Käytöstavat
Minkä ihmeen takia kaikki minun aloitukseni poistetaan? On se ihme ja kumma, että kukaan ei saisi nostaa esille ihmisten törkykäytöstä toisia ihmisiä kohtaan.
Olen käyttänyt vain Viivi Pumpasta esimerkkinä. Ihan sama ongelma koskee luonnollisesti kaikkia muitakin julkimoita.
Näkyy olevan tälläkin sivustolla meininki sen kaltainen, että silmätikuksi joutuu se, joka yrittää nostaa esille toisten asiatonta ja loukkaavaa puhetta jostakin tietystä ihmisestä. Mielipide ei tarkoita, että saa loukata ja solvata toisia henkilöön menevästi ihan miten sattuu.
Kertoo ihmisistä paljon se, että kaikki törkypuheet kuitataan "mielipiteinä." Se ei ole mikään mielipide, jos käyttää toisista halveeraavaa ja ala-arvoista kieltä tyyliin "amisääliö", "ihan kauhee pissis koko lyyli" tai vaikkapa "Kamala ihminen koko muija tai jätkä." Tuo on ihan pelkkää joutavaa ja turhaa halveeraamista ja mustamaalaamista, josta on aito mielipide niin kaukana kuin vaan ikinä voi olla.
Tuollaisia asiattomuuksia toisista kirjoittavien daijujen olisi syytä mennä itseensä ja ottaa peili käteen. Tuollaisiin törkeyksiin on syyllinen aina vain ja ainoastaan sanoja itse, ei sanomisen kohde. Miten kenenkään moraali ylipäätään sallii kirjoittaa toisista ihmisistä tuollaista skeidaa julkisella somepalstalla?
Se, joka alentuu käyttämään toisesta ihmisestä nimitystä "amisääliö", on itse ihan täysi amisääliö ja ala-arvoinen molopää, joka ei älyä mistään mitään. Miten kukaan kehtaa käyttää toisesta ihmisestä tuollaista nimitystä? Miten häneen moraalinsa sallii sellaisen?
Kommentit (2)
2. kirje Timoteukselle neljäs luku KR-1992
3Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. 4He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.
Pitäisi vain taputella kiusaajia ja pilkkaajia päälaelle, että hyvä hyvä. Jos joku sanoo heille jotakin vastaan, että pitäisi muuttaa käytöstä paremmaksi, niin siitähän vasta hirveä sota syntyy, kun heitä raasuja haukutaan.
Oletko Viivi Pumpanen -hullu?