Mies ei pese hampaita
Millainen 25v mies ei pese hampaita edes kerran päivässä? Omani ei ainakaa. Pesee hampaat keskiverrosti 4-5krt viikossa ja asia ällöttää. Itse pesen 2krt päivässä, joten siihenkään ei voi vedota.
Muita saman ongelman edessä? Miten saisin pesemään edes joka ilta? Pusuttelun lopettaminen ei auta, koska mies on suhteessa pihtaava osapuoli, joten sekin on aika vähäistä.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:33"]
Mistä te löydätte näitä miehiä? Siis tottakai hampaat harjataan 2x päivässä, suihkussa käydään päivittäin, siistit vaatteet päälle yms. M25
[/quote]
Kyllä mieskin suhteen alussa pesi hampaansa kaksi kertaa päivässä. Jostakin syystä ei enää. Muuten kyllä pitää huolta hygieniasta eli jvain hampaiden pesu on retuperällä. Ollut jo vuosia. No joo, en minä tuon vuoksi ole miestä jättämässä mutta kuten jo sanoin edellisessä viestissä, en enää pussaile häntä vaikka hengitys ei pahemmin haisekaan. Ällöttää ajatuskin.
-tuo, jonka miehellä mädäntynyt pari hammasta-
Mä oon ollu miehen kans 8vuotta. Jos joskus peseekin hampaat,kastaa vain harjan veteen ja eikun sutimaan.varmaan paristi viikosss tms. Sen jälkeen saattaa rouskuttaa vielä karkkia,sängyssä.
Kieltä tuskin pesee edes näin.Hampaissa on keltaista hammaskiveä ja likaa,varsinkin väleissä. Mä rakastan kielisuudelmia mutta arvata saattaa voinko niitä harrastaa! Ei muutenkaan oo siisti,ei itsensä suhteen,ei vaatteidensa kanssa,eikä omien tavaroidensa kanssa.
Välillä mä niin väsyn tohon,välillä koitan sanoa.mikään ei auta.
Itse luulin,olevani perfektionisti ja liiankin siisti mutta nykyään ajattelen olevani ihan normaali,tohon verrattuna.
Tiedän ongelmatapauksen, joka ei hätkähtänyt edes hammaslääkärin antamasta hammasharjasta. Minusta se on jo huutava neuvo että pese hyvä ihminen hampaat.
Ihan käytännön vinkkeinä kannattaa varmistaa, että hammastahna on sopiva. Sensodyne on miellyttävämpi kuin Pepsodent, joka vaahtoaa ja polttaa ikävästi. Xylitolpurkkaa on hyvä olla kotona jatkuvasti hollilla.
Jos kaikki keinot on jo käytetty, en tiedä enää mitä neuvoja antaa. Ainakin sen, että opettakaa sitten edes lapsille kunnon suuhygienia. Onhan näitä jo ollut uutisissa, että jo taaperoilla mätänevät hampaat suuhun, kun syödään sokeria ja hoito on olematonta.
Älä käy moneen päivään suihkus ja ole rasvaisella tukalla ja hienhajuisena niin katotaan mitä siitä tykkää ;)
Jätä perseenpesu välistä niin katotaan reagoigo
Tiedän tunteen. Oma mieheni lakkasi jo vuosia sitten pesemästä hampaita (enkä kyllä tiedä miksi). Jokunen hammas mädäntyi ja ovat nyt ihan tynkiä. En jaksa edes valittaa enää. Onneksi hengitys ei pahemmin haise (minun onneni). Mutta en kyllä enää suutele miestä.
Se on tulossa kaapista ja haluaisi että hampaat putoaa ennenkun tulee kaapista ulos.
Voi yöks. Lapsuudessani isäni ei juuri pessyt hampaitaan, jotka olivatkin huonossa kunnossa. Oli kyllä aika kammottavan hajuinen hengitys välillä. Sellainen "vanhan miehen" haju. Muunkin hygienian kanssa oli niin ja näin, sillä sukkahien katku oli pistävän kuvottava.
Joskus muistan pikkuveljeni sanoneenkin hänelle hengityksensä ja jalkojensa hajusta ja äiti sanoi myös. Se "hyvä" puoli tuosta ainakin oli, että me lapset kyllä opittiin tuon esimerkin vuoksi huolehtimaan hygieniastamme.
hanki sille pekoninmakuista hammastahnaa
Oma mieheni pesee kahdesti päivässä, on yli kolmikymppinen. Yksi tuttavamme ei pessyt kertaakaan kahden viikon aikana, kun olimme lomailemassa ja meillä oli vuokrattuna yksi isompi asunto. Hammasharjaa ei viitsinyt ottaa mukaan, kun vie tilaa.
HAHHAH! Teillähän on kunnon Jormat! Jätkät vaan revittää paskasilla hampailla! Kyllähän nyt isojen poikien pitää osata omat hampaat pestä, aamuin illoin. Heristäkää sormea niille!
m32
Miehesi ei taida sitten olla vallan ´suudelmanraikas´Pepsodentti -Pentti´...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:06"]
Tuollainen ihminen on työkaverinakin aika kokemus. Joskus olen ollut palaverissa, jossa vieruskaverin hengitys haiskahtaa. Hississä tai muussakin suljetussa tilassa voi joskus huomata, että jollain ei suuhygienia ole kohdillaan. Ehkä jotkut eivät vain välitä.
[/quote]
No kun eihän ne itse sitä hajua tunne, kaikki ei välttämättä edes tajua että haisevat.
Mitäs mieltä muuten olette Listerine tms suuvesistä?
Sama juttu täällä! Pesee vaan hampaat jos muistutan. Joskus voi olla pesemättä useammankin viikon. Inhottaa mutta kun en viitsisi komentaa kuin pikkulasta.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:26"]Ihan kuin mun eksä. Hyi saatana.
[/quote]
Sama. Saattoi olla viikonkin pesemättä! Nykyiselle olen valittanut ja nykyään pesee oma-aloitteisesti ainakin kerran päivässä :).
Mun mies ei pese hampaitaan edes noin usein, joskus hävettää kun hän on kuitenkin esimies ja sitten hampaat oikein loistavat keltaisina ja plakkisina sieltä suusta. Niin ja eipä me paljoa suudella. Hän myös tupakoi. Ja ei, ei ollut alussa tuollainen, mutta näemmä iän myötä hygieniasta huolehtiminen alkaa jäämään väliin.
Hyi saatana. Kalevassa oli tänään juttuja siitä kun miehet ei huolehdi hammashygieniasta. Vain puolet miehistä pesee hampaansa edes kerran päivässä. En voi käsittää. Enkä voi käsittää miten te siskot kestätte tuon ja holhoatte noita haisevia ukkoja!
Kiitos luojalle että en ole ollut pari suhteessa jossa täytyy aikuista miestä muistuttaa hampaidenpesusta. Sen ymmärrän jos on tosi väsy ja vaikka illalla unohtuu joskus pestä,mutta nämä esimerkit täällä on vähän liian hurjia että sietäisin päivääkään.Kyllä on päässä vikaa jos ei perushygienian ylläpito onnistu.Monissa maissa ois ihmiset ikionnellisia jos ois varaa hammasharjaan ja hammastahnaan.