Ahdistaako sinua Ukrainan tilanne?
Minua alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ukrainalaisten viattomien siviilien puolesta.
Mielessäni käy myös, mitä Putin suunnitelee Suomen suhteen ? 🤔
Kommentit (849)
Oli pelottava ukko kun puhui ennen hyökkäystä!
Ei, mutta se voi ahdistaakin kun Ukrainan jälkeen on vuorossa Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään "kun" - taidat tuntua haluavan hyökkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista. Suren sitä että nuoria miehiä teurastetaan turhan takia.
Enemmän sodissa siviilejä teurastetaan.
Venäjä on tehnyt Suomessa maan haltuunottoa edistäviä toimia, ympäri Suomea on ostettu kiinteistöjä strategisista paikoista.
Venäjällä on luotu kuvaa Suomen muodostamasta uhasta, mm. harjoittelivat Pietarin puolustamista Suomen hyökkäystä vastaan.
On todellakin ahdistavaa, että ydinaseita omaava suurvalta sloittaa avoimen sodan Euroopassa.
Merkittävä oli myös Putinin ajama sotilsdoktriinin muutos vuosia sitten. Venäjä voi sen mukaan käyttää ydinaseita ensimmäisenä ja ennaltaehkäisevästi.
Nyt Putin uhkasi Ukrainaa mahdollisesti auttavia ydinaseilla.
Käsittämätöntä, jos joku voi suhtautua Venäjään, kuten Lähi-Idän valtioihin.
No, ei. En tiedä missä pahvilaatikossa ihmiset on eläneet. Siellähän on sodittu viimeiset 8 vuotta.
Assburger kirjoitti:
Venäjä on tehnyt Suomessa maan haltuunottoa edistäviä toimia, ympäri Suomea on ostettu kiinteistöjä strategisista paikoista.
Venäjällä on luotu kuvaa Suomen muodostamasta uhasta, mm. harjoittelivat Pietarin puolustamista Suomen hyökkäystä vastaan.
On todellakin ahdistavaa, että ydinaseita omaava suurvalta sloittaa avoimen sodan Euroopassa.
Merkittävä oli myös Putinin ajama sotilsdoktriinin muutos vuosia sitten. Venäjä voi sen mukaan käyttää ydinaseita ensimmäisenä ja ennaltaehkäisevästi.
Nyt Putin uhkasi Ukrainaa mahdollisesti auttavia ydinaseilla.
Käsittämätöntä, jos joku voi suhtautua Venäjään, kuten Lähi-Idän valtioihin.
Suomi olisi vallattu 72 tunnissa.
Uskoivathan Ukrainalaisetkin viimeiseen asti ettei Venäjä hyökkää, vaikka rajalle koottiin koko ajan lisää tankkeja ja sotilaita. Putin on menettänyt järkensä, todellisuus harhautunut ja mikään rajanaapuri ei voi enää elää lintukodossa.
Vierailija kirjoitti:
No, ei. En tiedä missä pahvilaatikossa ihmiset on eläneet. Siellähän on sodittu viimeiset 8 vuotta.
Sodittu on separistialueilla, ei Kiovan keskustassa. Hieman eri asia.
Syyllisiä ovat vain näiden maiden johtajat, eivät kansalaiset. En ole ahdistunut. Huolissani kyllä. Miksi uhrataan viattomia ihmisiä.
Ukrainan jälkeen Putin aattelee että olipas helppoa, otetaanpa tosta vielä suomi ja ruotsikin.
Minua ei ahdista. Miksi murehtisin asioita, joille en voi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin lamaantunut. Pahin uutinen, jonka olen elämässäni kuullut.
No, ei sulta ole sitten tainnut koskaan talo pallaa.
Tai kuulossasi on vikaa
Ukrainan tilanne ei nyt ahdista, mutta enemmän tässä huolestuttaa, että mitä se sekopää keksii seuraavaksi.
Ei ahdista pätkääkään.
Murehdit ja ahdistun sitten, kun siihen oikeasti on aihetta eli sitten kun Suomeen oikeasti kohdistuu uhka.
Ja mitä minä pieni ihminen tälle maailman tilanteelle mitään voi.
En lähde median pelotteluun mukaan vaan käytän omaa järkeäni.
Ei ahdista, mutta surullinen olen. Aamulla kun heräsin ja muistin, mikä tilanne on, niin kyynel kihosi silmäkulmaan.
Ahdistaa.
Ongelma on Venäjän harhainen ja suuruudenhullu presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään "kun" - taidat tuntua haluavan hyökkäystä.
Siis oman ajatuksen ja mielipiteen kirjoittaminen ei ole sallittua? Ei kukaan halua minkäänlaista hyökkäystä. Mistä me tiedämme, mitä suuruudenhullun Venäjän presidentin päässä liikkuu, ei ainakaan järki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ahdistaa ja mietin, että onko Suomi seuraavana. Pelkään sitäkin, että tuleeko tästä vielä maailmansota. Jos tulee, niin se on sitten tämän planeetan elämän loppu, koska siinä otetaan ydinaseet käyttöön.
Ei tule maailmansotaa, koska tässä on vain kaksi osapuolta, Venäjä ja Ukraina, jonka puolella koko länsi on. Ei ole mitään epäselviä tai selviä liittoutumia kuten aiemmissa maailmansodissa.
Tottakai ahdistaa niin kauan kun Suomi ei kuulu Natoon ja Venäjä on naapurimaa.
Kansalaisaloite Suomi Natoon käynnissä. Äänestä Suomi pian Natoon.