Miksi KONDUKTÖÖRIT on usein niin leppoisia ja ystävällisiä?
Kiitos heille. :) Harvoin näkee asiakaspalvelussa noin leppoisaa väkeä.
Kommentit (35)
Se on peruja Esa Pakarisen näyttelemän lupsakan konnarin luomasta kulttuurista
Siksi koska konnariksi on nykyään äärettömän vaikea päästä (vain noin 2% hakijoista otetaan koulutukseen), jolloin VR:n on varaa valita vain täydelliset yksilöt.
Joo, mukavaa väkeä ovat. Siinä ammatissa on kyllä hyvä olla lehmän hermot, kun on näitä lumitsunameja ym., jotka aiheuttaa myöhästymisiä ja matkustajien kiukkuisuutta.
Siksi, että sulla on aina lippu ostettuna...
Mun kimppuun tuli 4! konduktööriä ja.kiukkuisesti väitti mun matkustavan liputta. Pelottava kokemus. Järkyttyneenä vedin leimatun lippuni esiin ja näytin. Eivät pyytäneet edes anteeksi.
.
Eli eivät kaikki ole mukavia.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:51"]
Joo, mukavaa väkeä ovat. Siinä ammatissa on kyllä hyvä olla lehmän hermot, kun on näitä lumitsunameja ym., jotka aiheuttaa myöhästymisiä ja matkustajien kiukkuisuutta.
[/quote]
Pitkään yritin hahmottaa millainen typykkä mahtaa olla "lumitsu nami"... varmaan joku japanilaisesta mangasta tykkäävä nuorisokulttuuri joka pukeutuu liian lyhyisiin hamosiin eikä maksa lippuaan...
:D
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:56"]
Mun kimppuun tuli 4! konduktööriä ja.kiukkuisesti väitti mun matkustavan liputta. Pelottava kokemus. Järkyttyneenä vedin leimatun lippuni esiin ja näytin. Eivät pyytäneet edes anteeksi. . Eli eivät kaikki ole mukavia.
[/quote]
Ihan noin vain hyökkäsivät kimppuun? Jätätköhän nyt jotakin kertomatta?
Mua kiinnostaa tuo ammatti, mutta pelkään että se tulee tulevaisuudessa katoamaan :(
Kyllä veturimies on sentään jotain!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:59"]Mua kiinnostaa tuo ammatti, mutta pelkään että se tulee tulevaisuudessa katoamaan :(
[/quote]
Miksi tulisi? Miten liput sitten tarkastettaisiin?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:56"]Mun kimppuun tuli 4! konduktööriä ja.kiukkuisesti väitti mun matkustavan liputta. Pelottava kokemus. Järkyttyneenä vedin leimatun lippuni esiin ja näytin. Eivät pyytäneet edes anteeksi.
.
Eli eivät kaikki ole mukavia.
[/quote]
Hahhaa! :D Pitkänmatkan junissa olen nähnyt kerrallaan olevan vain 2 konnaria, ei todellakaan neljää!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:59"]
Mua kiinnostaa tuo ammatti, mutta pelkään että se tulee tulevaisuudessa katoamaan :(
[/quote]
Tuskin se kaikista junista ihan heti on katoamassa. Varsinkin pitkissä kaukojunissa on kyllä aivan pakko olla joku muukin kuin veturinkuljettaja ja mahdollisesti ravintolavaunun junaemäntä.
Yhden yksikön kiskobussijunista konduktöörit ovat toki jo kadonneet ja katoamiseen HSL-alueen lähijunista ei varmaankaan montaa vuotta mene.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:04"]
Hahhaa! :D Pitkänmatkan junissa olen nähnyt kerrallaan olevan vain 2 konnaria, ei todellakaan neljää!
[/quote]
Jos junassa on yli tuhat matkustajaa ja esim. 14 vaunua niin kyllä siellä on vähän enemmän kuin 2 konduktööriä.
En jätä mitään kertomatta! Vakuutan, että minussa ei ollut mitään aihetta epäillä vilppiä enkä koskaan ole ollut liputta.
.
Olin tavallinen DI-opiskelija matkalla Turusta Helsinkiin ja yksin.
.
Sanoivat, että nyt me sen saimme ja alkoivat räyhätä.
.
Se, ettei pyydetty anteeksi harmittaa vieläkin.
.
4:n konnarin piinaama.
Kaikkiin ammatteihin mahtuu mätiä munia. Nuo 4 on niitä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:16"]En jätä mitään kertomatta! Vakuutan, että minussa ei ollut mitään aihetta epäillä vilppiä enkä koskaan ole ollut liputta.
.
Olin tavallinen DI-opiskelija matkalla Turusta Helsinkiin ja yksin.
.
Sanoivat, että nyt me sen saimme ja alkoivat räyhätä.
.
Se, ettei pyydetty anteeksi harmittaa vieläkin.
.
4:n konnarin piinaama.
[/quote]
Kuulostaa oudolta, sekoittivat sitten johonkin toiseen, kun tuntomerkit täsmäsi. Vaikka silti epäilen provoksi...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:30"]Itse pelkään niitä.
[/quote]
Ostaisit sen lipun joskus...
Se on kyllä ihan totta. Matkustan junalla töihin 5x/viikko ja ainoastaan yhteen nyrpeään konnariin olen törmännyt.