Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo raskaana, haluan teetättää isyystestin

Vierailija
12.07.2015 |

En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle. Naisena voi olla vaikea ymmärtää, mutta me miehet emme voi koskaan tietää täydellä varmuudella, onko lapsemme oikeasti meidän. 

Mikä olisi paras ja hienotunteisin tapa lähestyä vaimoa asiasta? Pelkään, että edellä mainittujen seikkojen takia vaimoni kokisi isyystestin hyökkäyksenä hänen uskollisuuttaan kohtaan. Haluan tehdä hänelle selväksi, että en epäile häntä mistään ja että testi on vain omaa mielenrauhaani varten. Miten teen tämän loukkaamatta häntä?

M34

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:19"]

Testit pakollisiksi. Ei tulisi näitä "kasvatin 8vuotta toisen miehen lasta omanani" paljastuksia

[/quote]

Kyllä pitäisi olla vakiokäytössä, eikä tarvitse odottaa lapsen syntymää, prenatal keinoja on monia nykyään.

Naistenklinikalla 90-luvulla silloisella sytogenetiikan labrassa työskentelvältä sain tietää että naisen toisesta  lapsesta noin viidennes (19% oli silloin) on muun kun "isän" siittämä, esikoisista muistaakseni 5% ja kolmannesta lapsesta 10%. Tämä on jo riittävä syy siihen että isyystesti pitäisi aina tehdä.

"Ei kun juuri meidän suhde on niin erikoinen, ei voisi ikinä juuri meille tapahtua" on lapsellista ajattelua.

[/quote]No entä sitten? Sehän on ihan oma valinta kumman tien valitsee, epäilemisen vain luottamisen.

Vierailija
42/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"]

Olen itse raskaana poikaystävälleni, meillä on mennyt todella hyvin koko suhteen ajan, eikä koskaan ole ollut minkäänlaista epäilyä uskottomuudesta. Poikaystävä on kuitenkin nyt pariin otteeseen vitsaillut/vihjaillut isyystestin teettämisestä. Olen loukkaantunut, vaikka en asiaa näytä. Jos hän lapsen synnyttyä on edelleen sitä mieltä, että testi tulee teettää, vaadin myös häntä käymään sukupuolitautitesteissä, mikäli haluaa saada yhteishuoltajuuden lapseen. 

[/quote]

Jos olet loukkaantunut, miksi et näytä sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisenkaan isyystestin tuloshan ei ole 100% vaan siinä tietääkseni todetaan vain isyyden todennäköisyys.  Veikkaan, että ap jatkaa epäilyä positiivisen testituloksen jälkeenkin.

Vierailija
44/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:19"]

Testit pakollisiksi. Ei tulisi näitä "kasvatin 8vuotta toisen miehen lasta omanani" paljastuksia

[/quote]

Kyllä pitäisi olla vakiokäytössä, eikä tarvitse odottaa lapsen syntymää, prenatal keinoja on monia nykyään.

Naistenklinikalla 90-luvulla silloisella sytogenetiikan labrassa työskentelvältä sain tietää että naisen toisesta  lapsesta noin viidennes (19% oli silloin) on muun kun "isän" siittämä, esikoisista muistaakseni 5% ja kolmannesta lapsesta 10%. Tämä on jo riittävä syy siihen että isyystesti pitäisi aina tehdä.

"Ei kun juuri meidän suhde on niin erikoinen, ei voisi ikinä juuri meille tapahtua" on lapsellista ajattelua.

[/quote]

Jos isyystesti tehtäisiin automaattisesti jokaiselle, kukaan ei loukkaantuisi siitä tai kokisi sitä samanlaisena epäluottamuksen osoituksena kuin ap:n vaatimus hänen vaimolleen luultavasti olisi.

Vai mitä ap tuumaisit, jos vaimo esittäisi, että kävisit sukupuolitautitesteissä, ei siksi että hän epäilisi sinua mistään, vaan hän haluaa vain 100% varmuuden?

Vierailija
45/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:31"]

En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle. [/quote]En ymmärrä, miksi olet saanut noin paljon alapeukkuja. Jos oma tyttöystäväni tulisi raskaaksi eikä haluaisi aborttia, katsoisin aivan varmasti kaikki kortit. Lapsesta koituu kuitenkin kymmenien tuhansien eurojen sitoumukset... sosiaalisista sitoumuksista ja vapauden menetyksestä nyt puhumattakaan.

Ehkä naisen on sitten mahdoton tajuta tätä. Minusta isyystestin pitäisi olla automaatio joka raskaudessa.

[/quote]Eikö naiselle tule näitä samoja sitoumuksia? Ehkä miehen on mahdoton tajuta, että se lapsi joko halutaan tai ei. Siihen joko sitoudutaan tai ei. Se ei ole mitään kaupankäyntiä, jossa mietitään onko yksi diili parempi kuin toinen ja millaisilla ehdoilla kauppa voidaan purkaa. Parisuhteessa näin voi tehdä, mutta ei vanhemmuudessa.

Vierailija
46/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:16"]

Omituista porukkaa. Ei se muo loukannut kun mies halusi testit. Sillälailla mies voi tietää 100% vauvan olevan sen

[/quote]

Jep. Minua ihmetyttää, että jos naisen tietää lapsen olevan tämän miehen, niin miksi siitä pitää niin kovin loukkaantua? Silloinhan jos nainen ei itsekään tiedä, ymmärrän miksi nainen ei siihen suostuisi.

AP

[/quote]Kyllähän nainen voi suostuakin, mutta se on sitten eri asia, mitä se tekee teidän suhteellenne. Vai meinaatko, että nainen loukkaantuu vain silloin, kun hän on käynyt vieraissa?

Vierailija
47/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:48"]

En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle. [/quote]En ymmärrä, miksi olet saanut noin paljon alapeukkuja. Jos oma tyttöystäväni tulisi raskaaksi eikä haluaisi aborttia, katsoisin aivan varmasti kaikki kortit. Lapsesta koituu kuitenkin kymmenien tuhansien eurojen sitoumukset... sosiaalisista sitoumuksista ja vapauden menetyksestä nyt puhumattakaan.

Ehkä naisen on sitten mahdoton tajuta tätä. Minusta isyystestin pitäisi olla automaatio joka raskaudessa.

[/quote]Eikö naiselle tule näitä samoja sitoumuksia? Ehkä miehen on mahdoton tajuta, että se lapsi joko halutaan tai ei. Siihen joko sitoudutaan tai ei. Se ei ole mitään kaupankäyntiä, jossa mietitään onko yksi diili parempi kuin toinen ja millaisilla ehdoilla kauppa voidaan purkaa. Parisuhteessa näin voi tehdä, mutta ei vanhemmuudessa.

[/quote]

Niin, halutaan ja sitoudutaan omaan lapseen, tai jopa puolison lapseen kunhan ollaan tietoisia asiasta ja se on käyty läpi avoimesti. Ei mielellään sitouduta pettäjään, hyväksikäyttäjään ja petoksen seuraamukseen.

Vierailija
48/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:48"]

[/quote]

Niin, halutaan ja sitoudutaan omaan lapseen, tai jopa puolison lapseen kunhan ollaan tietoisia asiasta ja se on käyty läpi avoimesti. Ei mielellään sitouduta pettäjään, hyväksikäyttäjään ja petoksen seuraamukseen.

[/quote]Meinaatko, että pettämisen mahdollisuus katoaa, kun isyystesti osoittautuu toivotunlaiseksi? 

Vierailija
49/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokisin että on ihan eriasia mainita isyystestin tekemisestä siinä vaiheessa kun lapsen hankkimisesta on vasta puhe. Silloin se voisi olla jopa söpöä että mies haluaa tutkimustietoa siitä että on isä. Kun raskaus on jo saatettu alulle, kokisin asian pettämis epäilynä, mies kokee että yritän kusettaa häntä.

Vierailija
50/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään vastannut, miten hänen mielestään muka voi yhtä aikaa olla totta, että ei epäile, mutta haluaa mielenrauhan. :) Ovat tosiaan toisensa poissulkevia.
-
On varmasti totta että tilastojen valossa isyystestien pitäisi olla normaalikäytäntö, mutta pitäisi myös myöntää, että sellaisen erikseen vaatiminen nimenomaan perustuu epäilylle.

Vierailija
51/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:34"]Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo asia heti vaimolle niin ehtii keskeyttää raskauden. Niin nimittäin itse tekisin jos minulla olisi tuommoinen"mies". En ikinä voisi luottaa tuommoisen jälkeen. Mitä jos vaimosi keksisi että pitää testata onko työkavereittesi lapset sinun tai naapurin? Ei siksi että epäilisi vaan ettei hänen ansaitsemistaan rahoista mene senttiäkään miehen äpärille.
[/quote]
En minäkään luottaisi naiseen, jos ei suostuisi testiin. Epäilyttäisi hyvinkin paljon, että ei kaikki ole niin kuin pitäisi...
[/quote]
En minäkään luottaisi mieheen joka ei todistaisi testillä ettei ole kaikkien työkavereiden ja naapureiden lasten isä. Huomaatko että vain mieleltään sairas ajattelee niin ettei luota?
[/quote]
Minulle tuo miehenä olisi aivan ok, ei minulla ole mitään salattavaa, toisin kuin tämän ketjun naisilla, jotka vetävät herneet nenään isyystestistä.

Vierailija
52/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:11"]Olen raskaana avomiehelleni. Mikäli hän aikoo vihjatakaan isyystestin suuntaan, sehän tehdään, mutta otan yksinhuoltajuuden. Mielestäni ihan reilua, eli "luottoa" molemmin puolin. Jos joskus päätämme mennä naimisiin, eli luotto on 100%, niin yhteishuoltajuus tulee automaattisesti.
[/quote]

Todella typerää luottaa kehenkään 100%. Ihmisiä me kuitenkin vaan jokainen ollaan ja ihmiset tekee virheitä.

Vierailija
53/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:34"]Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo asia heti vaimolle niin ehtii keskeyttää raskauden. Niin nimittäin itse tekisin jos minulla olisi tuommoinen"mies". En ikinä voisi luottaa tuommoisen jälkeen. Mitä jos vaimosi keksisi että pitää testata onko työkavereittesi lapset sinun tai naapurin? Ei siksi että epäilisi vaan ettei hänen ansaitsemistaan rahoista mene senttiäkään miehen äpärille. [/quote] En minäkään luottaisi naiseen, jos ei suostuisi testiin. Epäilyttäisi hyvinkin paljon, että ei kaikki ole niin kuin pitäisi... [/quote] En minäkään luottaisi mieheen joka ei todistaisi testillä ettei ole kaikkien työkavereiden ja naapureiden lasten isä. Huomaatko että vain mieleltään sairas ajattelee niin ettei luota? [/quote] Minulle tuo miehenä olisi aivan ok, ei minulla ole mitään salattavaa, toisin kuin tämän ketjun naisilla, jotka vetävät herneet nenään isyystestistä.

[/quote]Miten ihmeessä miehien mielestä loukkaantuminen tarkoittaa samaa kuin salailu? Ette ilmeisesti pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa naisella ei ole salattavaa, mutta silti kokee tuon loukkauksena.

Vierailija
54/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et AP voi vaan ihan suoraan sanoa, että epäilet vaimosi pettäneen sinua? Koska sitähän testin vaatiminen on, epäluottamusta. 

Vierailija
55/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OU NOU , KÄÄKS nyt kärysin ( vahinkohässin vaimosi täyteen ) yleensä avioliitossa syntyneille lapsille ei teetetä dna / isyystestiä   : sori oon pahoillani kaikesta t:naapurin Erkki.V  :D

Vierailija
56/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:34"]Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo asia heti vaimolle niin ehtii keskeyttää raskauden. Niin nimittäin itse tekisin jos minulla olisi tuommoinen"mies". En ikinä voisi luottaa tuommoisen jälkeen. Mitä jos vaimosi keksisi että pitää testata onko työkavereittesi lapset sinun tai naapurin? Ei siksi että epäilisi vaan ettei hänen ansaitsemistaan rahoista mene senttiäkään miehen äpärille. [/quote] En minäkään luottaisi naiseen, jos ei suostuisi testiin. Epäilyttäisi hyvinkin paljon, että ei kaikki ole niin kuin pitäisi... [/quote] En minäkään luottaisi mieheen joka ei todistaisi testillä ettei ole kaikkien työkavereiden ja naapureiden lasten isä. Huomaatko että vain mieleltään sairas ajattelee niin ettei luota? [/quote] Minulle tuo miehenä olisi aivan ok, ei minulla ole mitään salattavaa, toisin kuin tämän ketjun naisilla, jotka vetävät herneet nenään isyystestistä.

[/quote]

Minä vedin oikein isot pavut nenään tästä, enkä ole koskaan ollut vakavassa suhteessa enkä aio koskaan hankkia lapsia.

Vierailija
57/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla näillä miehillä mitään käsitystä, mitä luottamus tarkoittaa. Se ei ole mikään kiva sana, jonka voi sanoa sellaisena kohteliaisuutena jostakusta, josta pitää. Miksi pitää sanoa, että luottaa, jos ei kuitenkaan luota? Mikä siinä sitten on niin kamalaa?

Vierailija
58/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:06"]Ap ei ole vieläkään vastannut, miten hänen mielestään muka voi yhtä aikaa olla totta, että ei epäile, mutta haluaa mielenrauhan. :) Ovat tosiaan toisensa poissulkevia.
-
On varmasti totta että tilastojen valossa isyystestien pitäisi olla normaalikäytäntö, mutta pitäisi myös myöntää, että sellaisen erikseen vaatiminen nimenomaan perustuu epäilylle.
[/quote]

Se että ei epäile pettämistä ei poissulje järjellä ajattelua ja sen tajuamista että pettäminen on mahdollista koska ihminen on ihminen!!!!!!!! Em mäkään epäile että jätin wc:n hanan auki mutta onhan se mahdollista! Jos sitten on tulva vessassa niin tarkistanhan mä kaikki hanat sieltä ekana!

Vierailija
60/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:34"]Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo asia heti vaimolle niin ehtii keskeyttää raskauden. Niin nimittäin itse tekisin jos minulla olisi tuommoinen"mies". En ikinä voisi luottaa tuommoisen jälkeen. Mitä jos vaimosi keksisi että pitää testata onko työkavereittesi lapset sinun tai naapurin? Ei siksi että epäilisi vaan ettei hänen ansaitsemistaan rahoista mene senttiäkään miehen äpärille.
[/quote]
En minäkään luottaisi naiseen, jos ei suostuisi testiin. Epäilyttäisi hyvinkin paljon, että ei kaikki ole niin kuin pitäisi...
[/quote]
En minäkään luottaisi mieheen joka ei todistaisi testillä ettei ole kaikkien työkavereiden ja naapureiden lasten isä. Huomaatko että vain mieleltään sairas ajattelee niin ettei luota?
[/quote]
Minulle tuo miehenä olisi aivan ok, ei minulla ole mitään salattavaa, toisin kuin tämän ketjun naisilla, jotka vetävät herneet nenään isyystestistä.
[/quote]
Eihän naisillakaan ole mitään salattavaa vaan apn kaltainen mies on mieleltään vähintään häiriintynyt. Ja voit todistaa testeillä ettet ole kaikkien työkavereiden ja naapureiden lasten isä ja se kävisi kätevästi miten niin ettei kukaan pidä testejä vaativaa vaimoasi ja samalla myös sinua vähintäänkin hulluna? Oikea elämä on eri asia kuin jokin tv-sarja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi