Millainen ihminen alkaa seurustelemaan alkoholistin kanssa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Minnesota hoito on kuulema hyvä, siellä suurin osa parantuu
On sinne aika pitkä matka lähteä, mikäli siellä sijaitsee minne nimi viittaa?
Ap, optimisti.
Millainen ihminen on niin tyhmä että kysyy moista itsestäänselvyyttä nettipalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan ajattelee, että HALUAN seurustella alkoholistin kanssa. Toisen alkoholinkäyttö voi olla salaista jota ei suhteen alussa edes huomaa.
Minä olen alkanut seurustelemaan, vaikka varsin hyvin olen tiennyt että on alkoholisti.
ap
Kannattiko ja onko tuottanut sulle iloa tuo suhde.
Tapasin mieheni ollessani maanisessa tilassa. Mies joi silloin paljon, kuten itsekin tein. Sittemmin mieheni raitistui ja minä sain lääkitykseni ns.kohdilleen.
Saimme kaksi ihanaa lasta ja olemme yhä yhdessä. Mieheni on sielunkumppanini, sanan todellisessa merkityksessä.
Elämällä on joskus oudot kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka ei tiedä. Ei se heti näy tai kaikkihan nyt joskus vähän ottavat kuppia.
Sellainen, joka ei tajua, vaikka jo vähän näkyisi.
Sellainen, joka ei välitä. On itsekin tai saattaa haluta itselleen hoidettavan, ihan yleistä 50+ pubiruusujen keskuudessa.
Sellainen, joka uskoo, että rakkaus parantaa.
Kaikki nämä. Ihastuin miheeen, joka oli mukava ja fiksun oloinen ja hän oli työssä tavaratalossa. Hän pystyi hyvin salaamaan juomisongelman. Se paljastui vasta sitten, kun muutettiin yhteen. Jälkeenpäin tajusin, että ilmassa oli ollut varoitusmerkkejä, mutta rakastuneena olin ohittanut ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan ajattelee, että HALUAN seurustella alkoholistin kanssa. Toisen alkoholinkäyttö voi olla salaista jota ei suhteen alussa edes huomaa.
Minä olen alkanut seurustelemaan, vaikka varsin hyvin olen tiennyt että on alkoholisti.
ap
Kannattiko ja onko tuottanut sulle iloa tuo suhde.
Osin on kannattanu, mutta osin ei. Paljon harmia kyllä. Eihän alkoholisti ole vain alkoholisti.
Haluaisin kuitenkin muuttua ja osin inhoankin itseäni tämän takia, siksi tämä ketju.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ymmärtää, että alkoholismi on sairaus siinä missä muutkin, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että henkilö juo jatkuvasti. Alkoholisiti on aina jos on joskus ollut, vaikkei olisi juonut pisaraakaan 20 vuoteen.
Nimenomaan ihminen joka ei ymmärrä mitä alkoholismi on ja että se toinen juo joka ikinen päivä siihen asti kunnes elimistö ei kestä ja se alkaa oksentaa kaiken ylös ja oksentaa verta, kaatuilee tajuttomana lattialle. Eikä se ole pahinta vaan se on pahinta miten ilkeitä ja kieroja ihmisiä alkoholistit on selvinpäinkin. Ne valehtelee ihan kaikesta.
Se ilkeys on asia, joka vieläkin tuntuu pahalta, vaikka jätin alkoholistirakkaani 30 vuotta sitten. Hän osasi loukata käsittämättämällä osumatarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin mieheni ollessani maanisessa tilassa. Mies joi silloin paljon, kuten itsekin tein. Sittemmin mieheni raitistui ja minä sain lääkitykseni ns.kohdilleen.
Saimme kaksi ihanaa lasta ja olemme yhä yhdessä. Mieheni on sielunkumppanini, sanan todellisessa merkityksessä.
Niinpä :) Ihan kuin minäkin toivoisin että jotain mystistä tapahtuisi. Joo ja kyllä yksi näistä alkkareistani on raitistunut, mutta ei se silloinkaan ollut helppoa kun pelkäsin monta vuotta että retkahtaa. Persoonallisuuskin oli paljon kireämpi "raittiina".
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki yh-äidit ovat alkaneet... Heiltä kun kysyy eron syytä niin aina on alkoholi... Ei käynyt sellaisia mielessä kun öö, oliko baari missä tapasitte tai yhdessä kävitte...
No sepä, kun alkoholin käyttö on niiiiin tavallista, hyväksyttyä ja ihannoitua, että sitä ei alkuun erota.
Pulkkamäessä rommikaakaon kanssa, saunassa kaljan kanssa, uusi työpaikka ja skumppaa tiskiin, ihana kesäilta ja viinilasi. Harrastetaan viinejä, artesaanioluita, konjakkeja tai viskejä.
Eikä se heti mitään ongelmia aiheutakaan. Työt ja menot sujuvat, kaljaa saa kaikkialta ja krapula ei menoa hidasta. Jossain vaiheessa lauantait tai sunnuntait alkavat olla vähän vaikeita, mutta hitaat aamut hei. Ja kaikkien vaimot nyt vähän nalkuttaa, jos mies juo, joten on ihan jees pitää liiterissä piilopullo.
Ei se nykyään liiterissä ole vaan auton hanskalokerossa, työpöydän lootassa tai urheilukassissa. Palautusjuomaa nääs.
Meillä oli auton takakontissa, pyykkikorissa, sohvan alla tai vaatehuoneessa saappaiden takana...
Vierailija kirjoitti:
Oi, miten hienoa! Että jotakin näin kaunista on voinut oikeasti tapahtua. Harvinainen poikkeus tässä jokaista ja kaikkia alkoholisteja ryöpyttävässä ketjussa.
Eikä kukaan alkoholisti ole tuomittu olemaan sellainen koko elämäänsä.
Muilla palstalaisille tiedoksi, jos eivät sitä tiedä.
Terv. Raitis, alkoholismista toipuva ja toiveikas ja ennen kaikkea ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, miten hienoa! Että jotakin näin kaunista on voinut oikeasti tapahtua. Harvinainen poikkeus tässä jokaista ja kaikkia alkoholisteja ryöpyttävässä ketjussa.
Eikä kukaan alkoholisti ole tuomittu olemaan sellainen koko elämäänsä.
Muilla palstalaisille tiedoksi, jos eivät sitä tiedä.
Terv. Raitis, alkoholismista toipuva ja toiveikas ja ennen kaikkea ihminen.
Ei tietenkään ole, mutta läheiset voivat joutua kärsimään paljon tästä alkoholismista. Siinäpä se idea ehkä onkin, että kuvittelee voivansa parantaa toisen.
ap
Vaihtoehtoja on paljon, kuten alkoholisteihin sortuneita kumppaneita. Melkein kaikki on jo mainittu edellisissä vastauksissa,mutta mainitsen kuitenkin sen, joka tuli ensimmäisenä mieleen.
Optimisti, joka uskoo kaikista hyvää. Niin itsestään, että pystyy "parantamaan" sen alkoholismiin sairastuneen ja siitä alkoholistista, että hän haluaa parantua.
ap