Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso on aina kotona, miten jaksatte?

Vierailija
23.02.2022 |

En ole varmasti ainoa, jonka puoliso on koronan takia työtön, etätöissä tms. Meillä puolison työt väheni koronan takia ja muutenkin pystyy kotoa tekemään töitä. Hänellä on olohuoneessa työpiste, ei ole nyt mahdollisuutta työhuoneeseen. Itse olen äitiyslomalla. Alkaa vaan tympiä toisen naaman katselu koko ajan, ikinä ei saa omaa rauhaa. Miestä ei tunnu varsinaisesti haittaavan yhdessäolo, haluaa usein tehdä ihan kaiken yhdessä, jopa työjuttunsa joskus, mitä en ymmärrä. Itse taas kaipaan etäisyyttä, että jaksaa kuunnella taas kumppania. Miten te muut ns. introvertit selviätte?

Kommentit (325)

Vierailija
161/325 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen omaan makkariini ja saan olla rauhassa. Miehellä on tv omassa huoneessaan, saa katsoa milloin vain urheilua, jota tulee joka tuutista.

Itse mieluummin luen.

Vierailija
162/325 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä haittaa. Mies on kaksi vuotta tehnyt töitä etänä, minä aloitin jatko-opinnot jotka olleet nyt etänä. Molemmat tehdään omia hommia omissa huoneissaan, yhdessä syödään lounas ja juodaan kahvit. Välillä ehditään lemmiskelläkin kun lapset ovat koulussa 😁 olemme introvertteja eikä meillä ole juuri muuta sosiaalista piiriä joten joskus jo se, että mies meneekin päiväksi toimistolle saa jo iltapäivästä kaipaamaan että tulisi jo kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/325 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ratkaisu on iso talo ja loma-asunto. Kun olen emotionaalisesti uupunut, vetäydyn omiin oloihini toiseen päähän taloa. Tai lähden loma-asunnolle Espanjaan. Vaikka olisin yksin, en voisi asua pienessä kerrostaloasunnossa, kaipaan tilaa ympärilleni aina ja kaikkialla.

Vierailija
164/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tuota ongelmaa, mutta mikä estää sanomasta sille kultamurulle, että nyt namunassukka se naama umpeen ja tee ite työsi, haluat olla rauhassa? Kommunikointia, aapee, ei sen kummempaa.

Olen joskus sanonut, mutta sai vastauksesi, että perheenjäsenten pitää auttaa toisiaan ja jos en auta, en tue häntä.

No, mutta sinähän olet äitiyslomalla!

Vierailija
165/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 neliötä ja kolme kerrosta. Voin olla omissa oloissani, jos siltä tuntuu. Tosin harvoin on tarvetta.

Meillä on 400 neliötä ja uima-allas.

Vierailija
166/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Matin munasta on kumi puhjennut, purukumilla me paikkaamme sen! 

Tättärää tyttityy, yyy.yyyy. yyyy...

http://www.reuni.eu/image/naked-women-butt-cracks-6.jpg

Vierailija
167/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tilanne siis että mieheltä on lapsi saatu ja mies muuttuu ärsyttäväksi joka ei tajua itse poistua

Vierailija
168/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 neliötä ja kolme kerrosta. Voin olla omissa oloissani, jos siltä tuntuu. Tosin harvoin on tarvetta.

Mies asuu altaassa?

Vierailija
169/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli hankalampaa kun lapsetkin olivat kotona kevään 2020. Nyt kun ollaan vaan miehen kanssa kahdestaan päivät niin aika leppoisastihan aika menee. Vaihdettiin kyllä välissä tuplasti isompaan asuntoon jossa on erillinen työhuone miehelleni joka istuu päivässä 8h etäpalavereissa puhuen. Tämä on helpottanut elämää paljon, oli tosi rasittavaa kuunnella sitä tauotonta puhetta ruokapöydän ääressä koko päivän.

Jäin hetki sitten äitiyslomalle ja jotenkin kummasti nyt on ollut taas hankalampaa. On ärsyttävää että toinen on kotona mutta kiinni töissänsä ja itse makaa täällä vatsa pystyssä vailla seuraa. Oli helpompaa kun oli oma työ pitämässä kiireisenä päivän ajan.

Vierailija
170/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksaa, 120 neliötä ja 4 lasta pyörii tässä lisäksi, joten yksin ei muutenkaan saisi olla kuin ulkoilemalla. Ihanaa kun on tarvittaessa hetken apuna. Ollut ihan parhaat viimeiset 2v molempien mielestä. Mieskin saanut kokea vauvavuoden kerrankin ihan kokonaan.

Toivon että sama tilanne pysyy mahdollisimman pitkään. Itse tosin joudun kohta töihin kodin ulkopuolelle.

Vierailija
171/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tuota ongelmaa, mutta mikä estää sanomasta sille kultamurulle, että nyt namunassukka se naama umpeen ja tee ite työsi, haluat olla rauhassa? Kommunikointia, aapee, ei sen kummempaa.

Olen joskus sanonut, mutta sai vastauksesi, että perheenjäsenten pitää auttaa toisiaan ja jos en auta, en tue häntä.

Oletko tosissasi? Tietääkö työnantaja, että hänellä on työntekijöitä, jotka eivät pysty töihinsä ilman vaimoaan? Ehkä sun kannattaisi hakea sinne töihin, ja mies hoitakoon lapsen.

Tulee ihan ex-mies mieleen; aloitti opiskelut työn ohella, kun minä olin viimeisilläni raskaana. Läksyt, esseet ym tehtiin yhdessä, kun osasin kuulemma paremmin... aikani autoin, mutta vauvan synnyttyä en enää ehtinyt, kun isompia lapsiakin olisi pitänyt auttaa läksyissä ym. Kun parkuva vauva käsivarrella kieltäydyin auttamasta, sain kuulla olevani surkea vaimo, huono äiti ja pska ihminen ylipäänsä. Aika pian loppui se suhde, koulunkäynnin lopputulemasta en tiedä.

Vierailija
172/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Vierailija
173/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 220 neliöä ja uima-allas. Puoliso tekee töitä omassa työhuoneessaan. Etätyöt ovat lähentäneet meitä entisestään monella tavalla.

Vierailija
174/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Kaksi vuotta ollut nyt putkeen kotona etätöissä eikä kuulemma aio enää ikinä muita tehdä kun on niin mukavaa. Hänellä ei ole juuri muuta sosiaalista elämää ja hän on lähes aina kotona. Meillä on yksi lapsi ja mietittiin toista, mutta monen asian summana päätettiin jättää yhteen lapsiluku. Yksi syy oli se etten kestäisi olla äitiyslomalla kun ukko on koko ajan kotona. Olen pyytänyt että jos joskus veisi tuon lapsen yhdeksi yöksi mukanansa jonnekin yhteiselle retkelle että saisin edes yhden ainoan kerran viiteen vuoteen olla yön yksin kotona mutta ei tunnu onnistuvan. Itse kyllä olen tarjonnut hänelle vaikka kuinka paljon aikaa itsekseen... ollaan matkailtu lapsen kanssa vaikka missä kotimaassa.

Nyt jo ärsyttää toisen naama ja jatkuva läsnäolo niin paljon että ero tulisi varmaan äitiysloman ekana kuukautena. Jos aikoo olla etätöissä koko elämänsä ja minun pitää se elämä jakaa hänen kanssaan en tiedä haluanko tehdä sitä kuinka kauan.

Vierailija
175/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme mieheni kanssa eläkepäiviä Teneriffalla. Ollaan vuorokaudet ympäriinsä yhdessä. Lenkkeillään paljon ja tehdään arkisia askareita. Tavataan ystäviä kahvittelun merkeissä. Tänään oli taas yksi ihana päivä.

Just näin on ihan parasta.<3

Vierailija
176/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan eläkkeellä ja kyllä välillä kiristää, puolin ja toisin. Työssä sai uutta virtaa työkavereista ja juttuseuraksi lounailla. Onneksi on kesämökki, jonne mies menee mielellään yksinäänkin. Voi sitä vapauden tunnetta kun saa koko kodin käyttöönsä, voi ruokailla missä tykkää, keksiä kivoja menoja ja vain olla omien ajatusten kanssa. Myös mies nauttii mökillä.

Vierailija
177/325 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso omakotitalo maalla. Ja kesämökki tunnin ajomatkan päässä. Ei ongelmaa.

Vierailija
178/325 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiristää hermoja. Ihana mies ja suunnitelma on kyllä maata samassa haudassa aikanaan. Mutta ei me menty naimisiin sillä ajatuksella, että ollaan 24/7 yhdessä. Tämä on ihan uutta. Matkustin ennen paljon työkseni. Silloin pystyi paljon helpommin pitämään yllä ihanteellista kuvaa omasta rakkaastaan ja katsomaan läpi sormien niitä ärsyttäviä pikku tapoja, joita hänellä on (kuten meillä kaikilla). Meillä mökki on vain kesäasuttava. Odotan kyllä kieltämättä, että lumet sulaisivat ja hän voisi lähteä sinne töihin. Itse olen hakenut töitä toisesta maasta. Muuttaisimme yhdessä vuoden päästä, mutta miten ihanaa olisi, jos voisin olla siellä vaikka viikon kuukaudesta ennen sitä. Jos meillä ei olisi vielä teini-ikäiset lapset, niin ihan tosissani ehdottaisin, että hankitaanko eri kämpät naapurista ja deittaillaan iltaisin. Haluaisin nähdä parhaat puolet hänestä.

Vierailija
179/325 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksaa, koska muita ihmiskontakteja on niin vähän. Pari vuotta sitten kaipasin valtavasti omaa aikaa, mutta enää en.

Etätyöt on parasta maailmassa!

Vierailija
180/325 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vain sinulla on ongelma ap. Miten meinasit jaksaa siippaasi vaikka seuraavat 50 vuotta, jos et nyt jaksa? Et taida rakastaa.

Mikä muuten estää sinua lähtemästä ulkoilemaan ja keksimään ihan omia asioita?

Tämä. Jo on ihmisillä ongelmat. Pitäiskö valita se puoliso kunnolla ja huolella sen sijaan että menee paineessa valitsemaan jonkun ja perustaa perheen koska kaikki muutkin, vain huomatakseen että ei vitsit, olenkin introvertti enkä kestä ketään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme