Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako sinua Ukrainan tilanne?

Vierailija
23.02.2022 |

Minua alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ukrainalaisten viattomien siviilien puolesta.
Mielessäni käy myös, mitä Putin suunnitelee Suomen suhteen ? 🤔

Kommentit (849)

Vierailija
841/849 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sota Suomessa ahdistaa, niin on syytä nyt ahdistaa. Venäjän hyökkäys Suomeen on realismia.

Tässä hyvä esimerkki viestistä, joka palvelee lähinnä vain totuuden sekoittamista ja disinformaation luomista. ”Venäjän hyökkäys Suomeen on realismia” - jos tarkoitat, että hyökkäys on tosiasia, niin näin ei ole. Jos haluat sanoa, että ei ole epärealistista, että Venäjä voisi joskus hyökätä Suomeen, niin muotoile viestisi vähän paremmin.

epärealismia mielestäni on se että putte uhkailee sanktioilla suurin piirtein kaikkia rajanaapureitaan ellei nämä suostu kaikkiin hänen vaatimuksiinsa(mm.krim)ai niin eihän sielläpäin putte ole ollut sota retkellä ja nyt ylimitoitettu sotaharjoitus maa ym.määräysvallalla ukrainaan joka on ollut itsenäinen maa...arvaamaton..nopea karate mies iskee kun tietää että vastapuolen olevan avoin mieluusti raukkis iskee suoraan iskut heikompiin stalin-hitu opiston mies...

Vierailija
842/849 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ahdistaa. Samalla ymmärtää ukrainalaisten tuskan, kun miehet siirtyvät sotimaan ja naiset lapsineen lähtevät pakoon. Ymmärtää myös millaisia uhrauksia suomalaiset naiset ovat tehneet sotien aikana, kun nuoret pojat ja aviomiehet ovat lähteneet rintamalle. Itse kyllä pistäisin pojan ja miehen autoon ja pakoon  mahdollisimman kauas. Parempi paossa kuin kuolleena."

Kai sä tajuat, että jos ukkos lähtee pakoon, niin Suomeen ei ole sitten enää asiaa, mikäli maa säilyy itsenäisenä. Olisitte hylkiöitä, jos palaisitte, jos edes saisitte palata. Varmasti kaikki tietäisi, että ukkos ei osallistunut, sana leviäisi ja ikuinen stigma. Eri juttu, jos miehellä jokin painava syy, ettei osallistu. Perhe ei ole sellainen syy. Sen mä ymmärrän jotenkin, että jos naisella on pieni lapsi, jota ei saa hoitoon isovanhemmille, mutta kyllä naisistakin sodassa on suuri apu noin muuten. Erittäin suuri hyöty. Ei sinne rintamalle kukaan halua ja varmasti pelottaisi ihan jokaista. Muillakin on perheitä ja paljon menetettävää ja silti rintamalle lähdetään. Ei se niin mene, että otetaan täältä rusinat pullasta, mutta sitten ei hoideta velvollisuuksiaan. Mä en ainakaan kehtaisi ja palata tänne muina miehinä sodan jälkeen. Olisin hylkiö perheestä huolimatta. 

Jep. Ja kyllä noita rintamakarkureita saattaisi joku käydä moikkaamassa siellä Epsanjan aurinkorannikollakin tms.

tuohon kouppaan nythän suomessa nuoria lähiidän miehiä jotka varmaan puolustavat suomea vai miten menee..puttelaanko palaavat polkupyörillä..mikä vakaamus on heillä paljo on ja osaavat sotia...hm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/849 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ahdistaa. Samalla ymmärtää ukrainalaisten tuskan, kun miehet siirtyvät sotimaan ja naiset lapsineen lähtevät pakoon. Ymmärtää myös millaisia uhrauksia suomalaiset naiset ovat tehneet sotien aikana, kun nuoret pojat ja aviomiehet ovat lähteneet rintamalle. Itse kyllä pistäisin pojan ja miehen autoon ja pakoon  mahdollisimman kauas. Parempi paossa kuin kuolleena."

Kai sä tajuat, että jos ukkos lähtee pakoon, niin Suomeen ei ole sitten enää asiaa, mikäli maa säilyy itsenäisenä. Olisitte hylkiöitä, jos palaisitte, jos edes saisitte palata. Varmasti kaikki tietäisi, että ukkos ei osallistunut, sana leviäisi ja ikuinen stigma. Eri juttu, jos miehellä jokin painava syy, ettei osallistu. Perhe ei ole sellainen syy. Sen mä ymmärrän jotenkin, että jos naisella on pieni lapsi, jota ei saa hoitoon isovanhemmille, mutta kyllä naisistakin sodassa on suuri apu noin muuten. Erittäin suuri hyöty. Ei sinne rintamalle kukaan halua ja varmasti pelottaisi ihan jokaista. Muillakin on perheitä ja paljon menetettävää ja silti rintamalle lähdetään. Ei se niin mene, että otetaan täältä rusinat pullasta, mutta sitten ei hoideta velvollisuuksiaan. Mä en ainakaan kehtaisi ja palata tänne muina miehinä sodan jälkeen. Olisin hylkiö perheestä huolimatta. 

Jep. Ja kyllä noita rintamakarkureita saattaisi joku käydä moikkaamassa siellä Epsanjan aurinkorannikollakin tms.

aurinko ranta keikka oli mielestäni moden trolli itseasiasiassa suomalaisissa on paljon näitä oman nahan pelastajia...toiset tekee työt ja kuolee ja toiset leuhkii jälkeenpäin heidän tekemistään uroteoista...sitte moni ei vaan halua palvella maata joka jatkuvasti luo paskaa niskaan sodan jälkeen stalin puhdistusten tavalla ns."etuoikeutetetut kunniaan"kuten neuvostovenäjällä...sotarikollisten joukoissa seisovat...isäimme maa ei merkitse kaikille samaa..kotimaahan kaikilla ei ole oikeutta kaikilla..

Vierailija
844/849 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ahdistaa. Odotan kivuliaana ei-kiireellistä leikkausta julkiselle puolelle. Kipua on kestänyt jo lokakuusta. Pelkään että "ei-kiirrellisiä" leikkauksia lykätään ja jatkan pelokkaana kivussa elämistä. Lisäksi pelkään samaa kuin moni muu täällä: että mies joutuu lähtee sotaan, minne saan lapseni ja vanhempani turvaan, miten voin toimia sodassa jos olen kipeä itse. Toivon että saan sen leikkauksen edes ennen kuin tänne hyökätään. Sitten voin mennä vaikka muonitukseen, sukan pesuun tai jos annetaan, ottaa aseen ja mennä ampumaan jostain tornista. Olen siis harrastanut ammuntaa, mutta en ole käynyt armeijaa enkä ole milloinkaan ampunut armeijan tasoisilla aseilla. Mutta kyllä ahdistaa, ja kyllä olen valmis puolustamaan isänmaata. Ahdistava tilanne kokonaisuudessaan.

mielestäni on turha huolehtia..leikkauksesta..muutama päivä sairaala pommitettu maantasalle...kenttäsairaala ehtii hoitaan vaan sotasairaat kuten pitääkin..konttien voi vielä ottaa monta käsikranaattia ..molotovia ja heittää tankkeihin ym...ei kannata huolehtia kuin siitä että kuollut vihollinen on aina voitto..partisaani toiminto...nyt olikin hyvä uutisfilmipätkä miten ukrainan kansa yhtenäisenä ajaa pois venäjäsotamobiilin..great!!great!!!muuten tämä on hyvä näyttö mitä kansainväliset yhteisöt eivät lakeineen pysty pysäyttämään puttea jo rajalle...antaa suomalaisille pohdinnan paikan..putte on nopea liikkeissään en usko että olis olla helsingissä ja olussa ens maanantaina jos haluaa...näin tekee ihan vaikka näytös sotaharjoituksena...ja tilanne sama kuin nyt ukrainassa..emme ole nato maa..vaikka olisimme ehkä se auta puten liikkeisiin mitenkään...alkaa hahmottua itselleni tämä kuvio...yössä yksin...

Vierailija
845/849 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervejärkinen ihminen, joka ei vouhkaa, hössötä, lietso paniikkia, hamstraa tai käyttäydy hysteerisesti on tämän palstan vakiotorvien mielestä aina Pietarin trolli. Oli kyse koronasta tms.

miksi ukrainan kansa ei saanut elää rauhassa miksi venäjä tuhosi tappaa ukrainalaisia surutta vuosikausia..aivankuin olis venäjän ihmisoikeus..mikään maa ei ole hyökännyt venäjälle vuosikymmeniin...ilman mitään sarviahampaita käsityskykyni ei tuota koko asiaa en ymmärrä...

Vierailija
846/849 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan kohtalo ja tavallisten ukrainalaisten kohtalo huolestuttavat. En kuitenkaan pidä kovin todennäköisenä, että Venäjä alkaisi uhata Suomea samalla tavalla. Sodalla voi kuitenkin olla muita haitallisia vaikutuksia suomalaisille.

Hyvä syy saada nostaa hintoja.

Vierailija
847/849 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Se on kaukana ja suhtaudun kaikkiin uutisointeihin suurella varauksella.

Vierailija
848/849 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murheella sotaa joutuu seuraamaan. Tuo ei ole sotaa vain törkeää terrorismia, jossa hyökkääjä häikäilemättömästi ilman hippustakaan ihmisyyttä jyrää alleen kaiken mitä irti saa.

Vierailija
849/849 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murheella sotaa joutuu seuraamaan. Tuo ei ole sotaa vain törkeää terrorismia, jossa hyökkääjä häikäilemättömästi ilman hippustakaan ihmisyyttä jyrää alleen kaiken mitä irti saa.

kannattaa katsoa NYT mtv3 ortodokseista...hyvää faktaa...