Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjien tulisi ottaa sekasyöjät huomioon tarjotessaan ruokaa

Vierailija
10.07.2015 |

Sekasyöjätkin ottavat kasvissyöjät huomioon ruokaa tarjotessaan, joten on oikein, että kasvissyöjät ottavat sekasyöjät huomioon ja tarjoavat myös lihaa.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:21"] Eli heillä oikeus olla itsekkäitä mutta sekasyöjillä ei? Mikä tekee kasvissyöjistä parempia ihmisiä? Kun kerran on tarjolla muutakin kuin tehotuotantolihaa, milloin eläimen ei tarvitse kärsiä joutuakseen ihmisen ravinnoksi. Kaikkea sitä.

[/quote]

7 sivua jo ja edelleen sama laulu.
[/quote]

Mitenkä niin? Luettuani kaikki viestit, ei ole ollut puhetta muusta kuin tehotuotantoeläimistä ja kuinka ei niihin voi vilkaistakaan niiden kurjan elämän takia. Mutta kun kaiken lihan eteen ei olla eletty huonoa elämää pienessä kopissa. Että mikä se ongelma on ellei itsekkyys ja naurettava hienostelu?

Vierailija
102/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:21"] Eli heillä oikeus olla itsekkäitä mutta sekasyöjillä ei? Mikä tekee kasvissyöjistä parempia ihmisiä? Kun kerran on tarjolla muutakin kuin tehotuotantolihaa, milloin eläimen ei tarvitse kärsiä joutuakseen ihmisen ravinnoksi. Kaikkea sitä. [/quote] 7 sivua jo ja edelleen sama laulu. [/quote] Mitenkä niin? Luettuani kaikki viestit, ei ole ollut puhetta muusta kuin tehotuotantoeläimistä ja kuinka ei niihin voi vilkaistakaan niiden kurjan elämän takia. Mutta kun kaiken lihan eteen ei olla eletty huonoa elämää pienessä kopissa. Että mikä se ongelma on ellei itsekkyys ja naurettava hienostelu?

[/quote]

Itseasiassa monikin mun tuntema vegaani näkee esim. riistan syömisen eettisesti ihan menevänä juttuna, samoin esim. oman/naapurin tms. kanalasta haetut munat. Mutta jos kaikki söisivät näin tuotettua lihaa/muita eläinkunnan tuotteita tehotuotetun sijasta, ei lihaa riittäisi sekasyöjien nykyisiin tarpeisiin. Eli jos lihaa haluaa syödä, niin paras olisi syödä kasvispainotteisesti ja sitä riistaa yms. silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta. [/quote] Voi se joillain kaatuakin hetkeksi. Mulla on kaveri joka oli vuosia kasvissyöjä, sitten jostain syystä ajatteli kokeilla jos silloin tällöin söisi lihaa. Sai aivan karmeita mahakipuja alussa siitä lihasta.

[/quote]

Psykosomaattisia oireita. Suoliston bakteerikanta kyllä kehittyy hiilareiden ja proteiinien määrän mukaan, mutta ei osaa erotella onko se proteiini lihasta vai soijapavusta. Ihan samalla tavalla ja samassa prosessissa pilkkoutuvat molemmat.

[/quote]

Tuo on vähän turhan yksinkertainen tapa tarkastella asiaa. Lihansyönti lisää sapen eritystä ja kasvissyöjän suoliston bakteerit sietevät sappea huonosti, joten oireisiin on usein ihan todellinen syy. Tilanne kyllä korjautuu nopeasti, jo muutaman päivän lihansyönnin jälkeen sapenkestävät bakteerilajit ovat syrjäyttäneet entiset.

Vierailija
104/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:21"] Eli heillä oikeus olla itsekkäitä mutta sekasyöjillä ei? Mikä tekee kasvissyöjistä parempia ihmisiä? Kun kerran on tarjolla muutakin kuin tehotuotantolihaa, milloin eläimen ei tarvitse kärsiä joutuakseen ihmisen ravinnoksi. Kaikkea sitä. [/quote] 7 sivua jo ja edelleen sama laulu. [/quote] Mitenkä niin? Luettuani kaikki viestit, ei ole ollut puhetta muusta kuin tehotuotantoeläimistä ja kuinka ei niihin voi vilkaistakaan niiden kurjan elämän takia. Mutta kun kaiken lihan eteen ei olla eletty huonoa elämää pienessä kopissa. Että mikä se ongelma on ellei itsekkyys ja naurettava hienostelu?

[/quote]

Ongelma on se, ettei muuta osata kuin veisata tuota itsekkyysvirttä. Onko sekin itsekästä, ettei keliakiaa sairastava tarjoa muuta kuin gluteenitonta ruokaa? Tai maitoallerginen tarjoaa pelkkää maidotonta kaikille?

Vierailija
105/179 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:55"]

[/quote]

Ongelma on se, ettei muuta osata kuin veisata tuota itsekkyysvirttä. Onko sekin itsekästä, ettei keliakiaa sairastava tarjoa muuta kuin gluteenitonta ruokaa? Tai maitoallerginen tarjoaa pelkkää maidotonta kaikille?
[/quote]

No itseasiassa tätini koko perhe on keliaakikkoja ja tarjoaa kyllä vieraillensa gluteenista, pitäen omansa vain visusti erillään. Tuossa tilanteessa kyllä ymmärretävää vaikka olisikin gluteenitonta kun keliakia on niin herkkä ja vakava allergia. Mutta se kasvissyöjä ei kuole tai edes oirehdi muutenkuin mielellisesti vaikka käsittelisikin lihaa. Ihme perseilyä.
Ja ihan samallalailla koen itsekkääksi ja laiskaksi jos sekasyöjä ei viitsi paneutua kasvissyöjän ruokaan jos sellaisen vieraakseen kutsuu.

Vierailija
106/179 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti tiennyt, että sekasyöjät eivät voi ikinä syödä kasvisruokaa (ja että jopa ystävissäni on tällaisia). Pyysin jokin aikaa sitten ystäviäni syömään, ja halusin tehdä ruokaa mikä käy kaikille. Yksi ei syö muuta lihaa kuin kalaa, yksit aas on allerginen kalalle, yhdellä keliakia ja laktoosi-intoleranssi, yksi ei vain tykkää paprikasta.
Tein sitten kasviscurrya (käytin kookosmaitoa), riisiä, uunissa paistettuja munakoisoja pähkinätäytteellä ja salaattia. Leipää olin ostanut kaupasta (tavallista ja gluteenitonta). Ainut, jolle ruoka kelpasi hyvin, oli se joka ei syö kalan lisäksi mitään lihaa. Muut ihmettelivät, että mistä lähtien minä olen ollut kasvissyöjä. Söivät vain todella vähän, lähinnä sitä leipää ja salaattia. En taida kutsua tätä porukkaa toista kertaa syömään:/ (että terveisiä vaan, jos tunnistatte nuo karmeat kasvispöperöt!:D)
T. sekasyöjä

Vierailija
107/179 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 02:38"] No itseasiassa tätini koko perhe on keliaakikkoja ja tarjoaa kyllä vieraillensa gluteenista, pitäen omansa vain visusti erillään. Tuossa tilanteessa kyllä ymmärretävää vaikka olisikin gluteenitonta kun keliakia on niin herkkä ja vakava allergia. Mutta se kasvissyöjä ei kuole tai edes oirehdi muutenkuin mielellisesti vaikka käsittelisikin lihaa. Ihme perseilyä. Ja ihan samallalailla koen itsekkääksi ja laiskaksi jos sekasyöjä ei viitsi paneutua kasvissyöjän ruokaan jos sellaisen vieraakseen kutsuu.

[/quote]

Ainoa syy, miksi voisin kuvitella jonkun keliaakikon laittavan vierailleen erikseen gluteiinillista ruokaa on hinta. 

Ei siinä ole mistään perseilystä kyse, vaan maalaisjärjestä. Järkevintä on koota se ateria niistä aineksista jotka sopivat kaikille. 

Tosissasiko ehdotat, että jos itse sekasyöjänä kutsun syömään vegaanin, laktoosi-intoleranssista kärsivän pescovegetaristin, lakto-ovo-vegetaristin ja keliaakikon, niin paistan itselleni pihvin, yhdelle kuhaa, toiselle kasvispihvejä ja kolmannelle munakkaan ja kahviiin on kauramaitoa, laktoositonta maitoa ja tavallista maitoa ja tietysti sivussa leivät ja leivonnaiset gluteenilla ja ilman?

Älä nyt viitsi. Jokainen täysipäinen alkaa miettiä niitä yhteisiä tekijöitä.  Ainakin suurimman osan tarjottavista pitäisi sopia kaikille. 

Sekasyöjä ei tarvitse joka aterialla lihaa eikä myöskään ole allerginen kasviksille. Päinvastoin sekasyönnin etuna on se, että voi syödä mitä vaan. Helppo vieras, kaikki käy. Tuollainen "yhyhyhyy kyllä se kasvissyöjä nyt voi mulle pihvin paistaa" on säälittävää ja lapsellista pelleilyä. Eri asia jos olisi puhe puhtaasti lihansyöjästä, joka ei kasviksia voisi syödä ollenkaan.

Argumenttisi on oikeasti samaa tasoa, kuin joku kiukuttelesi kun aina ei tehdä hänelle erikseen hänen lempiruokaansa. "Kaveri kehtasi tarjota minulle samaa burgundinpataa kuin muillekin, vaikka tietää ihan hyvin että tykkään enemmän karjalanpaistista! Itsekäs ja laiska paska!" Noloa.

Vierailija
108/179 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole.
[/quote]

Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä?
Niinpä...
[/quote]

Se eläin kuolee.
[/quote]

Et osaa vastata selkeään kysymykseen?
Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen?
[/quote]
Lihansyönti aiheuttaa sairauksia, kuten syöpä, korkea kolesteroli. Yksi annos ei yleensä tapa, kuten ei yksi savukekaan. Ei tupakointi tai lihansyönti silti terveydellisesti perusteltuja ole.
[/quote]

Kyllä liha on ihmiselle terveellistä, kun siitä saa tärkeitä ravintoaineita. Tosin se määrä mitä monet syövät, ei ole terveellistä.

Vierailija
109/179 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku ei saisi lihasta maittavaa. Itse olen allerginen kalalle, mutta teen usein kalaruokia ja ilmeisesti ihan hyvää, kun kaikki ottavat lisääkin.

Vierailija
111/179 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Et osaa vastata selkeään kysymykseen? Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen? [/quote] Lihansyönti aiheuttaa sairauksia, kuten syöpä, korkea kolesteroli. Yksi annos ei yleensä tapa, kuten ei yksi savukekaan. Ei tupakointi tai lihansyönti silti terveydellisesti perusteltuja ole. [/quote] Kyllä liha on ihmiselle terveellistä, kun siitä saa tärkeitä ravintoaineita. Tosin se määrä mitä monet syövät, ei ole terveellistä.

[/quote]

Suomalaiset kiskovat lihaa aivan liikaa, joten lienee jotakuinkin varmaa, että kaikille näille "kasvissyöjän on laitettava MINULLE lihaa, kun tulee kylään" -huutelijoiden tekisi todella hyvää nauttia edes sen vierailun aikana kasvisruokaa...

Vierailija
112/179 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Et osaa vastata selkeään kysymykseen? Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen? [/quote] Lihansyönti aiheuttaa sairauksia, kuten syöpä, korkea kolesteroli. Yksi annos ei yleensä tapa, kuten ei yksi savukekaan. Ei tupakointi tai lihansyönti silti terveydellisesti perusteltuja ole. [/quote] Kyllä liha on ihmiselle terveellistä, kun siitä saa tärkeitä ravintoaineita. Tosin se määrä mitä monet syövät, ei ole terveellistä.

[/quote]

Suomalaiset kiskovat lihaa aivan liikaa, joten lienee jotakuinkin varmaa, että kaikille näille "kasvissyöjän on laitettava MINULLE lihaa, kun tulee kylään" -huutelijoiden tekisi todella hyvää nauttia edes sen vierailun aikana kasvisruokaa...
[/quote]

No tästä olen samaa mieltä.

Vierailija
113/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen sekasyöjä pystyy syömään kasvisruokaa, mutta allergiat ja sairaudet pitäisi kyllä myös jokaisen kasvissyöjänkin huomioida vieraidensa suhteen. Meidän ystäväpiirimme kasvissyöjät ovat erittäin haluttomia tarjoamaan mitään muuta kuin itselleen sopivaa ruokaa edes sairauksien edessä. Tämä on minusta käsittämätöntä siksi, että me sekasyöjät yritämme parhaamme mukaan valmistaa jotain syötävää kasvissyöjille. Tästäkin tosin olen saanut palautetta, kun ateria ei kuulemma ollut kovin ravitseva kokonaisuus. En ole mikään superkokki, ja kuitenkin kasvissyöjät saivat vatsansa täyteen (tarjolla oli halloumi-vihannestäytteisiä pitaleipiä ja itse koottavaa salaattia seuraavista aineista (kolmea erilaista salaatinlehteä, kurkkua, tomaattia, vesimelonia, pähkinöitä, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia ja näitä sai laittaa myös täytteeksi pitaleipään).

Sen sijaan kun kokoonnuimme kasvissyöjien kotiin, niin minulle oli tarjolla pelkästään salaatinlehtiä, samoin ystävälleni, joka on erittäin allerginen. Tarjolla oli kasvisvartaita ja valmiiksi tehtyä salaattia sekä tuoretta patonkia. Sekä kasvivartaissa että salaatissa oli minulle sopimattomia aineksia (Crohnin tauti) ja minua varten oli varattu siis pelkkiä salaatinlehtiä, vaikka sekä salaatissa että kasvisvartaissa olisi ollut myös minulle sopivia aineksia. Ystäväni on erittäin allerginen ja tuossa vaiheessa hänellä oli vain viisi ruoka-ainetta, mitä pystyi syömään. Hänellekin oli tarjolla vain salaatinlehtiä. Kaikki ruokarajoitteet olivat kasvissyöjäystävillämme tiedossa.

En keksinyt mitään muuta syytä salaatin puputtamiseen kuin sen, että ovat olleet tyytymättömiä meidän tarjoamaan ruokaan (eli siis siihen, että heille on usein ollut omat ruoat, jos muille on ollut liharuokaa) ja halusivat nyt jotekin osoittaa, miten huonolaatuista ruokaa heille tarjoamme. Minusta kuitenkin pelkän salaatin puputtaminen on hiukan eri asia kuin halloumipitaleivällä ja salaatilla vatsansa täyteen saaminen. Joo, ei ehkä kovin tasapainoinen annos mutta kuitenkin selvästi jotain syötävää. 

Täälläkin on moni kasvissyöjä vannonut ettei hänen keittiössään tarjota liharuokia. Mitä olisitte tarjonneet ystävälleni, jonka tuolloinen ruokavalio käsitti salaatinlehdet, naudanlihan, maissin ja banaanin, mausteina suolaa, ei muuta? Käskeneet tuoda omat eväät tai jäämään kotiin?

Vierailija
114/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:37"]

Täälläkin on moni kasvissyöjä vannonut ettei hänen keittiössään tarjota liharuokia. Mitä olisitte tarjonneet ystävälleni, jonka tuolloinen ruokavalio käsitti salaatinlehdet, naudanlihan, maissin ja banaanin, mausteina suolaa, ei muuta? Käskeneet tuoda omat eväät tai jäämään kotiin?

[/quote]

Olisin varmaan pyytänyt tuomaan omat eväät. Tai toki olisin tarjonnut niitä salaatinlehtiä ja maissia, mutta lihan olisi saanut tuoda itse. Noin yleisesti ottaen yritän kyllä löytää kaikille jotain sopivaa, ja koska lähipiirissä on paljon erilaisia allergioita, en koskaan sekoita edes salaattia valmiiksi vaan laitan ainekset erikseen. Yhtään tuollaista ääripäätä ei tosin sentään löydy, jonka sallitut ruoka-aineet on laskettavissa yhden käden sormilla.

Vierailija
115/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:07"]

C'mon. Onko täällä nyt yksikään kasvissyöjä kertonut olevansa valmis laittamaan liharuokaa vierailleen? "Kyllä meidän ruoat on aina kelvanneet" -perustelulla mennään, vaikka teitä varten isännät ja emännät joutuvat miettimään omat menut ja kokkaamaan omat ruoat.

Joo, ap ei ehkä tuonut viestiänsä esiin kovin asiallisesti, mutta miksi juuri kasvissyöjillä olisi oikeus syödä haluaamansa ruokaa, ja olla tekemättä muiden haluamaa ruokaa? Kyllä kaikki tuntemani sekasyöjät kunnioittavat kasvissyöjien ruokavaliota ja ottavat sen huomioon illanistujaisissa, vaikka muille vieraille olisikin tarjolla liharuokia.

[/quote]

Haloo. Ai miksi on oikeus? No siksi, että kasvissyöntiin liittyy usein _eettisiä_ perusteita, ei vain allergisia tai tykkään/en tykkää -perusteita. Jos on kasvissyöjä eettisistä syistä, ei luonnollisestikaan halua ostaa lihaa ja valmistaa sitä ruoaksi. Kai nyt sentään ymmärrät eron etiikan ja nirsouden välillä?

Vierailija
116/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin ehkä käynyt ostamassa valmiiksi paistettua naudanlihaa sillä keittiössäni ei tosiaan kärytetä lihoja, mutta sen joutuisi syömään kertakäyttöastioista, sillä minulla ei ole astioita joista voisi syödä lihaa(olen aikaisemmin antanut joidenkin syödä keittiössäni lihaa, mutta minulla ei ole varaa useisiin astiastoihin, lihansyöjät kuitenkin sotkevat vege- ja liha-astiat keskenään ja sitten joutuu ostamaan taas uuden astiaston).

On kyllä kamala allergia tai sairaus jo ei pysty syömään kuin naudanlihaa ja banaania, ikävä juttu. Aika vitamiiniköyhää, toivottavasti monivitamiinit käyvät.

En minä ainakaan odota kylässä saavani mitään vegaanista, mulle on tärkeämpää seurustelu kuin syöminen. Mutta joillekin on tärkeintä se että tehdään hillitön määrä erilaista tarjottavaa uupumukseen asti ja sitten odotetaan kehuja ja kiitoksia ja että koko loppuvuosi päivitellään että olipa hyvät tarjoukset. Mielestäni tämä ei ole oikeaa ystävyyttä.

Vierailija
117/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:41"]Eli jos tarjoan vaikka kasvissosekeittoa tuoreen leivän kera, niin pitää olla jotain lihaakin? Mitä ja miten? Neuvokaa kasvissyöjää. Paisti pöytään? [/quote] Jauheliha on helppo paistaa pannulla ja valmistaa siitä vaikka kastike pastalle.

[/quote]

Jauhelihakastike, johon on summittain heitetty suolaa ja pippuria (vai mitä siihen nyt kuuluukaan laittaa), saattaakin olla todellista herkkua myös lihansyöjälle. Minä yleensä maistan kokatessa miltä ruokani maistuu, mutta lihaa en voi kuvitellakaan maistavani, joten aika tuuripelillä siinä seilattaisiin. Lisäksi olen vegaani eettisistä syistä, enkä voisi mitenkään osallistua mihinkään niiin brutaaliin toimintaan kuin eläinten tehotuotannon ja tappamisen edistämiseen ostamalla jauhelihaa kaupasta. Meille on turha tulla lihaa vinkumaan, tässä talossa ei tarjoilla raatoja ruoaksi.

Vierailija
118/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo 5/5!!!

Vierailija
119/179 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:49"]

No olisin ehkä käynyt ostamassa valmiiksi paistettua naudanlihaa sillä keittiössäni ei tosiaan kärytetä lihoja, mutta sen joutuisi syömään kertakäyttöastioista, sillä minulla ei ole astioita joista voisi syödä lihaa(olen aikaisemmin antanut joidenkin syödä keittiössäni lihaa, mutta minulla ei ole varaa useisiin astiastoihin, lihansyöjät kuitenkin sotkevat vege- ja liha-astiat keskenään ja sitten joutuu ostamaan taas uuden astiaston).

On kyllä kamala allergia tai sairaus jo ei pysty syömään kuin naudanlihaa ja banaania, ikävä juttu. Aika vitamiiniköyhää, toivottavasti monivitamiinit käyvät.

En minä ainakaan odota kylässä saavani mitään vegaanista, mulle on tärkeämpää seurustelu kuin syöminen. Mutta joillekin on tärkeintä se että tehdään hillitön määrä erilaista tarjottavaa uupumukseen asti ja sitten odotetaan kehuja ja kiitoksia ja että koko loppuvuosi päivitellään että olipa hyvät tarjoukset. Mielestäni tämä ei ole oikeaa ystävyyttä.

[/quote]

Kannattaisiko sun käydä lääkärissä?

Vierailija
120/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee.

[/quote]

Lol, served :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan