Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjien tulisi ottaa sekasyöjät huomioon tarjotessaan ruokaa

Vierailija
10.07.2015 |

Sekasyöjätkin ottavat kasvissyöjät huomioon ruokaa tarjotessaan, joten on oikein, että kasvissyöjät ottavat sekasyöjät huomioon ja tarjoavat myös lihaa.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tarjoan vaikka kasvissosekeittoa tuoreen leivän kera, niin pitää olla jotain lihaakin? Mitä ja miten? Neuvokaa kasvissyöjää. Paisti pöytään?

Vierailija
22/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin aiheeseen: kyllä tasapuolisuuden ja kohteliaisuuden nimissä ap on täysin oikeassa. Jos minä voin valmistaa kasvispihvin kasvissyöjälle niin hän voi yhtä hyvin paistaa pihvin minulle, vaikkei sitä söisikään. Näin se on huomioon ottavaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote]Vitun huono vertaus. Etsipä mäntti vähän tietoa asiasta. Tai älä, mätä sinä vaan lihaa ja jätä kasvisherkut niille jotka niitä arvostaa:)) [/quote] Millä perusteella huono vertaus? Mäntti tässä on keskustelussa olet ihan sinä itse. Etkö todellakaan kykene muunlaiseen keskusteluun kuin vastapuolen haukkumiseen? Noh, eipähän kaltaisiltasi porkkanan järsijöiltä voikaan odottaa älyllistä toimintaa korvien välissä.

[/quote]Kasvissyöjät yleensä ottavat huomioon muutkin, tässä keskustelussa huomaa ettei toinen puoli toimi samoin. Itse olen lukuisat kerrat tehnyt liharuokia kavereille ja vieraille, ilmeisesti tollanen lihanjyrsijä ei pystyisi toimimaan samoin, eli ottamaan sen kasvissyöjän huomioon? Ei ,ei tietenkään. Kehotan edelleen kuitenkin etsimään tietoa kasvissyönnistä ja huomaat ettei se ruokavalio rajoitu porkkanaan. 

Vierailija
24/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:41"]Eli jos tarjoan vaikka kasvissosekeittoa tuoreen leivän kera, niin pitää olla jotain lihaakin? Mitä ja miten? Neuvokaa kasvissyöjää. Paisti pöytään?
[/quote]

Jauheliha on helppo paistaa pannulla ja valmistaa siitä vaikka kastike pastalle.

Vierailija
25/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Et osaa vastata selkeään kysymykseen? Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen?

[/quote] Ainakin se lehmä. Usko nyt jo! Se on kasvissyöjä! Sekasyöjä voi syödä kasvisruokaa, jopa vegaanista ruokaa ongelmitta. Kasvissyöjän vatsa ei kestä lihaproteiineja, kun ei ole tottunut.
[/quote]

Montako lehmää tai sikaa olet "pelastanut" syömällä kanin ruokaa?
[/quote]
Lukuisia yksilöitä vuosittain.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa teurastettiin vuonna 2015 400 eläintä vähemmän kuin vuonna 2007. Väkilukuhan oli tuolla aikavälillä lievässä nousussa.

Vierailija
26/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilman muuta. Itse olen niin monille kasviksille allerginen, että mulle kannattaa laittaa lihaa ilman muuta lisäksi.

Vierailija
27/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, en ymmärrä näitä joiden on aina saatava lihaa! Itse olen sekasyöjä, ja meillä on joka viikko useampi päivä jolloin ruuassa EI OLE  lihaa. En ymmärrä, ihan tosissaanko jotkut elävät niin että joka aterialla on oltava lihaa, ettekö yhtään ajattele omaa terveyttänne?! Virallisen ohjeistuksen mukaan nautaa/sikaa/lihajalosteita ei tulisi syödä kun max 300grammaa/vko, eli max n. 43grammaa/päivässä (jos sitä lihaa on pakko vetää joka ikinen päivä) joten maailmanne hajoaa jos ette tuota vajaata 43 grammaa per päivä saa kitusiinne...?

Totuushan on se, että jos enemmän syötte, niin se on ihan yhtä paha kun jos esim. joisitte tolkuttomat määrät limua joka päivä tmv. eli haitallista elimistölle. Meillä ei käytännössä koskaan ole leikkeleitä, leivän päälle kasviksia/juustoa, ja viikossa vain parina päivänä lihaa, parina päivänä kalaa ja parina päivänä "vain" kasviksia ja tuona yhtenä päivänä mitä milloinkin.

Vierailija
28/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Et osaa vastata selkeään kysymykseen? Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen?

[/quote] Ainakin se lehmä. Usko nyt jo! Se on kasvissyöjä! Sekasyöjä voi syödä kasvisruokaa, jopa vegaanista ruokaa ongelmitta. Kasvissyöjän vatsa ei kestä lihaproteiineja, kun ei ole tottunut.
[/quote]

[/quote]
Lukuisia yksilöitä vuosittain.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa teurastettiin vuonna 2015 400 eläintä vähemmän kuin vuonna 2007. Väkilukuhan oli tuolla aikavälillä lievässä nousussa.
[/quote]
Korjaus: 400 miljoonaa eläintä vähemmän.

Vierailija
29/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta.

[/quote]

Ei kaadu ei, onneksi ei ole pakko syödä pihviä, missään.

Vierailija
30/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"]

[/quote]

[/quote] Ihmiset vetää keskiarvoisesti sen 77kg lihaa (pl. Kala) vuodessa, että vaikka 5 vuotta vegeillyt on säästänyt 385 kiloa paloiteltuja ruumiinosia.

Vierailija
31/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien sekasyönti on tarkoittanut sitä, että joka aterialla pitäisi olla lihaa?

Vierailija
32/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy hyviä kasvisruokaohjeita? Kiinnostaisi tehdä enemmän, mutta olen laiska etsimään.

Toisena kysymyksenä, tottuiko teidän vatsat papuihin vai oletteko aina pystyneet syömään niitä ilman turpoamista?

Vierailija
33/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta.

[/quote]

Minun maailma ainakin kaatuu. Kasvissyönti on minulle niin tärkeä asia, jos vaikka vahingossa söisin lihaa, niin oksentaisin tai vaatisin vatsahuuhtelun tai vaikka valehtelisin syöneeni myrkkyä jotta saisin vatsahuuhtelun. En vaan voisi olla jos tietäisin että sisälläni on ruumista. Vastaava tilanne lihansyöjällä voisi olla jos vaikkapa joutuisi syömään ihmisen lihaa pakosta tai vahingosta, tai ehkäpä koiran tai rotan lihaa. Tai mistäpä minä tiedän, ehkä lihansyöjät ovat niin paatuneita että eivät olisi moksiskaan jos joutuisivat syömään ihmis- tai koiranlihaa. Ja monet ovat sanoneetkin että voisivat mielenkiinnosta syödä. Turha kai tätä on yrittää selittää, jos ei kapasiteetti riitä asian ymmärtämiseen niin ei sitten.

Mutta minun keittiössäni ei valmisteta liharuokia, minun keittiövälineeni eivät kosketa lihaa eikä minun kotonani haise inha lihankäry. Kaikille on vegaaniruokani maistuneet ja monet syövätkin mielenkiinnolla.

Vierailija
34/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi maksaa siitä, että näen vieraitteni kulinaristisen mieltymyksen tärkeämmäksi kun toisen eläimen elämän. Kuitenkin otan huomioon muut tarjoutumalla tuomaan omat eväät kun menen muille syömään. Ja aina jos kutsun sekasyöjiä syömään niin kysyn heiltä, että kelpaako vegeruoka vai mennäänkö johonkin ravintolaan porukalla niin että he voivat ite ostaa eläinruokansa.

Vierailija
35/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:48"]Mistä löytyy hyviä kasvisruokaohjeita? Kiinnostaisi tehdä enemmän, mutta olen laiska etsimään.

Toisena kysymyksenä, tottuiko teidän vatsat papuihin vai oletteko aina pystyneet syömään niitä ilman turpoamista?
[/quote]
Esim. Vegaaniliitto tai chocochili.

En muista papujen koskaan olleen pahaksi vatsalle, mutta toisaalta ne kuuluivat ruokavaliooni viikoittain jo ennen kuin jätin lihan pois. Pitkä liottaminen ja kypsentäminen auttaa, samoin kuin viljatuottriden syönti samalla aterialla.

Vierailija
36/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"]Näin ilman muuta. Itse olen niin monille kasviksille allerginen, että mulle kannattaa laittaa lihaa ilman muuta lisäksi.
[/quote]

Voin käyttää tuntikausia aikaa sinulle sopivan kasvisreseptin räätälöimiseen, mutta en osta lihaa.

Vierailija
37/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole.
[/quote]

Eikä maailma siihenkään kaadu jos sä syöt kerran pihviä sen tofun sijasta.
[/quote]
Voi se joillain kaatuakin hetkeksi. Mulla on kaveri joka oli vuosia kasvissyöjä, sitten jostain syystä ajatteli kokeilla jos silloin tällöin söisi lihaa. Sai aivan karmeita mahakipuja alussa siitä lihasta.

Vierailija
38/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä...

[/quote]Vitun huono vertaus. Etsipä mäntti vähän tietoa asiasta. Tai älä, mätä sinä vaan lihaa ja jätä kasvisherkut niille jotka niitä arvostaa:))

[/quote]

Vertaus oli ihan hyvä. Molemmissa tapauksissa kyse on periaatteesta.

Vierailija
39/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"]

[/quote]

No nyt tuli taas niin paksua tuubaa, että...

Vierailija
40/179 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:24"]Näin sekasyöjänä voin sanoa että ei se maailma siihen kaadu jos joku kerta syö vaikka tofua sen pihvin sijasta. Usko mua et sä siihen kuole. [/quote] Ja kuinkas moni kasvissyöjä kuoleekaan jos syö tofun sijasta kerran pihviä? Niinpä... [/quote] Se eläin kuolee. [/quote] Et osaa vastata selkeään kysymykseen? Kuinka moni kasvissyöjä kuolee pihvin syömiseen? [/quote] Ainakin se lehmä. Usko nyt jo! Se on kasvissyöjä! Sekasyöjä voi syödä kasvisruokaa, jopa vegaanista ruokaa ongelmitta. Kasvissyöjän vatsa ei kestä lihaproteiineja, kun ei ole tottunut. [/quote] Montako lehmää tai sikaa olet "pelastanut" syömällä kanin ruokaa? [/quote] Lukuisia yksilöitä vuosittain. Esimerkiksi Yhdysvalloissa teurastettiin vuonna 2015 400 eläintä vähemmän kuin vuonna 2007. Väkilukuhan oli tuolla aikavälillä lievässä nousussa. [/quote] Korjaus: 400 miljoonaa eläintä vähemmän.

[/quote]

Mä jo mietin... =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi