Kannattaako tunnustaa jos pettää
Ei ainakaan pitäisi heti kertoa, sillä se on nyt jo myöhäistä.
-
Olen elänyt elämääni onnettomassa avioliitossa vuosituhannen vaihteesta asti. Suunnilleen silloin meiltä loppui läheisyys, keskustelu ja seksi, jos niitä edes koskaan oli ollutkaan. Olen tännekin vuosien varrella kertonut tarinaani kymmeniä kertoja ja saanut ties miten monta kertaa vastauskeksi, että "jätä se sika" tai "miksi te edes olette naimisissa" tai muuta vastaavaa. Joku voi muistaa sen miehen, joka pihtasi 3 vuotta, se asuu täällä. Avioliiton voi tiivistää niin, että meillä ei ole minkäänlaista parisuhdetta, lapset ja asuntolaina yhdistävät. Mies ei halua tehdä tilanteelle mitään. Hänkin on sitä mieltä, että meillä ei ole välit kunnossa, mutta todennäköisesti jatkaa samaa rataa hautaan asti jos en jossain kohtaa ota eroa.
-
Viimeiset ehkä 10 vuotta elämässäni on ollut toinen mies, joka antaa minulle sitä mitä avioliitosta puuttuu, pääasiassa rakkautta ja keskustelua, mutta on meillä joskus seksiäkin. Ei kuitenkaan montaa kertaa vuosien varrella. Tämä on pitänyt minut järjissäni ja saanut sietämään tätä elämää.
-
Nyt olen taas jonkinlaisessa risteyskohdassa kun mietin, että jatkanko tätä elämää näin. Lapset ovat tyytyväisiä, mies on tyytyväinen, meillä on kiva koti ja arki sujuu. Minua vaan ahdistaa se, että joudun käyttämään energiaani salailuun kun teen paljon asioita, joista mies ei saa tietää mitään. Silti mikään ei estä minua jatkamasta elämääni näin. Minähän tästä vain kärsin, erosta kärsisi koki muu perhe ja minulle ero taas olisi helpotus.
-
Mitähän tekisin? Jatkan salailua ja avioliittoani vai myllerrän kaikkien elämät saadakseni rakkautta ja seksiä ilman salailua?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:59"]No et tietenkään tunnusta. Se on miehesi häpeä jos ei ole ollut sinulle tyydyttävä mies.
[/quote]
En varmaan tunnustakaan. Mutta toisaalta sen kertominen saisi miehen tajuamaan että olen tosissani tyytymätön ja mies haluaisi varmasti erota uskottomasta paskavaimosta, tähän asti se on aina vain hymistellyt kun olen puhunut erosta. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:59"]No et tietenkään tunnusta. Se on miehesi häpeä jos ei ole ollut sinulle tyydyttävä mies.
[/quote]
En varmaan tunnustakaan. Mutta toisaalta sen kertominen saisi miehen tajuamaan että olen tosissani tyytymätön ja mies haluaisi varmasti erota uskottomasta paskavaimosta, tähän asti se on aina vain hymistellyt kun olen puhunut erosta. Ap
[/quote]
Mutta haluatko erota? Uskotko että ero ehkä johtaisikin parempaan elämään? Jos pelkästään pelko tulevaisuudesta pitää sinut suhteessa niin jätä mies. Mutta jos omatunto kolkuttelee mutta haluat jatkaa samaa rataa koska se on tyydyttävää ja mukavaa niin jatka.
Horon puhetta. Onhan miehellä kuitenkin paksu lompakko, jolla loisit?
Ei kannata. Kannattaa silti miettiä jatkaako suhdetta.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:59"]
No et tietenkään tunnusta. Se on miehesi häpeä jos ei ole ollut sinulle tyydyttävä mies.
[/quote]
Saako miehetkin pettää, jos nainen ei tyydytä miestään ?
Älä kerro.
Meillä sama juttu, pihtaamista tosin vuosia, muutenkin mies välinpitämätön ja kiinnostunut vain omista harrastuksistaan, ei osaa keskustela kuin niistä harrastuksistaan.
Minä en jaksa salasuhteilua, salailu on liian stressaavaa, kokeilin kyllä - joten olen tyytynyt olemaan näin koska lapset ja laina ja talo ja jne. Plääh.
Jos olet tehnyt kymmeniä aloituksia ja aina saanut vastaukseksi kehoituksia eroon, niin mitä helvettiä tälläkin aloituksella haet?
EROA. Älä tunnusta, jos ero tulee joka tapauksessa. Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa, pelottaako eroaminen niin paljon että pilaatte oman, puolisonne ja lastennekin elämän? Lapset kärsivät noista asioista eniten sitten aikuisina omissa suhteissaan..
Kellään ei ole hyvä olla, mutta silti pitää kitkuttaa paskassa suhteessa, onnea vain, elämä on valintoja. Tuo on jo vapaaehtoista onnettomuuden valintaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:59"]
No et tietenkään tunnusta. Se on miehesi häpeä jos ei ole ollut sinulle tyydyttävä mies.
[/quote]
Saako miehetkin pettää, jos nainen ei tyydytä miestään ?
[/quote]
Saa ehdottomasti vastaavassa tilanteessa. Jos minä pihtaisin vuosikaudet, en keskustelisi mieheni kanssa jne niin kyllä olen sen ansainnut.