Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vt-tulehdus kotikonsteilla pois!

Vierailija
31.07.2015 |

Olen kärsinyt pissatulehduksista 2 vuotta tasasin väliajoin, olen syönyt monet antibioottikuurit ja estolääkityskin ollut käytössä. Nyt olen alkanut hoitaa kotikonsteilla, kun huomaan että nyt voisi virtsis tulla ja olen selvinnyt ilman niitä nyt puolisen vuotta. Eli heti kun tuntuu, että virtsis voisi alkaa otan tupla-annoksen c-vitamiinia, yhden panadolin, 1,5l karpalomehua, karpalokapselit ja vettä n. 2l päivän aikana, pikkuhousujen vaihto, pissaamisen jälkeen lämmin huuhtelu ja alakroppa lämpimänä pitäen. Kannattaa myös välttää kaikkea sokeripitoista. Halusin jakaa tämän, jos tästä olisi jollekin apua sillä tiedän että virtsis on kamala vaiva ja aina ei lääkkeitä saa välittömästi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT-tulehdus

Vierailija
2/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton ruokavalio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti 1000mg c-vitamiinia iltaisin. 

Vierailija
4/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin vähentäminen, sitrushedelmien lisääminen, c-vitamiini, peseytyminen... tuttuja juttuja. Yhden haluan kuitenkin lisätä.

Miehen käsien pesu ennen seksiä. Oikeasti aika tärkeä juttu. Ja lisäksi pissalla kannattaa käydä ennen seksiä, sitten juoda vettä, hoitaa hommat ja käväistä uudestaan pissalla -> virtsaputki huuhtoutuu.

Vierailija
5/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa syövät kuivattua karpaloa virtsatietulehdukseen, toimii! Jos juo säännöllisesti kunnollista karpalomehua se pitää tulehdukset poissa

Vierailija
6/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan karpalokapseleita joka päivä, yhden illalla ja yhden aamulla. Siihen loppui vuosien virtsatietulehduskierre. Pahimmillaan tulehduksia oli 10 vuodessa eli melkein joka kuukausi. Nyt ei ole kahteen vuoteen tullut yhtään. Suosittelen! En odottaisi niin pitkään, että tulehdus ehtii aina päälle. Kannattaa keksiä jokin keino, jolla ehkäistä etukäteen.

Vierailija
7/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vettä pitää juoda JOKA PÄIVÄ se parisen litraa. Eikä vaan kun tulehdus tulossa. Helteellä, liikueessa ja muuten hikoillessa vielä enemmän.

Itse huomaan, jos en muista juoda tarpeeksi, alkaa helposti vti -oireet. Juon aamutoimien aikaan puolen litran tupillisen ja minulla on puolen litran puteleissa vettä mukana koko päivän. Pystyy helposti juomaan tuon määrän päivässä ja tietää, minkä verran on mennyt.

Vierailija
8/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrnimehu toimii myös.

Vierailija
9/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontuotteista - tarkoitan siis ihan omin käsin metsästä kerättäviä - tähän auttaa sianpuolukanlehti, jota meillä on ollut lääkekaapissa aina. Kun tuntuu oireita, keitetään teelusikallinen murskattuja lehtiä kupillisessa vettä, ja juodaan pois. Keittämiseksi riittää se, että kun vesi kiehuu, lisään lehdet, sammutat levyn, laitat kannen päälle ja unohdat joksikin aikaa.

Muuta lääkettä ei ole tarvittu, ja kaksi annosta on yleensä riittänyt. Tähän aikaan vuodesta ei kannata poimia niitä kuivattavaksi, mutta kyllä käyttää voi. Se on puolukan näköinen, erityisesti hiekkakankailla kasvata. Tavallisesta puolukasta erottaa siitä, että marjoja on yleensä vähän, ja varret ovat pitkiä ja irtonaisia. Vain versojen kärjet poimitaan.

Vierailija
10/10 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu on myös limakalvojen kosteudesta huolehtiminen. Esim. Ceridal-öljyn käyttäminen aina pesun jälkeen. Myös nuorella voi olla kuivat limakalvot, varsinkin jos iho on muutenkin kuiva. Se altistaa helposti tulehduksille. Täytyy vain muistaa että nuo öljyt ei sovi yhtäaikaa lateksikondomin kanssa.