Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen lapsuuden voi viettää maalla, rintamamiestalossa puolentoista hehtaarin tontilla?

Vierailija
23.12.2024 |

Talo on hyvässä kunnossa eikä esimerkiksi homeessa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin.

Vierailija
2/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin.

Verrattuna esimerkiksi siihen että lapset kasvattaa kaupungissa. Tällöin harrastusmahdollisuudet on paremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin.

Verrattuna esimerkiksi siihen että lapset kasvattaa kaupungissa. Tällöin harrastusmahdollisuudet on paremmat.

Itse kasvoin maalla ja harrastin luistelua, hiihtoa, pesäpalloa, jalkapalloa, koripalloa, lentopalloa, telinevoimistelua, näyttelemistä, yleisurheilua, piirtämistä, vesiväreillä maalaamista, ompelua, kieliä, eläintenhoitoa, puutarhanhoitoa, tähtitiedettä, matematiikkaa, kemiaa ja en kokenut että olisin jäänyt jostain paitsi. Kaupunkilaisserkkuni ei harrastanut mitään. Kyllä ne harrastukset löytyvät jos on mielenkiintoa johonkin.

Vierailija
4/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin.

Itse kasvoin maalla ja harrastin luistelua, hiihtoa, pesäpalloa, jalkapalloa, koripalloa, lentopalloa, telinevoimistelua, näyttelemistä, yleisurheilua, piirtämistä, vesiväreillä maalaamista, ompelua, kieliä, eläintenhoitoa, puutarhanhoitoa, tähtitiedettä, matematiikkaa, kemiaa ja en kokenut että olisin jäänyt jostain paitsi. Kaupunkilaisserkkuni ei harrastanut mitään. Kyllä ne harrastukset löytyvät jos on mielenkiintoa johonkin.

Sinun on täytynyt asua melko lähellä kaupunkia. Minä kasvoin ihan kunnon maaseudulla kaukana kaikesta, eikä todellakaan ollut mahdollisuutta esim. näyttelemiseen tai koripalloon.

Minusta on muutenkin aika hölmöä selittää kasvaneensa maalla, mutta käytännössä aktiviteetit ovat kaupungissa.

Vierailija
5/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviä ainakin tulee kannettua ja työtä tehtyä jo 5 vuotiaasta alkaen.

voi jopa se hyväntahtoinen aurinkokin palkita verotuksen koventumisella ja lisätyöllä

Vierailija
6/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten maalla asutaan ja ovatko vanhemmat valmiita kuskaamaan lapsia. Muutamat (eri paikoissa) asuneet serkkuni harrastivat paljon, vaikkakin rajoitetuista vaihtoehdoista, koska treenit yms olivat ihmisten aikoihin ja sinne pystyi menemään heti koulusta ja iltapäivällä sitten vanhempien kyydissä kotiin. Kaupungeissa on usein se ongelma, että vaikka harrastuksia on paljon niin tiloista on puute, joten harrastusajat voi olla iltakahdeksalta.

Vierailija
7/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö lapsi kulkemaan mihinkään itsenäisesti? Haluaisitko itse olla jatkuvasti riippuvainen muiden halusta lähteä kuskaamaan?

Vierailija
8/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin.

Sinun on täytynyt asua melko lähellä kaupunkia. Minä kasvoin ihan kunnon maaseudulla kaukana kaikesta, eikä todellakaan ollut mahdollisuutta esim. näyttelemiseen tai koripalloon.

Meiltä on lähikaupunkiin matkaa melkein 40 km ja täällä voi harrastaa niin näyttelemistä kuin koripalloakin. Jäähallia ei ole, se on selkeä puute eikä ole oopperataloakaan, mutta muuten harrastusmahdollisuudet ovat jopa paremmat kuin kaupungissa, koska täällä maksut ovat erittäin maltillisia, ei ole järkyttäviä tilavuokria.

Vierailija
9/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin.

Minä olen myös kasvanut maaseudulla ja oli hyvät harrastusmahdollisuudet. Sellainen suhteellisen tiheään asuttu ja vireä maaseutu, ei mikään peltomaisema, jossa tönö kilometrin välein. Oli erittäin hyvä taidekoulu ja monta urheiluseuraa. Ei tarvinnut lähteä kaupunkiin.

Vierailija
10/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensationell! Exellent! Ihanaa asua vanhassa talossa ja luonto ympärillä.

Vierailija
11/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon lapsella pitää olla ohjattuja harrastuksia?

Vierailija
12/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten lapsuus, vaikka tontti onkin vain hehtaarin. Luulen, että vanhemmalle lapselle sopisi paremmin keskustassa asuminen, mutta ei hänkään aktiivisesti valita. Nuorempi lapsi taas rakastaa asua tässä. Tässä vähän aikaa sitten juteltiin, mitä tehtäisiin, jos saataisiin lottovoitto, ja kun kuvailin mun haaveideni taloa, lapselle tuli melkein itku, kun hän ajatteli, että pitäisi muuttaa pois (ja hän ei ole enää ihan pieni, vaan 10-vuotias).

Vierailija
13/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan millaisen vaan tai miten hyvän ja myöhemmin lapsillesi muistamisen arvoisen  tahansa.

( ...jos asia koskee nyt sinun lastesi tulevaisuutta ,tai olet sellaiseen taloon muuttamassa,niin katsopa nyt oikein peiliin ja kysy oiken itseltäsi ,että keistäköhän(taitä kenestäköhän) se asia nyt ihan ensikädessä riippuu ja on kiinni) 

Jos olet tosissasi ja itsellesi rehellinen ,pidät asiaa oikeasti tärkeänä ja olet valmis uskomaan siihen,niin sieltä saat sen oikean vastauksen kysymykseesi etkä TÄÄLTÄ sitä kyselemällä.

Toivotan >>>>>>>>>>>>>>>Hyvää Joulua Sinulle ja lapsillesi ja onnellista uutta vuotta ja joka suhteessa valoisaa ja menestyksekästä tulevaisuutta.<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

'****

terv. nimim. 'Hyvän tuulen tonttu ja joulumielen haltija '

Vierailija
14/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni maalla ja oli ihan perseestä 

Vierailija
15/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: En ole ihan varma oliko viestisi provo, mutta mikä ihmeen maaseutu tuollainen on? Olet asunut jossain tiiviissä kylässä, etkä maaseudulla jossa totta tosiaan on peltoa ja metsää.

Vierailija
16/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin.

Riippuu aivan muista asianhaaroista.

Mikä on maaseutua ja millaista sellaista.  Millaiset ovat vanhemmat, ja niin edelleen.

Hyvän ja huonon lapsuuden voi elää hyvin monenlaisessa ympäristössä.

Vierailija
17/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjäytyneen, ainakin omalla kohdallani

Vierailija
18/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon lapsella pitää olla ohjattuja harrastuksia?

Lähinnä lapsilla pitäisi olla ystäviä, joita nykyään ei maaseudulla ole. Ja ne aikuiset, jotka täällä hehkutatte lapsuutenne elävää maaseutua: mitäpä kuuluu koulullenne nykyään? Minun alakouluni, yläkouluni ja lukioni on lopetettu.

Vierailija
19/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kukaan ei kauppaa huumeita lapsen kotiportailla, Helsingin keskustassa tuollainen on arkea.

Vierailija
20/32 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin.

Minä asuin maalla. Lähimpään kauppaan 25 km, ja kouluun. Lähimpään kaupunkiin 50 km. Ei puhettakaan harrastuksista, mitä nyt naapureiden lasten kanssa keksittiin: hiihto, pesäpallo, lukeminen (kun kirjastoauto kävi). Olisin halunnut kielitunneille, sulkapalloon yms yms. ,mutta kukaan ei joutanut kuskaamaan eikä julkinen juuri kulkenut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän