Kaverini "matkii"
Olen siis ihan 20-vuotias nainen mutta minua ihmetyttää ystäväni käytös.
Hän matkii liikkeitäni. Siis esim jos solmin kenkiäni niin hän katsoo tarkkaan ja laittaa sen saman lailla. Tai jos haukottelen niin hän haukottelee heti perään myös. Ottaa kahvilassa kaikkea mitä minäkin.(Jos otan kahvin, ottaa kahvia. Jos otan mehua niin ottaa mehua yms)
Tulee monesti kylään ilman että on ilmoittanut aiemmin.
Hän on pyytänyt että jos saisi vara-avaimen kotiini niin voisi käyttää koiraani lenkillä jos minä en ehdi. En antanut.
Joskus tulee myös työpaikalleni kuulemma katsomaan että miten minulla menee.
Hänen tyylinsä on muuttunut samanlaiseksi kuin minunkin. (eli käyttää samantyylisiä vaatteita) se ei niin paljoa haittaa jos kerta pitää samankaltaisista vaatteista.
+Samanmerkkisiä meikkejä
Ja on goolannut nimeäni useaan otteeseen.
Huomasin kun etsin hänen kännykällään reittiohjetta.
Tiedän että on monta kertaa googlettanut koska siellä oli etunimelläni, sukunimelläni, etu- ja sukunimellä, puhelinnumerollani ja kutsumanimelläni (minua sanotaan usein eri nimellä kuin mikä se on oikeasti)
Hän haluaa nähdä minut joskus useamman kerran päivässä. Yleensä näemme vähintään kerran tai kaksi päivässä.
Jos olen jossain minne hän ei voi tulla mukaan, niin hän soittaa monesti päivässä minulle.
Yleensä haluaisi tulla kanssani. (jos menen esim mökille)
Onko tuo teidän mielestänne ihan normaalia?
En aluksi huomioinut tuota mutta on jo alkanut vähän häiritsemään.
Olemme tunteneet vähän yli vuoden ja
koko ajan tulee lisää näitä juttuja joten vähän mietityttää että mitä seuraavaksi.
Kiitos jos vastaisitte.
Ja ei, tämä ei ole provo.
Kommentit (82)
Mä ahdistuisin tosi paljon :0 Missä tutustuitte? Oliko heti alusta alkaen samanlaista touhua? Mua huolestuttaa toi koira juttu eniten. Mitähän tutkis kämpässä silläaikaa kun siellä et oo..
Se haluaa salaa päästä sun pöksyihin.
No noitten vihaviestien lähettäminen ei kuulu aikuiseen ystävyyssuhteeseen. Noin muuten sanoisin, että vain hyvin epävarma itsestään ja ihailee sinua paljon, pitää idolina. On ihastunutkin, mutten tarkoita, että hän olisi varsinaisesti lesbo (vaikka näkisi jopa eroottisia unia sinusta).
Hölmö on, jos luulee, ettei matkimista huomata. Voithan koettaa sanoa suoraan, että sinua häiritsee, kun tuntuu, että hän matkii liikaa. Mutta se keskustelu vaatii rauhallisen kahdenkeskisen tilanteen, koska asian esiin ottaminen varmasti loukkaa häntä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:24"]Mä ahdistuisin tosi paljon :0 Missä tutustuitte? Oliko heti alusta alkaen samanlaista touhua? Mua huolestuttaa toi koira juttu eniten. Mitähän tutkis kämpässä silläaikaa kun siellä et oo..
[/quote] Työpaikalla tavattiin. Hän tuli samaan työpaikkaan mutta minä vaihdoin ja hän jäi sinne.
Alussa oli normaalimpaa mutta jatkuvasti tulee uusia juttuja.
Avainta on pyytänyt muutamaankin otteeseen eri syillä.. -Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:24"]Mä ahdistuisin tosi paljon :0 Missä tutustuitte? Oliko heti alusta alkaen samanlaista touhua? Mua huolestuttaa toi koira juttu eniten. Mitähän tutkis kämpässä silläaikaa kun siellä et oo..
[/quote] Työpaikalla tavattiin. Hän tuli samaan työpaikkaan mutta minä vaihdoin ja hän jäi sinne.
Alussa oli normaalimpaa mutta jatkuvasti tulee uusia juttuja.
Avainta on pyytänyt muutamaankin otteeseen eri syillä.. -Ap
[/quote]
Noniin. Eli siinä on joku taka ajatus miksi pitäksi asuntoon päästä ilman että olet mukana. Ole varovainen äläkä anna avainta. Edes lainaan/vara avain säliöön
Et kai vaan oo tutustunu salkkareitten Mariannaan?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:42"]Et kai vaan oo tutustunu salkkareitten Mariannaan?
[/quote] en ole -ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:46"]Mulle tuli mieleen Talented Mr Ripley. Älä lähde kaverisi kanssa kahdestaan lomailemaan, äläkä missään nimessä veneilemään...:D [/quote] :D. Ollaan jo oltu lomailemassa. Ilmestyi samaan lomapaikkaan minne minäkin. Tosin ei veneilty.
[/quote]
Siis ilmestyi vaan, eli ei ollut teidän yhteinen lomasuunnitelma? Tuliko ihan toiseen kaupunkiin? Ymmärrän tuon ehkä tosi läheisillä ystävillä, että päättää yllättää toisen, mutta kaikkeen muuhun liitettynä tuokin kuulostaa vähän pelottavalta. Mutta joo, kyllä mulla menis raja varmasti tuossa googlettelussa jo, että alkaisin tehdä hajurakoa. Samoin tuo monta kertaa päivässä yhteydenotto, ja suuttuminen jos ei pidä yhteyttä usein. Ei ole normaalia käytöstä varsinkaan aikuiselta ihmiseltä.
Jospa jättäisit noi ilkeiden ihmisten kommentit omaan arvoonsa ja suhtautuisit tilanteeseen vakavasti aka terveellä järjellä, eli jätä noi pinkit paskahaalarit ostamatta ja keskity olennaiseen. Kaverillasi on selkeästi jotain vaikeuksia itsensä kanssa, joskin olette todella nuoria. Aikuistumisen pelottavalla kynnyksellä hän hakee turvaa jostakusta, koska oma persoona on vieras ja ehkä joissain määrin itselleen kielletty ja hän hakee hyväksyntää toimimalla samoin kun sinä. Sinussa on jotain, mistä hän pitää ja hän haluaisi tulla sinun kaltaiseksi tavalla tai toisella. Joko lapsuus, viime aikaiset ongelmat tms. ovat tehneet hänestä epävarman ja hyväksyntää kaipaavan. Jospa ottaisit häneen etäisyyttä ihan reilusti, et ilmoittele menoistasi ja tapailet muitakin kavereita, mutta kunhan pidät tervettä etäisyyttä tohon kopiokoneeseen? Voin olla varma, että hänen yhteydenpitonsa kiihtyy ennestään ja hän saattaa jopa raivostua ja tehdä jotain säälittävääkin, mutta pidä itsesi sen kaiken yläpuolella. Kaverillesi voisi olla parasta että hän joutuu tipahtamaan maanpinnalle ja keksimään toisenlaisen elämäntyylin kuin keskittyä sulautumaan kaksosena kanssasi.
Ja joo. Olen joskus ollut tuollainen takiainen. Paras laukaus oli se, että silloinen isäntäeliö irrotti minut pokkana vastaamasta enää puhelimeen. Ilman sitä en olisi tajunnut että minulla on omatkin keuhkot. Niillä on bai the wei aika kiva hengittää ihan itse, joten tuo oli aivan helvetin piristävä veto! - W.
Ai hitto, nyt luin jatkoa. En mäkään ollut noin sekaisin, mutta toi mymmeli tarvitsee jo hoitoa. - W
Ei tosiaan ihan normaalilta kuulosta. Minullakin on eräs hieman outo harrastuskaveri, jonka epäilen sairastaneen nuorena skitsofreniaa. Hän on kuulemma ennen kuullut ääniä päässään. Nykyään ottaa aina jonkun silmätikuksi, jolle huomauttelee kaikista mahdollisista pikkuvirheistä. Sanoo, että hänelle tulee läheisiä ystäviä niistä, joiden kanssa saa kerran tapella oikein kunnolla niin, että vastapuoli haluaa vielä riidan jälkeenkin olla tekemisissä hänen kanssaan.
Siis toi vaikuttaa vähän samanlaiselta kuin ne semmoset ystävyyssuhteet silloin nuorempana ainakin mulla et parhaan kaverin kanssa mentiin ekana päivänä kouluun samoissa vaatteissa tarkotuksella. Ja sit kesällä ostettiin samanlaiset kengät, mut tässä nyt on vaan se ero, että sä oot 20:tä ja tää mun bff juttu tapahtui silloin kun olin 14vuotias. :D
Hmm ehkä se pieni etäisyyden ottaminen ja oman tilan hakeminen olis ihan hyvästä niinkun molemmille.
Ota oma tila mutta ole varovainen
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:22"]Älä todellakaan anna sille kotiavaimia. Ei kuulosta terveelle kaverille.
[/quote]jep. varmaa tulis yöllä lukitsee ap sänkyyn :D
Mullekin tuli heti mieleen ah niin lahjakas Mr Ripley. Leffa ei sinänsä ole mikään huippu, mut toi tietynlaisen ihmistyypin kuvaus toimii (Highsmithilla siis). Kiipijä, sisäisesti ontto, matkii toisten pukeutumista, eleitä, makutottumuksia ja lopulta jopa tunnetiloja, vaikuttaa empaattiselta ja tuntevalta, mutta ei tunnista itsekään omia tunteitaan, jos niitä ylipäätään on. Ihailee ja matkii rentoja, boheemeja, tyylikkäitä, terveellä tavalla itsevarmoja ihmisiä, mutta onnistuu itse olemaan vain - niin kuin tämä eräs tyyppi Philip Seymour Hoffamanin suulla sanoo - pikkuporvarillinen, tylsä iilimato. Ja tietty creepy. Matt Damonin paras roolisuoritus mielistelevänä, maireana naapurinpojan näköisenä psykopaattina, jonka sisäinen viha ja epätoivo näyttäytyy hetkellisinä välähdyksinä.
Voisiko olla ihastunut sinuun? Oletko tietoinen tykkääkö kaverisi tytöistä/pojista? Mä ainakin joskus, kun olin tulisesti rakastunut, niin googlasin monesti ja etin numerolla ja lempinimillä tietoa ihastuksesta. Pidin aivan liikaa yhteyttä toiseen ja olisin kaiken ajan halunut käyttää hänen kanssaan. Olin mustasukkainen ja helposti raivostuinkin, koska olin epävarma kelpasinko hänelle sellaisena kuin olen. Mä olin aivan kamala. Laitan tuon nuoruuden ja epävarmuuden piikkiin, koska nykyään olen aivan tasapainoinen perheen äiti.
Muutenhan voit jatkaa toveruutta, mutta avainta älä anna. Ehkä turhan tunkeileva. Ihastunut sinuun. Ihmisenä. Tarvitsee toveria ja ilmaisee sen. Tulee erilaisesta kulttuurista. Hakee itseään. Uudenlainen tuttavuus sinullekin. Voi olla raivopäiset, jos asiat ei menekään hänen laillaan. Ei kannata ruveta luoPailemaan mitään turhia.
Hah. Tulee ihan mieleen taannoin ihminen, jota en ole enää vuosiin tavannut hyvästä syystä mutta jonka kanssa pidimme todella usein ja paljon yhteyttä. Vasta välien katkeamisen jälkeen kuulin, että olin seurannut häntä joka paikkaan ja ollut todella haastava persoona takertumiseni takia. Olin ihan puulla päähän lyöty, koska joka ikisestä asiasta hän oli saanut revittyä merkit esiin stalkkarimaisesta käyttäytymisestä. Syy, miksi hämmästyin niin kovin, oli se että hän käyttäytyi niin itse mitä en kestänyt ollenkaan! :D
Älä todellakaan anna sille kotiavaimia. Ei kuulosta terveelle kaverille.