Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo raskaana, haluan teetättää isyystestin

Vierailija
12.07.2015 |

En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle. Naisena voi olla vaikea ymmärtää, mutta me miehet emme voi koskaan tietää täydellä varmuudella, onko lapsemme oikeasti meidän. 

Mikä olisi paras ja hienotunteisin tapa lähestyä vaimoa asiasta? Pelkään, että edellä mainittujen seikkojen takia vaimoni kokisi isyystestin hyökkäyksenä hänen uskollisuuttaan kohtaan. Haluan tehdä hänelle selväksi, että en epäile häntä mistään ja että testi on vain omaa mielenrauhaani varten. Miten teen tämän loukkaamatta häntä?

M34

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:29"]

Nyt miettisin ap todella tarkkaan mitä haluat. Ymmärrän täysin ajatuksesi, mutta tässä alkaa mennä nyt vähän jo yli tuo epäilyksesi lapsen isyydestä ja tuntuu, että siitä on tullut sinulle jo päähänpinttymä. Oletko miettinyt miten tämä epäilys on jo nyt vaikuttanut sinun ja vaimosi suhteeseen? Osaatko olla enää hänen kanssaan luonnollisesti kun takaraivossasi on koko ajan tämä ajatus? Osaatko olla oikeasti iloinen ja kiinnostunut raskaudesta, osaatko tukea vaimoasi niin kuin miehen ja lapsen isän kuuluisi vaimoaan tukea ja oletko innoissasi enää ollenkaan tulevasta elämän muutoksesta? Meneekö tämä koko raskaus nyt sinulta ihan ohi kun mietit vain suorastaan sairaalloisesti oletko isä vai ei?

[/quote]Juui nämä ongelmat se testi poistaisi. -84

Vierailija
22/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:31"]

En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle. [/quote]En ymmärrä, miksi olet saanut noin paljon alapeukkuja. Jos oma tyttöystäväni tulisi raskaaksi eikä haluaisi aborttia, katsoisin aivan varmasti kaikki kortit. Lapsesta koituu kuitenkin kymmenien tuhansien eurojen sitoumukset... sosiaalisista sitoumuksista ja vapauden menetyksestä nyt puhumattakaan.

Ehkä naisen on sitten mahdoton tajuta tätä. Minusta isyystestin pitäisi olla automaatio joka raskaudessa.
[/quote]

Pistä piuhat poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä suhde terveellä pohjalla, jos pitää isyyttä epäillä. Kannattaisi varmaan nyt keskittyä ihan vaan ratkomaan ne ongelmat, jotka aiheuttavat tuommoisia epäilyksiä. Tuollaista ajatuksia ei ole, jos luottamus on kunnossa ja kaikesta voidaan puhua. 

Vierailija
24/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme puolisoni kanssa avoliitossa. Halusimme molemmat testin. Mitään luottamuspulaa ei ole, mutta kuten aloittajakin sanoi, ei mies voi olla 100% varma. En minä ainakaan ottanut minään luokkauksena miehen halua tehdä testi. Halusin sen itsekin, jotta vältytään myöhemmin kaikilta tyhmiltä "en edes voi olla varma onko lapsi minun"-kommenteilta riitojen yhteydessä. Testin sai ilmaiseksi, koska emme ole naimisissa. Keneltä se oli sitten pois? Ei keneltäkään. Päinvastoin asiasta ei tarvitse koskaan enää keskustella eikä miehen olla epävarma IKINÄ. Itsekin haluaisin testin, jos olisin mies. Minusta voit vaan sanoa, että haluat olla 100% varma ja sillä selvä.

Vierailija
25/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:16"]

Omituista porukkaa. Ei se muo loukannut kun mies halusi testit. Sillälailla mies voi tietää 100% vauvan olevan sen

[/quote]

Jep. Minua ihmetyttää, että jos naisen tietää lapsen olevan tämän miehen, niin miksi siitä pitää niin kovin loukkaantua? Silloinhan jos nainen ei itsekään tiedä, ymmärrän miksi nainen ei siihen suostuisi.

AP

[/quote]Eikö sinua loukkaa, jos vaimosi epäilee sinua pettämisestä?

[/quote]

En ole ap, mutta ei se minua loukkaisi, sillä tiedän asian todellisen laidan. Turha murehtia, jos asialle ei voi tehdä mitään.

Vierailija
26/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi testin. Hieman mielessäni loukkaannuin, koska todellakin olin uskollinen, mutta ajattelin, että kaipa miehelläni on siihen oikeus. Ainakaan jatkossa ei tarttis kuulla epäilyksiä siitä kenen lapsi oikeasti on. Mutta joo, jouduin kyllä pistämään suhteen poikki myöhemmin. Ehkä jos luottamusta, arvostusta ja rakkautta olisi ollut, niin toisin olisi käynyt.

Vierailija
27/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas akat sekaisin tässä ketjussa. :D Meillä tehtiin isyystesti, kun lapsi syntyi, ei siinä mitään. Ei tosin oltu naimisissa, mutta eihän sitä pakosti ois tarvinnut silloinkaan tehdä. Meillä tehtiin siksi, koska ukon mielestä vastaukseni lastenvalvojalle eivät olleet tyydyttäviä ja kehtasin naurahtaa siinä kohtaa, kun kysyttiin, että onko mahdollista et joku muu olisi isä. Sit kysyttiin tahdotaanko testi ja ukko oli et joo...mua lähinnä huvitti siinä kohtaa, koska tiesin, että tämä oli isä. Tulokset tuli ja se siitä. Ei kyllä häirinnyt yhtään tämä tapaus ja se on kuopattu jo aikoja sitten, koska lapsikin on jo täysi-ikäinen. Mulle tulee teistä vastaajista lähinnä mieleen, että on jotain salattavaa, paljon ja pahasti... Kaikista parasta olisi, että isyys testattaisiin AINA lapsen synnyttyä, ihan sama mikä siviilisääty on.

Vierailija
28/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa oleva nainen ja odotan esikoistamme. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta, kertaakaan en ole pettänyt enkä ajatellut koskaan pettäkään. Luotan myös 100% siihen, että mieheni ei ole pettänyt minua. Ja aion luottaa jatkossakin, mikäli minulle ei 100% varmuudella toisin todisteta. Olemme molemmat iloisia raskaudesta emmekä malttaisi odottaa esikoisemme syntymää, saamme pienen tytön. Ja ei, ei tulisi mieleenikään että mieheni haluaisi teettää isyystestin, miksi ihmeessä? Minä luotan häneen ja hän luottaa minuun, ei ole mitään syytä edes harkita testiä. Vai pitäisikö ap:n mielestä kaikkien pariskuntien käydä vaikka 6kk välein sukupuolitautitesteissä sekä valheenpaljastuskokeessa, jotta "saadaan se 100% varmuus ja mielenrauha"? Joko sä olet sosiaalisesti kömpelö tollo, joka ei tosissaan ymmärrä mitä on pyytämässä tai sitten sä epäilet vaimoasi pettämisestä. Piste. Ei sitä kysymystä saa mitenkään loukkaamatta kysyttyä. 

Vierailija
29/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen visioinut tilannetta itsekin, järki sanoo testin olevan oikeus ja kohtuus, tiedänhän itsekkin naisena kenen kanssa olen ja en ole ollut harrastamassa seksiä eli totuus on absoluuttinen totuus joka tapauksessa (paitsi löytyyhän mielikuvituksellisia, suunnitelmallisia tapahtumia jossa nainen titämättään saatetaan raskaaksi väärän miehen toimestta. Oman tylsän elämäni puitteissa en uskoisi Kaunarit tapaiseen draamaan, mutta siis PERJAATTEESSA se testi poistaisi tämänkin mahdollisuuden).
Tunteikas minä taas näkee seuraavan kohtauksen tapahtuvan:
Istumme avopuolisoni kanssa isyyttä todistamassa. Testeihin halukkuutta kysytään.
Mieheni vastaa kyllä, kyllä hän haluaa testin.
Käännyn katsomaan miestäni. Hymyilen ja sanon: Ehdottomasti, haluan itsekkin varmuuden asiasta.

Vierailija
30/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies ois tollasia alkanut vaatimaan, niin ei ois tarvinnut lapsen tai vaimon perään kysellä. Aika paska luonne olet.

Vierailija
31/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:28"]Olen visioinut tilannetta itsekin, järki sanoo testin olevan oikeus ja kohtuus, tiedänhän itsekkin naisena kenen kanssa olen ja en ole ollut harrastamassa seksiä eli totuus on absoluuttinen totuus joka tapauksessa (paitsi löytyyhän mielikuvituksellisia, suunnitelmallisia tapahtumia jossa nainen titämättään saatetaan raskaaksi väärän miehen toimestta. Oman tylsän elämäni puitteissa en uskoisi Kaunarit tapaiseen draamaan, mutta siis PERJAATTEESSA se testi poistaisi tämänkin mahdollisuuden).
Tunteikas minä taas näkee seuraavan kohtauksen tapahtuvan:
Istumme avopuolisoni kanssa isyyttä todistamassa. Testeihin halukkuutta kysytään.
Mieheni vastaa kyllä, kyllä hän haluaa testin.
Käännyn katsomaan miestäni. Hymyilen ja sanon: Ehdottomasti, haluan itsekkin varmuuden asiasta.

[/quote]
* Periaatteessa...

Vierailija
32/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo asia heti vaimolle niin ehtii keskeyttää raskauden. Niin nimittäin itse tekisin jos minulla olisi tuommoinen"mies". En ikinä voisi luottaa tuommoisen jälkeen. Mitä jos vaimosi keksisi että pitää testata onko työkavereittesi lapset sinun tai naapurin? Ei siksi että epäilisi vaan ettei hänen ansaitsemistaan rahoista mene senttiäkään miehen äpärille.

Vierailija
33/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:30"]Jos mun mies ois tollasia alkanut vaatimaan, niin ei ois tarvinnut lapsen tai vaimon perään kysellä. Aika paska luonne olet.
[/quote]
Eli sulla on jotain salattavaa? Kyllä, jos olisin mies, niin epäilyttäisi paljonkin, jos nainen ottaa kovinkin raskaasti isyystestin. Saisi akka ja lapsi jäädä eleleen kaksistaan.

Vierailija
34/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:34"]Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo asia heti vaimolle niin ehtii keskeyttää raskauden. Niin nimittäin itse tekisin jos minulla olisi tuommoinen"mies". En ikinä voisi luottaa tuommoisen jälkeen. Mitä jos vaimosi keksisi että pitää testata onko työkavereittesi lapset sinun tai naapurin? Ei siksi että epäilisi vaan ettei hänen ansaitsemistaan rahoista mene senttiäkään miehen äpärille.
[/quote]
En minäkään luottaisi naiseen, jos ei suostuisi testiin. Epäilyttäisi hyvinkin paljon, että ei kaikki ole niin kuin pitäisi...

Vierailija
35/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:29"]

Nyt miettisin ap todella tarkkaan mitä haluat. Ymmärrän täysin ajatuksesi, mutta tässä alkaa mennä nyt vähän jo yli tuo epäilyksesi lapsen isyydestä ja tuntuu, että siitä on tullut sinulle jo päähänpinttymä. Oletko miettinyt miten tämä epäilys on jo nyt vaikuttanut sinun ja vaimosi suhteeseen? Osaatko olla enää hänen kanssaan luonnollisesti kun takaraivossasi on koko ajan tämä ajatus? Osaatko olla oikeasti iloinen ja kiinnostunut raskaudesta, osaatko tukea vaimoasi niin kuin miehen ja lapsen isän kuuluisi vaimoaan tukea ja oletko innoissasi enää ollenkaan tulevasta elämän muutoksesta? Meneekö tämä koko raskaus nyt sinulta ihan ohi kun mietit vain suorastaan sairaalloisesti oletko isä vai ei?

[/quote]Juui nämä ongelmat se testi poistaisi. -84

[/quote]

Ei, isyystestin voi tehdä vasta syntymän jälkeen... Jos ei sitten erikseen lähdetä jonkin perinnöllisen vian selvittämiseksi tekemään kromosomitestejä tms. napaverinäytteestä tai jostakin.

Ap, sinun olisi kannattanut neuvotella isyystesti asia ENNEN raskautta. Jos asia on sinulle selvä, että ei siinä mitään epäilystä pettämisestä vaan ihmisoikeuskysymys vaan, niin olet tiennyt että isyystestiä haluat ja olisit puhunut siitä vaimollesi hyvissä ajoin periaatekysymyksenä. Jos vaimosi on yhtä rationaalinen kuin sinä, hän olisi asian varmaan hyväksynyt.

Raskaana ollessa sitä taas on eri pelikortit. Nainen ei välttämättä paksuna suhtaudu yhtä rationaalisesti viattomaan ehdotukseesi, että ihan periaatteesta minä vain tässä epäilen isyyttä ja haluaisin varmuuden. Ja sinun pitäisi olla raskausaikana jo jollain tapaa vaimosi tukena. Vaikka nainen tietäisi isyystestin tuloksen 100% ennalta, hän on kuitenkin siinä maha pystyssä ja alkaa miettiä että minkälaisen miehen kanssa minä lapsen olen oikein väsännyt ja mihinköhän tässä vielä joutuu. Kuten sanoin sinun pitäisi olla vaimon tukena molemmille uudessa elämäntilanteessa, eikä puhua viattomasti, että sitoudun sitten kun lapsi on muutaman kuukauden ikäinen ja on testit tehty. Nainen ei voi enää sanoa että katsotaan nyt kun se syntyy että onko se minun ja jäänkö hoitelemaan sitä vai jätänkö sulle. Vaimosi kaipaa varmuutta siitä, että olette tasavertaisesti sidottuja lapseen alusta asti. Kukaan järkevä nainen ei vastusta isyystestin tekoa, vaan kyse on siitä mitä sen testaamisen ehdottaminen tarkoittaa teidän suhteen kannalta. Se voi hyvin kertoa naiselle, että olette aika eri sivuilla mitä suhteeseen sitoutumiseen tulee, ja se voi olla tosi iso pettymys.

On turha sanoa, että isyystesti on vain sellainen tekninen muodollisuus jossa ei ole mitään henkilökohtaista, kun ainoa mahdollisuus että siitä tulisi joku muu tulos kuin että olet isä, on se tilanne että vaimosi olisi henkilökohtaisesti pettänyt sinua jonkun toisen miehen kanssa ja isä olisi henkilökohtaisesti se joku toinen. Jos et ole lapsen isä, niin hyvähän se on tietää, ei siinä mitään. Mutta mieti nyt tarkasti haluatko ottaa sen asian esille kun sinulla ei ole mitään todellista syytä epäillä isyyttä, onko se sinulle niin tärkeä periaatekysymys että se täytyy käydä läpi nyt huonoimpana hetkenä. Sinuna yrittäisin unohtaa asian siiheksi että lapsi syntyy ja olisit täysillä mukana odotuksessa ja synnytyksessä ja alkuviikoissa, ja sitten jos näyttää siltä että lapsessa ei ole sinun piirteitä, ottaisit asian rauhassa esille.

Vierailija
36/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:09"]

Olemme puolisoni kanssa avoliitossa. Halusimme molemmat testin. Mitään luottamuspulaa ei ole, mutta kuten aloittajakin sanoi, ei mies voi olla 100% varma. En minä ainakaan ottanut minään luokkauksena miehen halua tehdä testi. Halusin sen itsekin, jotta vältytään myöhemmin kaikilta tyhmiltä "en edes voi olla varma onko lapsi minun"-kommenteilta riitojen yhteydessä. Testin sai ilmaiseksi, koska emme ole naimisissa. Keneltä se oli sitten pois? Ei keneltäkään. Päinvastoin asiasta ei tarvitse koskaan enää keskustella eikä miehen olla epävarma IKINÄ. Itsekin haluaisin testin, jos olisin mies. Minusta voit vaan sanoa, että haluat olla 100% varma ja sillä selvä.

[/quote]

Tuo on ihan eri juttu, kun molemmat halusitte sitä ja samasta syystä. Sen sijaan se, että heittää ehdotuksen isyystestistä tuosta noin vaan, kertoo naiselle että häntä epäillään uskottomuudesta, vaikka kuinka yrittäisi perustella järkevästi.

Vierailija
37/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:34"]Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo asia heti vaimolle niin ehtii keskeyttää raskauden. Niin nimittäin itse tekisin jos minulla olisi tuommoinen"mies". En ikinä voisi luottaa tuommoisen jälkeen. Mitä jos vaimosi keksisi että pitää testata onko työkavereittesi lapset sinun tai naapurin? Ei siksi että epäilisi vaan ettei hänen ansaitsemistaan rahoista mene senttiäkään miehen äpärille.
[/quote]
En minäkään luottaisi naiseen, jos ei suostuisi testiin. Epäilyttäisi hyvinkin paljon, että ei kaikki ole niin kuin pitäisi...
[/quote]
En minäkään luottaisi mieheen joka ei todistaisi testillä ettei ole kaikkien työkavereiden ja naapureiden lasten isä. Huomaatko että vain mieleltään sairas ajattelee niin ettei luota?

Vierailija
38/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:48"]

Et pysty tekemään tuota loukkaamatta vaimoasi. Kannattaa varmaan alkaa katsoa jo omaa asuntoa, en minä ainakaan katselisi miestä, joka ei luota minuun.

[/quote]

Samalla logiikalla nainen ei luota minuun, jos sanon, että en epäile häntä mistään, mutta haluan silti isyystestin. Nainen epäilee, että oikeasti epäilen häntä jostain, vaikka näin ei ole.

Vähän kuin laskuvarjohyppäämään mennessä kaverisi sanoo, että tarkasti sinun laskuvarjosi ja kaikki oli ok. Ja vaikka luotat kaveriisi, haluat itse vielä varmistua, että kaikki on OK ja tarkistat oman laskuvarjosi. Tässä tilanteessa kukaan ei loukkaantuisi, miksi siis nainen ottaa mahdollisesti nokkiinsa minun tilanteessani?

AP
[/quote]

Koska epäilet hänen pettäneen. Jos et epäile hänen pettäneen, niin eikö se lapsi kaiken logiikan mukaan silloin ole sun? Kyllä vetäisin minäkin hetbeen juurineen nenään jos mun mies tulis jauhamaan, että ei usko mun pettäneen mutta silti isyystesti on saatava. Sehän on valehtelua päin naamaa.

Vierailija
39/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:19"]

Testit pakollisiksi. Ei tulisi näitä "kasvatin 8vuotta toisen miehen lasta omanani" paljastuksia

[/quote]

Kyllä pitäisi olla vakiokäytössä, eikä tarvitse odottaa lapsen syntymää, prenatal keinoja on monia nykyään.

Naistenklinikalla 90-luvulla silloisella sytogenetiikan labrassa työskentelvältä sain tietää että naisen toisesta  lapsesta noin viidennes (19% oli silloin) on muun kun "isän" siittämä, esikoisista muistaakseni 5% ja kolmannesta lapsesta 10%. Tämä on jo riittävä syy siihen että isyystesti pitäisi aina tehdä.

"Ei kun juuri meidän suhde on niin erikoinen, ei voisi ikinä juuri meille tapahtua" on lapsellista ajattelua.

Vierailija
40/162 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:30"]

Jos mun mies ois tollasia alkanut vaatimaan, niin ei ois tarvinnut lapsen tai vaimon perään kysellä. Aika paska luonne olet.

[/quote]

Koska olisi voinut selvitä, että olit käynyt vieraissa hedelmöityksen aikaan? Ei kukaan muuten tuohon noin reagoisi.

Ja haluan 100% varmuuden isyydestäni, koska maailmassa on varmasti miljoonia miehiä, jotka eivät ole koskaan epäilleet vaimonsa pettäneen, mutta kasvattavat silti jonkun toisen biologisia lapsia. Koskaan ei voi tietää. 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan