Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjien tulisi ottaa sekasyöjät huomioon tarjotessaan ruokaa

Vierailija
10.07.2015 |

Sekasyöjätkin ottavat kasvissyöjät huomioon ruokaa tarjotessaan, joten on oikein, että kasvissyöjät ottavat sekasyöjät huomioon ja tarjoavat myös lihaa.

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"]

Ihan mielenkiinnosta mitä kasvissyöjä tarjoaisit minulle ruoaksi jos tulisin kylään? Olen allerginen perunalle, porkkanalle, sellerille, palsternakalle, pavuille, herneille, omenoille, kiiwille, soijalle, valkopippurille, sinapille, currylle ja minulla on keliakia, maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi. 

[/quote]

Tattirisottoa valkoviinillä höystettynä tai keväällä parsarisottoa.

Kasvissosekeittoa ja itse tehtyjä gluteenittomia sämpylöitä.

Avokadopastaa gluteenittomasta pastasta.

Kasvispizzaa gluteenittomista jauhoista.

Sienillä, tomaatilla, kesäkurpitsalla ja riisillä täytettyjä paprikoita.

Noin esimerkiksi. :)

Vierailija
122/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta mulle tulee teistä palstan sekasyöjäriehujista mieleen jotkut possunpotkaa heiluttavat luolamiehet joiden on pakko saada lihaa 24/7. Tai siis, kai teillä on jotain sen lihan kanssa tarjolla? Syöttekö ikinä esim. sosekeittoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:41"]Eli jos tarjoan vaikka kasvissosekeittoa tuoreen leivän kera, niin pitää olla jotain lihaakin? Mitä ja miten? Neuvokaa kasvissyöjää. Paisti pöytään? [/quote] Jauheliha on helppo paistaa pannulla ja valmistaa siitä vaikka kastike pastalle.

[/quote]

Jauhelihakastike, johon on summittain heitetty suolaa ja pippuria (vai mitä siihen nyt kuuluukaan laittaa), saattaakin olla todellista herkkua myös lihansyöjälle. Minä yleensä maistan kokatessa miltä ruokani maistuu, mutta lihaa en voi kuvitellakaan maistavani, joten aika tuuripelillä siinä seilattaisiin. Lisäksi olen vegaani eettisistä syistä, enkä voisi mitenkään osallistua mihinkään niiin brutaaliin toimintaan kuin eläinten tehotuotannon ja tappamisen edistämiseen ostamalla jauhelihaa kaupasta. Meille on turha tulla lihaa vinkumaan, tässä talossa ei tarjoilla raatoja ruoaksi.

[/quote]

Ja ei todellakaan kasvissosekeiton kaveriksi pidä tehdä jauhelihaa ja spagettia, kuten tuo yksi kirjoitti. :D :D Kasvissosekeitto on riittävä ruoka.

Vierailija
124/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:04"]Jos tarjotaan pelkkää kasvisruokaa niin jätän syömättä. Aina voi tilata vaikka pizzan kotiinkuljetuksella.
[/quote]

Onneksi tuttavapiirissäni arvostetaan ruokaa ja osataan käyttäytyä. :)

Vierailija
125/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun syön jossain gazpachoa niin täytyykin pyytää sinne sekaan jauhelihaa, eihän tässä mitään pupuja olla!

Vierailija
126/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:07"]

C'mon. Onko täällä nyt yksikään kasvissyöjä kertonut olevansa valmis laittamaan liharuokaa vierailleen? "Kyllä meidän ruoat on aina kelvanneet" -perustelulla mennään, vaikka teitä varten isännät ja emännät joutuvat miettimään omat menut ja kokkaamaan omat ruoat.

Joo, ap ei ehkä tuonut viestiänsä esiin kovin asiallisesti, mutta miksi juuri kasvissyöjillä olisi oikeus syödä haluaamansa ruokaa, ja olla tekemättä muiden haluamaa ruokaa? Kyllä kaikki tuntemani sekasyöjät kunnioittavat kasvissyöjien ruokavaliota ja ottavat sen huomioon illanistujaisissa, vaikka muille vieraille olisikin tarjolla liharuokia.

[/quote]

Haloo. Ai miksi on oikeus? No siksi, että kasvissyöntiin liittyy usein _eettisiä_ perusteita, ei vain allergisia tai tykkään/en tykkää -perusteita. Jos on kasvissyöjä eettisistä syistä, ei luonnollisestikaan halua ostaa lihaa ja valmistaa sitä ruoaksi. Kai nyt sentään ymmärrät eron etiikan ja nirsouden välillä?

[/quote]

Miten _eettinen_ kasvissyöjä voi hyvillä mielin tarjota orjatyövoimalla kerätystä soijasta valmistettua soijarouhelasagnea? Eettisyyttä on näköjään monenlaista.

Vierailija
127/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:01"]En tiedä muista kasvissyöjistä, mutta minä en ainakaan osaa valmistaa lihasta mitään. En myöskään kehtaisi tarjota herkullisen itse valmistetun ruuan rinnalla mikrossa lämmitettyjä eineslihapullia tai leikkelehyllystä napattuja kinkkusiivuja.
[/quote]

Ihan yleinen taito, jota jo peruskoulussa opetetaan. Opettele.

Vierailija
128/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:37"]

C'mon. Onko täällä nyt yksikään kasvissyöjä kertonut olevansa valmis laittamaan liharuokaa vierailleen? "Kyllä meidän ruoat on aina kelvanneet" -perustelulla mennään, vaikka teitä varten isännät ja emännät joutuvat miettimään omat menut ja kokkaamaan omat ruoat.

Joo, ap ei ehkä tuonut viestiänsä esiin kovin asiallisesti, mutta miksi juuri kasvissyöjillä olisi oikeus syödä haluaamansa ruokaa, ja olla tekemättä muiden haluamaa ruokaa? Kyllä kaikki tuntemani sekasyöjät kunnioittavat kasvissyöjien ruokavaliota ja ottavat sen huomioon illanistujaisissa, vaikka muille vieraille olisikin tarjolla liharuokia.

[/quote]

Haloo. Ai miksi on oikeus? No siksi, että kasvissyöntiin liittyy usein _eettisiä_ perusteita, ei vain allergisia tai tykkään/en tykkää -perusteita. Jos on kasvissyöjä eettisistä syistä, ei luonnollisestikaan halua ostaa lihaa ja valmistaa sitä ruoaksi. Kai nyt sentään ymmärrät eron etiikan ja nirsouden välillä?

[/quote]

Miten _eettinen_ kasvissyöjä voi hyvillä mielin tarjota orjatyövoimalla kerätystä soijasta valmistettua soijarouhelasagnea? Eettisyyttä on näköjään monenlaista.

[/quote]

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että kaikki kasvissyöjät syövät soijaa? :)

Vierailija
129/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suurin osa siitä soijasta tosin syötetään niille sinun syömillesi eläimille...

Vierailija
130/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa siinä, että syön vegaaniperheessä vegaaniruokaa. Odottaisin kuitenkin, että he ottavat puolestaan huomioon sen, että ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsivänä en voi syödä esimerkiksi raakaruokaa ja seitania (joka on gluteenia) lainkaan. Myöskään viljaa, riisiä ja soijaa en voi syödä kahta päivää putkeen, kerta vielä menee. Ruokavalioni on lisäksi laktoositon ja lähes täysin maidoton. Eli aika vaikeaksi menee...

Vierailija
131/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:17"]

miten voi olla yhtäaikaa maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi?

[/quote]

Helposti. Nehän ovat ihan eri asioita.

Vierailija
132/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"]Ihan mielenkiinnosta mitä kasvissyöjä tarjoaisit minulle ruoaksi jos tulisin kylään? Olen allerginen perunalle, porkkanalle, sellerille, palsternakalle, pavuille, herneille, omenoille, kiiwille, soijalle, valkopippurille, sinapille, currylle ja minulla on keliakia, maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi. 
[/quote]
Kurkku-kesäkurpitsa-valkosipulisalaatti alkuruoaksi.
Bataatti-sipulimuhennosta ja korvasieniä, tomaatti-punasipuli-paprikasalsa sekä jälkkäriksi mansikoita ja mustikoita sokeri/likööriliemessä. Lasiin kevyt valkoviini (esim. valkoviinimarja-kuusenkerkkä) ja joku raparperishotti päälle.

Vierailija
133/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:01"]En tiedä muista kasvissyöjistä, mutta minä en ainakaan osaa valmistaa lihasta mitään. En myöskään kehtaisi tarjota herkullisen itse valmistetun ruuan rinnalla mikrossa lämmitettyjä eineslihapullia tai leikkelehyllystä napattuja kinkkusiivuja. [/quote] Ihan yleinen taito, jota jo peruskoulussa opetetaan. Opettele.

[/quote]

Joo kai köksäntunneilla joskus jotain liharuokaa tehtiin, en muista enää kun peruskoulusta on jo aikaa. Ruuanlaittoon liittyy aika olennaisesti maistaminen, ainakin amatöörikokilla, ja sitä taas en suostuisi tekemään.

Vierailija
134/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:01"]En tiedä muista kasvissyöjistä, mutta minä en ainakaan osaa valmistaa lihasta mitään. En myöskään kehtaisi tarjota herkullisen itse valmistetun ruuan rinnalla mikrossa lämmitettyjä eineslihapullia tai leikkelehyllystä napattuja kinkkusiivuja. [/quote] Ihan yleinen taito, jota jo peruskoulussa opetetaan. Opettele.

[/quote]

Joo kai köksäntunneilla joskus jotain liharuokaa tehtiin, en muista enää kun peruskoulusta on jo aikaa. Ruuanlaittoon liittyy aika olennaisesti maistaminen, ainakin amatöörikokilla, ja sitä taas en suostuisi tekemään.

[/quote]

Mikset? Muututko suolapatsaaksi?

Vierailija
135/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:01"]

En tiedä muista kasvissyöjistä, mutta minä en ainakaan osaa valmistaa lihasta mitään. En myöskään kehtaisi tarjota herkullisen itse valmistetun ruuan rinnalla mikrossa lämmitettyjä eineslihapullia tai leikkelehyllystä napattuja kinkkusiivuja.

[/quote]

No opettele. Et kai halua olla huono kokki? Googlesta ja blogeista löydät helposti ohjeita erilaisten liharuokien valmistukseen :)

Vierailija
136/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei haluaisi syödä minun tekemääni liharuokaa. Juurikin sen vuoksi, etten ole tehnyt vuosiin enkä ruuanlaittovaiheessa maistaisi sitä missään vaiheessa. En myöskään ymmärrä lihan paisto asteen päälle. Mikä medium? Musta sen pitää pinnasta olla ja sisältä umpi ruskea.

Ja kohteliaisuudesta lihan syöminen? Haluatko oksentavan ja ripuloivan vieraan kylään? Kylläpä kaikilla oli sitten mukavaa....

Vierailija
137/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:52"]

En näe ongelmaa siinä, että syön vegaaniperheessä vegaaniruokaa. Odottaisin kuitenkin, että he ottavat puolestaan huomioon sen, että ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsivänä en voi syödä esimerkiksi raakaruokaa ja seitania (joka on gluteenia) lainkaan. Myöskään viljaa, riisiä ja soijaa en voi syödä kahta päivää putkeen, kerta vielä menee. Ruokavalioni on lisäksi laktoositon ja lähes täysin maidoton. Eli aika vaikeaksi menee...

[/quote]

Uskoisinpa, että he ottaisivat nämä rajoitteet mielellään huomioon, kunhan toki kerrot niistä etukäteen ennen päivällisiä.

Vierailija
138/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:57"]

[/quote]

[/quote]

Mikset? Muututko suolapatsaaksi?

[/quote]

En halua sydä lihaa, en edes maistamisen verran. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
139/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista kasvissyöjistä, mutta minä en ainakaan osaa valmistaa lihasta mitään. En myöskään kehtaisi tarjota herkullisen itse valmistetun ruuan rinnalla mikrossa lämmitettyjä eineslihapullia tai leikkelehyllystä napattuja kinkkusiivuja.

[/quote]

No opettele. Et kai halua olla huono kokki? Googlesta ja blogeista löydät helposti ohjeita erilaisten liharuokien valmistukseen :)

[/quote]

Luuletko, että kaikki kasvissyöjät haluavat ostaa lihaa ja valmistaa siitä ruokaa? Väärä luulo. :)

Vierailija
140/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En opettele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä