Mies ei pese hampaita
Millainen 25v mies ei pese hampaita edes kerran päivässä? Omani ei ainakaa. Pesee hampaat keskiverrosti 4-5krt viikossa ja asia ällöttää. Itse pesen 2krt päivässä, joten siihenkään ei voi vedota.
Muita saman ongelman edessä? Miten saisin pesemään edes joka ilta? Pusuttelun lopettaminen ei auta, koska mies on suhteessa pihtaava osapuoli, joten sekin on aika vähäistä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Älä käy moneen päivään suihkus ja ole rasvaisella tukalla ja hienhajuisena niin katotaan mitä siitä tykkää ;)
Ai että kun tuollaista saisi! Aito sopivasti hikinen naisen haju kiihottaa suurinta osaa miehistä, hajuvedet ja muut lähinnä yskityttävät ja karkottavat.
Mä pesen hampaat ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Ikinä ei ole ollut yhtään reikää.
M52
Mun mies pesi vielä 25v iässä hampaat normaalisti kaksi kertaa päivässä. Kun menetti elämänhalunsa 30-vuotiaana ja masentui niin hoito jäi pahasti. Tavattiin kun oli 34. Viisi vuotta myöhemmin hampaat olivat jo todella huonossa kunnossa ja suu todellakin haisi.
Sitten kaatui katukivetykseen kun sai humalassa jonkin kohtauksen ja iso osa hampaista jouduttiin repimään pois. Loput menivät sitten vielä hammaslääkärissä.
Tuon katsominen vierestä on ollut jotain aivan hirveää. Nyt syö työharjoittelussa käsi suun peittona ettei työkaverit näe kun syö. Halusi itse, että kommentoin asiaa tänne ja varoitan tästä mitä käy. Sanoi, että 25v jos ei välitä hygieniastaan ja seks.elämästä niin on varmasti masentunut.
On kamalaa kuunnella kun toinen puhuu siitä miten hampaat heiluvat ja putoavat kohta pois. Tai kun itse alle 40 vuoden iässä pitää miettiä mitä ruokaa voi laittaa että toinenkin voi syödä. Eletään kun mummot ja papat. Tätä se on, kannattaa miettiä onko sen arvoista.
Mitä tilastoja? Laitatko linki? Hoidan kliinisessä työssäni molempia sukupuolia tasapuolisesti. Siinä ei kauheasti paina se, jos toinen sukupuoli väittää kyselytutkimuksissa pesevänsä hampaansa useammin kuin todellisuudessa pesee.
- hampilekuri[/quote]
Joku hammaslääkäri sanoo itsestään
hampilekuri!!!!
Ei jestas sentään mitä porukkaa 🙈 mistä te löydätte noi äijät? Mut kiva varmaan kattella kakaroita, jonka pitäis olla mies. Terv. M32
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Oma mieheni lakkasi jo vuosia sitten pesemästä hampaita (enkä kyllä tiedä miksi). Jokunen hammas mädäntyi ja ovat nyt ihan tynkiä. En jaksa edes valittaa enää. Onneksi hengitys ei pahemmin haise (minun onneni). Mutta en kyllä enää suutele miestä.
Niin en voi kyllä ymmärtää ketään, joka ei 2 kertaa jaksa harjata päivässä. Vie n. 5 minuuttia elämästä per päivä mutta antaa terveyttä ja säästää rahaa melkoisesti elämänvarrella. Hammasterveys vaikuttaa sydämeen asti!
Mut suomalaiset on enimmäkseen peruslaiskoja. Olen huomannut. Olen itse kyllä paljasjalkainen suomi-ukko mutta ei minulle terveydestä huolehtiminen ole mitenkään ongelma silleen että siihen ei muka jaksaisi muutamaa minuuttia päivässä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:50"]Kokemusta on, ja on aivan kamala tilanne. Maanitella nyt aikuista ihmistä huolehtimaan perushygieniasta...
Sähköhammasharjan hankkiminen saattaa auttaa. Sillä peseminen on helppoa myös ns. laiskalle.
Juuri tämä! Uskomatonta että joutuu maanittelemaan aikuista ihmistä pesemään hampaat! Sägköhammasharja on, mutta jaksaa pestä sillä n. 15s. Pahan hajuisesta hengityksestä mainitsen nykyään aina. Olen yrittänyt saada menemään hammashygienisitille/lääkärille jotta tämä voisi sanoa hampaiden kunnosta jotain.
Tietääkö kukaan saako mistään niitä tabletteja mitä sai joskus ala-asteella hammaslääkärissä hampaiden pesun jälkeen ja sitten näki, mihin oli jäänyt plakkia? Se mikä värjäsi punaiseksi?
Eniten tässä ei ihmetytä se ettei mies pese hampaita vaan se, että sinä edelleen olet suhteessa tämmöisen kanssa vaikka mies ei asiaa aio korjata mitenkään.
Mutta miten nyt kukin haluaa elämänsä tuhlata. Meneehän se noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pesi vielä 25v iässä hampaat normaalisti kaksi kertaa päivässä. Kun menetti elämänhalunsa 30-vuotiaana ja masentui niin hoito jäi pahasti. Tavattiin kun oli 34. Viisi vuotta myöhemmin hampaat olivat jo todella huonossa kunnossa ja suu todellakin haisi.
Sitten kaatui katukivetykseen kun sai humalassa jonkin kohtauksen ja iso osa hampaista jouduttiin repimään pois. Loput menivät sitten vielä hammaslääkärissä.
Tuon katsominen vierestä on ollut jotain aivan hirveää. Nyt syö työharjoittelussa käsi suun peittona ettei työkaverit näe kun syö. Halusi itse, että kommentoin asiaa tänne ja varoitan tästä mitä käy. Sanoi, että 25v jos ei välitä hygieniastaan ja seks.elämästä niin on varmasti masentunut.
On kamalaa kuunnella kun toinen puhuu siitä miten hampaat heiluvat ja putoavat kohta pois. Tai kun itse alle 40 vuoden iässä pitää miettiä mitä ruokaa voi laittaa että toinenkin voi syödä. Eletään kun mummot ja papat. Tätä se on, kannattaa miettiä onko sen arvoista.
Jos miehesi tilanne on noin huono niin onko kysellyt tekohampaiden perään? Jos omia hampaita ei ole enää kuin muutama ja haittaa noin pahasti syömistä ja sosiaalisia tilanteita niin voisi olla jo parempi ratkaisu. Nykyisin on myös implantteja, mutta ne toki ovat aika paljon kalliimpia. Tekohampaitakin voidaan asentaa eri tavalla, ei ole välttämättä sellaiset perinteiset.
Vierailija kirjoitti:
Akkojen ja homojen hömpötystä hampaidenpesu!
On, on näin on. Eihän se ole kuin 2500 euroa per hammasimplantti... voin sanoa, että vaikka n. 3 kymppisenä heräsin vasta hoitamaan hampaitani, niin nykytilanteessa olisin laittanut "kellon soimaan" heti nukahdettuani! Ja Huom! Kukaan ei koskaan moittinut minua huonoista hampaista. Hammaslääkärit ja hoitsut jopa kehui "muka hyviä" hampaitani. Nyt en siihe enää usko ja heihinkään, kun 4 hampaan lovi tuli kerralla suuhun! Eli HOITAKAA hampaitani! Jo yhden implantin hinnalla tekee pari komeaa lomareissua!
Perheestä tuo ennustaminen tekstinsyöttö eli ei hoideta hampaitani vaan hampaitanne! Tv. Nro 71
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:06"]
Tuollainen ihminen on työkaverinakin aika kokemus. Joskus olen ollut palaverissa, jossa vieruskaverin hengitys haiskahtaa. Hississä tai muussakin suljetussa tilassa voi joskus huomata, että jollain ei suuhygienia ole kohdillaan. Ehkä jotkut eivät vain välitä.
No kun eihän ne itse sitä hajua tunne, kaikki ei välttämättä edes tajua että haisevat.
Mitäs mieltä muuten olette Listerine tms suuvesistä?
Lääkärit ei suosittele suuvesiä (paitsi joskus niitä hoitavia). Niissä on yleensä alkoholia ja se aiheuttaa syöpää. Melkein kuin ottaisi kossuryypyn nukkumaan mennessään.
En tiedä, onko noissa Listereneissä alkoholittomia versioita, mutta kunnollinen pesu päivittäin ja pari-kolme kertaa viikossa hammasvälien puhdistus riittää minimiksi, jos ei ole ongelmalliset hampaat.
Perimälläkin on merkitystä. Kaikki eivät voita hammaslotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi tilanne on noin huono niin onko kysellyt tekohampaiden perään? Jos omia hampaita ei ole enää kuin muutama ja haittaa noin pahasti syömistä ja sosiaalisia tilanteita niin voisi olla jo parempi ratkaisu. Nykyisin on myös implantteja, mutta ne toki ovat aika paljon kalliimpia. Tekohampaitakin voidaan asentaa eri tavalla, ei ole välttämättä sellaiset perinteiset.
On tekarit ja niihin meni 1500 euroa veronmaksajien rahaa. Eikä sekään kuulemma ole mitään siihen kipuun verrattuna. Todellakaan se aika mitä hammashoitoon käyttää ei ole mitään tuon kivun rinnalla. Ja kuulemma nöyryytyksen. Se tuntuu siltä kuin menettäisi osan persoonastaan. Näin hän omin sanoin asiaa kommentoi.
Sama juttu meilläkin. Mieheni harjaa aniharvoin hampaitaan ja silloin tosi harvoin kun harjaa niin se käyttää mun hammasharjaa vaikka olen sanonut useasti että sen täytyy ostaa itselleen uusi kulahtaneen tilalle ja käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen hampaat ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Ikinä ei ole ollut yhtään reikää.
M52
Ei ole tullut karies-bakteeria siis lapsena suuhun tai suussa ei ole vääränlaista bakteerikantaa. Et myöskään syö varmaan kauheasti sokeria tai juo happamia juomia. Kuulut ehkä johonkin pieneen prosenttiin joka voi elää noin. Tai sitten tilanne ei ole aivan niin hyvä, plakkia on ja hampaat kellertävät, mutta et katso itse niin kovin tarkkaan tai haista hengitystäsi.
Monethan usein ylpeilevät vaikka sillä miten harvoin ja nopeasti käyvät suihkussa. Toisten nenään haisee, mutta mitäs pienistä.
Tulin kommentoimaan.
Äitini miehellä huonot hampaat, haissu pitempän tosi pahalle.
Lopuksi tuli ongelmia sydämen kanssa. Eivät leikkaa ennenku hampaat hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu meilläkin. Mieheni harjaa aniharvoin hampaitaan ja silloin tosi harvoin kun harjaa niin se käyttää mun hammasharjaa vaikka olen sanonut useasti että sen täytyy ostaa itselleen uusi kulahtaneen tilalle ja käyttää sitä.
Käyttää sun harjaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttää sun harjaa?!
Kyllä vaikka olen kieltänyt.
Mun EX pesi koko 4,5-vuotisen suhteen aikana hampaansa 4 kertaa. Ravasi hammaslääkärissä muutamaan otteesee kun hampaat mätänivät suuhun, mutta hammaslääkäri oli kuulemma yleensä vain kehunut hyvää hoitoa. Tupakoi, söi sokeria, lihaa älyttömät määrät. Haju oli sanoin kuvaamattoman kamala. Varsinkin aamulla. Syyksi hoitamattomuudelle sanoi, että sattuu ja vuotaa verta jos vähänkään koskee. Ikenet olivat niin tulehtuneet, että olivat joko tummanpunaiset (hampaiden juuren läheltä) ja kauempaa lähes vitivalkoiset. Narisi kyllä aina sitä, että syöminen sattuu ja juominen tekee kipeää. Ei hoitanut suuta edes silloin kun oli hampaita revitty eli jätti puhdistamisen siihen.
Itse en nähnyt hänen hyvin hoidetuissa hampaissaan kuin keltaista hammaskiveä, plakkia oli kunnon kerrokset, hengitys oli lamaannuttavan paha. Yksi syy eroon oli hänen huono suuhygienia ja toinen hänen yleinen huono hygienia. (Joskus yritti työntää viikon muhineen munansa suuhuni, siinä vaiheessa meinasin oksentaa ja kävi suihkussa)
Tekaritko se haluaa?