Kuinka montaa eri eläintä syöt?
1. Nauta
2. Sika
3. Kana
4. Kala
Maailmassa on varmaan ziljoonia eri eläinlajeja, mutta ihminen syö koko ajan vain muutamaa. Mitä muuta eläintä kuin noita edellämainittuja syöt usein, esim. vähintään kerran kuukaudessa? Hirvi, poro, lammas, kalkkuna..?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:29"]Olen syönyt näitä: nauta, sika, kana, kalkkuna, kala, hevonen, poro, hirvi, katkarapu, simpukka, etana, antilooppi, kenguru. Ööö ei tuu mieleen mut unohdin kumminkin jonkun
[/quote]
Antilooppia ja kengurua kerran kuussa?
1. Kana
2. Lehmä
3. Lammas
4. Kala
Siasta ja kalkkunasta en tykkää.
Kaikki syömäni eläimet, mutta ei joka kk. Sika, nauta, kana, kalkkuna, kalat, karhu, villisika, kauris, hirvi, poro, riistalinnut, etana, kotilo, mustekala, kalmari, simpukat, erilaiset ravut, katkarapu, muurahaiset, heinäsirkka, erilaisia matoja, kaskas, lepakko, tarantella, jänis, apina, alligaattori, krokotiili ja jonkinlainen kissa tai puoli apina.
Syön tehobroileria, pihvikarjan lihaa (nauta), siikaa, kuhaa, ahvenaa, lohta, tonnikalaa, katkarapuja, tehosikaa, hevosta, lammasta, hirveä, poroa, jänistä, teertä...jäiköhän jotain vielä uupumaan?
Jännä tuo, että erotellaan kotieläimet aika tarkasti, ja sitten on kalat. Jopa muut mereneläimet erotellaan: kalmari, mustekala, ravut, katkarapu, ja sitten on kalat.
Lohi (kirjolohi, norjan lohi), ahven, siika, kuha, särki, muikku, maiva, silakka, seiti, turska, tonnikala, eksoottisempia kaloja reissuilla (miekkakala jne), taimen, rautu... Noita olen ainakin maistanut. Ja joo, hauki on kala myös, samoin made, nahkiainen...
Lisäksi mun listassa on lammas (rotuja en kyllä tiedä, mutta hollantilaista, suomalaista, uusi-seelantilaista), nauta (ja härkä ravintoloissa), broileri, poro, hirvi, kenguru, krokotiili, metso, riekko, saksanhirvi, karhu, sika, villisika, kalkkuna, hevonen.
Joo, olen sekasyöjä, syön lihaa usein, mutta myös ilman lihaa on ihan jees.
28 lisää ne ravut, mustekalat, simpukat (sinisimpukat lähinnä) ja epähuomiossa syödyt lentävät hyönteiset. Ei kyllä joka kuukausi, mutta sillon tällön näitä. Tehonauta ja tehobroileri on ne ykköset. Paitsi meidän nauta on teholähinautaa.
Kala(kuha, ahven, hauki, siika, lohi, muikku tms.), jänis/rusakko, hirvi, sika, nauta, kana, kalkkuna, simpukat, ravut, mustekala, riistalinnut (pyy, heinäsorsa, metso, teeri, metsähanhi)
Silloin tällöin lammasta, poroa ja etanoita.. ehkä kerran vuoteen karhua
Oliskohan tuossa kaikki.. no ainakin suurin piirtein
Kebab-pensaan kukintoja vain syön.