Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi KONDUKTÖÖRIT on usein niin leppoisia ja ystävällisiä?

Vierailija
11.07.2015 |

Kiitos heille. :) Harvoin näkee asiakaspalvelussa noin leppoisaa väkeä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että ne saa pillua ennen matkaa ;) Terv. Konduktöörin vaimo

Vierailija
22/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sellaisia linjoja on otettu jo käyttöön kaukomatkojen junissa, että matkustaja leimaa itse lippunsa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:59"]Mua kiinnostaa tuo ammatti, mutta pelkään että se tulee tulevaisuudessa katoamaan :(
[/quote]
Miksi tulisi? Miten liput sitten tarkastettaisiin?
[/quote]

Ei kai ne konduktöörit yleensä lippuja tarkasta.

Vierailija
24/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:59"]Mua kiinnostaa tuo ammatti, mutta pelkään että se tulee tulevaisuudessa katoamaan :(
[/quote]
Miksi tulisi? Miten liput sitten tarkastettaisiin?
[/quote]

Ei kai ne konduktöörit yleensä lippuja tarkasta.
[/quote]
Oletko KOSKAAN matkustanut kaukojunissa? :DD

Vierailija
25/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat konnarit ❤

Vierailija
26/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana opiskelijana tuli pari kertaa törmättyä tosi törkeään konnariin. Nykyään ovat kyllä aika neutraaleja, varmaan ikäni vaikuttaa. Aika moni tyly konnari on jäänyt viimevuosina eläkkeelle, nuoremmat ovat kaikki olleet ok.

Vierailija
27/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki-Tre-välillä on toisinaan yksi hot silmälasipäinen konnari. Häntä on kiva salaa tuijottaa ja hän on niin ystävällinen ⌒.⌒

Vierailija
28/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:36"]Hyvä palkka!
[/quote]
Mikä on palkka? Löytyykö av:lta konnaria vastaamaan?

Vierailija
29/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:40"]Kyllähän sellaisia linjoja on otettu jo käyttöön kaukomatkojen junissa, että matkustaja leimaa itse lippunsa...
[/quote]
En ole kuullut :o

Vierailija
30/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤❤❤

Vierailija
31/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ihmettelee noita lehtijuttuja, sillä olen vierestä seurannut tilannetta, että konnari joustaa. Yksi ulkomaalainen oli katsonut netistä hinnan ja ei tajunnut, että junassa maksaa enemmän. Joku vieressä tulkkasi, tyypiltä puuttui ihan vaan euron verran rahaa. Konnari jousti ja laittoi lipun seuraavalta asemalta, näin kaveri sai lippunsa ja pääsi eteenpäin, sekä lisäksi konnari antoi tulkkina toimineelle kahvilipun. Koko ajan oli ystävällinen. Kaikki eivät ihan leppoisia ole, mutta töykeää  en ole tavannut koskaan. Kerran konnari kävi kuumana, kun ovi tupakoitsijoiden takia meni jumiin, mutta silloinkin oli muille ystävällinen ja vain näille aiheuttajille aiheesta vihainen. 

Vierailija
32/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 04:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:40"]Kyllähän sellaisia linjoja on otettu jo käyttöön kaukomatkojen junissa, että matkustaja leimaa itse lippunsa... [/quote] En ole kuullut :o

[/quote]

Olen lukenut lehdistä, että on tulossa, mutta en ole kuullut että vielä olisi, eikä omalle kohdalle tai kenenkään tutun kohdalle ainakaan sattunut. 

Vierailija
33/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:56"]Mun kimppuun tuli 4! konduktööriä ja.kiukkuisesti väitti mun matkustavan liputta. Pelottava kokemus. Järkyttyneenä vedin leimatun lippuni esiin ja näytin. Eivät pyytäneet edes anteeksi. . Eli eivät kaikki ole mukavia. [/quote] Hahhaa! :D Pitkänmatkan junissa olen nähnyt kerrallaan olevan vain 2 konnaria, ei todellakaan neljää!

[/quote]

No et tietenkään näe, koska eihän ne peräkkäin kierrä, vaan eri suuntiin. Ruuhka-aikaan on pisimmissä junissa neljä, esim. Oulu-Rovaniemi suosituimmissa viikonloppuisin on toistakymmentä vaunua, ei kaksi sitä ehdi kiertää. 

Vierailija
34/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 06:53"]Kyllä sitä ihmettelee noita lehtijuttuja, sillä olen vierestä seurannut tilannetta, että konnari joustaa. Yksi ulkomaalainen oli katsonut netistä hinnan ja ei tajunnut, että junassa maksaa enemmän. Joku vieressä tulkkasi, tyypiltä puuttui ihan vaan euron verran rahaa. Konnari jousti ja laittoi lipun seuraavalta asemalta, näin kaveri sai lippunsa ja pääsi eteenpäin, sekä lisäksi konnari antoi tulkkina toimineelle kahvilipun. Koko ajan oli ystävällinen. Kaikki eivät ihan leppoisia ole, mutta töykeää  en ole tavannut koskaan. Kerran konnari kävi kuumana, kun ovi tupakoitsijoiden takia meni jumiin, mutta silloinkin oli muille ystävällinen ja vain näille aiheuttajille aiheesta vihainen. 
[/quote]
Mäkin oon sivusta kuullut useita tilanteita joissa on joustettu mutta olipa myö kerran noin 50-vuotias naiskonnari joka meinasi poistaa iäkkäämmän naismatkustajan junasta kun häneltä puuttui 30 senttiä hintojen nousun vuoksi. Itse sitten tarjosin tuon 30 senttiä mutta kyllä mahtoi olla mahdottoman huono päivä konduktöörillä kun ei yhtään joustonhalua löytynyt.

Vierailija
35/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 06:53"]Kyllä sitä ihmettelee noita lehtijuttuja, sillä olen vierestä seurannut tilannetta, että konnari joustaa. Yksi ulkomaalainen oli katsonut netistä hinnan ja ei tajunnut, että junassa maksaa enemmän. Joku vieressä tulkkasi, tyypiltä puuttui ihan vaan euron verran rahaa. Konnari jousti ja laittoi lipun seuraavalta asemalta, näin kaveri sai lippunsa ja pääsi eteenpäin, sekä lisäksi konnari antoi tulkkina toimineelle kahvilipun. Koko ajan oli ystävällinen. Kaikki eivät ihan leppoisia ole, mutta töykeää  en ole tavannut koskaan. Kerran konnari kävi kuumana, kun ovi tupakoitsijoiden takia meni jumiin, mutta silloinkin oli muille ystävällinen ja vain näille aiheuttajille aiheesta vihainen.  [/quote] Mäkin oon sivusta kuullut useita tilanteita joissa on joustettu mutta olipa myö kerran noin 50-vuotias naiskonnari joka meinasi poistaa iäkkäämmän naismatkustajan junasta kun häneltä puuttui 30 senttiä hintojen nousun vuoksi. Itse sitten tarjosin tuon 30 senttiä mutta kyllä mahtoi olla mahdottoman huono päivä konduktöörillä kun ei yhtään joustonhalua löytynyt.

[/quote]

Varmaan osa on arkoja ja alusa byrokraattisia, kokeneet joustavat. Tuossakin tapauksessa olisi löytynyt kanssamatkustajilta rahaa, mutta konnari teki tuon päätöksen, että helpompi näin. Tarkastajat tai heidän pelko varmaan saa nipottamaan enemmän. Monesti on tosiaan on niin, että kun kerran on mennyt, sitä luulee että seuraavalla kerralla on sama hinta, eli junien hinnoittelu on nykyisin täysin villi ja se menee ajankohdan ja suosituimmuuden mukaan. Vanhat ihmiset useinkin junassa tätä ihmettelevät, että miten se aamulla oli halvempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi