Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle talo tärkeämpi ku mun vointi ja perhe!

Vierailija
26.09.2006 |

Yksin joudun täällä kaikkea hoitamaan. 2 peintä lasta, 1 iso aikuinen lapsi( mies) ja koira. Vituttaa kun yksin jhoudun kaikkea tekemään. Mies ei tunnu ymmärtävän mikä tilanne täällä kotona on yms.

Kun tulee kotiin, niin on vaan sohvalla ja mä siinä juoksen kahden lapsen kans, toinen sylissä ja toinen potalla huutamassa pyyhkimään. Ruokaa en pahemmin ehdi syömään ja maitoa ei paljoa tule kun vauva huutaa nälkäänsä koko ajan, vaikka on tissillä ollut parikin tuntia! Kämppä on ku sikolätti. Kukaan ei siivoa omia jälkiään. Minä siinä sitten siivoan ku joku saatanan idiootti kun haluan että kämppä olis siinä kunnossa että tänne uskaltais pyytää vieraita, mutta sitten saan joka helkutin päivä siivota niitä samoja tavaroita. Eli miehen vaatteita lattialta ja ruokavälinetitä yms...En jaksa enää!

Mies käy töissä ja rakentaa, mutta voisi kyl pitää vähän vapaata rakennukseltakin ja auttaa mua edes vähän kotona! Mutta ei! Ja sitten valittaa kuinka väsynyt on jne...

Ja mähän en sit ole lainkaan väsynyt! En tietenkään! Mähän vaan löhöön kotona!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä vaikka keittiö, kodin sydän, jonka siisteydellä muutenkin on jotain merkitystä niin siistinä, että siinä kehtaa kahvittaa yllätysvieraat.

Ja jos joku on niin typerä, että sekaantuu kotinne hoitoon, ei muuta kun imuri kouraan. MInusta voi esim. sanoa, että en ole viime aikoina jaksanut siivota, kun en saa kunnolla nukutuksikaan.

Suuri osa ihmiistä ymmärtää elämän realiteetteja ja muusta populasta on syytäkin hankkiutua eroon. Tuovat pelkkää harmia.

Se ison perheen äiti.

KOti on sen asukkaille ei millekään kylän miehille. Ja siisteystaso voi vaihdella elämänvaiheesta toiseen. Lapsiperheessä ylisiisteys on epäkiitollinen elämäntavoite,.

Vierailija
22/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon, että pinnistän taitoni, voimani ja aikani ja rakennan teille uuden pesäpöntön.

Tästä lähtien kun käyt raksalla katselet kaikkea illan aikana valmistunutta.

Siellä kylpyhuoneen kaakelit kertovat rakkaudesta kaakelien kielellä, laminaatit laulavat miehen rakkaudesta laminaattein lauluja.

Ihan niinkuin ne sinun pesemät työpaidat puhuvat puhtaiden paitojen kielellä sitä samaa: rakastan, välitän sinusta ja näen mielellään hyväksesi vaivaa.

Yhteisten kävelyretkien kieli on nyt hetken vaienneena, mutta kyllä nämä kaakelien ja puhtaiden paitojen kanavat toimivat, säädä korvat oikealle kanavalla.

Semmoistahan se arki on, joskus tosi raskasta ja vaativaa ja siellä juuri punnitaan TAHDOTKO rakastaa, välittää, pitää toisesta huolta väsyneenä ja ilottomanakin.

Uusi koti onkin sitten ihana juttu. Älä anna periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi parisuhteen vaikeammista ajoista. Odota se rauhassa loppuun ja katso sen jälkeen, miltä suhde rupeaa tuntumaan.

Osoita arvostusta miehellesi, joka raataa talonne eteen.

Sitä paitisi kirjoituksistasi päätellen ongelmaa on vähintään yhtä paljon sinun asenteissasi (liian korkeat siivousnormit) kuin miehessäsi.

Vierailija
24/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehesi pitää vähintään pitää huoli siitä, että vie omat astiansa, likapyykkinsä ja tavaransa paikoilleen.

Minä aikani asiasta naputettuani lopetin miehen jätösten siivoamisen. Olen antanut astioiden, vaatteiden ja romujen olla niillä sijoillaan siihen asti kunnes mies on itse tajunnut viedä ne pois. Kyllä se muutaman päivän kuluttua tajuta.

Vierailija
25/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin korkea aika opetella sietämään likaa. Sä mielluummin asut ulkokultaisesti kauniissa kodissa kuin henkisesti hyvässä liitossa. Great. Turhaa etsit täältä vastauksia, kun arvojärjestyksesi on mielestäsi hyvä.

Vierailija
26/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa olla epäitsekäs hetken aikaa ja toivo ettei mies pala loppuun jatkuvien vaatimusten alla. En usko että itse jaksaisit miehesi päivärytmiä. Anna hänen levätä kotona, hän on fyysisesti väsynyt.

Vierailija
27/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2v ja toinen 8kk. Mies tekee töitään ja rakentaa. Mä hoidan kodin ja lapset. Tässä muutamia vinkkejä joilla MINÄ selviän ja jaksan, toivottavasti sinäkin!

Teen ruokaa ison annoksen kerralla, jotta ei tarvitse olla joka päivä kokkauspuuhissa.

Ylläpidän siiseystasoa, jotta viihdyn itse paremmin kotona (vie mennessäsi, tuo tullessasi)

Ostan keittiön kaappiin herkkua mulle kahvia varten, syön sitten kun lapset nukkuu ja tekee mieli hemmottella jollain.

Ulkoilen lasten kanssa 2x päivässä. Mieli on pirteämpi eikä esikoinen kiukuttele niin paljon kun pääsee pihalle purkamaan energiaa.

Lasten päiväuniajat MINÄ RENTOUDUN, silloin ei kotihommat paina.

Jos joku pyytää meitä kylään, olen aina valmis lähtemään! kotona saa olla aivan tarpeeksi.

Sitten vielä rakentamiseen: mies tulee raksalta iltaisin noin klo 21. Jää vähän yhteistä aikaa meillekin eikä mieskään väsy liikaa.

Sunnuntaisin ei rakenneta, silloin ollaan oman perheen kesken ja tehdään jotain kivaa (kyläillään, ulkoillaan yms)

Jos olen jotenkin erityisen väsynyt ja OIKEASTI tuntuu siltä että nyt en jaksa enää, voi mies pitää vapaaillan rakentamiselta. Raksa ei siitä kärsi! Rakentamista takana 5kk ja kerran on näin käynyt.

Joten nyt häntä pystyyn! Menet äidillesi lepäämään. Jätä sitten lapset pariksi tunniksi hänelle hoitoon jos mahdollista ja mene rauhassa siivoamaan koti kuntoon. Sen jälkeen on helpompi ylläpitää perussiisteyttä kun " pohja" on kunnossa. Sano miehellesi että on pikku juttu häneltä viedä likaiset astiat koneeseen saakka, mutta iso apu sinulle (meillä toimi), sama juttu likaisiiin vaatteisiin. Väsyneenäkin jaksaa viedä likavaatteet pyykkikoriin, ja sinua helpottaa kummasti.

Älä luovuta, raksaeroja on aivan liikaa ja aivan turhasta!!! Tsemppiä!

Vierailija
28/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sinne äitisi luo ja pysy siellä valittamassa. Kuitenkin kerrot talon valmistuttua, että kuinka ME rakennettiin.

Vierailija
29/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auttaa mua edes vähän kotona!

Vierailija
30/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, hae ihmeessä eroa - kyllä tuollainen mies menee kuin kuumille kiville - sinusta tuskin voi sanoa samaa!

t. keväällä omaan Kannustaloon muuttanut, onnelinen ja ahkera kahden lapsen äiti

Vierailija
31/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä miehelle sanonut että olisi munkin paaaljon helpompaa olla kotona ja siivota, jos mies siivoaisi omat jälkensä. Lupaa kyllä muuttaa tapansa ja auttaa just sillee et vie astiat pois pöydältä, mutta mitään ei tapahdu. Silti ne astiat ja tavarat (maidot, levitteet yms) ovat pöydällä. Likaiset vaatteet lojuu lattialla ja töistä tuodut ruokakipat muovipusseissa ympäri kämppää! Ja jos jotain tekee, niin sinne ne kaikki tavarat jää. Joten mun täytyy ne sit siivota!

ap

Vierailija
32/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja auttaa mua edes vähän kotona!

Vierailija
33/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sanoin, että otetaan tuo talo mahd. valmiiksi, kun olis joutunut vähän enemmän maksamaan, mutta olis siinä hermoja säästelty. Mutta miehelle ei käynyt. Sanoi että ei toi rakentaminen mitään vaikeeta tai raskasta ole. Helposti tämän tekee ja tämän ja tämän jne....

Ja lisäksi; kyllä mulla niitä ottajia riittää! ;) Saa koko ajan olla hätistelemässä kauemmaksi!

ap

Vierailija
34/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mahdollisuuksien mukaan iltaisin lasten kanssa raksalla mukana. Mitään en pysty tekemään kun lapsia sielläkin hoidan, mutta lapset näkevät isäänsä, mulle vaihtelua koti-iltaan, näen mitä mies tekee ja miten rakentaminen edistyy, sekä hyvässä lykyssä pidetään hauskaa miehen kanssa " pilke silmäkulmassa" , jolloin molemmat odottaa sitä että kotona saadaan lapset nukkumaan. ;)

Vierailija
35/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan sama koettu. voisit rakennusajan vähän hellittää siivouksissa. Mies yrittää TEILLE YHTEISTÄ KOTIA rakentaa ja sä jaksat valittaa kuinka raskasta on kotona. kyllä se on yhtä raskasta miehellekki kun ei saa levähtää välillä. Talo on kuitenki saatava mahdollisimman pian valmiiksi.

Vierailija
36/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasitko jo ennen projektia, vai onko viha herännyt vasta nyt, kun et saa entisellä tavalla huomiota ja joudut vastaamaan kotitöistä yksin?

Rakentaminen rasittaa niin miestä kuin naistakin, jos miehesi on kovilla, niin olet myös sinäkin. Se vain kuuluu rakentamisaikaan, että työmäärä kasvaa huomattavasti, kummallakin. Se on hyväksyttävä, eli kannattaa tosiaan miettiä miten vähentää omaa työtaakkaa. Siivousstandardit minimiin, tuossa elämäntilanteessa koti ei voi millään olla " yllätysvieras" kunnossa koko aikaa ilman että uuvutat itsesi loppuun. Kuka yllätysvieraasi oikeasti odottaa, että teillä pitää olla koko ajan siistiä?

Sinun on joko pakko muuttaa asenteitasi siisteyteen, erota tai hankkia palkallista kodinhoitoapua. Ehdottaisin tuota ykkösvaihtoehtoa tai kolmosta. Ero tuskin parantaa tilannettasi lainkaan.

Vierailija
37/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei asu myöskään lähellä!

ap

Vierailija
38/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monen lapsiperheen rakennusprojektit ja voin todellakin sanoa ettei se ole helppoa (eikä täällä kukaan ole väittänytkään).

Yhden neuvon voin sanoa, lue uudestaan _huolella_ tuo 26vastaus. Mieti tarkkaan! Edelleenkin mieti tarkkaan, mitä hän haluaa sanoa SINULLE, se on tosi!!! Itselläni pääsi itku kun ymmärsin että näinhän se todellakin on. Meillä on ollut todella vaikeaa mieheni kanssa tässä muutaman viikon ajan, lieneekö sen takia niin kosketti!

Vierailija
39/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennukselle ja mies on lasten kanssa kotona. Et ole vastannut tähän. Eikö ole ihanaa, että talo valmistuu sitä nopeammin, mitä enemmän hän työskentelee. Ajattele, että hyvä kun on tekemässä teille yhteistä taloa eikä esim baarissa tai jossain teitä hyödyttämättömässä harrastuksessa. En olisi sinuna kiukkuinen ollenkaan. Hyvä mies sulla.

Vierailija
40/49 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pari iltaa viikossa mies oli kotona ja minä hommissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi