Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä enemmän tyttöjä vai poikia?

Vierailija
21.02.2022 |

Itselläni viisi ihanaa tyttöä. Kuopusta odottaessani sain liian monesti kuulla vihjailuja pojan yrittämisestä. Ei yritetty.

Mites teille on lapsia siunaantunut?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hirveä asenne joillakin, kielletään ihmisiä kertomasta omista tunteistaan ja toiveistaan, keskustelussa, jossa niistä on tarkoitus puhua.

Huh, huh, onneksi tuttavapiirissäni ei kaltaisiani tunteettomia moukkia ole. Miettikääpä kun joku isä tai äiti avautuisi surustaan kun ei sitä kaivattu poikaa tullut, ja tämä näätälauma hyökkäisi kertomaan, että et sinä voi noin haluta, se on väärin. Ei kerrassaan kukaan voi noin haluta. Ei kukaan voi poikaa haluta!

Kyllä voi ja haluaa.

Mistä tämmöisiä julmia ihmisiä oikein löytyy, ei ainakaan minun laajasta tuttavapiiristäni.

Vierailija
42/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. On kiva, kun voi sanoa, että mulla on tyttöjä ja poikia. Ja lasten kannalta hienoa myös se, että on siskokset ja veljekset. Ovat läheisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi pahus kirjoitti:

Järkyttäviä kommentteja täällä, luulen kuitenkin provoiksi...

Itselläni molempia.

En tunne itse yhtään miestä, joka olisi nimenomaan poikaa toivonut? Ehkä tuttavapiirissäni on niin sivistyneitä miekkosia, että tuollaiset juntit eivät siihen mahdu.

Toisaalta kyllä eräs tuttuni, nainen, toivoi aina tyttöä kun oli raskaana ja sai 3 poikaa... Sama juttu, toisinpäin.

Tiedänpä tapauksen, jossa äiti ei vienyt lasta synnäriltä kotiin kun se oli väärää sukupuolta.

Minä tunnen kymmeniä miehiä jotka ovat poikaa toivoneet ja eivät ole sitä saaneet ja ovat kertoneet olevansa hyvin pettyneitä. Kyllä minä heidät kaikki fiksuiksi miehiksi lasken, ei se, että toivoo saavansa poikalapsen tee ihmisestä tyhmää. Se ettei pysty kuuntelemaan ja ymmärtämään toivetta, sen sijaan kyllä tekee, suorastaan ääliön.

Samoin. Esimerkkinä kolme veljeäni, joilla on tyttöjä vain. Kaikki ovat suoraan myöntäneet, että olisivat pojankin halunneet, mutta talous ei kestä enää lapsia eikä myöskään uskalla enää edes yrittää kun sukupuoleen ei voi vaikuttaa luonnonmenetelmin lasta tehdessä. Fiksuja miehiä ovat veljet ja tyttönsä toki rakkaita ovat mutta pojankin olisivat halunneet.

Meillä on neljä tyttöä ja taloon ei enempää mahdu, olen tyttöjen äiti ja suren, pojan olisin halunnut, edes yhden.

Tytöt ovat rakkaat, tottakai, mutta pojankin olisin halunnut.

Ymmärrän täysin tunteesi, minulla oli samoin. Meillä kävi niin, että ehkäisy petti ja se poika tuli. Toki olin itsekin riemuissani, mutta mieheni iloa oli kyllä liikuttavaa katsoa. Hän jälkeenpäin sanoi, että häntä vähän hävetti kun tuntui, että on ollut itsekäs kun on poikaakin terveiden tyttöjen lisäksi toivonut. Sanoin hänelle, että ei huoneen aihetta, toive on ymmärrettävä.

Vierailija
44/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyttöä ja poika. Ja meillekin kahden jälkeen moni sanoi, että teidän ei sitten tarvitse enää lisää lapsia tehdä, kun on jo tyttö ja poika.

Me ei missään vaiheessa toivottu ”tyttöjä” tai ”poikia” vaan kolmea lasta.

Vierailija
45/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hirveä asenne joillakin, kielletään ihmisiä kertomasta omista tunteistaan ja toiveistaan, keskustelussa, jossa niistä on tarkoitus puhua.

Huh, huh, onneksi tuttavapiirissäni ei kaltaisiani tunteettomia moukkia ole. Miettikääpä kun joku isä tai äiti avautuisi surustaan kun ei sitä kaivattu poikaa tullut, ja tämä näätälauma hyökkäisi kertomaan, että et sinä voi noin haluta, se on väärin. Ei kerrassaan kukaan voi noin haluta. Ei kukaan voi poikaa haluta!

Kyllä voi ja haluaa.

Mistä tämmöisiä julmia ihmisiä oikein löytyy, ei ainakaan minun laajasta tuttavapiiristäni.

Äärettömän surulliseksi veti ihmisten asenne, minutkin täällä tuomittiin. Siltikin olisin pojan toivonut saavani.

Vierailija
46/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole ikinä puhunut pojasta mitään. Rakastaa kaikkia meidän lapsia. Ap

Luuletko, että sais tuollaista ääneen esittää?! Edes omalle puolisolleen... Ehei. Pitää heittää kaikkee läppää, millä peittää pettymys.

Vierailija
47/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä et joillekin aina "moni sanoo" jotain paskaa... En usko.

Vierailija
48/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että sais tuollaista ääneen esittää?! Edes omalle puolisolleen... Ehei. Pitää heittää kaikkee läppää, millä peittää pettymys.

Tämähän se on, eipä sitä viitsi sanoa, varsinkin kun vaimon silmistä ja käytöksestä näkee, että hän on yhtä pettynyt kuin minäkin olen. Ja eipä siinä, pettymys painuu kun aikaa kuluu, mutta koskaan se ei kokonaan poistu.

Muistan aina isäni sanat kun hän vähän ennen kuolemaansa sanoi, että kyllä on mukavaa ollut kun on näin miesporukallakin aikaa saatu viettää. Minulla on viisi sisarta ja minä olen se viimeinen epätoivoinen yritys. 😂

Vierailija
49/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Äärettömän surullinen' olen tästä keskustelusta minä, niiden puolesta jotka eivät saa lasta lainkaan.

Kertokaapa tämän ketjun sisällöstä jollekin, joka on vuosikausia yrittänyt saada LASTA.

Vierailija
50/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme tyttöä ja sitten pitkähkö tauko ja äitini suhteellisen iäkkäänä tekaisi perheeseemme pojan. Kyllä muistan isäni ilon ja innostuksen. En koskaan ole ajatellut että se mitenkään olisi ollut meiltä tytöiltä pois, pikkuveli oli ihana ja häntä kilvan hoidettiin. Muistan kun isä haki äidin laitokselta ja äiti sanoi, että siinä on teille kaikille yksi velipoika. Äänessään ylpeys.

Vierailija
51/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on, eipä sitä viitsi sanoa, varsinkin kun vaimon silmistä ja käytöksestä näkee, että hän on yhtä pettynyt kuin minäkin olen. Ja eipä siinä, pettymys painuu kun aikaa kuluu, mutta koskaan se ei kokonaan poistu.

Muistan aina isäni sanat kun hän vähän ennen kuolemaansa sanoi, että kyllä on mukavaa ollut kun on näin miesporukallakin aikaa saatu viettää. Minulla on viisi sisarta ja minä olen se viimeinen epätoivoinen yritys. 😂

Onko elämälläsi muuta tarkoitusta ollut kuin munasi heiluttelu?

Vierailija
52/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beckhamin tilaustyttö kirjoitti:

'Äärettömän surullinen' olen tästä keskustelusta minä, niiden puolesta jotka eivät saa lasta lainkaan.

Kertokaapa tämän ketjun sisällöstä jollekin, joka on vuosikausia yrittänyt saada LASTA.

Minä en ole lasta saanut, mutta en minä sen perusteella voi alkaa määräilemään mitä te muuta saatte puhua tai toivoa. Ei tämä elämä niin mene. Minun lapsettomuuden ei ole lapsia saaneitten vika eikö syy.

Vierailija
53/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tyttöjä eikä poikia vaan lapsia.

Onko näillä molemmat vehkeet kaikilla?

Vierailija
54/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko elämälläsi muuta tarkoitusta ollut kuin munasi heiluttelu?

En ole tuo jolta kysyä, mutta oletpa kuvottava ihminen.

Vierailija
55/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tyttöä ja yksi poika. Kun aloin odottamaan kolmatta, tuli kommenttia että eihän teidän olisi enempää  lapsia tarvinnut tehdä kun on jo kumpaakin sukupuolta.

Meille tullut ihan samaa kommenttia!! Esikoinen tyttö, keskimmäinen poika. Kolmas tulossa, sukupuolta ei vielä tiedä.

Niinku WTF, tekeekö joku lapsia muka siksi tietyn määrän niin kauan, kunnes saa "molempia sukupuolia"???

Vierailija
56/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö ja poika ja lapsenlapsia yksi tyttö ja kaksi poikaa. Surullinen olisin jos olisi vain tyttöjä, jokainen mies toivoo itselleen poikaa, se on totuus. Laajassa kaveripiirissä vain tyttöjä saaneet isät asiasta usein saunailloissa avautuvat, sanovat olevansa kateellisia meille joilla on poika/poikia.

Ennen maalaistaloihin toivottiin poikaa isännäksi. Nykyään ei ole väliä kumpia tulee. Tuskin on miesten saunajutut tuollaisia, ainakaan fiksujen.

Minä en olisi surullinen jos olisi "vain" tyttöjä. Iso tyttökatras olisi hurmaava!😍

Enää ei onnistu kun ikä jo tullut vastaan.

Terv. äiti 1 tyttö 2 poikaa.

Entä jos sulla olis "vain" poikia? Miksi et sanonut siitä mitään? Sehän olisi oleellisempi vertaus.

Kyllä moni nainen toivoo tyttöä ja sitä ei tuomita koskaan. Mutta mies ei tietenkään saa toivoa mitään

Vierailija
57/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beckhamin tilaustyttö kirjoitti:

Minä en ole lasta saanut, mutta en minä sen perusteella voi alkaa määräilemään mitä te muuta saatte puhua tai toivoa. Ei tämä elämä niin mene. Minun lapsettomuuden ei ole lapsia saaneitten vika eikö syy.

Sama olin tulossa kirjoittamaan. Ei ole lapsia saaneiden syy, etten minä ole lapsia saanut. Se on vaikean endometrioosini syy, sille kiroan, en lapsia saaneille.

Vierailija
58/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöä ja yksi poika. Katsotaan tasaantuuko tilanne, kun odotan juuri neljättä.

Vierailija
59/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kolme tyttöä ja sitten pitkähkö tauko ja äitini suhteellisen iäkkäänä tekaisi perheeseemme pojan. Kyllä muistan isäni ilon ja innostuksen. En koskaan ole ajatellut että se mitenkään olisi ollut meiltä tytöiltä pois, pikkuveli oli ihana ja häntä kilvan hoidettiin. Muistan kun isä haki äidin laitokselta ja äiti sanoi, että siinä on teille kaikille yksi velipoika. Äänessään ylpeys.

Olishan tuo voinut olla toisinkin päin. Kolmen pojan jälkeen pikkusisko.

Vierailija
60/86 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 poikaa ja 2 tyttöä

Oho. Meillä sama, mutta toisinpäin. 6 tyttöä ja 2 poikaa. Esikoinen ja Kuopus poikia, keskimmäiset tyttöjä.

Mitkä ovat ikäerot ja miten jaksatte noin monen kanssa? Ihan hyvällä kysyn. Itselläni on vain välillä raskasta kahdenkin lapsen kanssa.

Meillä on 1-, 4-, 5-, 8-, 10-, 13-, 14- ja 16-vuotiaat lapset. Hyvin jaksamme. Isommat ovat omatoimisia ja avuliaita. Heistä on myös paljon seuraa toisilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä