Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Vaikka niin säälittävää tekstiä täällä meistä miehistä puhutte, niin arvostakaa edes sen verran että kyllä me todellakin puolustetaan tätä maata, meidän naisia ja lapsia. Tottakai lähden sotaan jos käsky käy. Varmastihan se itku tulisi, mutta eipä ole vaihtoehtoja. Iskäx3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vuokrakämpän sängynalusmaatako puolustamaan ja ikuidta työttömyyttä. Terapia kesken, hermo meni syrjäytyksestä. Koulutusta on, turhaan, en kelpaa,ei suhteita.
V'ttu että v'tuttaa tuollainen ajattelu.
Ettäkö olisi yhteiskunnan vika, ettei sulla ole "mitään"?
Sulla on kuitenkin katto pään päällä, modernia tekniikkaa sen verran, että voit kirjoitella tänne, käyt terapiassa, saat todennäköisesti yhteiskunnalta tulonsiirtoja joilla voit sitten ostaa Alepasta sipsejä ja roiskeläppiä... Sulla ei ole mitään puolustettavaa... V'ttu jos asuisit jossain oikeassa kehitysmaassa kuten vaikka Venäjällä, silloin sulla ei olisi mitään. Olisit kadulla, kylmässä hattu kourassa ja varpaat kohmeessa kerjäämässä roposia, että saat hikisen suolakurkun ja shotin Stolitšnajaa.
Lähde pois täältä kuluttamasta yhteiskunnan varoja ja kollektiivista avunantoa jos olet noin katkera. Sulla on paljonkin, et vaan osaa arvostaa mitään mitä olet saanut.
Jatkan vielä, että sullahan oli näemmä omien sanojesi mukaan myös koulutus, joka sekin on suurella todennäköisyydellä käyty valtion rahoittamassa oppilaitoksessa "ilmaiseksi". Eli nyt v'ttu oikeasti jotain perspektiiviä tähän hommaan. Opi arvostamaan sitä, mitä sulle annetaan jos et itse ole valmis ottamaan.
t: sama
Luuletko sä, että ilmaistyöt ja työttömien haukkuminen motivoi puolustamaan Suomea. Samaan aikaan eläkkeitä maksetaan 33 miljardia.
Taitaa olla myöhäistä saada ihmisille motivaatiota hankittua.
Kerrotko, että miten sen itäisen miehittäjän tarjoama vaihtoehto sitten on niin paljon parempi? Ei sosiaaliturvaa, pakko armeijaan, tykinruuaksi seuraavaan hyökkäyskohteeseen.
Ja eläkkeitä maksetaan eläkeläisille, jotka ovat oman osansa tehneet tämän maan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan puolusta hengelläni tätä miehiä vihaavaa yhteiskuntaa
Kievissä teinitytöt heittelevät tähän aikaan polttopulloja päin vihollisia.
Arvostan suuresti tuollaista toimintaa. Toivottavasti saavat hengiltä mahdollisimman monta r*zzää.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi aika naurettavalle kuolla jonkun käskystä maanpalan tähden. Enkä edes tiedä onko siinä mitään sankarillista.
Tällaisten kommenttien kirjoittajat on saaneet elää rauhassa siksi, että joskus oli niitä joiden mielestä Suomea pitää puolustaa.
Älkää uskoko näitä saatanan trolleja. Meitä naisia on paljon reserviläisissä ja ne jotka ei halua ampua aseilla, auttavat soppajonoissa, lääkehuollossa jne. Täyttä Venäjä paskaa taas suolletaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin valtion kaikille kansalaisilleen jakama ”Jos kriisi puhkeaa tai sota syttyy” PDF-tiedosto:
https://www.msb.se/sv/publikationer/om-krisen-eller-kriget-kommer--fins…
Printtaa perheellesi ja jaa somessa!
Miksei Suomessa ole jaettu tällaisia? Ai niin, meillähän on se Nato-optio, joka suojaa meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomen armeija pärjää Venäjälle sodassa. Suomessa vaan noin 5 milj. asukasta ja Ukrainassa sentään noin 44 milj. Suomi tarvitsee Naton avukseen niinkuin muutkin viisaat maat tekevät. Suomi Natoon äänestys menossa Kansalaisaloitteessa.
Iskukykyisempi armeija Suomella on kuin Ukrainalla tällä hetkellä.
Lisäksi ilmatorjunta joka ei anna omakonetunnustaä vihollisen koneille.
Mies54v
Tulipa sota niin sais elämään jotain muuta sisältöä kuin työhakemusten tehtailu joita kukaan ei edes lue
Kyllä motivaationi on pienempi kuin aiemmin jolloin Suomi oli vähemmän feministinen ja järjetön. Silti se on paratiisi Venäjään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sä, että ilmaistyöt ja työttömien haukkuminen motivoi puolustamaan Suomea. Samaan aikaan eläkkeitä maksetaan 33 miljardia.
Taitaa olla myöhäistä saada ihmisille motivaatiota hankittua.
Lopeta vääntämästä kirjoitustani mielesi mukaiseksi.
Mun pointti on, että Suomi on kansainvälisesti tarkasteltuna käsittämättömän "easy mode" paikka asua ja täällä ihmisesta pidetään oikeasti huolta. Se, että valitetaan kun ei "ole mitään" on sellaisen ihmisen puhetta joka ei osaa asettua oikeasti vaikeassa asemassa olevan ihmisen asemaan.
Työttömyys on ongelma Suomessa ja iso osa työttömistä on työttömiä tahtomattaan. En syyllistä työttömiä vaan tuon kirjoittajan kaltaisia kolloja, jotka marisee, ettei heillä "ole mitään mitä puolustaa". Tuollekin ihmiselle on hänen kirjoittamansa perusteella maksettu koulutus, asunto, ruoka ja perus tarpeet elämiseen valtion tuella. Täällä pidetään kuitenkin lähtökohtaisesti ihmisestä huoli ja pyritään kollektiivisesti valtion tulonsiirroilla mahdollistamaan ihmisarvoinen elämä kaikille.
Se, että on itse kykenemätön tekemään töitä tai edistämään omaa elämäntilannettaan haluamaansa suuntaan ei ole valtion tai kansakunnan vika, se on yksilön omissa käsissä.
Jos oikeasti haluaa hakea ihmisiä joilla on aihetta olla katkera omalle hallinnolleen tai maalle, jossa asuu voi tarkastella vaikka Yhdysvaltojen veteraaneja ja heidän elinolosuhteitaan niin voi asettaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin täällä kotimaassa.
Meillä on asiat suhteellisen hyvin globaalissa kansainvälisessä vertailussa sosiaaliturvan ja ihmisoikeuksien saralla. Suomessa on vielä paljonkin puolustettavaa ja myös tuolla kirjoittajalla on elämän perustarpeet tyydytetty valtion rahoilla.
Mitä ihmettä horiset easymodesta? Hitto 500 euroa työttömyyskorvaus suomen hinnoilla aikuiselle miehelle, eikä MITÄÄN mahiksia päästä töihin vaikka on ammattitaito ja koulutus. Muualla saa töitä. Suomessa tahalleen pidetään työttöminä että työttömyysteollisuudella on raaka-ainetta jota pyörittää. Joka maassa on syrjäytyneitä, muttei MISSÄÄn ole niin paljon syrjäytettyjä yhteiskunnasta kuin suomessa.
https://www.msb.se/sv/publikationer/om-krisen-eller-kriget-kommer--fins…
Hyvää iltalukemista!
Nykymallinen yhteiskunta on kyllä sellainen, että talvisodan toisinto maanpuolustusinnossa ei ole mahdollista. Tietoa ja kuvaa tulee jatkuvasti, ihmiset, miehet mukaan lukien, omistavat autoja joilla pyrkiä pakoon.
Itse lähden kyllä laittamaan kampoihin jos tilanne sellaiseksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta duunarin palkalla. 2500€ ei varsinaisesti kannusta taistelemaan kapitalistien omaisuuden puolesta.
Tapelkoot ne joilla on omaisuutta, jota tarvitsee puolustaa.
Sulla ei ole läheisiä ihmisiä?
Perhettä?
Iäkkäitä vanhempia?
Ei mitään irtainta omaisuutta?
Ei lemmikkiä/lemmikkejä?
Ei mitään tunnesiteitä asuinkaupunkiin/lapsuudenkaupunkiin/opiskelupaikkakuntaan?
Ei mitään?
+ 2500€/kk palkka ei ole huono. Sillä tulee ihan hyvin ainakin sinkkuna toimeen jos ei ole kuin itsensä elätettävänä.
Kuulostaa tosi ilon täyteiseltä elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Ostarilla notkujat ei ole. Pyytävät rahaa päästä Kemin suuntaan, josta helppo mennä turvapaikahakijoita Ruotsiin....
Minä olen valmis. Tosin olen 50 v nainen, mutta puhun venäjää täysin. Voisin olla avuksi muulla tavoin. En tiedä miten, mutta ilmoittautuisin kyllä.
Kirjoitin itse tämän lainaamani. Mielestäni jokaisen pitäisi tilanteessa miettiä, miten itse voi auttaa mahdollisessa hyökkäystilanteessa. Itselläni 50 -vuotiaalla naisella se on tuo venäjänkieli. En tiedä, onko siitä apua, mutta ilmoittautua voin. Viisaammat sitten päättävät, onko minusta hyötyä tai ei.
Olisi, jopa paremmin. Minulla on tietysti havaintoja vain töistä ja kaveripiiristä, mutta kukaan ei Kaikki on suomalaisittain hiljaisia tyyliin että "saapa nähdä tuleeko kutsu joskus", mutta kukaan ei kapinoi tai valita. Luulen että se kertoo jotakin kansanluonteesta. Tai olen siitä varma.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä horiset easymodesta? Hitto 500 euroa työttömyyskorvaus suomen hinnoilla aikuiselle miehelle, eikä MITÄÄN mahiksia päästä töihin vaikka on ammattitaito ja koulutus. Muualla saa töitä. Suomessa tahalleen pidetään työttöminä että työttömyysteollisuudella on raaka-ainetta jota pyörittää. Joka maassa on syrjäytyneitä, muttei MISSÄÄn ole niin paljon syrjäytettyjä yhteiskunnasta kuin suomessa.
Nyt puhut paskaa ja tiedät sen itsekin. Paluumuutto itään taitaa olla edessä, jospa saisit sieltä paremmin niitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomen armeija pärjää Venäjälle sodassa. Suomessa vaan noin 5 milj. asukasta ja Ukrainassa sentään noin 44 milj. Suomi tarvitsee Naton avukseen niinkuin muutkin viisaat maat tekevät. Suomi Natoon äänestys menossa Kansalaisaloitteessa.
Itseäni ainakin pelottaa se jos Suomi liittoutuu kuten nyt uutisissakin vihjailtiin Natoon venäjä ei tykkää siittä ja alkaa uhkailemaan ja iskemään. En haluaisi sitä riskiä että laitetaan ihmisiä vaaraan
Käykäähän huvin vuoksi kysymässä Twitterin vasemman laidan henkilöiltä, miksi isänmaallisuus on heille kirosana?
Opettele suomea ja tule sitten vasta kyselemään.
Jos miettii vaihtoehtoa, niin kyllä lähes jokainen haluaa puolustaa Suomea.