Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauantaina häät ja itken vaan yksin kotona.

Vierailija
09.07.2015 |

Päässä vain ajatus "en halua, en halua, en halua"
Kamala ahdistus ja en tuntuu, että en halua naimisiin. Vieläkö voi/kehtaa perua vai onko tämä viimehetken paniikki ? :'(

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin paniikkisi alkoi? Oletko ostanut puvut ja sormukset innolla, vai epäröitkö myös silloin? Vastasitko kosintaan itsestäänselvästi, vai mietitkö silloinkin?

Vierailija
22/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen häitä todella epävarma oliko tämä kuitenkaan se oikea ratkaisu. Ei ollut, ero tuli 20v myöhemmin. Tosin väliin mahtui todella monta onnellista vuotta, kaksi ihanaa lasta, aika vähän oli päiviä joita avioliitosta kadun, nekin viimeiseltä avioliittovuodelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:11"]

Itse olin ennen häitä todella epävarma oliko tämä kuitenkaan se oikea ratkaisu. Ei ollut, ero tuli 20v myöhemmin. Tosin väliin mahtui todella monta onnellista vuotta, kaksi ihanaa lasta, aika vähän oli päiviä joita avioliitosta kadun, nekin viimeiseltä avioliittovuodelta.

[/quote]

minä olisin voinut kirjoittaa tämän, paitsi en epäillyt oliko se oikea ratkaisu. 

Vierailija
24/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:56"]Juuri tästä syystä en koskaan laita hääparin tilille rahaa ennen häitä.
[/quote] Sinne ois menny se kauan säästetty 200€.. ;)

Vierailija
25/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:08"]Milloin paniikkisi alkoi? Oletko ostanut puvut ja sormukset innolla, vai epäröitkö myös silloin? Vastasitko kosintaan itsestäänselvästi, vai mietitkö silloinkin?

[/quote]
On tätä paniikkia ollut vähän väliä ja koko suhteemme ajan vähä väliä olen miettinyt lähtöä. Sitten tuli puhe häistä ja laitoin niitä aluksi tosi innolla, innostus kuitenkin lopahti ja kaikki epäröinti palasi takaisin :'( ap

Vierailija
26/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:56"]

Mä epäröin vielä hääpäivänäkin. Oisinpa kuunnellut vaistojani. Avioliittoni oli surkea, ero tuli äkkiä. Jos yhtään epäilet, niin peru häät. Kyse on sun loppuelämästä

[/quote]

miten niin "loppu elämä"?? onhan sunkin elämä jatkunut. kyllä erota voi jos ei sovi yhteen. ei se ole maailman loppu

Vierailija
27/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kurppa, mä EN MENE SUN KANSSA NAIMISIIN ens lauantaina!!!!!!! Niin että turha sun on tulla tänne vauva-palstalle itkemään. Mä löysin niiiiin paljon paremman naisen tässä vähän aikaa sitten ja nyt ollaan Bahamalla häämatkalla. Voit lopettaa tän meuhkaamisen. 

Vierailija
28/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kunnon häät, kun kaikki on jo valmistautuneet sinne tulemaan. Nehän on kivat bileet ja nykyaikana ei ole mikään juttu sitten erota jos ei tunnukaan kivalle. Ois tosi noloo peruu häät viimehekellä. Anna palaa beibi.

Vierailija
29/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min' peruisin. Itse menin naimisiin, vaikka alttarilla seistessäkin ajattelin, että tuntuu pahalta. Ero tuli. Ei tuntunu oikealta, ei moneen viikkoon ennen häitä. Epäröin mutten kehdannut perua kun kommentit oli ystäviltä tyylillä "kadut jos nyt perut". No isot järjestelyt oli tehty ja kaikki kutsuttu ja hävetti ajatellakaan että peruisi ja lähettäisi kaikille tiedon. 

Nyt ihmettelen, että miksi ihmeessä toimin niin, kysehän oli MINUSTA. Minun elämäni, puolisoni elämä. Paljolta olisi säästytty molemmat jos olisi peruttu. Ei siinä eropapereita kirjoittaessa miettinyt muuta kuin helpotuksen tunnetta, ja välittänyt yhtään mitä muut sanoo. Miksi häitä ennen sillä oli väliä? 

Olet epäröinyt jo aikasi, nyt alkaa H-hetki lähestyä. Peru, ole vahvempi kuin minä. Pärjäät varmasti vaikeiden aikojen yli, kuuntele sisäistä ääntäsi. Puhu ystävillesi. Puhu kaasolle. 

Vierailija
30/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene! Helpoimmalla pääset kun painat nyt jarrua, ei tarvitse tulla onnettomaksi ensin, hankkia avioeroa harkinta-aikoineen jne. Saat varmasti paljon sympatiaa, useimmat osaavat nähdä perumisen itselleen rehellisen ihmisen ratkaisuna, lopuilla ei niin ole väliä. Ei sinun tarvitse soittaa kutsutuille, pyydä lähipiiristäsi jotain tekemään tämä.
Tiedän ihmisen, joka perui häänsä muutamaa viikkoa ennen, avioitui ja perusti myöhemmin perheen ihan toisen ihmisen kanssa. Mukava ihminen ja vaikuttaa hyvin onnelliselta. Tiedän myös toisen, joka epäröi ennen häitä, ei perunut, koska se olisi ollut niin noloa - ero tuli 5 kk päästä.
Nyt kirpaisee, mutta pidemmän päälle kiität itseäsi.

Vierailija
31/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

S? :/

Vierailija
32/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö puhumaan epäröinnistäsi ja tämän hetken tunteistasi miehellesi? Jos pystyt, niin tee se heti. Jos et, niin mieti, voitko olla loppuelämäsi ihmisen kanssa, jolle et voi/uskalla jakaa ajatuksiasi, pelkojasi ja tunteitasi?

Mitä tapahtuu pidemmän päälle sinulle itsellesi, jos et pysty jakamaan ajatuksiasi kumppanisi kanssa? Masennutko, katkeroidutko, jaksatko. Tämä on vaikea päätös, ja kello tikittää. Ajattele ennen kaikkea itseäsi tässä tilanteessa. Toiset sanovat, että ero on helppo, mutta se ei ole henkisesti eikä taloudellisesti helppo koskaan. Helpompaa on perua häät vaikka viime hetkellä, ja muista, että et olisi ainoa, joka niin on tehnyt. 

Jos voit, puhu asiasta jonkun kanssa. Yksin menee vain ajatukset solmuun ja iskee paniikki. Asiat järjestyvät.

Vierailija
33/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:33"]

Pidä kunnon häät, kun kaikki on jo valmistautuneet sinne tulemaan. Nehän on kivat bileet ja nykyaikana ei ole mikään juttu sitten erota jos ei tunnukaan kivalle. Ois tosi noloo peruu häät viimehekellä. Anna palaa beibi.

[/quote]

Ei todellakaan ole noloa perua häitä viime hetkellä! Olen ollut häissä, joissa hääpari erosi häitä seuraavalla viikolla. Koskaan ei ole ollut niin huijattu olo. Ihan turhaan hankin mekon, kengät, ostettiin kallis lahja, ajettiin toiselle puolelle Suomea ja oltiin yötä hotellissa. Vitutti ihan suunnattomasti kun kuulin että pari olisi halunnut perua häät viime tingassa, mutta ei kehdannut. No, oli kai jotenkin kivampaa ilmoittaa sukulaisille ja ystäville viikkoa myöhemmin että ero tuli.

Vierailija
34/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
35/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:33"]

[/quote]

Ei todellakaan ole noloa perua häitä viime hetkellä! Olen ollut häissä, joissa hääpari erosi häitä seuraavalla viikolla. Koskaan ei ole ollut niin huijattu olo. Ihan turhaan hankin mekon, kengät, ostettiin kallis lahja, ajettiin toiselle puolelle Suomea ja oltiin yötä hotellissa. Vitutti ihan suunnattomasti kun kuulin että pari olisi halunnut perua häät viime tingassa, mutta ei kehdannut. No, oli kai jotenkin kivampaa ilmoittaa sukulaisille ja ystäville viikkoa myöhemmin että ero tuli.

[/quote]

Ja siis mä olin vaan vieraana siellä :) Voin kuvitella että hääparia jos ei vituttanut, niin ainakin harmitti ja nolotti se tilanne. Molemmat oli ollut sitä mieltä että eivät halua naimisiin, mutta kumpikaan ei ollut saanut suuta auki ennen häitä, kun järjestelyjä ei muka voinut peruuttaa.

Vierailija
36/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt vain naimisiin ja ajattelet, että do big deal, ei se ole mitään lopullista. Pidä hyvät bileet ja mieti noita mielessä pyöriviä asioita sitten häiden jälkeen kun voi taas olla rauhassa ja arki alkaa. Ei se nykyään ole juttu eikä mikään jos eroaa nopeastikin häiden jälkeen. Minusta reilumpaa myös sulhaselle, ettei tarvitse tuntea tulevansa jätetyksi alttarille ja ns. nolatuksi. Ja onhan yhä mahdollisuus, että häiden jälkeen kaikki tuntuu suhteessanne taas hyvältä tai jopa paremmalta kuin ennen. Ajattele vaikka, että annat nyt miehellesi ja suhteellenne vielä yhden mahdollisuuden ja teet kaiken sen eteen. Jos se ei sitten onnistu niin ei voi mitään, ainakin teillä oli kivat juhlat ja yrititte.

Vierailija
37/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:11"]

[/quote]

On niin monia tapoja katsoa tilanteita. Minusta 20 vuoden avioliitto, jossa on vain vähän onnettomia päiviä (ja niistäkin suurin osa vain loppupuolelta), on oikea ratkaisu. Harmi, ettet itse pysty sitä näkemään. Eiköhän sinulla olisi ollut muutama huono päivä noina vuosina, vaikket olisi naimisiin mennytkään.

Vierailija
38/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus menet naimisiin ja katso miltä se alkaa tuntumaan. Aina pääsee eroon.

Vierailija
39/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi puhua miehellesi tästä, ei kannata naimisiinkaan mennä. En ole koskaan, pientä hetkeä ajatellut, että ilman miestäni olisi helpompaa. Ja meillä on välillä tosi vaikeaa, mutta silti olen varma, että olen oikean ihmisen kanssa naimisissa, ollut ihan aina, alusta asti. Sitä ennen olin suhteessa, jossa epäilyn hetkiä oli, joten osaan verrata. Parempi perua kaikki huomenna. Saanet tukea ainakin omalta perheeltäsi?

Vierailija
40/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viisaista neuvoista! Yritän saada yöllä hyvin unta ja aamulla osaan tehdä viissamman päätöksen. Mies on siis töissä joten en voi juuri nyt tästä hänelle puhua. Aamu tuokoon tullessaan sen päätöksen sitten.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan