Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?

Vierailija
25.02.2022 |

Mielipiteitä?

Kommentit (1425)

Vierailija
501/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin motivoitunut puolustamaan naisia? M27

Etkö puolustaisi edes äitiäsi?

Se ei polustaisi edes vaimoaan ja lapsiaan ja siksi hänellä ei niitä ole.

Pää kiinni, nainen. Biologinen äitini petti isääni ja jätti meidät. En todellakaan puolustaisi biologista äitiäni. Joten kysyn uudestaan, miksi olisin motivoitunut puolustamaan naisia? M27

Ime kullikarvojasi, munakas.

Naisilla on ihan samanlaisia traumoja omista isistään ja miehistä yleensä. Väkivaltakokemuksia isä lyö äitiä, sisaruksia ja itseä jne. Miehet ahdistelevat, raiskaavat jne. ja silti naisilta löytyy maanpuolustustahtoa. Ei tarvitse pitää miehistä, vaan maasta ja itsestään (+ kenties lapsistaan).

Miksi pitäisin maasta joka ei tarjoa miehille mitään?

Vierailija
502/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kohta ilmiantaa tämä ketju, koska tämä on trollien valtaama. Tämä ei vastaa tavallisten suomalaisten tunnelmia tällä hetkellä.

Muuttuiko kuplasi turvattomaksi tilaksi, kun jouduit kohtaamaan todellisuuden - siis sen, että sinun Suomesi ei olekaan samanlainen kuin kaikkien muiden Suomi?

Kyllä. Elän onnellisessa avioliitossa rakkaan vaimoni ja lasteni kanssa ja minulla on perhe ja sukulaisia. Minulle on itsestään selvää, että puolustan itseni lisäksi heitä. Katkeran naisvihaajan sielunelämää en ymmärrä.

Minua hävettäisi vaimona vaatia tai edellyttää tuollaista mieheltäni. Me olemme kaiken tehneet 50-50 asti rinta rinnan, tasa-arvoisesti. En tiedä mitä tehdä jos sota syttyy, mutta sukupuoleen perustuva noin äärimmäinen puolustusvelvollisuus ei tunnu itsestäni oikealta ja reilulta.

Jos vähän mietit asiaa tarkemmin, niin eiköhän sieltä etulinjan ulkopuoleltakin tehtävää löydy. Myös naisille. Mutta ei nyt mennä asioiden edelle: Suomi ei ole sodassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kohta ilmiantaa tämä ketju, koska tämä on trollien valtaama. Tämä ei vastaa tavallisten suomalaisten tunnelmia tällä hetkellä.

Muuttuiko kuplasi turvattomaksi tilaksi, kun jouduit kohtaamaan todellisuuden - siis sen, että sinun Suomesi ei olekaan samanlainen kuin kaikkien muiden Suomi?

Kyllä. Elän onnellisessa avioliitossa rakkaan vaimoni ja lasteni kanssa ja minulla on perhe ja sukulaisia. Minulle on itsestään selvää, että puolustan itseni lisäksi heitä. Katkeran naisvihaajan sielunelämää en ymmärrä.

Juuri näin. Ukrainassa miehet (ja naiset) puolustavat maataan, uusi maailmansota uhkaa ja jollakulla on oikeasti aikaa miettiä, kuinka ilkeitä ja pahoja naiset ovat. 

Tasa-arvo on tärkeä asia. Myös silloin kun siitä ei itse hyödy, vaan joutuu sen perusteella velvoitetuksi johonkin

Vierailija
504/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomi pärjää Venäjälle sodassa tällä kalustolla ja väkimäärällä. Nato on turvamme sitten kun joku siihen ymmärtää pyrkiä.

Suomella Euroopan isoin kenttätykistö ja vittumainen maasto itärajalla. Sieltä on paha tulla läpi kun moukkua sataa niskaan!

Se on kuule mennyttä aikaa kun marssimalla sodittaisiin. Ohjukset, hävittäjät jne ensikädessä

Maajoukkoja tarvitaan silti, aivan kuten nyt Ukrainassa. Vaikka kovasti ovatkin ”sankarilliset” rikollishyökkääjät siviilien asuintaloja, päiväkoteja ja sairaaloita pommittaneet.

Vierailija
505/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvosta naisia pätkääkään kaikkien valehteluiden (#metoo, raskaus toiselle miehelle, valehtelu ehkäisystä) ja sortamisen takia. Joten en anna henkeäni naisten puolesta.

Menköön naiset itse rintamalle.

Menevätkin. Monissa naisissa on moninverroin ”miestä” sinuun verrattuna.

Vierailija
506/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa, poistetussa viestiketjussa joku kyseli, millainen on Suomen armeijan kyky vastata Venäjän uhkaan:

Euroopan maiden mittakaavassa meillä on erittäin hyvä valmius tavanomaisin asein käytävään sotaan.

Meillä on teknisesti ja taktisesti maailman parhaisiin lukeutuvat vaikkakin määrältään rajalliset ilmavoimat, laadukas ja iso reservi, kehittynyt tiedustelu ja monipuoliset tutkajärjestelmät, erinomainen miinoituskyky, todella kehittynyt tulenjohto, erittäin ovelat ja monipuoliset taktiikat ja strategiat sodankäynnin varalle, melko tehokas maavoimien ilmapuolustus, Euroopan tehokkain tykistö. Liikkuvuuteen ja hajautukseen on satsattu todella paljon, joten Venäjä ei pystyisi kaukovaikutteisesti (ohjuksin) tuhoamaan kerrallaan kovinkaan merkittäviä kohteita.

Ohjukset jne tehokkaimpien asejärjestelmien ammukset meiltä tosin loppuisivat melko pian, jos täydennystä ei saataisi muista länsimaista. Toivonkin, että vallitsevassa maailmantilanteessa laadittaisiin pikaisesti lisäbudjetti (500 milj-1000 milj euroa), jolla hankittaisiin huomattava määrä risteilyohjuksia ja raskaita raketinheittimiä.

Tästä voisi joku ahkera vaikka laatia kansalaisaloitteen!

Suomen suurin vahvuus on siinä, että vaikka Venäjä saa (erittäin raskain materiaali ja miehistötappioin, huomattavasti kovemmin kuin Ukrainassa) lopulta miehitettyä Suomen, se joutuisi silti sitoutuneeksi vuosiksi Afganistan potenssiin kymmenen tyyppiseen sissisodankäyntiin ja Venäjän miehistötappiot olisivat todella merkittävät tänä aikana. Tämä tosiasia todennäköisesti romahduttaidi Venäläisten taistelutahdon hiljalleen, koska niitä sinkkiarkkuja täytyisi kuljettaa junalasteittain äiti-Venäjälle.

Henkisesti Venäjä tuskin onnistuisi koskaan Suomea valloittamaan.

Ainoa ongelma olisi erittäin epätodennäköinen Venäjän ydinaseiden käyttö meitä vastaan.

Jos Venäjä päätyisi käyttämään niitä meitä vastaan, silloin olisimme väistämättä nopeasti lyöty. Sitä tuhovoimaa vastaan ei oikein tavanomaisin asein käytävällä sotavoimalla voi vain pärjätä.

Tosin ei täällä sen jälkeen olisi juuri asuinkelpoista valloitettavaakaan ja Venäjä olisi sellaisella teolla ikuisesti ulkona kaikista läntisistä yhteyksistään niin taloudellisesti kuin muutenkin.

Vierailija
507/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää kiinni, nainen. Biologinen äitini petti isääni ja jätti meidät. En todellakaan puolustaisi biologista äitiäni. Joten kysyn uudestaan, miksi olisin motivoitunut puolustamaan naisia? M27

Naisilla on ihan samanlaisia traumoja omista isistään ja miehistä yleensä. Väkivaltakokemuksia isä lyö äitiä, sisaruksia ja itseä jne. Miehet ahdistelevat, raiskaavat jne. ja silti naisilta löytyy maanpuolustustahtoa. Ei tarvitse pitää miehistä, vaan maasta ja itsestään (+ kenties lapsistaan).

Ja sinun kaltaisen M I E S V I H A A J A N takia minun pitäisi uhrata henkeni? Ei tule tapahtumaan, sorry. M27

Vierailija
508/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero tuleekin siinä että naiset saavat vapaasti ja avoimesti vihata miehiä niiden traumojen takia mutta miesten pitää vain arvostaa ja kunnioittaa naisia tai muuten saa juuri tuommoisia miehiä vihaavia kommentteja mihin itsekin syyllistyt.

Vierailija
509/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisin maasta joka ei tarjoa miehille mitään?

Puhunvain omalla inisevällä suullasi. Olen mies, ja tämä maa on ”tarjonnut” minulle valtavasti.

Vierailija
510/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettäisi vaimona vaatia tai edellyttää tuollaista mieheltäni. Me olemme kaiken tehneet 50-50 asti rinta rinnan, tasa-arvoisesti. En tiedä mitä tehdä jos sota syttyy, mutta sukupuoleen perustuva noin äärimmäinen puolustusvelvollisuus ei tunnu itsestäni oikealta ja reilulta.

Jos vähän mietit asiaa tarkemmin, niin eiköhän sieltä etulinjan ulkopuoleltakin tehtävää löydy. Myös naisille. Mutta ei nyt mennä asioiden edelle: Suomi ei ole sodassa. 

Mutta se ei ole se pointti! Vai "jotain tehtävää" Minun on todella vaikea keksiä, miten tässä yhteiskunnassa, jossa lapset kasvatetaan täysimääräiseen tasa-arvoon, yhtäkkiä toisen sukupuolen henkeä ja terveyttä pitdetään arvokkaampana kuin toisen.

Sun täytyy edustaa vanhempaa polvea. Ei nuorten miesten tarvitse alistua tällaiseen ajatteluun.

Vierailija
511/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoituneita ollaan. Meidän maammehan tämä on.

Vierailija
512/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä taas niin hassua lässytystä. Jos nuo selityksesi olisivat totta, silloin ette naiset roudaisi tänne ulkomailta väkeä joka tekee noita asioita x40.

Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa: Joko sinä pidät väkivallasta, ahdisteluista ja raiskaíluista, tai, sinä valehtelet.

Vierailija
513/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mt-potilas, voit lopettaa itkuvirtesi. Onhan se nyt jo tullut täysin selväksi, ettei kaltaisellasi itkupillillä kukaan rintamalla mitään tekisikään.

Vierailija
514/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin itse naisena olisin valmis jotain tekemään, mutta ei minulla ole mitään asekoulutusta enkä ole myöskään fyysisesti vahva. Tiedostan myös sen, että naisena olisin monella tavalla haavoittuvammassa asemassa. Siksi on tärkeää, että miehet olisivat valmiita ja halukkaita aseelliseen puolustamiseen, sitä vartenhan heidät on koulutettu siihen. Ei sellaisessa tilanteessa ole sijaa sille, että miksei naisten tartte. Siihen on ihan mietityt syyt, miksi järjestys on tällainen.

Vierailija
515/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun iivana vyöryy päälle, niin mitäs meinasit tehdä? Ei ne rupea kyselemään että "hei mikäs on sun kanta näihin nyky-yhteiskunnassa pinnalla oleviin ilmiöihin, että mites tässä nyt toimitaan". Se on joko tartuttava rynkkyyn tai kuoltava kunniattomana kuoppaan, yhtä paljon itsensä kun isänmaan vuoksi.

Luotan suomalaiseen Mieheen.

Voipa olla elämäsi tyhmin päätös.

Onhan siellä armeijassa naisiakin, joten ei mitään hätää.

Vierailija
516/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puolusta muijia. Muijat vihaavat miehiä ja käyttävät vain hyväkseen. En uhraa henkeäni jollekkin, joka vihaa minua sukupuoleni takia. M26

Sodassa puolustetaan sitä omaa kotimaata. Jotta edelleenkin voitaisiin jatkossa elää sitä mukavaa elämää mitä meillä täällä suomessa on. En usko, että nämä" naisvihan" kirjoittavat ovat suomalaisia miehiä, vaan ma tuja.

Kotimaa on yhtä kuin sen kansa. Miksi uhrata henkensä tällaisen kansan/naisten puolesta, jotka syyttävät sinua ties mistä vain sukupuolesi perusteella.

Mukava elämä Suomessa on jo ajettu ahtaalle, kiitos näiden ma tujen, joita naiset tänne haalivat.

Hallitukset haalii ma tuja, tuskin monikaan tavallinen, fiksu kansalainen näitä tänne haluaa. Ei voida me tavikset tähän valitettavasti juurikaan vaikuttaa.

Hallitus ja eduskunta määräytyy äänestäjien mukaan. Jokainen kansalainen, joka äänensä antaa vaikuttaa maan politiikkaan ja äänestämänsä puolueen ajavien asioiden eteen.

Eiköhän tuo tiedetä kaikki. Ja suomessa ei ole kuin yksi puolue, joka nykyisin ajaa suomalaisten asiaa.

Vierailija
517/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodassa mun paikka olisi ihan etulinjan tuntumassa. Eli varma kuolema. En aio elämässäni tappaa ihmistä. Luultavasti kieltäytyisin aseista ja jos tullaan hakemaan kotoa niin heittäkööt putkaan tai ampukoot minut.

Jos sota syttyy, niin todellakin tullaan hakemaan.

Jos saan aseen niin ammun sillä upseerini

Että joku voi olla lapsellinen.

Niin, ajatella jos venäläiset olis tehny saman

Vierailija
518/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli tekee galluppia Putinin lukuun ja väki vastailee. Miettikää mitä vastaatte jos on tarve vastata.

Otapa selvää, mitä tarkoittaa paranoia. Kaikki nyky-Suomea kritisoivat eivät ole mitään Pietarin trolleja. Yritä ymmärtää todellisuutta muustakin suunnasta kuin omasta ahtaasta pääkopastasi katsoen.

Hän ei ymmärrä teitä incelpaatteja. Ei se hänen vikansa ole. Hän on tervejärkinen.

Tätä naista teidän maalaisten pitää sitten puolustaa hengellänne.

Naista joka punavuoressa siemailee latteaan komean afgaanipojan kanssa haukkuen teitä inceleiksi

Ahaa, kaupunkilaismiehissäkö ei ole mielestäsi naisvihaajia? Siellä sairastuvalla naiset (myös miesvihaajat), eivät kysele oletko paatti vai alus. He hoitavat haavasi.

Vierailija
519/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin itse naisena olisin valmis jotain tekemään, mutta ei minulla ole mitään asekoulutusta enkä ole myöskään fyysisesti vahva. Tiedostan myös sen, että naisena olisin monella tavalla haavoittuvammassa asemassa. Siksi on tärkeää, että miehet olisivat valmiita ja halukkaita aseelliseen puolustamiseen, sitä vartenhan heidät on koulutettu siihen. Ei sellaisessa tilanteessa ole sijaa sille, että miksei naisten tartte. Siihen on ihan mietityt syyt, miksi järjestys on tällainen.

puhutko nyt fyysisesti miehistä vai sellaisista jotka kokevat olevansa miehiä?

Toksinen maskuliinisuus on niin yök!

Vierailija
520/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa! Kaikessa muussa vaaditaan kurkku suorana tasa-arvoa ja työnjakoa! Mut nyt onkin "mietityt syyt" Lopeta oikeesti. Etkö älyä hävetä edes. Lähettäisit muita kuolemaan sukupuolensa vuoksi ja tuollaista mussutat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi