
[/quote]
Tunnetaankohan me sama ihminen? :D Kuullostaa niin tutulta.. Ainoa vain että tämä ihminen on varattu ja sai jokin aika sitten uuden lapsenkin. Ei äitiys näemmä kasvata, vaikka moni niin sanookin.
Eiks Skinskin kakkoskaudellakin ollut joku stalkermuija mikä halusi muuttua pojaksi saadakseen rakkautta homolta?
Yritä hankkia sille mies. Tapaa sitä vain muiden seurassa eli niin, että sinulla on useampi kaveri mukana. Älä aina vastaa puhelimeen. Kiellä tulemasta työpaikalle, siinä voi työnantajakin auttaa. Missään tapauksessa et anna avainta. Laita riistakamera valvovaan kotiympäristöä. Vielä parempi jos laittaisit pienen seurantalaitteen hänen laukkuunsa ja voisit katsoa seisooko klo 3 yöllä talosi edessä. Jolloin voisit jo hakea lähestymiskieltoa.