Kuinka montaa eri eläintä syöt?
1. Nauta
2. Sika
3. Kana
4. Kala
Maailmassa on varmaan ziljoonia eri eläinlajeja, mutta ihminen syö koko ajan vain muutamaa. Mitä muuta eläintä kuin noita edellämainittuja syöt usein, esim. vähintään kerran kuukaudessa? Hirvi, poro, lammas, kalkkuna..?
Kommentit (29)
1, kalaa, hyvin harvoin (juhlissa jos ei ole muuta syötävää tai mökillä sukulaisten kalastamaa järvikalaa)
Hirvi, jänis, kauris, peura, sorsa, metso, fasaani, nauta, sika, kana, kala.
Nämä ainakin yhtäkkiä muistettuna.
Jauhe on meillä yleisin. Lapset syö vaan jauhenlihaa. Joskus kalapuikkoja tai kananugetteja.
Kahta en vaihda: kissoja ja koiria.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:20"]Jauhe on meillä yleisin. Lapset syö vaan jauhenlihaa. Joskus kalapuikkoja tai kananugetteja.
[/quote]
Hyi.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:19"]
Hirvi, jänis, kauris, peura, sorsa, metso, fasaani, nauta, sika, kana, kala. Nämä ainakin yhtäkkiä muistettuna.
[/quote]
Metsoa lautasella vähintään kerran kuukaudessa..?? Melko vuorineuvosmaista.. =)
Noiden lisäksi katkarapu ja kalkkunaleikkeleitä vedän myös usein
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:19"]
Hirvi, jänis, kauris, peura, sorsa, metso, fasaani, nauta, sika, kana, kala. Nämä ainakin yhtäkkiä muistettuna.
[/quote]
Metsoa lautasella vähintään kerran kuukaudessa..?? Melko vuorineuvosmaista.. =)
[/quote]
Ei nyt edes joka vuosi. Mutta olen syönyt.
Nauta, sika, broileri, kala (ahven, lohi, kuha), ravut, hirvi, villisika, karhu, kenguru. Tuo jälkimmäisin kuitenkin harvoin.
Ai kala on yksi eläinlaji? :D
Itse syön joka kuukausi lohta ja kanaa, lähes joka kuukausi nautaa ja sikaa, sekä muutaman kerran vuodessa jotain muuta esim. ravintolassa. Ei tässä mun mielestä mitään ihmeellistä ole. Ihmisillä on tapana valmistaa tuttuja ruokia, noiden eläinten lihaa on eniten tarjolla ja se on halvinta.
Olen syönyt näitä: nauta, sika, kana, kalkkuna, kala, hevonen, poro, hirvi, katkarapu, simpukka, etana, antilooppi, kenguru. Ööö ei tuu mieleen mut unohdin kumminkin jonkun
Nautaa, sikaa, kanaa (ei broileria), hirveä. Harvempina herkkuina riistalinnut ja jänekset. Kalaa vain pakotettuna.
Sika, nauta, kana, kala, äyriäiset, poro, hirvi ja kalkkuna. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Syön myös etanoita.
Kala on eläin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:32"]
Sika, nauta, kana, kala, äyriäiset, poro, hirvi ja kalkkuna. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Syön myös etanoita.
Kala on eläin.
[/quote]
Mutta ei eläinlaji.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:27"]Nauta, sika, broileri, kala (ahven, lohi, kuha), ravut, hirvi, villisika, karhu, kenguru. Tuo jälkimmäisin kuitenkin harvoin.
[/quote]
Syötkö villisikaa ja karhuakin joka kuukausi vai kuuluvatko luokkaan kerran pari vuodessa tai harvemmin? Muuten aika samanlainen lista itellä apn kysymykseen.
3, 4, kalkkunaa usein. Lapset syövät hirveä, poroa enimmäkseen noiden lisäksi .