Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä viikko appivanhemmilla tiedossa (IBS-asiaa)

Vierailija
08.07.2015 |

Olen menossa (joutumassa) koko ensi viikoksi miehen vanhempien luokse kylään. Asuvat niin kaukana, että on kai kohtuullista, että edes joskus olemme siellä pidempään. Olen tavannutkin nämä appivanhemmat vain muutaman kerran nopeasti, suhteemme on melko tuore.

Ei tuossa muuta ongelmaa ole kuin se, että kärsin ärtyvästä suolesta, ja juuri nyt on huonompi jakso meneillään. Kyläilyjännitys tulee pahentamaan asiaa, niin on aina ollut. Tällä hetkellä pahimpiin oireisiin kuuluvat ripuli ja ilmavaivat, jotka ovat pahimmillaan aamuisin ja jokaisen aterian jälkeen. Käytännössä vessaan on päästävä heti, muuta vaihtoehtoa ei ole. Kivutkin ovat kovat.

Appivanhemmilla on kaksi vessaa, joista toinen on remontissa. Ainoana vaihtoehtona on siis pikkuinen vessakoppi keittiön yhteydessä. Käytännössä keittiössä on koko ajan joku, ellei jopa koko porukka. Ei ole mahdollista, että käyttäisin tuota vessaa. Ja vessaan olisi päästävä usein, jopa 5-6 kertaa päivässä. Jos pystyn jättämään tarpeesta huolimatta vessakäynnin väliin, alkaa vastassani sellainen mölykonsertti että mieluummin kuolen kuin olen kenenkään seurassa silloin. Ja nämä ovat tietenkin sellaista perhettä, että aikaa pitäisi viettää istuen sohvalla hiljaa keskustellen.

Ahdistaa todella kovasti lähteä tuonne. Mitään vinkkejä, miten tästä selviäisi?

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika tuota jankkaajaa. Olen itsekin asunut asunnossa, jossa avokeittiötä vastapäätä oli vessa. Pohjapiirroksia tosin ei ole minulla, joten ei jankkaaja varmastikaan tätä usko. Enkä kyllä vaivautuisi niitä lähettämäänkään, ei tämän ketjun tarkoitus ole todistaa vessojen sijaintia.

Lisäksi, meillä nykyisessä talossa kun remontoitiin toista vessaa, ei se vaikuttanut normaaliin elämäämme tai vieraiden, varsinkaan sukulaisten, kutsumisiin. Kun on iso omakotitalo jossa kaksi vessaa, ei se toisen vessan remppa juuri häiritse - etenkin kun remontti hoidettiin itse, eli ei siellä mitään ulkopuolisia remonttireiskoja rampannut.

Ap:lle voimia, itse en kärsi kyseisestä vaivasta, mutta ymmärrän kyllä. Minun mielestäni voisit aivan hyvin jäädä kotiin, ja joko kertoa oikean syyn (varmaan helpottaisi jatkoa ajatellen, varmaan tulette joskus toistekin siellä vierailemaan) tai sitten vain kertoa ympäripyöreästi että sairastuit. Itse en pahastuisi jos joku peruisi visiitin tuollaisten vaivojen takia, tai kertoisi niistä ja tulisi kylään - tajuaisin kyllä silloin että annetaan vähän yksityisyyttä, mennään siitä vessan luota muualle kun toinen sinne suunnistaa.

Vierailija
82/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:30"]

Ainakaan en keksi juttuja, jotka ovat täynnä virheitä. Miten voi vastata asiallisesti sellaiseen kysymykseen, jonka jo vasemmalla korvalla huomaa keksityksi?

[/quote]

Sanotko syöpää sairastavallekin, että tämän teksti on provo, kun eihän nyt keneltäkään hiukset putoile päästä tuosta vain?

Menepä vetämään itsesi vaikka vessasta alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jankkaaja, minä ainakin tänne kirjoittaessani muutan joitain yksityiskohtia yksityisyyden suojaamiseksi. Tässähän voi tuo anoppila/vieraspaikka olla vaikka ulkomailla. Edellisessä työpaikassa meillä oli vessa heti ruokapöydän vieressä. Vessa oli laatoitettu ja iso, joten se myös kaikui. Itse välttelin vessaa kuin ruttoa (toinen oli parin oven päässä), mutta toisinaan syödessä sai kuulla työkavereiden tai vieraiden vessaääniä. Se oli kivaa...

Vierailija
84/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"] Jankkaajalle, mun appivanhemmilla on tosi vanha maalaistalo, jossa pieni wc on avokeittiön yhteydessä. (Ja yläkerrassa heillä on sitten toinen wc). Myös minun vanhempieni 2000-luvulla rakennetussa talossa pikkuwc on keittiön vieressä. (Sekä yläkerrassa että kylpyhuoneen yhteydessä) [/quote] Edelleen odottelen niitä linkkejä pohjapiirroksiin, joissa noin on. Luulisi lötyvän, kun niin kovin moni kertoo, että heillä on keittiössä wc. [/quote] En ole ap mutta painu vittuun ja vedä pää pois perseestäsi. Ketään ei kiinnosta sinulle todistaa yhtään mitään. Vaikka vessa olisi toisella puolella pihaa oleva satavuotta vanha ulkohyyskä niin ibs on hankala vaiva ja monesti saa kärsivän noloksi.

[/quote]

Minusta tällä palstalla on parasta se, että kaltaisesi tuntemattomat haistattelevat ja käskevät painumaan vittuun siinä vaiheessa, kun selviää, että ei niitä vessoja keittiössä olekaan ihan helppo myytävistä kohteista löytää. Ensin intetään, että se on ihan tavallinen asia, että keittiöön on tehty vessa, mutta kun pyytää linkkejä, saa vastauksen, että haista jne.

Eikö olisi sinullekin helpompaa ihan vaan laittaa linkkiä pohjapiirrokseen?

[/quote]

Tavallinen asia tai ei, niin voisitko nyt kertoa että oletko sitä mieltä, että YHDESSÄKÄÄN talossa ei tuollaista ratkaisua ole tehty, ellei asiaa sinulle varta vasten todisteta? Ketään ei edelleenkään KIINNOSTA todistaa sitä sinulle. Perusta asialle vaikka oma ketju. Ansaitset kaikki haistattelut joita sinulle on tarjottu, miten kehtaat riehua tuolla tavalla täysin mitättömästä aiheesta ketjussa, jossa joku pyytää apua vakavaan ongelmaan?

[/quote]

Olen sitä mieltä, että kukaan ei ole kyennyt osoittamaan pohjapiirroksella, että wc keittiössä olisi normaali ja tavallinen asia.

Mistä taas seuraa se, että olen oikeassa väittäessäni, että tuollainen järjestely ei ole tavallinen ja normaali. Ja siitä seuraa, että väärässäolijat haistattelevat, koska heitä harmittaa se, että tulivat ketjussa osoittaneeksi tyhmyytensä. Mutta sillehän minä en voi mitään, että menitte ap:n huijaukseen syvällisesti mukaan ettekä tajunneet tulleenne höynäytetyiksi.

Ap:n vatsavaivaan on olemassa hoito ja lääkitys. Harmi, että hänelle ei lääkäri ole huomannut asiasta mainita.

Vierailija
85/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:30"]

Ainakaan en keksi juttuja, jotka ovat täynnä virheitä. Miten voi vastata asiallisesti sellaiseen kysymykseen, jonka jo vasemmalla korvalla huomaa keksityksi?

[/quote]

Sanotko syöpää sairastavallekin, että tämän teksti on provo, kun eihän nyt keneltäkään hiukset putoile päästä tuosta vain?

Menepä vetämään itsesi vaikka vessasta alas.

[/quote]

Esimerkkisi oli äärettömän surkea, mutta ymmärrän harmituksesi: ei ole mukava huomata, että et löytänyt mitään faktaa väitteidesi tueksi.

Vierailija
86/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"]

Jankkaajalle, mun appivanhemmilla on tosi vanha maalaistalo, jossa pieni wc on avokeittiön yhteydessä. (Ja yläkerrassa heillä on sitten toinen wc). Myös minun vanhempieni 2000-luvulla rakennetussa talossa pikkuwc on keittiön vieressä. (Sekä yläkerrassa että kylpyhuoneen yhteydessä)

[/quote]

Edelleen odottelen niitä linkkejä pohjapiirroksiin, joissa noin on. Luulisi lötyvän, kun niin kovin moni kertoo, että heillä on keittiössä wc.

[/quote]

Miksi kukaan haluaisi tässä vaiheessa edes nähdä sitä vaivaa että etsisi sinulle pohjapiirroksia aiheesta? Ei tämän ketjun aiheena ole sinun vakuuttamisesi siitä että vessan ovi voi sijaita keittiössä. Lopeta jo ja häivy häiritsemästä keskustelua, jossa puhutaan oikeasti vaikeasta ja monia koskettavasta aiheesta.

[/quote]

Jos niitä vessallisia keittiöitä olisi niin paljon kuin väitetään, olisit tämän kommentin sijaan laittanut linkkejä ja osoittanut olevasi oikeassa. Mutta koska niitä linkkejä on vaikea löytää, tyydyt komentelemaan minua kuvitellen, että siten olisin väärässä.

Trollaaminen ja provoilu kosketavat todella monia. Jos huonoon provoon tarttuu (kuten sinä), niin osoittaa vain tyhmyytensä.

Me kaikkihan kutsumme miniän käymään, kun talossa ravaa vessaremonttimiehiä.

[/quote]

Mistä sinä tiedät vaikka tekisivät sinä remonttia ihan itse?? Ja eikö jo tarpeeksi monta kertaa tullut ilmi että loma-ajat ovat tämän vierailuajankohdan syynä???

[/quote]

Aika uhkarohkeaa, koska taloyhtiöissä moinen on kielletty ja omakotitalossa myytäessä ostaja haluaa tietää remontintekijän sertifikaateista ja jos niitä ei ole, voi kauppa jäädä tekemättä.

Vierailija
87/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I can feel your pain! Kolmena kesänä olen jo vaivan kanssa ollut anopilla aina viikon. Vähän helpotti kun kerroin anopille ruokavaliostani ja tiedän itse mitä voin syödä ja mitä en. Viime kesä oli jo ihan ok mutta edelliset kesät jouduin käymään ostoskeskuksessa ja huoltoasemilla vessassa. Istuminen vielä pahentaa oireita. Ajatuskin siitä viikosta ahdistaa jo etukäteen! :/ Taas olisi ensi viikolla edessä. Minun anopillakin wc on keittiön lähellä. Keittiö on sellaista avointa tilaa mikä menee ympäri ja wc on siinä keskellä eteisen puolella takan takana. Jos suhteenne on tuore, niin sinuna en kyllä menisi vielä. Vuoden päästä vaivasi voi jo helpottaa.

Vierailija
88/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"] Jankkaajalle, mun appivanhemmilla on tosi vanha maalaistalo, jossa pieni wc on avokeittiön yhteydessä. (Ja yläkerrassa heillä on sitten toinen wc). Myös minun vanhempieni 2000-luvulla rakennetussa talossa pikkuwc on keittiön vieressä. (Sekä yläkerrassa että kylpyhuoneen yhteydessä) [/quote] Edelleen odottelen niitä linkkejä pohjapiirroksiin, joissa noin on. Luulisi lötyvän, kun niin kovin moni kertoo, että heillä on keittiössä wc. [/quote] Voi helevata, mikä tyyppi.

[/quote]

Samaa mietin itsekin. Nyt niitä pohjapiirroksia linkkeinä niin saadaan se hiljenemään! Kuka laittaa ekat sata linkkiä?

Vierailija
89/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä jankkaaja vähän tutkimaan kyseistä sairautta. Se ei ihan toimi niin että syöt lääkettä ja avot, vatsa on taas reilassa.

Ja mitä helvatan väliä, vaikkei se vessa olisikaan keittiön vieressä?! Olkoon vaikka kellarissa. Kiusallista se on silti käydä siellä vaivoinensa appivanhempien luona.

Tämän ketjun ydin ei ole vessojen sijainti, vaan ibs. Pelle.

Vierailija
90/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:04"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:00"] Olet tavannut nämä appivanhemmat muutaman kerran nopeasti, suhteenne on melko tuore (mutta olette silti naimisissa?) ja olet kuitenkin jopa käynyt appivanhemmilla aika kaukana kotoa. Voisitko ystävällisesti kertoa, miten yhtälö on mahdollinen: muutaman kerran nopeasti tavattu ja silti olet käynyt jo vessatilanteensa tarkistamassa. Ja miksi kukaan haluaa miniän käymään vessaremontin aikaan? Ai niin, ne asuu Porvoossa! [/quote] Emme ole naimisissa, missä kohtaa niin sanoin? Olen tavannut miehen vanhemmat kerran heidän kotonaan ja muutaman kerran omassa kotikaupungissani. Minä en haluaisi vieraita kotiini oman remonttini aikana, mutta näin nyt vain kävi, kun minulla ja miehellä sattuu olemaan kesälomat tähän aikaan. Löytyykö lisää kuulustelukysymyksiä? Miksi ihmeessä kukaan kirjoittaisi tällaista provoa, aika huono mielikuvitus saisi olla. Itse ainakin keksisin jotain paljon lennokkaampaa kuin vatsavaivat. ap [/quote] Miten ne voi olla sun appivanhemmat, jos ette ole naimisissa? Ja miksi olette käyneet appivanhemmilla vain nopeasti, siis suunnilleen tervehtimisen verran? Joku yhteinen kahvittelu kun ei ole mikään nopea tapaaminen! [/quote] Anteeksi suora puhe, mutta vaikutat aika sekopäältä. Jos uskot tämän olevan provo, niin sulje ketju ja lue jotain muuta. [/quote] Tällä palstalla logiikan käyttäminen tulkitaan aina sekopäisyydeksi. Peukuttakaapa nyt kaikki te, jotka kutsutte puolitutun kaverin kylään viikoksi juuri silloin, kun teillä on vessa- tai putkiremontti. Silloin saamme tietää, miten moni on valmis jakamaan tukalan tilanteen sen sijaan että yrittäisi minimoida hankaluudet. [/quote] En sinun tuttavapiiristäsi tiedä, mutta meillä ei pidetä omia lapsia ja heidän puolisoitaan puolituttuina. He ovat sukulaisia, jopa perheen jäseniä. Meillä ei myöskään kaikilla ole vapaata vuodet läpeensä, vaan tosiaankin kesässä saattaa olla vain se yksi viikko, jolloin lomien kannalta pidempi vierailu on mahdollista. Meillä myös saa puhua appivanhemmista, kun tarkoittaa avopuolisonsa vanhempia. Meillä ne omien lasten avopuolisotkin ovat miniöitä ja vävyjä.

[/quote]

Olet tavannut vieraan aikuisen pari kertaa ja hän on heti perhettä, mutta kyseinen aikuinen ei kehtaa kertoa sinulle,että hänellä on helvetillinen paskavaiva. Et sitten huomaa ajatusketjun epäloogisuutta?

Vierailija
91/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"] Jankkaajalle, mun appivanhemmilla on tosi vanha maalaistalo, jossa pieni wc on avokeittiön yhteydessä. (Ja yläkerrassa heillä on sitten toinen wc). Myös minun vanhempieni 2000-luvulla rakennetussa talossa pikkuwc on keittiön vieressä. (Sekä yläkerrassa että kylpyhuoneen yhteydessä) [/quote] Edelleen odottelen niitä linkkejä pohjapiirroksiin, joissa noin on. Luulisi lötyvän, kun niin kovin moni kertoo, että heillä on keittiössä wc. [/quote] En ole ap mutta painu vittuun ja vedä pää pois perseestäsi. Ketään ei kiinnosta sinulle todistaa yhtään mitään. Vaikka vessa olisi toisella puolella pihaa oleva satavuotta vanha ulkohyyskä niin ibs on hankala vaiva ja monesti saa kärsivän noloksi.

[/quote]

Minusta tällä palstalla on parasta se, että kaltaisesi tuntemattomat haistattelevat ja käskevät painumaan vittuun siinä vaiheessa, kun selviää, että ei niitä vessoja keittiössä olekaan ihan helppo myytävistä kohteista löytää. Ensin intetään, että se on ihan tavallinen asia, että keittiöön on tehty vessa, mutta kun pyytää linkkejä, saa vastauksen, että haista jne.

[/quote]

Tavallinen asia tai ei, niin voisitko nyt kertoa että oletko sitä mieltä, että YHDESSÄKÄÄN talossa ei tuollaista ratkaisua ole tehty, ellei asiaa sinulle varta vasten todisteta? Ketään ei edelleenkään KIINNOSTA todistaa sitä sinulle. Perusta asialle vaikka oma ketju. Ansaitset kaikki haistattelut joita sinulle on tarjottu, miten kehtaat riehua tuolla tavalla täysin mitättömästä aiheesta ketjussa, jossa joku pyytää apua vakavaan ongelmaan?

[/quote]

Olen sitä mieltä, että kukaan ei ole kyennyt osoittamaan pohjapiirroksella, että wc keittiössä olisi normaali ja tavallinen asia.

Mistä taas seuraa se, että olen oikeassa väittäessäni, että tuollainen järjestely ei ole tavallinen ja normaali. Ja siitä seuraa, että väärässäolijat haistattelevat, koska heitä harmittaa se, että tulivat ketjussa osoittaneeksi tyhmyytensä. Mutta sillehän minä en voi mitään, että menitte ap:n huijaukseen syvällisesti mukaan ettekä tajunneet tulleenne höynäytetyiksi.

Ap:n vatsavaivaan on olemassa hoito ja lääkitys. Harmi, että hänelle ei lääkäri ole huomannut asiasta mainita.
[/quote]

Nyt todistit oman tyhmyytesi. Ibs:ään EI OLE olemassa hoitoa eikä varsinkaan lääkitystä. Vain helpottavia keinoja, jotka eivät toimi kaikilla.

Vierailija
92/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"]

Jankkaajalle, mun appivanhemmilla on tosi vanha maalaistalo, jossa pieni wc on avokeittiön yhteydessä. (Ja yläkerrassa heillä on sitten toinen wc). Myös minun vanhempieni 2000-luvulla rakennetussa talossa pikkuwc on keittiön vieressä. (Sekä yläkerrassa että kylpyhuoneen yhteydessä)

[/quote]

Edelleen odottelen niitä linkkejä pohjapiirroksiin, joissa noin on. Luulisi lötyvän, kun niin kovin moni kertoo, että heillä on keittiössä wc.

[/quote]

Miksi kukaan haluaisi tässä vaiheessa edes nähdä sitä vaivaa että etsisi sinulle pohjapiirroksia aiheesta? Ei tämän ketjun aiheena ole sinun vakuuttamisesi siitä että vessan ovi voi sijaita keittiössä. Lopeta jo ja häivy häiritsemästä keskustelua, jossa puhutaan oikeasti vaikeasta ja monia koskettavasta aiheesta.

[/quote]

Jos niitä vessallisia keittiöitä olisi niin paljon kuin väitetään, olisit tämän kommentin sijaan laittanut linkkejä ja osoittanut olevasi oikeassa. Mutta koska niitä linkkejä on vaikea löytää, tyydyt komentelemaan minua kuvitellen, että siten olisin väärässä.

Trollaaminen ja provoilu kosketavat todella monia. Jos huonoon provoon tarttuu (kuten sinä), niin osoittaa vain tyhmyytensä.

Me kaikkihan kutsumme miniän käymään, kun talossa ravaa vessaremonttimiehiä.

[/quote]

Mistä sinä tiedät vaikka tekisivät sinä remonttia ihan itse?? Ja eikö jo tarpeeksi monta kertaa tullut ilmi että loma-ajat ovat tämän vierailuajankohdan syynä???

[/quote]

Aika uhkarohkeaa, koska taloyhtiöissä moinen on kielletty ja omakotitalossa myytäessä ostaja haluaa tietää remontintekijän sertifikaateista ja jos niitä ei ole, voi kauppa jäädä tekemättä.
[/quote]

Kuka sanoi, että kyseessä taloyhtiö?
Omakotitalossa saa kyllä rempata, jos vaan on taidot.

Vierailija
93/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

En voi uskoa, että alennun tähän... Mutta kerro toki meille ibs-kärsijöille mikä hoito ja lääkitys poistaa ko. vaivan, koska lääkäri on sanonut ettei vaivaan ole lääkitystä vain oireita voi yrittää helpottaa joillakin lääkkeillä + ruokavaliolla. Lääkäri kuitenkin sanoi ettei vaiva poistu kokonaan. Sen on kanssa on vain opittava elämään.

Vierailija
94/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaaja: kun sillä ei edelleenkään ole väliä onko kyseinen wc-ratkaisu tavallinen vai ei. Riittää että yhdessä talossa vessan sijainti on tuo, ja se on sitten ap:n appivanhempien talo. Vai tosissasiko väität että se on joko tavallinen ratkaisu tai sitten missään ei niin voi olla?

Vierailija
95/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edes miksi alennuin, mutta etsin nyt muutaman talon tuolle jankkaajalle. Ja jäin miettimään, että kuvitteleeko jankkaaja, että se fucking pönttö on siellä keittiössä. Kun koko ajan on puhuttu, että vessa on keittiön vieressä. Sama se onko ovi keittiöstä vai vaikka eteisestä, jos se keittiön seinä ja vessan seinä on vierekkäin. Tätähän se ap tarkoitti, että kun keittiössä istutaan niin yhden seinän läpi kuuluu vessan äänet selkesti. Eli että vessa ei ole jossain monen huoneen päässä keittiöstä, vaan keittiön vieressä/yhteydessä. Vessa ei siis ole keittiössä, eli se pönttö ei ole keittiön nurkassa. 

http://www.etuovi.com/kohde/9763522?sc=M64252138&pos=7

http://www.etuovi.com/kohde/9979507?sc=M64252138&pos=17

http://www.etuovi.com/kohde/8172460?sc=M64252138&pos=22

http://www.etuovi.com/kohde/7159283?sc=M64252138&pos=21

Tästäkin varmaan keksit, että "ei näissä vessa ole keittiössä". Joo ei ole, kun siitä ei olla puhuttukaan. Vaan siitä, että vessa on keittiön vieressä/yhteydessä eli äänet kuuluu.

Vierailija
96/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin vanhemmillani on vessa keittiössä. 

Ei suostunut laittamaan myyntiin, jotta saan kuvat Oikotieltä! =/

Vierailija
97/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:23"]I can feel your pain! Kolmena kesänä olen jo vaivan kanssa ollut anopilla aina viikon. Vähän helpotti kun kerroin anopille ruokavaliostani ja tiedän itse mitä voin syödä ja mitä en. Viime kesä oli jo ihan ok mutta edelliset kesät jouduin käymään ostoskeskuksessa ja huoltoasemilla vessassa. Istuminen vielä pahentaa oireita. Ajatuskin siitä viikosta ahdistaa jo etukäteen! :/ Taas olisi ensi viikolla edessä. Minun anopillakin wc on keittiön lähellä. Keittiö on sellaista avointa tilaa mikä menee ympäri ja wc on siinä keskellä eteisen puolella takan takana. Jos suhteenne on tuore, niin sinuna en kyllä menisi vielä. Vuoden päästä vaivasi voi jo helpottaa.
[/quote]

Ja pakko lisätä tähän vielä vähän ohi aiheen. Minulla kun vaiva oli pahimmillaan, jouduin veljeni luona parin tunnin vierailun aikana käymään neljä kertaa vessassa. Veljen uusi tyttöystävä oli veljen luona ja näin hänet vasta ekaa kertaa. Jäi vähän nolo olo ja koko ajan pyytelinkin anteeksi koska se pörinä varmasti kuului keittiöön ja ravasin vessassa vähän väliä. Veljeni kämpässä muuten wc on keittiön seinän takana. Tuntui että kaikki muut ottivat tilanteen rennosti, paitsi minä itse. :D Onneksi veljeni on rento ja tyttöystävänsä myös. Ja nyt tänä kesänä veljelläni puhkesi sama vaiva. Mitä olen ihmisten kanssa jutellut, niin vaiva on aika yleinen. Siitä ei vain puhuta. Ravitsemusterapeuttini sanoo että kyseessä on suomalainek ominaisuus, ei sairaus. :D

Tsemppiä kaikille tän vaivan kanssa kamppaileville! Itselläni liikunta ja ruokavalio on helpottaneet mutta stressitilanteissa mikään ei auta!

Vierailija
98/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuka on väittänyt, että vessa keittiön yhteydessä olisi tavanomainen ratkaisu?? Aivan, ei kukaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö joissain taloissa näin olisi. Sinä olet väittänyt nyt ap:n tarinaa provoksi siksi että sinä et ole koskaan tällaiseen vessan sijaintiin törmännyt. No, kaiketi et olekaan, koska yleensä vessat eivät kai keittiön yhteydessä sijaitse. Ja kaiketi juuri ne asunnot, joissa sijaitsee, eivät ole nyt just myynnissä, tai jos ovat, niistä ei ole ilmoitusta oikotiellä. Mikään näistä seikoista ei silti tee aloittajan kuvaamasta tilanteesta keksittyä tai mahdotonta. Mainittakoon, että varsinkin vanhoissa omakotitaloissa saattaa olla hyvinkin persoonallisia ratkaisuja sisävessojen ja märkätilojen sijoittelussa, koska sellaiset on usein rakennettu taloon jälkeenpäin. Minun isovanhempien vanhassa maalaistalossa suihkutila oli sijoitettu vanhan ruokakomeron paikalle paitsi vesijohtojen vetämisen, myöskin tilankäytön takia. Kyseinen tila oli ainoa paikka, jonka saattoi ottaa suihkukäyttöön ilman että se pienensi varsinaisia asuinhuoneita. Vessaa siinä ei tosin ollut, sillä sisävessa oli taloon rakennettu jo aiemmin, mutta silloin suihkua ei vielä pidetty kovinkaan tärkeänä kun peseydyttiin saunassa.

Vierailija
99/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:36"]En tiedä edes miksi alennuin, mutta etsin nyt muutaman talon tuolle jankkaajalle. Ja jäin miettimään, että kuvitteleeko jankkaaja, että se fucking pönttö on siellä keittiössä. Kun koko ajan on puhuttu, että vessa on keittiön vieressä. Sama se onko ovi keittiöstä vai vaikka eteisestä, jos se keittiön seinä ja vessan seinä on vierekkäin. Tätähän se ap tarkoitti, että kun keittiössä istutaan niin yhden seinän läpi kuuluu vessan äänet selkesti. Eli että vessa ei ole jossain monen huoneen päässä keittiöstä, vaan keittiön vieressä/yhteydessä. Vessa ei siis ole keittiössä, eli se pönttö ei ole keittiön nurkassa. 

http://www.etuovi.com/kohde/9763522?sc=M64252138&pos=7

http://www.etuovi.com/kohde/9979507?sc=M64252138&pos=17

http://www.etuovi.com/kohde/8172460?sc=M64252138&pos=22

http://www.etuovi.com/kohde/7159283?sc=M64252138&pos=21

Tästäkin varmaan keksit, että "ei näissä vessa ole keittiössä". Joo ei ole, kun siitä ei olla puhuttukaan. Vaan siitä, että vessa on keittiön vieressä/yhteydessä eli äänet kuuluu.
[/quote]

Vuoden uroteko, aplodit! Jos jankkaaja nyt hiljenisi :)

Vierailija
100/143 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei siihen stressivatsaan auta lääkitys eikä siihen ole hoitoa. Huomaa että sulla ei ole mitään kokemusta tai tietoa aiheesta. Googlaa "ibs" ihan vain että pääset taas pätemään mutta tällä kertaa faktatiedoilla.

T.89&99

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi