Ollaanko mua laskuttamassa ilman syytä? Vuokra-asunnosta
Eli muutin siis pois Opiskelija-asunnosta ja huomasin sitten, että baaripöydästä ja jakkaroista on jäänyt pyöreitä ruakeita jälkiä muovimattoon enkä niitä tietenkään saanut pois. Nyt vuokranantajalta tullut sähköposti, että tutkitaan vielä meneekö matto vaihtoon, mutta mielestäni ne on kyllä ihan tavallisia elämisen jälkiä eli voiko mua nyt siitä mahdollisesta vaihdosta laskuttaa ja miten varmistan, että matto on ihan oikeasti vaihdettu? Toki takuuvuokra on 400€, että silläkin kai alkuun pääsee sellasen noin 20neliön matonvaihdossa, mutta yhtään ylimäärästä ei tällä hetkellä ole kyllä maksaa. Mitä te luulette, kannattaisko mun olla yhteydessä johonkin kuluttaja-asiamieheen jos vuokranantaja nyt päättää maton vaihdattaa vai onko se ihan sallittua laskuttaa multa?
Kommentit (82)
Usein sopimuksissa on velvoite käyttää suojia kalusteiden jaloissa. Jos näin on etkä ole käyttänyt, olet maksuvelvollinen.
Mielestäni täysin peruskulumista. Onko sulla kuvat niistä jäljistä jossain? Etteivät voi kusettaa että oli pahempiakin jälkiä?