Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Vierailija kirjoitti:
En puolustaisi keskiluokan mukavaa elämää, niitä jotka katselevat minua nenänvartta pitkin.
Minulla ei ole tässä maassa mitään, vuokrakämppä ja työttömyys. Heti valmistumisen jälkeen sairastuin masennukseen ja sitä seurasi pitkä uupumus. Kun vihdoin sain itseni hyvään kuntoon, olikin pitkäaikaistyöttömän leima otsassa ja nyt en pääse edes työhaastatteluun.
Miten helvetissä se on minun vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysymys ole motivaatiosta. Katsokaa Suomen ja Venäjän rajaa. Ne ei todellakaan tule Karjalan kangasta pitkin kävellen ja tankeilla. Venäjän-Karjalan puolelta lähtee koneet ja pommittaa ihan ensimmäisenä kaikkia kaupunkeja ja sähkölaitokset paskaksi. Sitten vyöryy tankit yli seuraavana päivänä. Game over.
Kai Suomella ilmapuolustusta on?
Tässä ammattilaisen näkemys asiaan ja vähän muuhunkin:
Tuskin venäläiset tulisivat miehittämään. Ohjuksia satelisi, niin kauan, että homma olisi neuvoteltu loppuun.
Kuten Ukrainassa?
Suomi ei ole strategisesti niin, merkittävä. Suomi "kulutettaisiin loppuun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisivat, ja Suomen naiset heidän tukenaan.
Ei liene sattumaa, että tämänkin palstan mies-naisjankutukset loppuivat kuin seinään. Kenen etuja sisäisen eripuran lientsonta suomalaisten keskuudessa palvelisikaan...?
Hajoita ja hallitse, tiedettiin jo Roomassa.
On myös erittäin yleistä leimata toisinajattelijat ja kriitikot epäinsänmaallisiksi ja maanpettureiksi ja yrittää sillä tavalla tukahduttaa avoin keskustelu.
Tarkoitatko nyt toisinajattelijoilla Suomen putinisteja kuten Bäckmania? Ei häntä ole vaiennettu.
En, vaan sitä, että tässäkin ketjussa haukutaan kriittisen mielipiteen esittäneitä ihmisiä ja leimataan Pietarin trolleiksi. Myös Putinin hallinto leimaa yhteiskuntakriitikot vieraan vallan agenteiksi. Minun puolestani on ok, jos jotkut ovat sitoutuneita eliitin luomaan kansallisromanttiseen isänmaallisuuskäsitteeseen, mutta monella suomalaisella on hyvä syy olla sen maailmankuvakuplan ulkopuolella. Aidon yhteisöllisyyden pitäisi näkyä muulloinkin kuin silloin, kun peräänkuulutetaan alttiutta lähteä tykinruoaksi.
Taitaa se syy sinunkin kohdallasi olla puhdas pelkuruus.
On ihan oikein pelätä, kaikki pelkäävät sodassa, mutta tekevät silti velvollisuutensa. Tällä palstalla on paljon miehiä, joista ei vain ole sotimaan eikä heille edes voisi asetta antaa. Ukrainalaiset ovat aivan toisenlaisessa kulttuurissa eläneitä, siellä pitää tehdä töitä henkensä pitimiksi, joten itsekunnioitus ei ole valahtanut niin alas kuin monilla täällä kirjoittelevilla, joiden hyökkäykset naisia ja kaikkea vastaan perustuvat vain siihen, että he ajattelevat, ettei heistä ole mihinkään. Sellaisesta ihmisestä ei ole sotilaaksi.
En nyt sanoisi, että ”paljon”. Vaikuttaa vahvasti siltä, että noita itsesäälin täyttämiä ulinaviestejä kirjoittaa korkeintaan 2 henkilöä (tod.näk. 1). Mutta se on totta, ettei kaikista ole sotilaaksi. Kyllä heillekin silti jokin sodan ajan tehtävä löytyy aivan varmasti.
Sotatilanteessa oikeastaan kaikki tehtävät edellyttävät, että noudatat aikatauluja, olet siellä missä pitääkin olla tiettynä aikana ja osalle suomalaismiehistä tämä on mahdotonta. He vain nukkuvat kotona ja roikkuvat netissä haaveillen kostoista yms. kuten nyt tämäkin ketju osoittaa lukemieni sivujen peruteella. Lähden Thaimaahan ja kostan kun Suomi ei tarjonnut naista. Se on vain niin käsittämättömän lapsellista.
Suomalaiset nuoret miehet ovat nykyään tämän näköisiä:
https://im.mtv.fi/image/7755282/landscape16_9/1600/900/6c12da7954096c57…
Jaa-a, saapa nähdä miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun mietin. Suomalaista miestä on nöyryytetty ja kyykytetty n 20 vuotta. Se alkoi valkoisista sukista ja jatkuu yhä. Mies kelpaa veronmaksajaksi ja elatusmaksujen maksajaksi muttei paljon muuhun.
Hmmmmmmm, ompa kiperä kysymys. Vai lähtiskö Taimaahan? Hmmmm.
Odotapas kun mietin,Suomalaista naista on nöyryytetty jääkauden lopusta alkaen kun maa asutettiin.Se on jatkunut nykyään mm.läskivihana ja jatkuu yhä.Nainen kelpaa vain yhdeksi yöksi, nainen sitten hylätään kun tulee raskaaksi eikä haluakaan tappaa lasta kohtuun.hmmmm ompa kiperä kysymys. Vai lähtiskö Ghanaan?
Kiitos, voisitko ottaa siskosi mukaasi. Tarvitsetko laukunkantajaa, voin heittää sinut kentälle, minulla on tila-auto.
Nythän aseita jaetaan kaikille ukrainalaisille jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin voisivat vapaaehtoisena osallistua. Parempi sekin kuin ei mitään. Minä ainakin voisin. En puolustaisi mitään miehiä tai naisia, vaan maan itsenäisyyttä. Ettei käy niin kuin karjalan evakoille.
Kyllä minäkin osallistuisin. Onhan siinä niitä metatasonhommia ;) Kun ei ole enää nuori, eikä kaunis niin saisi huulta heittää ja koettaa pitää mielialaa korkealla samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun mietin. Suomalaista miestä on nöyryytetty ja kyykytetty n 20 vuotta. Se alkoi valkoisista sukista ja jatkuu yhä. Mies kelpaa veronmaksajaksi ja elatusmaksujen maksajaksi muttei paljon muuhun.
Odotapas kun mietin,Suomalaista naista on nöyryytetty jääkauden lopusta alkaen kun maa asutettiin.Se on jatkunut nykyään mm.läskivihana ja jatkuu yhä.Nainen kelpaa vain yhdeksi yöksi, nainen sitten hylätään kun tulee raskaaksi eikä haluakaan tappaa lasta kohtuun.hmmmm ompa kiperä kysymys. Vai lähtiskö Ghanaan?
Kiitos, voisitko ottaa siskosi mukaasi. Tarvitsetko laukunkantajaa, voin heittää sinut kentälle, minulla on tila-auto.
Ja luppathan että pysyt siellä jälkikasvusi kanssa. Vaikka maksan siitä että pysytte siellä siskosi kanssa.
Kieltämättä tätä "pride" porukkaa on suomeen pesiytyny aika paljon, mut eiköhän kunnon kansalaisiakin löydy
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset nuoret miehet ovat nykyään tämän näköisiä:
https://im.mtv.fi/image/7755282/landscape16_9/1600/900/6c12da7954096c57…
Jaa-a, saapa nähdä miten käy.
Toki on heitäkin, mutta on myös todella kovassa kunnossa olevia nuoria miehiä ja intin käyneitä naisia. Näin nelikymppisenä naisena osaan kyllä kuohia (eläimen) ja pistoolikin on tuttu, vaikken inttiä ole koskaan käynyt. Ei meistä eturintamaan ole, mutta maanpuolustustahto on kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisivat, ja Suomen naiset heidän tukenaan.
Ei liene sattumaa, että tämänkin palstan mies-naisjankutukset loppuivat kuin seinään. Kenen etuja sisäisen eripuran lientsonta suomalaisten keskuudessa palvelisikaan...?
Hajoita ja hallitse, tiedettiin jo Roomassa.
On myös erittäin yleistä leimata toisinajattelijat ja kriitikot epäinsänmaallisiksi ja maanpettureiksi ja yrittää sillä tavalla tukahduttaa avoin keskustelu.
Tarkoitatko nyt toisinajattelijoilla Suomen putinisteja kuten Bäckmania? Ei häntä ole vaiennettu.
En, vaan sitä, että tässäkin ketjussa haukutaan kriittisen mielipiteen esittäneitä ihmisiä ja leimataan Pietarin trolleiksi. Myös Putinin hallinto leimaa yhteiskuntakriitikot vieraan vallan agenteiksi. Minun puolestani on ok, jos jotkut ovat sitoutuneita eliitin luomaan kansallisromanttiseen isänmaallisuuskäsitteeseen, mutta monella suomalaisella on hyvä syy olla sen maailmankuvakuplan ulkopuolella. Aidon yhteisöllisyyden pitäisi näkyä muulloinkin kuin silloin, kun peräänkuulutetaan alttiutta lähteä tykinruoaksi.
Taitaa se syy sinunkin kohdallasi olla puhdas pelkuruus.
Olet toksisesti maskuliininen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä maksaa 20v mitätöinti ja vähättely, minä lähtisin Thaimaahan kans.
Mikähän olisi sopiva hinta? Ja mikä olisi korvaus vuosisatoja kestäneestä mitätöinnistä ja vähättelystä naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puolustaisi keskiluokan mukavaa elämää, niitä jotka katselevat minua nenänvartta pitkin.
Minulla ei ole tässä maassa mitään, vuokrakämppä ja työttömyys. Heti valmistumisen jälkeen sairastuin masennukseen ja sitä seurasi pitkä uupumus. Kun vihdoin sain itseni hyvään kuntoon, olikin pitkäaikaistyöttömän leima otsassa ja nyt en pääse edes työhaastatteluun.
Miten helvetissä se on minun vika?
Sanoiko joku että olisi?
Ette vain ole yhteiskuntana puolustamisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olisi sopiva hinta? Ja mikä olisi korvaus vuosisatoja kestäneestä mitätöinnistä ja vähättelystä naisille?
Ottakaa korvaukseksi mitä haluatte jos kerran vuosisatoja kestänyt mitätöinti on poikasi syy.
Ihan riittävän motivoituneita ollaan, ap!
Meille ei r y s s ä n tarvi valehdella kuin kerran kunnolla päin naamaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa korvaukseksi mitä haluatte jos kerran vuosisatoja kestänyt mitätöinti on poikasi syy.
Itsehän vaadit maksua "20v mitätöinnistä ja vähättelystä", oliko se mielestäsi oikeutetumpaa? Ehkä tosiaan on parempi, että lähdet sinne Thaikkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta nähdään ketkä oikeasti kantasuomalaisia ja isänmaan puolesta
Buaaahh...
Kohta nähdään, ketkä oikeasti ovat kantasuomalaisia - ja ketkä 'isänmaan' puolesta.
Sen 'isänmaan' joka piti hyvinvointivaltiona tuhota, josta myytiin infrastruktuuria ja omaisuutta ulkomaille eniten tarjoaville, rahat yksityisten pussiin, 'isänmaa', jonka kulttuuria ja ihmisiä on vuosikaudet haukuttu, juntiteltu, väheksytty. 'Isänmaa', jonka väestön tilalle on pikku hiljaa tuotu kuuliaisempaa ja värikkäämpää porukkaa tilalle.
Taistelkaa niiden uusien suomalaisten kanssa! Ja jättäkää meidät kantasuomalaiset vihdoinkin rauhaan. Paetkaa vaikka jonnekin mustaan ghettoon jenkkeihin, niin rikastutte ihan snan varmasti. Suomalaiset kantapeikot taas jatkaa elämäänsä kuin tähänkin asti. Ei siihen suuria muutoksia tulisi, oli valta sitten Brysselissä tai Moskovassa.
Pthyi, ja sinä muka kantasuomalainen :D
Oikea kantis, kuten minä pitää omasta maapalastaan huolen ja maan sisäpolitiikan rähinät sitten erikseen. Et todellakaan ole kantis!
Taisteltaisiin tarvittaessa. Huvikseen ei jaksa. Britit tykkää tapella huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla valtaosa miehistä ei varmasti puolustaisi Suomea.
Ei niin, mutta valtaosa miehistä ei ole palstalla ;)