Yksinäiset, kuinka pärjäätte kipeinä? kuka teitä hoitaa?
Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
Kommentit (142)
Olen perheellinen, ja sairastaessani kitusevät ukko ja lapset pahentaa asiaa. Ei ne mitenkään minua hoivaa, ja sitten saavat ite tartunnan ja saan passaa niitä.
Kyllä sitä lähi-Siwaan ja apteekkiin pääsee vaikka pää kainalossa. En kaipaa mitään passausta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:05"]Kyllä sitä lähi-Siwaan ja apteekkiin pääsee vaikka pää kainalossa. En kaipaa mitään passausta.
[/quote]
Tulepa sitten kertomaan, kun oikeasti kävit pää kainalossa siwassa.
Olen muutaman kerran sairastunut tai loukkaantunut viimeisten reilun kahdenkymmenen vuoden aikana niin, että apua olisi ollut kiva saada. Mutta koska sitä ei ole ollut saatavissa, olen pärjännyt ilman. 3-5 päivää pärjää syömättäkin, jos jaksaa välillä käydä täyttämässä vesipullon. Jos ei oikein mitään saa kantaa, voi käydä hakemassa jotain kirjaimellisesti kevyttä kaupasta. Suonensisäiset lääkkeet sentään tuo kotisairaanhoito.
Ihminen kestää kaikenlaista, kun on pakko.
(Miksi tässäkin ketjussa on niitä, joilla on poikaystävä tai aviomies mutta jotka silti ovat jotenkin avun tavoittamattomissa?)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:05"]Kyllä sitä lähi-Siwaan ja apteekkiin pääsee vaikka pää kainalossa. En kaipaa mitään passausta.
[/quote]
Tulepa sitten kertomaan, kun oikeasti kävit pää kainalossa siwassa.
[/quote]
Se on kielikuva. Joillekin täytyy kaikki vääntää rautalangasta.
Ootko han ap tosi nuori tai muuten avuton, kun öisen oksennuksen takia tarvit apua. Tämän on pakko olla trolli.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
Siis yöllä oli paha olla ja nyt pääsit jo kauppaan? Huono.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
[/quote]
Laita nyt vielä muutama viesti, että sut varmati huomataan.
Ainahan on ollut yksin eläviä ihmisiä. Jopa yksinäisessä mökissä korvessa ilman puhelinta. Pidä känny ladattuna lähelläsi, niin voit soittaa apua, jos jalat eivät kanna. Varaa ruokaa kotiin etukäteen, kuten joku jo neuvoi. Tosiaan perheellisetkin naiset joutuvat usein yksin hoitamaan itseään sairaina.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
[/quote]
[/quotap se tässä se huomiohuora on. [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eka viesti multa. Ymmärtääkseni ap se tässä se huomiohuora on. Jos vielä oksettaa, niin soita toki ambulanssi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
[/quote]
[/quotap se tässä se huomiohuora on. [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eka viesti multa. Ymmärtääkseni ap se tässä se huomiohuora on. Jos vielä oksettaa, niin soita toki ambulanssi.
[/quote]
Sä oot säälittävä.
Mä en nyt ymmärrä, että miten yöllinen huono olo olis syy siihen, ettei tule yksin toimeen. Mulla migreenipitilaana tuo on yleistä, jo 18-vuotiaasta asti. Joskus jopa hui kauhea voin pahoin yksin yöllä!!!! Esim. joka kuukausi.
En mäkään kyllä tajua, mihin oksennustaudin vuoksi tarvitaan hoitajaa? Itselläni ainakin menee ruokahalu sairastellessa. Ja yleensä tauti kestää maks pari kolme päivää, ei nyt mitään viikkoja...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä oot säälittävä.
[/quote]
Ai koska mulla on suhteellisuudentajua? Onhan se mahatauti yöllä aikuiselle vallan mahoton paikka selvitä yksin
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:21"]Mä en nyt ymmärrä, että miten yöllinen huono olo olis syy siihen, ettei tule yksin toimeen. Mulla migreenipitilaana tuo on yleistä, jo 18-vuotiaasta asti. Joskus jopa hui kauhea voin pahoin yksin yöllä!!!! Esim. joka kuukausi.
[/quote]
Eihän ap tarvinnutkaan apua, vaan pohti niitä yksinäisiä jotka ovat oikeasti kipeitä ja tarvitsevat apua, että miten he pärjäävät. Näin minä ainakin ymmärsin asian.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Tuli vaan mieleen, kun viime yönä oksensin ja olo oli niin paha kuin vaan voi olla. Ikää tulee, eikä kumppania löydy eikä lapsia ole. Kaikki läheisetkin on nyt reissussa, enkä juuri olisi apua saanut mistään jos olisin tarvinnut, mutta onneksi nyt on vähän parempi olo ja pääsen kauppaan sentään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä oot säälittävä.
[/quote]
Ai koska mulla on suhteellisuudentajua? Onhan se mahatauti yöllä aikuiselle vallan mahoton paikka selvitä yksin
[/quote]
Jotkut on vaan avuttomia. Ne varaa ajan lekuriin kun on nuha tai tikku sormessasi, tai tuli naarmu polveen. Aijaijai
Kyllä minä ainakin tarvitsen esim rajussa noro-viruksessa kaupassa kävijän. En todellakaan lähde yksin lähemmäs 40 asteen kuumeessa pyörtyilemään, oksentelemaan ja ripuloimaan julkisille paikoille o.O
Yksin asuva opiskelija likka 26
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:21"]Mä en nyt ymmärrä, että miten yöllinen huono olo olis syy siihen, ettei tule yksin toimeen. Mulla migreenipitilaana tuo on yleistä, jo 18-vuotiaasta asti. Joskus jopa hui kauhea voin pahoin yksin yöllä!!!! Esim. joka kuukausi.
[/quote]
Eihän ap tarvinnutkaan apua, vaan pohti niitä yksinäisiä jotka ovat oikeasti kipeitä ja tarvitsevat apua, että miten he pärjäävät. Näin minä ainakin ymmärsin asian.
[/quote]
Luepa aloitus uudestaan. Kun ihan mahottomasti nipisti vattaa!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:25"]Kyllä minä ainakin tarvitsen esim rajussa noro-viruksessa kaupassa kävijän. En todellakaan lähde yksin lähemmäs 40 asteen kuumeessa pyörtyilemään, oksentelemaan ja ripuloimaan julkisille paikoille o.O
Yksin asuva opiskelija likka 26
[/quote]
Joo, missä sanottiin että ap:llä noro?
Opiskelijalikka on muuten yhdyssana
Miksi pitäis jonkun mua hoitaa? En minkään normisairauden takia kenenkään hoitoa kaipaa, ja jos on vakavaa, meen sairaalaan.