Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa ja masentaa oma punastelutaipumus

Vierailija
25.02.2022 |

Rajoittaa elämää melkoisesti.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ei voi mitään että iho punoittaa ja sen lisäksi korvatkin muuttuu punaisiksi.

Vierailija
2/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan sama mutta jotenkin opin pois pahasta punastelusta kokonaan ajattelemalla että virheet on OK ja kannan sitten oman häpeilemisen kunnialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yleensä paljon meikkipuuteria että kun se punoitus näkyy jo kotona ennen kuin näen muita ihmisiä.

Vierailija
4/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näyttää muiden silmään siltä, että sinulla on tunteita.

Parempi se, kuin jos olisit tunteeton puupalikka... häpeät turhaan.

Vierailija
5/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, että ketään muuta ei haittaa se punastelu. Se on ihan normaalia että ihmisillä on tunne-elämä ja se näkyy päällepäin. Ajattelepa asiaa niin että sinussa ei ole mitään vikaa vaan muiden reaktioissa jos sellaisia tulee.

Vierailija
6/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nyt toimiiko sulla, mutta mulla aiheutti pintaverisuonten lehahtelua lähes kaikki kosmeettiset "hoitavat" rasvat ja puhdistaminen joka ilta erityisillä tuotteilla.

Siis ihan kaikki.

Nykyään minulla on enää Ceralan Plus voide apteekista, hoidan sillä pesut ja rasvauksen, emulgoin siis veden kanssa, pyyhin kasvopaperilla ja vedellä. Ja joka toinen päivö puhdistus herkän ihon misellivedellä (Garnier). Kevyt meikkivoidekin lähtee.

Iho ei enää lehahtele, eikä nenäkään rasvoitu kuten ennen.

Vierailija
7/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan sama mutta jotenkin opin pois pahasta punastelusta kokonaan ajattelemalla että virheet on OK ja kannan sitten oman häpeilemisen kunnialla.

Kun punastun, kyse ei ole välttämättä siitä että olisin mokannut. Olen kyllä myös häpeäpunastelija MUTTA sen lisäksi punastun myös nauraessani, innostuessani, joutuessani yhtäkkiä huomion kohteeksi, oikeastaan missä tahansa tilanteessa. Jopa yksin kotona ollessa, vaikka en edes miettisi mitään noloa asiaa.

Tämä on ihan kamalaa!

- ap

Vierailija
8/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi, että ketään muuta ei haittaa se punastelu. Se on ihan normaalia että ihmisillä on tunne-elämä ja se näkyy päällepäin. Ajattelepa asiaa niin että sinussa ei ole mitään vikaa vaan muiden reaktioissa jos sellaisia tulee.

Tuntuu kyllä haittaavan muita, kun huomautellaan. Tai vaihtoehtoisesti minua pidetään jotenkin hassuna, säälittävänä ja koomisena.

- ap

Vierailija
9/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nyt toimiiko sulla, mutta mulla aiheutti pintaverisuonten lehahtelua lähes kaikki kosmeettiset "hoitavat" rasvat ja puhdistaminen joka ilta erityisillä tuotteilla.

Siis ihan kaikki.

Nykyään minulla on enää Ceralan Plus voide apteekista, hoidan sillä pesut ja rasvauksen, emulgoin siis veden kanssa, pyyhin kasvopaperilla ja vedellä. Ja joka toinen päivö puhdistus herkän ihon misellivedellä (Garnier). Kevyt meikkivoidekin lähtee.

Siis kaikki mitättömätkin tilanteet, missä ennen ois alkanu lehahdusketjureaktio, pintaverisuonet pysyvät rauhallisina. Samoin fyysisen rasituksen jålkeen enää ei peilistä kurkista tomaatti.

Vierailija
10/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Ukrainassa kukaan ei sentään joudu punastelusta kärsimään.

Vierailija
11/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö paljon kofeiinia? Mulla auttoi kahvinjuonnin vähentäminen, ja sellaisina päivinä kun tiedän, että on epämukavia sosiaalisia tilanteita, en juo nykyään kahvia ollenkaan. Olen ihan samanlainen kuin sinä. Vaikka tunnereaktio olisi omassa mielessä tosi pieni, se näyttää ulospäin suurelta punastelun takia

Vierailija
12/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan kaikki.

Minullekin sopii yksinkertainen ihonhoitorutiini ja apteekin tuotteet. Luonnonkosmetiikka aiheutti ihoärsytystä ja pahensi punoitusta.

Käytän vihertävää kosteusvoidetta, ja sillä saa ihon melko ok:n näköiseksi. Mutta sitten kotoa lähdettyä iho saattaa muuttua ihan toisenlaiseksi.

- ap

Vierailija
13/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö paljon kofeiinia? Mulla auttoi kahvinjuonnin vähentäminen, ja sellaisina päivinä kun tiedän, että on epämukavia sosiaalisia tilanteita, en juo nykyään kahvia ollenkaan. Olen ihan samanlainen kuin sinä. Vaikka tunnereaktio olisi omassa mielessä tosi pieni, se näyttää ulospäin suurelta punastelun takia

En juonut kohtuuttomia kahvimääriä alun perinkään ja olen vähentänyt entisestään. Työpaikalla otan vain pienen kupposen tai en juo ollenkaan.

- ap

Vierailija
14/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä haittaavan muita, kun huomautellaan. Tai vaihtoehtoisesti minua pidetään jotenkin hassuna, säälittävänä ja koomisena.

- ap

Ei haittaa. Ymmärrän että olet herkkä kommenteille kun asia vaivaa itseäsi ja olet epävarma siitä mutta ei se ole ollenkaan vakavaa niille kommentoijille.

Vierailija
15/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ei haittaa. Ymmärrän että olet herkkä kommenteille kun asia vaivaa itseäsi ja olet epävarma siitä mutta ei se ole ollenkaan vakavaa niille kommentoijille.

Jos asia on merkityksetön, miksi siitä sitten huomautellaan? Moni on myös kummastellut epäloogista punastumistani suureen ääneen. Silloin tulee tunne, että minua pidetään spitaalisena.

Ai niin. Täällä oli vastikään ketju erään poliitikon punaisista poskista. En ole hänen ihailijansa, mutta tuntui hirveältä lukea sitä ketjua. Muistutti ihan koulukiusaajien kokoontumisajoja.

- ap

Vierailija
16/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ei ole vakavaa? Niin, useimmille huomauttelijoille se on sellainen kevyt vitsin aihe. Muita naurattaa, minua ei.

- ap

Vierailija
17/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, päivittäin töissä ja kylässä ja jopa itsekseni.

Vierailija
18/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ei ole vakavaa? Niin, useimmille huomauttelijoille se on sellainen kevyt vitsin aihe. Muita naurattaa, minua ei.

- ap

voisin verrata r-vikaisuuteen. siitä vitsailevat versus siitä kärsivät.

Vierailija
19/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

No niin, olet päättänyt vakaasti olla sitä mieltä mitä olet. On ihan turha tehdä mitään aloituksia palstoille tuolla asenteella. Mieti uudestaan asiaa tai jurnuta sitten katkerana mutta punastelustasi et tule pääsemään eroon, voit vaikuttaa vain asenteeseesi kyseiseen asiaan liittyen.

Vierailija
20/63 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös nuorempana punasteluongelmaa.

Muistan, että lukiossa saatoin punastua jos opettaja kysyi jotain, enkä osannut vastata. Sitten joku kommentoi vielä siihen asiasta. Aloin jännittää ihan hirveästi.

Pääsin tästä yli, niin pinnalliselta kuin se kuulostaakin, meikin avulla.

Laitoin vihreäsävyistä peitevoidetta meikin alle ja kun tiesin, että voin helottaa vaikka paloautonpunaisena, mutta kukaan ei näe sitä, niin punastelu loppui lähes siihen paikkaan.

Muistan, että pari kertaa tunsin sen kuumotuksen ja tiesin, että tuli se reaktio, mutta näin peilistä, että se ei näy ulospäin, niin se loppui.