Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjien tulisi ottaa sekasyöjät huomioon tarjotessaan ruokaa

Vierailija
10.07.2015 |

Sekasyöjätkin ottavat kasvissyöjät huomioon ruokaa tarjotessaan, joten on oikein, että kasvissyöjät ottavat sekasyöjät huomioon ja tarjoavat myös lihaa.

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:47"]

Mistä lähtien sekasyönti on tarkoittanut sitä, että joka aterialla pitäisi olla lihaa?

[/quote]

Juurikin tämä. Vastaus ap:lle tulikin jo siinä avauksessa; eli SEKAsyöjä voi syödä mitä vaan, otan tämän kyllä huomioon kun tarjoan ruokaa esim. miesystävälleni, joka ei ola kasvissyöjä, minä olen. Hyvin on maistuneet kasvislasagne, perunamuussi, kasvispihvit, pastat.. Mun on vaikea edes kuvitella tuon miehen saavan hepulia vaan siitä ettei ruoassa ole lihaa. Mutta se on onkin aikuinen. Ja kaikenlisäksi kokki ammatiltaan :)

Vierailija
42/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta. [/quote] Voi se joillain kaatuakin hetkeksi. Mulla on kaveri joka oli vuosia kasvissyöjä, sitten jostain syystä ajatteli kokeilla jos silloin tällöin söisi lihaa. Sai aivan karmeita mahakipuja alussa siitä lihasta.

[/quote]

Psykosomaattisia oireita. Suoliston bakteerikanta kyllä kehittyy hiilareiden ja proteiinien määrän mukaan, mutta ei osaa erotella onko se proteiini lihasta vai soijapavusta. Ihan samalla tavalla ja samassa prosessissa pilkkoutuvat molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Et osaa vastata selkeään kysymykseen? Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen?

[/quote] Ainakin se lehmä. Usko nyt jo! Se on kasvissyöjä! Sekasyöjä voi syödä kasvisruokaa, jopa vegaanista ruokaa ongelmitta. Kasvissyöjän vatsa ei kestä lihaproteiineja, kun ei ole tottunut.

[/quote]

No nyt tuli taas niin paksua tuubaa, että...

[/quote]

Kyseessä on kylläkin fakta, ei tuuba. Ota selvää asioista ennen kuin huutelet.

Vierailija
44/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Et osaa vastata selkeään kysymykseen? Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen?

[/quote] Ainakin se lehmä. Usko nyt jo! Se on kasvissyöjä! Sekasyöjä voi syödä kasvisruokaa, jopa vegaanista ruokaa ongelmitta. Kasvissyöjän vatsa ei kestä lihaproteiineja, kun ei ole tottunut.
[/quote]

Montako lehmää tai sikaa olet "pelastanut" syömällä kanin ruokaa?
[/quote]
Lukuisia yksilöitä vuosittain.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa teurastettiin vuonna 2015 400 eläintä vähemmän kuin vuonna 2007. Väkilukuhan oli tuolla aikavälillä lievässä nousussa.
[/quote]

Ja miten se sun lihan syönnin jättäminen auttaa Yhdysvaltain lehmiä?

Vierailija
45/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole.
[/quote]

Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä?
Niinpä...
[/quote]

Se eläin kuolee.
[/quote]

Et osaa vastata selkeään kysymykseen?
Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen?
[/quote]

no ei ehkä kuole, mutta paha olo siitä tulee. Viimeksi nostatti kuumeenkin, kun yksi idiootti "vähän mokasi"

Vierailija
46/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:

Minun maailma ainakin kaatuu. Kasvissyönti on minulle niin tärkeä asia, jos vaikka vahingossa söisin lihaa, niin oksentaisin tai vaatisin vatsahuuhtelun tai vaikka valehtelisin syöneeni myrkkyä jotta saisin vatsahuuhtelun. En vaan voisi olla jos tietäisin että sisälläni on ruumista. Vastaava tilanne lihansyöjällä voisi olla jos vaikkapa joutuisi syömään ihmisen lihaa pakosta tai vahingosta, tai ehkäpä koiran tai rotan lihaa. Tai mistäpä minä tiedän, ehkä lihansyöjät ovat niin paatuneita että eivät olisi moksiskaan jos joutuisivat syömään ihmis- tai koiranlihaa. Ja monet ovat sanoneetkin että voisivat mielenkiinnosta syödä. Turha kai tätä on yrittää selittää, jos ei kapasiteetti riitä asian ymmärtämiseen niin ei sitten.

Mutta minun keittiössäni ei valmisteta liharuokia, minun keittiövälineeni eivät kosketa lihaa eikä minun kotonani haise inha lihankäry. Kaikille on vegaaniruokani maistuneet ja monet syövätkin mielenkiinnolla.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, onko sulla lapsia? Itse olen ollut kasvissyöjä nyt 20 vuotta, mutta suhtautumiseni ei ole ihan noin fanaattista (enkä tarkoita tätä pahalla). Kyllä minä voin tehdä muulle perheelle vaikka makaronilaatikon ihan jauhelihasta, eikä haittaa yhtään jos veistä käytetään vaikkapa makkaran leikkaamiseen, saahan sen pestyä. En minä pelkää lihaa, en vain halua syödä sitä. 

Vierailija
47/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjät ovat idiootteja. Ihme hihhuleita ja jostain kumman syystä tuntemani Kasvissyöjät myös haisevat pahalle.

Ihmisen ei ole tarkoitus syödä kasviksia. Ihmisen keho ei voi edes pilkkoa kaikkia kasvissa olevia juttuja ja siksi siihen pitää lisätä rasvoja. Lihan pilkkomiseen taas ei tarvita mitään.

Vierailija
48/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole.
[/quote]

Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä?
Niinpä...
[/quote]

Se eläin kuolee.
[/quote]
Se elukka on jo kuollut. Joku muu sen syö kuitenkin tai pahimmassa tapauksessa menee biojätteeseen jollon sen elukan tappo oli ihan turhaa...

Vierailija
49/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho,varmaan rankkaa tollanen,että ei voi syödä kun lihaa.Siis kun mietin,että jos on kasvissyöjä,niin on kuitenkin paljon vaihtoehtoja mitä syödä ja tarjota myös sekasyöjille.

Vierailija
50/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta.

[/quote]

Minun maailma ainakin kaatuu. Kasvissyönti on minulle niin tärkeä asia, jos vaikka vahingossa söisin lihaa, niin oksentaisin tai vaatisin vatsahuuhtelun tai vaikka valehtelisin syöneeni myrkkyä jotta saisin vatsahuuhtelun. En vaan voisi olla jos tietäisin että sisälläni on ruumista. Vastaava tilanne lihansyöjällä voisi olla jos vaikkapa joutuisi syömään ihmisen lihaa pakosta tai vahingosta, tai ehkäpä koiran tai rotan lihaa. Tai mistäpä minä tiedän, ehkä lihansyöjät ovat niin paatuneita että eivät olisi moksiskaan jos joutuisivat syömään ihmis- tai koiranlihaa. Ja monet ovat sanoneetkin että voisivat mielenkiinnosta syödä. Turha kai tätä on yrittää selittää, jos ei kapasiteetti riitä asian ymmärtämiseen niin ei sitten.

Mutta minun keittiössäni ei valmisteta liharuokia, minun keittiövälineeni eivät kosketa lihaa eikä minun kotonani haise inha lihankäry. Kaikille on vegaaniruokani maistuneet ja monet syövätkin mielenkiinnolla.

[/quote]

Vaikuttaa siltä, että lihakammosi on saanut sairaalloiset mittasuhteet.

Vierailija
51/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Se elukka on jo kuollut. Joku muu sen syö kuitenkin tai pahimmassa tapauksessa menee biojätteeseen jollon sen elukan tappo oli ihan turhaa...

[/quote]

Ehkä jatkossa sit kuolee yksi eläin vähemmän, ettei sitäkin tarvitse heittää biojätteeseen. Siihen kuolleeseen eläimeen syömättä jättäminen ei tietenkään vaikuta, mutta kysyntään kyllä.

Vierailija
52/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huoliko.Kohta se lihalla mässäys loppuu kaikilta.Meidän elinaikana jo.

Vierailija
53/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:14"]

Älkää huoliko.Kohta se lihalla mässäys loppuu kaikilta.Meidän elinaikana jo.

[/quote]

Älä pidätä hengitystä.

Vierailija
54/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ketjussa ilmeisesti on kasvissyöjiä, niin kertokaa pliis mulle, mistä löytää sellaisia papuja, joita EI ole tuotettu Kiinasta? Olen tätä usein kysynyt useassa eri ketjussa, mutta en saa selvää vastausta. Joten auttakaa mahdollista tulevaa kasvissyöjää mäessä. Eli toistan, proteiininlähteitä, jotka on tuotettu mahdollisimman lähellä koto Suomea, mahdollisesti kauampanakin, mutta ei missään tapauksessa Kiinassa. Kiitos etukäteen. Ai niin ja soijaa se ei saa olla missään tapauksessa.

Vierailija
55/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta.

[/quote]

[/quote] Menee jo sairaan puolelle tuollaiset harhakuvitelmat ja pakkomielteisyys.

Vierailija
56/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini tekee aivan loistavaa kesäkeittoa eikä näin sekasyöjän näkökulmasta makua ainakaan parantaisi se, että hän heittäisi mukaan pari lihanpalaa ihan vaan sen takia, että joka ruoalla pitää olla tarjolla lihaa.

Vierailija
57/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta. [/quote]   Minun maailma ainakin kaatuu. Kasvissyönti on minulle niin tärkeä asia, jos vaikka vahingossa söisin lihaa, niin oksentaisin tai vaatisin vatsahuuhtelun tai vaikka valehtelisin syöneeni myrkkyä jotta saisin vatsahuuhtelun. En vaan voisi olla jos tietäisin että sisälläni on ruumista. Vastaava tilanne lihansyöjällä voisi olla jos vaikkapa joutuisi syömään ihmisen lihaa pakosta tai vahingosta, tai ehkäpä koiran tai rotan lihaa. Tai mistäpä minä tiedän, ehkä lihansyöjät ovat niin paatuneita että eivät olisi moksiskaan jos joutuisivat syömään ihmis- tai koiranlihaa. Ja monet ovat sanoneetkin että voisivat mielenkiinnosta syödä. Turha kai tätä on yrittää selittää, jos ei kapasiteetti riitä asian ymmärtämiseen niin ei sitten.   Mutta minun keittiössäni ei valmisteta liharuokia, minun keittiövälineeni eivät kosketa lihaa eikä minun kotonani haise inha lihankäry. Kaikille on vegaaniruokani maistuneet ja monet syövätkin mielenkiinnolla. [/quote] Menee jo sairaan puolelle tuollaiset harhakuvitelmat ja pakkomielteisyys.

[/quote]

Sitähän se on, mielisairautta tuollainen syömishäiriö.

Vierailija
58/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

C'mon. Onko täällä nyt yksikään kasvissyöjä kertonut olevansa valmis laittamaan liharuokaa vierailleen? "Kyllä meidän ruoat on aina kelvanneet" -perustelulla mennään, vaikka teitä varten isännät ja emännät joutuvat miettimään omat menut ja kokkaamaan omat ruoat.

Joo, ap ei ehkä tuonut viestiänsä esiin kovin asiallisesti, mutta miksi juuri kasvissyöjillä olisi oikeus syödä haluaamansa ruokaa, ja olla tekemättä muiden haluamaa ruokaa? Kyllä kaikki tuntemani sekasyöjät kunnioittavat kasvissyöjien ruokavaliota ja ottavat sen huomioon illanistujaisissa, vaikka muille vieraille olisikin tarjolla liharuokia.

Vierailija
59/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetäänpäs taas rautalangasta:

kaikki sekasyöjät syövät kasviksia --> voivat siis hyvin syödä myös kasvisruokaa

kukaan kasvissyöjä ei syö lihaa --> eivät siis voi* syödä liharuokaa

Kumpaa ruokaa siis kannattaa tarjota, kun paikalla on molempien edustajia? No sitä kasvisruokaa.

*(joo, fyysisesti useimmat voivat, mutta ei ole hyvien tapojen mukaista pakottaa toista tekemään vakaumuksensa vastaisia asioita)

Vierailija
60/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin taas esittää myös tämän kysymyksen: vaaditteko te sekasyöjät absolutistejakin juomaan tarjoamaanne alkoholia, tai loukkaannutteko, jos absolutistin kotona ei ole viiniä tarjolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi