Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistaja möi asunnon välittäjän ohi-enää mahiksia?

Vierailija
09.07.2015 |

Tänään olisi pitänyt olla näyttö taloon, mutta välittäjä perui sen, koska omistaja "oli lyönyt kättä päälle" jonkun kanssa talosta. Viralliset paperit tekevät maanantaina. Pitäisikö kuitenkin vielä ottaa välittäjään yhteyttä ja pyytää häntä esittämään tarjous puolestamme talosta? Onkohan se siis enää mitenkään mahdollista?
Taloa emme ole sisältä nähneet ollenkaan. Sen tiedämme, että valesokkeli remontti taloon tarvitaan, muuten kunnossa. Uudet ikkunat, vesikatto ja vesiputket uusittu. Paikkana aivan ihana ja olimme jo lainamahdollisuuden pankista kysyneet.
HARMITTAA!

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jo.

Vierailija
2/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitatte rahaa pöytään sen verran että myyjä kuittaa mahdollisen sopimussakon ja saa vielä enemmän rahaa niin tottakai on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:28"]Pankissa käytiin siis eilen ja lainaa oltaisiin saatu pyydetystä kauppahinnasta vielä ainakin 30 000 euroa päälle. Vaikka meillä ei siis ole sitä 10 prosenttia lainamäärästä säästöjä.

Ensi vuonna astuun tuleva pankki velvoittaa KAIKKI pankit vaatimaan sen väh. 10 prosenttia säästöjä lainamäärästä. Eli tällä hetkellä on pankkeja, joiden ei tarvitse ja nyt tiedämme, että myös niitä pankkeja, jotka eivät sitä oma-aloitteisesti vaadi.

Ap

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:42"]
Ainakin eräässä POP Pankissa.
Ap

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:40"]Säästöjä on, mutta ei 10% lainamäärästä. Ap [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:28"]Onko teille ap nyt luvattu lainaa ilman omia säästöjä? Meille on sanottu meinaan kaikissa pankeissa, että se 10 % vaaditaan jo nyt, jollei sitten ole muuta omaisuutta reilusti. [/quote] [/quote] Onko riittävästi lainan saantiin? Voi tietysti olla, että paremmilla tuloilla saa lainan ilmankin, mutta kannattaa oikeasti varmistaa.

[/quote]
[/quote]
Mistä pankista luvattiin ilman omia säästöjä? Ja miten paljon lainaa pyysitte? Katselemme juuri ensiasuntoa, joten kiinnostaa kuulla kokemuksia :)
[/quote]

Vierailija
4/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:30"]

Tarkoitan "ohi välittäjän" sillä, että omistaja oli itse myynyt talon ilman, että välittäjä tiesi kaupan tekoa oöevan ilmassa. Eli eivät olleet välittäjän kautta käyneeyät katsomassa tai jättämässä tarjousta. Tätä tilannetta välittäjä harmitteli itsekin. Ap

[/quote]

No miten he ovat välittäjän kanssa sopineet, myyjä saa itsekin myydä asuntoansa? Mietin vain, että mitä kautta sitten ovat olleet katsomassa ja jättämässä tarjousta jos ei kerran välittäjän? Käsittääkseni välittäjällä on oikeus palkkioon jo tehdystä työstä, jos myyjä peruukin sopimuksen ennen aikojaan välittäjän kanssa. Myös oikeus palkkioon varmaan on jos kauppa syntyy välittäjän kautta. Omistajien tietojahan ei kerrota eikä se niinkään onnistu, että välittäjä tekee työtä myynnin eteen ja sitten myytäisiin välittäjän ohi vain välttääkseen välityspalkkion. On näistä ihan jotkut säädökset olemassa nimenomaan siksi kun moni sitä yrittää harrastaa, että onkisi omistajien/ostajien tiedot ja saisi kaupat ilman palkkiota.

Mutta en usko että aloittajan tilanteeseen silti vaikuttaa se että myyjä on jo sopinut kaupat. Myyjä voi joutua maksamaan korvauksia välittäjälle. Yleensähän se menee niin että myyjä hyväksyy jonkun tarjouksen ja joku voi jäädä rannalle vaikka olisikin ollut valmis maksamaan vaikka enemmänkin.

Me saimme asuntomme siten, että tarjosimme nopeat kaupat myyjille vaikka heillä oli jo parempi mutta ehdollinen tarjous. Ehdoton, mutta huonompi tarjouksemme meni sen edelle.

En muuten suosittele ketään maksamaan niitä käsirahoja missään nimessä muille kuin korkeintaan luotettavalle välittäjälle. Myöskään alkukauppoja en suosittele, niissäkin yllättäviä riskejä.

Vierailija
5/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]Mielestäni ei kannata ottaa asunnolle välittäjää, jos itse kerta on taloa myymässä. Onkohan tällainen yleistäkin...
[/quote]
Tuskin kovin yleistä koska välittäjä ottaa omansa vaikka tekisit itse kaupat, monissa välityssoppareissa välityspalkkio pitää maksaa, vaikka kaupat tehtäisiin kuukausia välityssopparin umpeutumisen jälkeen.

Vierailija
6/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.valesokkeli.fi/

Tämä kengitys on ilmeisesti melko uusi juttu, mutta toimivaksi todettu. Asioihin olemme kyllä perehtyneet ja taloon oli jo suunniteltu tämä remontti tulevaksi.

Ap

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:54"]

Otapa selvää valesokkeleihin liittyvistä ongelmista, jotta ymmärrät, ettet menettänyt mitään. Mitähän valesokkeliremontilla oikein tarkoitetaan? Olen lukenut, ettei valesokkeleita oikein voi korjata. Yhden ison julkisen rakennuksen tiedän, jonka valesokkeliremontti suoritettiin seuraavasti: koko rakennus purettiin kokonaan.

[/quote]

Vierailija
7/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:43"]

Ymmärrän, että myyjä myy, jos tarjotaan haluttu summa, mutta jos joku muu on kiinnostunu voiso syntyä tarjouskilpailu ja myyjä saada paremman hinnan. Siksi mietin, että voisiko yrittää tarjota enemmän. Tuskin ollut niin kiirekään myydä, että päivästä kiinni. Kun jo toisaalla asuvat. Ap

[/quote]Nyt on perjantai. Viralliset paperit tehdään maanantaina. Luuletko että aivan varmasti otatte asunnon nähtyänne sen? Luultavasti on varattu aika pankkiin yms, tuskin myyjät lähtevät perumaan kättä päälle-sopimusta joka on yhtä sitova kuin kirjallinen vaikka mitään dokumenttia ei olekaan.

[/quote]

SUomessa on kyllä edelleen torstai.

ap on siis valmis tarjoamaan talosta ison summan rahaa näkemättä sitä itse ensin??

Miksei tällaisia ostajia satu koskaan kun minä koitan jotain myydä. Minulle tulee vain niitä jotka nillittää mitä ihmeellisemmistä pikkujutuista ja luulee kait saavansa tavaran ilmaiseksi jos keksii riittävästi valitettavaa. 

[/quote]On ja 25 itse korjasi erheensä jo monta viestiä sitten, huomasitteko neropatit? Minä ainakin huomasin enkä siksi lähtenyt korjailemaan tai ivailemaan. Muuten se viesti oli ihan asiaa.

Vierailija
8/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:54"]

Ymmärrän, että myyjä myy, jos tarjotaan haluttu summa, mutta jos joku muu on kiinnostunu voiso syntyä tarjouskilpailu ja myyjä saada paremman hinnan. Siksi mietin, että voisiko yrittää tarjota enemmän. Tuskin ollut niin kiirekään myydä, että päivästä kiinni. Kun jo toisaalla asuvat. Ap

[/quote]Nyt on perjantai. Viralliset paperit tehdään maanantaina. Luuletko että aivan varmasti otatte asunnon nähtyänne sen? Luultavasti on varattu aika pankkiin yms, tuskin myyjät lähtevät perumaan kättä päälle-sopimusta joka on yhtä sitova kuin kirjallinen vaikka mitään dokumenttia ei olekaan.

[/quote]

ap on siis valmis tarjoamaan talosta ison summan rahaa näkemättä sitä itse ensin??

Miksei tällaisia ostajia satu koskaan kun minä koitan jotain myydä. Minulle tulee vain niitä jotka nillittää mitä ihmeellisemmistä pikkujutuista ja luulee kait saavansa tavaran ilmaiseksi jos keksii riittävästi valitettavaa. 

[/quote]On ja 25 itse korjasi erheensä jo monta viestiä sitten, huomasitteko neropatit? Minä ainakin huomasin enkä siksi lähtenyt korjailemaan tai ivailemaan. Muuten se viesti oli ihan asiaa.
[/quote]

Nyt olet ymmärtänyt väärin. Tätä palstaa luetaan vain jotta löydettäisiin jotain millä ivailla.

Ja vieläkin on torstai :D

Vierailija
9/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:54"]

[/quote]

[/quote]

Huumorintajuton :) ps, torstai!

Vierailija
10/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen perheen toiseksi vanhin lapsi ja meitä on siis enemmän kuin kaksi sisarusta. Ja sanotaaanko näin, että olen elänyt sellaisen elämän, että se on ollut kaukana lellitystä. Eli noilla näkiijän lahjoilla en alkaisi ennustamaan. Onko sinulla muutenkin tapana haukkua ihmisiä, joita et tunne tai vaikka tunnet. Kysymykseni ja asenteeni on mielestäni olleet aivan asiallisia. Satuttiin vaan menettämään talo, joka olisi ollut juuri meidän tarpeet täyttävä. Olemme tilateessa jossa asunnon hankinta alkaa olla tosiaan kohta meidän osalta myös myöhäistä, että anteeksi jos tämä asia vähän harmittaa.

ap

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:49"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:43"] Ymmärrän, että myyjä myy, jos tarjotaan haluttu summa, mutta jos joku muu on kiinnostunu voiso syntyä tarjouskilpailu ja myyjä saada paremman hinnan. Siksi mietin, että voisiko yrittää tarjota enemmän. Tuskin ollut niin kiirekään myydä, että päivästä kiinni. Kun jo toisaalla asuvat. Ap [/quote]Nyt on perjantai. Viralliset paperit tehdään maanantaina. Luuletko että aivan varmasti otatte asunnon nähtyänne sen? Luultavasti on varattu aika pankkiin yms, tuskin myyjät lähtevät perumaan kättä päälle-sopimusta joka on yhtä sitova kuin kirjallinen vaikka mitään dokumenttia ei olekaan. [/quote] SUomessa on kyllä edelleen torstai. ap on siis valmis tarjoamaan talosta ison summan rahaa näkemättä sitä itse ensin?? Miksei tällaisia ostajia satu koskaan kun minä koitan jotain myydä. Minulle tulee vain niitä jotka nillittää mitä ihmeellisemmistä pikkujutuista ja luulee kait saavansa tavaran ilmaiseksi jos keksii riittävästi valitettavaa.  [/quote] Ap taitaa olla ainoa lapsi, joka on tottunut saamaan kaiken, mitä keksii haluta eikä hyväksy kieltävää vastausta

[/quote]

Vierailija
11/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on heinäkuu (ja torstai) eli mitenniin myöhäistä? Onhan tässä useampikin kuukausi aikaa

Vierailija
12/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä mitään tappelee? :D

Ap

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:39"]Enkä tiedä onko mitään paperilla. Ilmeisesti vain lyöty kättä päälle, kun maanantaina olivat papereita menossa tekemään. Ap [/quote] Miksi edes "tappelet" talosta, mitä et ole käynyt katsomassa

[/quote]

Vierailija
13/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:58"]

[/quote]

[/quote]

Lähinnä tuo vaan kuvastaa sitä että olen hidas kirjoittamaan enkä muistanut että tuohon kerkiää tuossa ajassa tulemaan väliin 20 tyyppiä kertomaan että on torstai :P

Vierailija
14/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:06"]

Nyt on heinäkuu (ja torstai) eli mitenniin myöhäistä? Onhan tässä useampikin kuukausi aikaa

[/quote]Ai ensi maanantaihin on mielestäsi useampi kuukausi aikaa? Eihän täsä ole kuin viikonloppu välissä. Ja eikö se torstai tullut jo selväksi, 25 itse oli ensimmäinen joka sen korjasi. Juttu voi naurattaa kerran tai pari mutta liikaa jatkettuna on vain rasittava ja mielikuvitukseton.

Vierailija
15/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:06"]

[/quote]Mihin on useampikin kuukausi aikaa? Jos viralliset paperit tehdään ensi maanantaina? Yksi arkipäivä ja viikonloppu välissä ja sitten se maanantai jo onkin vaikka kuinka on heinäkuu.

En aivan ymmärrä mitä tarkoitat.

Vierailija
16/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 15:06"]

[/quote]Ai ensi maanantaihin on mielestäsi useampi kuukausi aikaa? Eihän täsä ole kuin viikonloppu välissä. Ja eikö se torstai tullut jo selväksi, 25 itse oli ensimmäinen joka sen korjasi. Juttu voi naurattaa kerran tai pari mutta liikaa jatkettuna on vain rasittava ja mielikuvitukseton.
[/quote]

Tollo, loppuvuosi aikaa etsiä toinen talo

Vierailija
17/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ap ymmärrä miksi ette ole tehneet talosta tarjousta jos olette jopa selvittäneet jo remontin tarpeetkin ja hoitaneet lainaneuvottelut pankissa. Oletteko jotenkin hitaita vai onko joku sairaus? Jos löytyy kiinnostava talo niin ei sitä jäädä jahkaamaan päivätolkulla varsinkaan jos on just nyt tullut myyntiin. Sopivan hintainen menee heti kaupaksi ja siinä ei jäädä teidän kaltaisia odottelemaan.

t. ekasta näytöstä talon ostanut 15 min. katselun jälkeen enkä katunut

Vierailija
18/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois mennä vaikka näin (summat keksittyjä).
Soitatte välittäjälle ja kysytte, että paljonko se tarjous on nyt. Se on 235000€. Tarjoatte 245000€. Välittäjä kertoo sen omistajalle. Hulluhan se on, ellei ota 10000€ parempaa tarjousta! Siis vaikka sen pitäisi maksaa välityspalkkio ja mahdollinen sopimussakko sille toiselle ostajalle. Mutta teidän tarjous pitää siis olla selkeästi enemmän ja rahat pitää pystyä lyömään tiskiin heti.

Vierailija
19/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokka kohti Saloa, kesämökkejä keskeltä kaupunkia hyvien palveluiden ääreltä  edullisesti.

Vierailija
20/91 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan hullua on tehdä tarjousta talosta, jota ei edes ole nähnyt sisältä. Miten olette selvittäneet remonttitarpeet näkemättä taloa? Luotatte välittäjän sanaan? Ei uskoisi että tässä taloustilanteessa on vielä ihmisiä, jotka eivät ajattele nenäänsä pidemmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan